Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:19

Sabbel schreef:
Volgens mij is de wachttijd per psycholoog verschillend, bij ggz zijn de wachttijden wel belachelijk lang helaas.

Als ik jou was zou ik even telefonisch informeren bij een of meerdere eerstelijns psycholo(o)g(en) bij jou in de buurt naar de wachttijden.

Als je geluk hebt kun je bij een eerstelijns psycholoog wel redelijk snel terecht wanneer je overdag af kan spreken. Wil je perse 's avonds of op een bepaalde dag dan is het soms wat moeilijker.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:30

Anoniem1994 schreef:
Ja, door het gesprek met degene op de chat weet ik weer dat ik niet moet opgeven :j
Zag het niet meer zitten, was er van zeker van dat ik er een einde aan zou maken..

Mischien breng ik me de laatste paar dagen ook wel extra in de problemen... ;(

Je moet maar zo denken: bijna je hele leven heb je in een extreem abnormale situatie gezeten. Dat is nu voorbij. maar nu komt het moeilijkste gedeelte, je zult moeten gaan verwerken om verder te kunnen. Helemaal achter je laten zal niet gaan maar je zult er wel mee moeten leren omgaan. Een goede psycholoog kan jou daarbij helpen. Kies er eentje waar je een klik mee hebt, dat is heel belangrijk.

Maar nu is het moment waarop je met de rest van je leven kan beginnen, met zeggenschap over je eigen lijf en wat daarmee gebeurt. Deze situatie ken je niet, daar moet je aan wennen. Maar wanneer je er een beetje grip op krijgt dan staat niets jou in de weg om een heel mooi vervolg te krijgen voor de rest van je leven. Nu heb je het zelf in de hand.

Ja, je zit in een vervelende thuissituatie maar probeer verder te kijken dan dat. Jij kunt jezelf maken of breken, zorg ervoor dat je dat eerste doet. Het zou zo mooi zijn als je ervaart hoe het leven "normaalgesproken" hoort te zijn. Dat leven ken je nu nog niet, maar ik weet zeker dat als je er eenmaal van hebt geproefd dat je dan heel blij bent er toch nog te zijn.

Dat jij het gedoe wat vanaf je derde speelde uiteindelijk hebt kunnen doorbreken, toont dat jij een enorm karaktermens bent. Wees daar trots op. Volgens mij kun jij bereiken wat je maar wil als je er ook echt voor gaat.

Dat je nu moe, teneergeslagen en verslagen bent is heel normaal. Alles van de afgelopen jaren komt waarschijnlijk als een enorme achtbaan over je heen gedenderd. Daar moet je even doorheen meid en met de juiste hulp kun jij dat. Ga ervoor, het kan van hier af aan alleen maar beter worden voor jou.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 00:26

Bedankt voor je bericht Maikeltje :)

Ik baal erg dat ik niet gelukkiger ben nu ik redelijk veilig ben...
Nu zou ik me fijn moeten voelen, want ik ben baas van m'n eigen lichaam, maar dat is dus anders.
Tuurlijk voel ik me wel beter, maar het is ook zo raar... ik ben de baas van m'n eigen lichaam.. en nu?
Ik weet niet echt wat ik er mee aan moet :o

Schaam ik me erg voor.. ;(

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 00:45

Anoniem1994 schreef:
Bedankt voor je bericht Maikeltje :)

Ik baal erg dat ik niet gelukkiger ben nu ik redelijk veilig ben...
Nu zou ik me fijn moeten voelen, want ik ben baas van m'n eigen lichaam, maar dat is dus anders.
Tuurlijk voel ik me wel beter, maar het is ook zo raar... ik ben de baas van m'n eigen lichaam.. en nu?
Ik weet niet echt wat ik er mee aan moet :o

Schaam ik me erg voor.. ;(

Heel normaal wat jij voelt denk ik. Wat ik ook al schreef, je ligt nu nog onder die achtbaan van al die jaren die over je heen dendert. Dus op dit moment zul je zeker niet lekker in je vel zitten. je hebt nog enorm veel om aan te werken. Je zelfbeeld zal ook niet al te florrisant zijn op dit moment. Daarom heb je ook steun en hulp nodig. Om hier nu doorheem te komen.

Jij hebt niets om je voor te schamen, laat dat maar aan je buurjongen over.

Maar geef het tijd en probeer je te richten op je herstel en je toekomst die voor je in het verschiet ligt. Met goede hulp kun jij opweg naar een normaal leven. Je kunt nu nog niet weten hoe dat zal zijn omdat het (buiten jouw schuld!!!) nooit normaal is geweest. Maar als je er eenmaal van geproefd hebt...Het leven kan ook gewoon leuk zijn. Nu misschien nog niet, maar dat komt. Echt.

Sterkte meisje, voor de komende tijd. En knok voor die hulp. Blijf ook van je af schrijven op moeilijke momenten.
En je mag altijd een pb sturen mocht je daar behoefte aan hebben. Ik ben geen lotgenoot dus ik kan me niet verplaatsen in jou, kan me alleen maar een voorstelling proberen te maken van hoe het moet zijn geweest en dan krimpt m'n hart ineen. Maar je bent nu al zover gekomen, hebt deze rottijd die het merendeel van je leven heeft geduurd overleefd. Nu niet opgeven hoor. Dan zou de wereld het moeten doen zonder jou en dat zou zonde zijn. Je kunt nog zoveel betekenen op deze aardkloot. Hang in there.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 02:21

M'n zelfbeeld is niet best, nee..
Er is 1 ding dat ik wel redelijk vindt aan mezelf, maar dat weet niemand, en dat blijft zo... :)
Niks zo eng als dat vertellen :o

Ik wou eigenlijk nog verder gaan met andwoorden, maar ik ben kapot en ga naar bed :z
Normaal kon ik mijn laptop mee naar bed nemen, maar nu gebruik ik die van mijn zus en die wil niet elke ochtend naar zolder om de laptop op te halen.. nu moet ik dus beneden blijfen zitten en dat houd ik minder lang vol...
Niet dat het heel erg is... gezond is het natuulijk niet :o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:36

Anoniem1994 schreef:
Er is 1 ding dat ik wel redelijk vindt aan mezelf, maar dat weet niemand, en dat blijft zo... :)
Niks zo eng als dat vertellen :o

Dat geeft toch helemaal niet? Als je het dan in elk geval maar tegen jezelf kunt vertellen (in gedachten), als je in de spiegel kijkt of als je toevallig eens langs een spiegelende winkelruit loopt. Je kunt het - al zal het niet makkelijker zijn :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 19:04

Nou 'eindelijk' goed nieuws.. nouja goed? SUPER! :D

Had eerder al verteld dat ik (voorwaardelijk) over was naar de 3e, maar als ik mijn opdrachten af had én goed Dan naar het VMBO, anders LWOO??
Nou vandaag moest ik die opdrachten inleveren... en ondanks dat ik niet alles mee had, ben ik toch over naar 3 VMBO!

Vanochtend toen ik heel hard mijn bed uitgeramd werd omdat ik om 11 uur nog op bed lag, terwijl ik blijkbaar om 9 uur al op school moest zijn :\
Wist ik echt niet, ik dacht dat ik volgende week pas naar school moest!

Maar ik had dus veel nog niet helemaal af, uitgeprint etc... en ik was dus echt doodsbang!
Mijn moeder is met de directeur gaan praten en heeft verteld wat er in de vakantie allemaal gebeurd is en de jaren daarvoor al, en of hij dat mee wou nemen in zijn beslissing.
En dat heeft hij gedaan! Wat ben ik blij! :D

sammyvriend

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:15

Wat goedd!!!

En wat goed dat je moeder het nu eindelijk eens voor je opneemt!

Maar dat je je bed uitgeramd bent, moet ik dan figuurlijk of letterlijk opvatten?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 19:42

Figuurlijk ;)
Mijn moeder zou dat niet echt doen.. :n

Maar vriendelijk was ze eerst niet...

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:44

Gelukkig, ik schrok me al rot.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:05

Mooi ts,

Je kan het! ;)
Idd, Het is niet gezond om zo laat nog achter de pc te zitten al helemaal niet als je naar school gaat, als je eerder gaat slapen voel je je misschien overdag ook frisser :)
Sterkte en je kan het , echt waar geloof in je zelf !

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 22:04

Bedankt :)

Ik mag nog tot 11 uur internetten.. maar dat vind ik vanavond niet zo erg, ben kapot :\
Vanavond ga ik even in bed lezen, is me nog nooit gelukt, maar wil het toch proberen :=

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:08

Goed dat je over bent, gefeliciteerd *\o/* *\o/*
Fijn dat je moeder het voor je opgenomen heeft. Ze is blijkbaar toch wel met je begaan, ze vindt het misschien ook moeilijk om zich te uiten maar ze stond er vandaag wel voor je toen het erop aan kwam. +:)+

Weltrusten voor straks.

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:14

gefeliciteerd! :D

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 22:25

Dankjullie :D

Ik voel me goed.
Heb het erg naar mijn zin in m'n nieuwe klas.
Kan heel goed opschieten met 2 meiden en zelfs met een jongen! :)
M'n mentor is ook een coole gast.

Over een paar dagen vertekken we naar België, en de mentor die van 'mijn verhaal' afweet gaat mee en zit in hetzelfde gebouw, dus dat vindt ik wel fijn :j

Ben wel erg moe.. heb vanmiddag na school liggen slapen op de bank, voel me niet fit, maar m'n leuke klas maakt alles goed!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:32

Ik reageer niet veel, maar lees wel erg veel mee.
Ik ben ontzettend blij dat je je goed voelt en dat het weer iets beter met je gaat. Heel fijn dat je toch over bent, weer een last van je schouders. Ik hoop dat het mee blijft zitten voor je, het is je in ieder geval gegund! :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:51

Anoniem1994 schreef:

Ik voel me goed.

Over een paar dagen vertekken we naar België, en de mentor die van 'mijn verhaal' afweet gaat mee en zit in hetzelfde gebouw, dus dat vindt ik wel fijn :j

Ben wel erg moe.. heb vanmiddag na school liggen slapen op de bank, voel me niet fit, maar m'n leuke klas maakt alles goed!

Wat gaaf zeg!

Lekker toegeven aan je moeheid, je zult wel wat in te halen hebben. En dan al die nieuwe indrukken ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 00:39

wat een fijn bericht om te lezen!!! heel goed!!

you go girl!!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 00:51

jeetjemina. ik lees dit nu allemaal pas, maar wat heb jij het zwaar gehad zeg! ik vind het echt enorm knap dat je nu zo goed gaat. meid de weg za nog heel ang en zwaar zijn. maar je komt er wel.
en je mag best wat trotser zijn op wie je bent ;) kijk is hoe je voor jezelf bent opgekomen en wat jij allemaal al aan hebt gekunt. je bent een prachtmeid, en ooit zul je dit zelf ook zien :j

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:43

naar waar in belgie ga je of ben je gegaan :D?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:11

Anoniem1994 schreef:

Ik voel me goed.

Vind je het gek als je zo laat gaat slapen :')

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:40

Wat fijn dat je een leuke klas hebt :D !
veel plezier in Belgie !

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 22:06

Bedankt! :)

Em_papillon:
Haha kwart voor 11 is vergeleken met 4 uur niet zo laat toch? :+

Lauros (ff makkelijk geschreven ;)) : Brume dacht ik :)

Ik heb erg zin in Belgie, maar voel me niet lekker ;(
Gister kreeg ik mega oorpijn, en ben dus vandaag naar de huisarts gegaan en je raad het al.. oorontsteking!
Mag nu dus 10 dagen lang 3/4 keer per dag druppelen.

Ondanks dat ik niet kan slapen, eten niet gaat, en praten ook zeer doet ga ik wel :D

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:38

Veel plezier meid! Fijn dat het wat beter gaat en dat je een leuke klas hebt! :D Geniet ervan!!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:42

Ja je bent op de goede weg :D volhouden, dan wordt je vanzelf sterker en minder moe :)