Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:11

calice schreef:
Vorige week een (extra) uitstrijkje gehad wegens klachten en heb weer een Pap2 te pakken -O- .
Ben nu in 1,5/2 jaar tijd van Pap2 naar Pap3A, vervolgens een Pap1 en nu weer een Pap2 gegaan... Word er inmiddels een beetje moedeloos van.

Ook veel sterkte voor jou, kan me voorstellen dat dit weer onzekerheid oplevert.

Emma_s_girl

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:33

Sterkte, Calice en Friesam. Spannende tijden...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:44

Ik begin toch wel heel erg zenuwachtig te worden en moet ook nog alleen omdat niemand tijd heeft om mee te gaan.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:27

Friesam hoe is het gegaan? Ik ging van pap3b met cin3 naar pap1 na de lisexcisie. Hopelijk geldt dit voor jou ook! Nu nog een week wachten op de uitslag zeker?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:48

Ik had ook ooit pap4, na behandeling en veel getest worden zit ik al 10 jaar op pap1!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:13

Nuage schreef:
Friesam hoe is het gegaan? Ik ging van pap3b met cin3 naar pap1 na de lisexcisie. Hopelijk geldt dit voor jou ook! Nu nog een week wachten op de uitslag zeker?

ja wordt 23 juli pas gebeld -O-

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:53

Ja dat duurt altijd een poos. Sterkte ermee. :(:)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:31

Cookies schreef:
Ja dat duurt altijd een poos. Sterkte ermee. :(:)

Toen de pap 4 eruit kwam kreeg ik dat direct te horen

Had nu een co-assistent en die was wel een stuk voorzichtiger, geen bloedverlies of pijn naderhand.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:33

Kunnen ze dat gelijk zien dan? Ik krijg altijd 1 of 2 weken later de uitslag. Maar dat is bij de huisarts.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:34

Cookies schreef:
Kunnen ze dat gelijk zien dan? Ik krijg altijd 1 of 2 weken later de uitslag.

Blijkbaar toen dus wel.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:47

In het ziekenhuis zullen ze dat waarschijnlijk wel gelijk kunnen zien. Ik ga altijd naar de huisarts voor een uitstrijkje.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:49

Cookies schreef:
In het ziekenhuis zullen ze dat waarschijnlijk wel gelijk kunnen zien. Ik ga altijd naar de huisarts voor een uitstrijkje.

Klopt was toen in het ziekenhuis en toen hebben ze iets gedaan met kleur vloeistof??
Nu in het ziekenhuis gewoon een uitstrijkje.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:23

Met kleurvloeistof testen ze of er nog afwijkende cellen zijn. Dat doen ze ook bij een colposcopie trouwens maar dan doen ze de vloeistof rechtstreeks op je baarmoedermond en kijken ze of het verkleurt.

Maar een uitstrijkje waar een pap waarde uit komt duurt altijd een week. Ook in het ziekenhuis. 23 juli vind ik wel heel erg lang! Neem toch aan dat dit gewoon in het ziekenhuis is gedaan?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:24

Nuage schreef:
Met kleurvloeistof testen ze of er nog afwijkende cellen zijn. Dat doen ze ook bij een colposcopie trouwens maar dan doen ze de vloeistof rechtstreeks op je baarmoedermond en kijken ze of het verkleurt.

Maar een uitstrijkje waar een pap waarde uit komt duurt altijd een week. Ook in het ziekenhuis. 23 juli vind ik wel heel erg lang! Neem toch aan dat dit gewoon in het ziekenhuis is gedaan?

ja afgelopen vrijdag in het ziekenhuis

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:19

Belachelijk. Laten ze je niet toevallig wachten tot je arts terug is van vakantie ofzo? Volgens mij moet het veel sneller kunnen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:32

Nuage schreef:
Belachelijk. Laten ze je niet toevallig wachten tot je arts terug is van vakantie ofzo? Volgens mij moet het veel sneller kunnen.

-:(- Dat hoop ik toch niet

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:28

Als er iets niet goed is dan bellen ze toch veel sneller? Mijn huisarts roept ook altijd je krijgt over een week of 3 de uitslag. Maar meestal belt ze met een week al dat het niet goed is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:48

Cookies schreef:
Als er iets niet goed is dan bellen ze toch veel sneller? Mijn huisarts roept ook altijd je krijgt over een week of 3 de uitslag. Maar meestal belt ze met een week al dat het niet goed is.

In principe als er niets is, krijg je vlgs mij inderdaad de langzame brief en als er wel iets aan de hand is wordt je vaak gebeld en willen ze je spreken.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:10

fargo schreef:
Cookies schreef:

In principe als er niets is, krijg je vlgs mij inderdaad de langzame brief en als er wel iets aan de hand is wordt je vaak gebeld en willen ze je spreken.

Ik wordt sowieso gebeld die afspraak is gepland.

Had december een operatie na een pap 4. En dit is eerste uitstrijkje gemaakt in het ziekenhuis bij de gynaecoloog.
Alleen waarom ik 17 dagen moet wachten op de uitslag?
Het rare is vrijdag was ik voor het uitstrijkje heel zenuwachtig en nu niet meer terwijl ik geen uitslag heb. Wel had ik vrijdag gedacht direct de uitslag te krijgen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:20

Ja precies, dit is niet het standaard baarmoederhalskankeronderzoekuitstrijkje (galgje iemand? :+ ) dit is gewoon een uitstrijkje in het ziekenhuis nadat je een ingreep hebt gehad. Precies hetzelfde als ik dus had.
En ik had 1 week later de belafspraak al staan en kreeg toen direct de uitslag.

Ik zou als ik jou was echt even bellen en vragen waarom het zolang moet duren. Grote kans dat het onnodig is.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:25

Nuage schreef:
Ja precies, dit is niet het standaard baarmoederhalskankeronderzoekuitstrijkje (galgje iemand? :+ ) dit is gewoon een uitstrijkje in het ziekenhuis nadat je een ingreep hebt gehad. Precies hetzelfde als ik dus had.
En ik had 1 week later de belafspraak al staan en kreeg toen direct de uitslag.

Ik zou als ik jou was echt even bellen en vragen waarom het zolang moet duren. Grote kans dat het onnodig is.

Is dat niet opdringerig? Ik heb echt een hekel aan die man (gynaecoloog) als ik voor leukere reden naar zo iemand moet wil ik een andere hij is zo bot en lomp en vraagt niet hoe operatie was of ik nog last gehad heb of zo.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:44

Je kunt toch om een andere vragen? Ik had eerst ook een man die ik echt vreselijk vond. Toen ik een nieuwe afspraak moest maken, veoegen ze zelf of ik dezelfde wilde of een ander. Ik heb om een vrouw gevraagd. Daar voel ik me prettiger bij.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:42

Opdringerig? Meid het is jouw lichaam! Het interesseert mij niks wat mensen ervan vinden hoor. Maar iedereen snapt het hoor als je belt en zegt klopt het dat de uitslag zolang duurt want ik zit er nogal mee en maak me zorgen (ofzoiets). Je krijgt toch een assistente doe het voor je nakijkt. En als jouw gyn zo'n hork is zou ik zeggen tijd voor een nieuwe!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:50

Nuage schreef:
Opdringerig? Meid het is jouw lichaam! Het interesseert mij niks wat mensen ervan vinden hoor. Maar iedereen snapt het hoor als je belt en zegt klopt het dat de uitslag zolang duurt want ik zit er nogal mee en maak me zorgen (ofzoiets). Je krijgt toch een assistente doe het voor je nakijkt. En als jouw gyn zo'n hork is zou ik zeggen tijd voor een nieuwe!

De hork belt zelf (heb belafspraak met hem) dus geen assistente.

Als dit achter de rug is ga ik niet meer naar meneer Hork.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:40

Nee dat snap ik maar als jij nu belt krijg je hem niet aan de lijn dat bedoelde ik :)