Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lesilla schreef:MelanieB schreef:Ik mocht er absoluut niks op smeren op open plekjes/wondjes.. deed alleen gaasjes
Heb er ook nog nooit van gehoord als verpleegkundige, zou het persoonlijk niet zo snel doen.
En jeetje zoveel ontstekingen! veel sterkte meiden!
Areana schreef:Ik denk ook wel dat er veel mensen gek op zouden kijken als hun verpleegkundige opeens met een pot honing aan komt, hihi
Citaat:Mesitran is een zalf die bestaat uit: honing, lanoline, zonnebloem olie, levertraan, Calendula Officinalis, Aloë Barbadensis, vitamine C & E en zinkoxide.
Wanneer de zalf in contact komt met de wond zal er wondvocht onttrokken worden aan de omliggende weefsels.
Hierdoor zal er een vochtig wond-helingsklimaat gecreëerd worden.
Hierdoor wordt het wondhelingsproces gestimuleerd, de zalf bevordert het oplossen van de necrose en vergemakkelijkt de migratie van epitheelcellen.
Door de sterke osmotische werking, werkt Mesitran antimicrobieel.
De zalf zal geleidelijk verdunnen in kan gemakkelijk verwijderd worden met een wondreiniger.
s_casper schreef:Ik had een hele grote open wond op het drie landenpunt, zo n drie bij vier centimeter en mij werd idd ook geadviseerd om er gaasjes met vaseline op te doen, omdat je het anders steeds weer opengetrokken werd. Dit werkte perfect. Daarvoor was het echt een verschrikking omdat de gaasjes steeds aan het open gedeelte bleven vastzitten. (word er nog eng van als ik daaraan terug denk). Eerst een tijdje mepitel gebruikt, maar dat houdt het een beetje te week, dus toen het kon overgegaan op gaasjes met vaseline. Gewone vaseline kan dus geen kwaad.
Volgens mij ben ik na zo n tien à twaalf weken beugelbhs gaan dragen. Weet het niet meer precies.