Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Areana

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:42

Oké! Hoe ging dat? Worden je ontstekingsplekjes daar geen grote gaten van?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:56

Areana schreef:
Oké! Hoe ging dat? Worden je ontstekingsplekjes daar geen grote gaten van?

Ik ga ook weer in bad, maar had er echt even behoefte aan. Voortaan gewoon
weer douchen. ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:20

ik had toen als tip gekregen om vaseline op gaasjes te doen en deze tegen de open plek te doen in je bh; dan genezen de open plekken beter en sneller; uiteindelijk heeft het bij mij een week of 6 geduurd voordat de open wond dicht was en heb er nu een flink litteken aan over gehouden; samen met de rest vd vele littekens ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:22

Ik mocht er absoluut niks op smeren op open plekjes/wondjes.. deed alleen gaasjes :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:42

MelanieB schreef:
Ik mocht er absoluut niks op smeren op open plekjes/wondjes.. deed alleen gaasjes :P

Heb er ook nog nooit van gehoord als verpleegkundige, zou het persoonlijk niet zo snel doen.

En jeetje zoveel ontstekingen! veel sterkte meiden!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 09:49

Weet je wat mij zo verbaasd? Honingzalf is zo geweldig voor open wondjes.
En volgens mij geen 1 van jullie heeft dit gekregen bij open wondjes... Zal vast een reden voor zijn die ik niet ken ;-) Maar mocht het zo ver komen bij mij, ga ik het wel vragen aan mijn PC.

Iedereen natuurlijk goed herstel gewenst verder ;)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:26

lesilla schreef:
MelanieB schreef:

Heb er ook nog nooit van gehoord als verpleegkundige, zou het persoonlijk niet zo snel doen.

En jeetje zoveel ontstekingen! veel sterkte meiden!

In het begin deed ik pleisters op de open plekjes maar helaas ging mijn huid kapot van de plaklaag (ja ook van de pleisters voor de gevoelige huid :( )
Met gewone gaasjes trok ik elke keer het wondje weer open.
Ik ben daarna vette gaasjes gaan gebruiken en dat ging wel goed.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:08

Kimberley, hè gatsie ontsteking, dat is niet leuk! alleen in bad zitten zou ik dan niet doen? Dan week je de wond, maar spoel je de viezigheid er niet uit.. Daar is de douchestraal dan voor..

Lilian, hihi das wel een goede bewoording: legaal lui zijn
Ik heb nu nog steeds wel eens steken horizontaal door mijn borst. Volgens me chirurg komt dat door hoe het weefsel op elkaar gegroeid is..

Wendy, honing is ook vooral reinigend hè. Dus wordt vaker op wondjes gedaan die ook vies zijn, maar niet met echte pus. Tenminste zie ik niet hier in het ziekenhuis inderdaad.

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:09

Ik denk ook wel dat er veel mensen gek op zouden kijken als hun verpleegkundige opeens met een pot honing aan komt, hihi :P

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:15

Areana schreef:
Ik denk ook wel dat er veel mensen gek op zouden kijken als hun verpleegkundige opeens met een pot honing aan komt, hihi :P

hahaha :P
nou je hebt wel honing zalf, dat komt heel luxe in steriele spuitjes. Heb het tot nu toe 2 keer voorbij zien komen. Maar heet dan ook anders: Mesitran. Dat klinkt dan al heel anders.

Ik stuurde dit eerst op de een of andere manier via PB naar je :P maar iedereen mocht het lezen O:)

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:45

Ik had een hele grote open wond op het drie landenpunt, zo n drie bij vier centimeter en mij werd idd ook geadviseerd om er gaasjes met vaseline op te doen, omdat je het anders steeds weer opengetrokken werd. Dit werkte perfect. Daarvoor was het echt een verschrikking omdat de gaasjes steeds aan het open gedeelte bleven vastzitten. (word er nog eng van als ik daaraan terug denk). Eerst een tijdje mepitel gebruikt, maar dat houdt het een beetje te week, dus toen het kon overgegaan op gaasjes met vaseline. Gewone vaseline kan dus geen kwaad.

Volgens mij ben ik na zo n tien à twaalf weken beugelbhs gaan dragen. Weet het niet meer precies.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:17

Volgens mij werkt o.a. mesitran ook voor de wondheling, dus niet enkel bij "vieze wonden."

Citaat:
Mesitran is een zalf die bestaat uit: honing, lanoline, zonnebloem olie, levertraan, Calendula Officinalis, Aloë Barbadensis, vitamine C & E en zinkoxide.
Wanneer de zalf in contact komt met de wond zal er wondvocht onttrokken worden aan de omliggende weefsels.
Hierdoor zal er een vochtig wond-helingsklimaat gecreëerd worden.
Hierdoor wordt het wondhelingsproces gestimuleerd, de zalf bevordert het oplossen van de necrose en vergemakkelijkt de migratie van epitheelcellen.
Door de sterke osmotische werking, werkt Mesitran antimicrobieel.
De zalf zal geleidelijk verdunnen in kan gemakkelijk verwijderd worden met een wondreiniger.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:36

Wendy, jah klopt. wordt ook vaak voor wondjes gebruikt onder de voet. Die helen moeilijker en de mesitran helpt daarbij.
Heb het tot nu toe alleen bij mensen met diabetes en vaatlijden gezien.
Ik weet niet waarom maar zou het niet snel smeren.. O:)
doe mij dan maar ouderwets schoonspoelen :P

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:40

Ik heb gezien hoe geweldig het kan werken, dus zou ik het wel gebruiken als het kan..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:06

s_casper schreef:
Ik had een hele grote open wond op het drie landenpunt, zo n drie bij vier centimeter en mij werd idd ook geadviseerd om er gaasjes met vaseline op te doen, omdat je het anders steeds weer opengetrokken werd. Dit werkte perfect. Daarvoor was het echt een verschrikking omdat de gaasjes steeds aan het open gedeelte bleven vastzitten. (word er nog eng van als ik daaraan terug denk). Eerst een tijdje mepitel gebruikt, maar dat houdt het een beetje te week, dus toen het kon overgegaan op gaasjes met vaseline. Gewone vaseline kan dus geen kwaad.

Volgens mij ben ik na zo n tien à twaalf weken beugelbhs gaan dragen. Weet het niet meer precies.

idd bij mij eaxct hetzelfde als bij jou
de vaseline met gaasjes werkte nog het beste

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:47

ik mocht helemaal geen zalfjes of wat dan ook op mijn wond en gaasjes doen toen ik die ontsteking had. ik moest de hoeveelheid push die erin zat er uit laten lopen, gatver, wat was dat vies zeg! tijdens mijn ontsteking is heel mijn litteken van boven naar onder helemaal open gegaan. heb nu dus aan de linkerkant ook een flink litteken.

ik smeer mijn littekens nu 2x per dag in met Bio Oil, nog meer mensen die dat doen? ben ik wel benieuwd naar :)

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:57

Ik heb eigenlijk nooit iets gesmeerd voor mijn littekens. Vanuit het sfg gaven ze aan dat het het beste was om de littekens met rust te laten en niets te smeren, behalve als ik echt iets raars zag.
Als ik dan alle verhalen lees van anderen twijfel ik soms dan weleens of ik niet toch beter iets kon smeren. Het is nu vier, bijna vijf maanden geleden. Je ziet de littekens nog wel goed, maar op zich stoor ik me er niet aan.
Je gaat veel zitten twijfelen overal over hè. Haha. Eigenlijk ook gek dat je niet na een tijdje nog een keer een check hebt in het ziekenhuis. De laatste keer was mn wond nog niet helemaal dicht, maar zou die snel dicht zijn volgens de arts en hoefde ik niet meer terug te komen, mits er iets was.
Gelukkig is er niets. En ben ik superblij en geniet ik er echt nog elke dag van.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 07:36

Wendy, heb je ook zeker goed :j
ik heb er nog geen resultaten van gezien, wordt hier ook heel weinig gebruikt, dus vandaar O:)

Simone, ik heb mijn litteken van vorige OK ook met bio-oil gesmeerd. Daar is hij een stuk minder rood van geworden in het midden zeg maar. De hoeken zijn nog steeds dikkig en rood op sommige momenten. De OK is nu ruim 3 jaar geleden.

S_casper, als alles dicht is kan smeren denk ik geen kwaad? Als de huid 'vettig' is kan het beter genezen? het masseren wat je dan met die zalf/ olie doet zorgt weer voor betere doorbloeding en dan dus betere genezing. Maar is inderdaad moeilijk, wat je aangeraad wordt daar vertrouw je dan toch op inderdaad.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:45

Hallo Dames,

Lees al enige tijd stil mee, maar kom me nu ook maar eens zichtbaar melden :)
Twijfel al enig tijd om naar de huisarts te gaan en heb nu met mezelf afgesproken dat wanneer ik nog 5 kilo afval ik een afspraak moet maken voor een doorverwijzing!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:55

Dapper van je, het is een grote stap :) hoop dat je hier een beetje steun en informatie kunt vinden!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:59

Ja hoor genoeg informatie, dit topic volg ik al een tijdje en anders heb ik nog 2 topics om terug te lezen :j

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:22

Fifteen, welkom!!
Inderdaad dapper!
Ik wacht nog op de mail/ telefoon die ik ga ontvangen na 1 augustus.. Dan is diegene die ik moet hebben terug van vakantie.. Dan weet ik echt wat de mogelijkheden zijn en of ze wel of niet moeilijk gaan doen.. :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:26

Welkom Fifteen!

Ik smeer er kruidvat litteken creme op, kwam beste uit een of andere test ofzo, zijn hele kleine potjes, wel fijn spul. :j
ben wel benieuwd wat dat dermatix is van die reclames, iemand die dat gebruikt?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:03

Ik las hier ergens dat iemand haar littekens insmeert met BIO Oil maar ikzelf heb hier ook gewonen littekens geen effect mee bereikt. Deed niets af alleen dat de huid om het litteken wat zachter werd....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:05

Bio Oil heeft bij mij helaas ook nooit geholpen met andere littekens dus nu ook niet gekocht.