Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:31

Nou voordat ik met de BV stopte voelde ik hem erg goed namelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:12

Ik voelde hem altijd ook heel goed maar nu helemaal niet meer.
Misschien doe je het aanleggen niet goed? Wat zei de lactatiekundige daarvan?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:17

Ik leg niet aan, ik kolf nu. Ik ben gestopt toen ze bijna 2 wk was, en sinds begin vd week weer begonnen met kolven. Ze is nu 5 weken.
Had vanmorgen trouwens 50 ml gekolfd! Dus het wordt wel steeds meer. Vandaag is Jelle naar kdv dus heb ik iets meer tijd, ga proberen om nu wat vaker te kolven. Alhoewel ik ook nog boodschappen moet doen, gordijnen bestellen, schilderen in het nieuwe huis etc etc...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:41

Chiara is voor het eerst écht verkouden... best sneu... ze wilde dus ook niet drinken... of ik iets gekolfd krijg is dus maar de vraag na dit 5 maanden niet te hebben gedaan :')

Pat is nu boven bij der, ze is er erg verdrietig van... kheb der aangestoken -O-

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:14

Och, wat sneu Cyn. Verkoudheid zal helaas nog vaak voorkomen, er zijn zo ontzettend veel verschillende virussen. Maar sneu is het wel!

Toeschietreflex werkt bij mij goed en voel het ook goed. Tijdens het drinken voel ik het zo'n 2 keer en ook tussendoor, als het lang duurt voordat hij weer wil drinken. Gisteren was de melk doorgelekt toen ik even naar de winkel ging, heb mn hand er maar een beetje voor gehouden.......

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:17

Ze heeft schijnbaar een betere weerstand dan ik want ik heb er al vanaf maandag last van en zij is er al zo goed als overheen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:58

egopost...

tessa drinkt al 3 weken heel slecht. eerst natuurlijk heel ziek en nu op en af neusverkouden. per keer drinkt ze maar 1 borst en die vaak nog niet eens goed leeg. de productie loopt dus hard terug. nu met het werk heb ik geen tijd om extra vaak te kolven of haar aan te leggen, dus kan ik op die manier de productie niet verhogen. ook ben ik natuurlijk begonnen met 1 voeding (de laatste voor de nacht) af te bouwen.
nu maakt mijn lijf dus het besluit om er in rap tempo mee te stoppen.Jammer, want wilde 1 voeding per week afbouwen en het liefst zo lang mogelijk de ochtend en avondvoeding zelf nog doen.

|(

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:31

Jammer Angelique maar het zijn helaas omstandigheden die ervoor zorgen dat het gewoon afloopt :(:)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:35

het is een heel natuurlijke manier, maar had gewoon gehoopt nog even van de intieme momentjes samen te kunnen genieten zo 's avonds en overdag. bovendien slaapt ze natuurlijk niet door en ik zie als een berg op tegen de nachtvoedingen MET fles.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:36

Kan ik begrijpen maar het duurt vaak toch even voordat ze gaan doorslapen op de fles snachts?
Misschien slaapt ze als ze niet meer verkouden is voortaan wel door? :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:15

Zo, daar ben ik weer na een weekje op de camping in Drenthe. Planning was 2 weekjes maar ook hier een heel verkouden baby. Vanmorgen bleek dat het een goede beslissing was om terug te gaan, alles zat dicht, ogen neus etc dus gelijk in bad...Marinde drinkt goed maar ik heb tijdens mijn vakantie ook een giga dip gehad. Is gelukkig wel opgelost binnen 2 dagen door vaker aanleggen en weer 2 borsten gaan voeden ipv 1tje (was ik ooit gaan doen ivm overproductie). Ik snap nu heel goed dat je zo wanhopig kunt zijn dat je wel gelijk naar de winkel wilt rennen om een pak kv te halen, zo'n huilende baby is echt niet leuk. Verder wel een geslaagde vakantie, alleen was het fijner geweest als het weer wat meer had meegewerkt. De temperaturen overdag in Noord Nederland waren niet je van het.

BA: denk dat het bij jou een combinatie van factoren is? Tessa die minder drinkt nu, en jij bent moe van het slechte slapen en je werk overdag. Ik kan ook niet meer goed slapen na de nachtvoeding als ik weet dat ik er vroeg uit moet. Heel frustrerend is dat. Steeds wakker worden van Tessa kan idd ook goed met de verkoudheid te maken hebben. Marinde wordt ook vakaer wakker nu, bijvoorbeeld omdat ze erg moet hoesten. Ik krijg haar dan alleen maar stil en weer in slaap als ze even mag drinken bij me.

Lijkt me wel moeilijk wat je nu moet/wil gaan doen? Ga je nu helemaal overstappen en afbouwen?

Samantha: je hebt wel tsr, anders zou de melk er toch niet uitkomen? Lijkt mij iig. Je kan ook oxytocine neusspray proberen. Als je je productie echt wilt verhogen zul je idd vaak moeten kolven. Ik zou ondanks je drukke programma proberen daar de prioriteit aan te geven als je bv wilt (blijven) geven, en tussen de bedrijven door toch zo rustig en ontspannen mogelijk ervoor te gaan zitten.

Annelies: nachtvoedingen zijn nog steeds normaal hoor, ook voor een baby van 6 maanden. Heeft oa met de ontwikkeling te maken, die ze dan doormaken. Niet alle baby's hebben die behoefte, maar veel baby's dus wel. KV is niet altijd de oplossing om van de nachtvoedingen af te komen (en is eigenlijk ook niet wenselijk omdat het dus voor de baby heel normaal en juist goed is om 's nachts te drinken), en er is als je het puur technisch bekijkt geen 1 baby die doorslaapt. Heeft met het slaaprimte van baby's te maken, hun slaapcycli zijn anders dan die van volwassenen. Baby's die "doorslapen" hebben gewoon goed geleerd zichzelf weer in slaap te sussen.

Fijn trouwens dat het bij jou zo lekker loopt allemaal!

Cyntje: Chiara ook al verkouden. Is wat hier met al die zieke kindjes.....

Ik ben er trouwens serieus over aan het nadenken om vrijwilligster bij de VBN te worden (vereniging bv natuurlijk) enige eis die ze stellen is dat je minimaal 6 maanden bv ervaring hebt. Ik zou heel graag andere (aanstaande) moeders willen informeren en helpen. Is alleen de vraag waar ik de tijd vandaan moet gaan halen om dat te gaan doen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:39

Wat jammer BA.

cyntje beterschap!

Susan ik heb nu wel een toeschietreflex. Ik kolf nu ong 3-4 keer per dag, zou meer moeten eigenlijk.
Heb nu tussen de 40 en 80 ml per keer.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:25

BA, wat jammer dat het terugloopt en dat je wat weinig tijd hebt om het te stimuleren.

Susan, wat leuk zeg, dat je vrijwilligster wilt worden.

Cyn, jij dan nog beterschap, wel fijn dat je dochter er snel overheen is.

Hier gaat alles steeds beter, heb ook al paard gereden (wel een beetje spierpijn). Vanmiddag lekker wandelen met de kids, is nu nog mooi weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:33

Ja lijkt mij ook heel leuk! Ik wil al heel lang voorlichting/cursussen oid gaan geven, maar op mijn werk is daar (nog) geen mogelijkheid voor. Zo kan ik daar toch mooi al ervaring in opdoen, in een onderwerp wat mij interesseert en waar ik zelf ervaring in heb. Enige voorwaarde is dat je lid moet worden van de VBN< half jaar bv moet hebben gegeven en dat je bereid bent om je te verdiepen in het studiemateriaal. Ik ga van de week eens verder informeren hoe en wat. Kan mooi nu ik de hele week vrij ben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:35

Heb me aangemeld als contactpersoon bij VBN, via hun site. Ben benieuwd wanneer ik wat van hun hoor.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:53

Elize heeft al een tijd een rode uitslag op haar billen, wat bultjes/blaartjes lijken het.
En ik ben al een tijdje aan het smeren met bepanthen maar 't lijkt wel erger te worden hoe meer ik smeer.
Wat kan dat zijn?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:01

Sudocreme proberen, zinkzalf kan geloof ik ook?
En anders langs de dokter of vaseline cetamacrogol proberen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:49

Ik zou eerst even langs de HA gaan of bellen voor overleg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:25

Daar zat ik over te twijfelen, ik smeer nu sudocreme ipv bepanthen omdat dat blijkbaar wat meer vocht onttrekt. Ik kijk het nog even aan, als het niet minder wordt ga ik naar de HA.

Hier is alles ook verkouden, Stef begon ermee en en dag later Elize ook, die is gelukkig alweer aardig beter maar Stef hoest en proest en heeft een zere keel.

We zijn vandaag in het ZH geweest voor zijn poeperij, hij heeft al obstipatie vanaf het moment dat hij vaste voeding is gaan eten en Lactulose ed helpen allemaal niet, ook al diverse keren een klysma gehad dus was het nu zat.

We hebben nu Micosol (oid?) gekregen en dat lijkt goed te helpen, we hadden dat vorige week al van de HA gekregen en hij heeft gister en vandaag goed gepoept, ook 'pindakaas'-zacht en zonder huilen wat hij echt al tijden niet meer gedaan heeft. De arts heeft de Micosol nu verdubbeld zodat hij eerst een tijd goed kan poepen om van zijn angst af te komen. Over 6 weken komen we dan terug om het nog eens te bekijken.
Ik ben benieuwd of dit nu eindelijk eens iets is wat gaat werken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:58

Bah, verstopping. Dat is niet fijn. Hoop dat de medicatie aanslaat dan.

Marinde poept juist weer vaker sinds we met bijvoeding zijn begonnen, nu poept ze eigenlijk iedere dag wel weer, terwijl er daarvoor soms 2 of 3 dagen tussen zaten. Gisteren was alles oranje door de worteltjes.

Wij zitten volgens mij midden in de 26 weken sprong hier...ik maar denken dat die hangerigheid/huilen ed door verkoudheid en de vakantie kwam maar als ik terugkijk op de afgelopen weken had ze er daarvoor ook al wat last van. Nu lijken we op het "hoogtepunt" aangekomen met als fijne bonus dat ik er weer 2 en soms zelfs 3 keer uit mag 's nachts. Ze wil blijkbaar errug graag bij me zijn, maar het is wel heul vermoeiend allemaal. Het gaat vooral om de nabijheid en troost en niet zozeer om de voeding. Ik kan haar niet laten liggen dan gaat ze huilen, en als ik haar alleen even oppak om te troosten is het ook niet goed. Alleen aanleggen helpt dan, ze wordt weer rustig en valt in slaap.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:50

suus, heel herkenbaar die nachten. ik ben er sinds deze week doorheen lijkt het wel. ze roept me soms nog wel op haar manier, maar met een kus en een aai over haar bolletje zakt ze snel weer in slaap.

@hier:
erg druk. Tessa is nog steeds niet fit. Drinken aan de borst lukt daardoor nauwelijks, waardoor het afbouwen rapper gaat dan gewenst. Ze drinkt nu enkel 's ochtends en 's avonds de borst, de rest krijgt ze gekolfde melk uit de voorraad (die nu razendsnel slinkt) en voor het slapen gaan om een uur of 12 een fles kv. Sinds gisteravond is die laatste fles niet meer gemengd en accepteert ze dus de kv volledig.
Gisteren samen naar de huisarts geweest. Ze drinkt slecht (maar is toch bijna 4 ons in 3 weken aangekomen) en dat komt nog steeds van die ontstoken neusamandel. ze komt er zelf niet uit, dus nu heeft ze een antibioticakuurtje. Ook ikke heb een kuur; ik heb vette borstontsteking links. Tja, de borst niet leegdrinken en afbouwen is geen beste combinatie. Kolf natuurlijk wel, maar zo kreeg ik de verstopping ook niet weg. Mocht eigenlijk geen ab omdat ik geen koorts had (nu dus wel), maar toen de arts mijn borst zag wist ie niet hoe snel ie de kuur moest voorschrijven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:02

Jeetje wat een toestanden allemaal...gelukkig is ze wel door het sprongetje heen nu. Hoop voor jou dat ze snel weer beter is, en jij ook. Slecht(er) eten kan trouwens ook door het sprongetje komen BA. Maar ze is wel goed aangekomen, dus krijgt blijkbaar toch genoeg binnen. Wel jammer dat je nu zo snel de bv af moet gaan bouwen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:40

benangelique schreef:
suus, heel herkenbaar die nachten. ik ben er sinds deze week doorheen lijkt het wel. ze roept me soms nog wel op haar manier, maar met een kus en een aai over haar bolletje zakt ze snel weer in slaap.

@hier:
erg druk. Tessa is nog steeds niet fit. Drinken aan de borst lukt daardoor nauwelijks, waardoor het afbouwen rapper gaat dan gewenst. Ze drinkt nu enkel 's ochtends en 's avonds de borst, de rest krijgt ze gekolfde melk uit de voorraad (die nu razendsnel slinkt) en voor het slapen gaan om een uur of 12 een fles kv. Sinds gisteravond is die laatste fles niet meer gemengd en accepteert ze dus de kv volledig.
Gisteren samen naar de huisarts geweest. Ze drinkt slecht (maar is toch bijna 4 ons in 3 weken aangekomen) en dat komt nog steeds van die ontstoken neusamandel. ze komt er zelf niet uit, dus nu heeft ze een antibioticakuurtje. Ook ikke heb een kuur; ik heb vette borstontsteking links. Tja, de borst niet leegdrinken en afbouwen is geen beste combinatie. Kolf natuurlijk wel, maar zo kreeg ik de verstopping ook niet weg. Mocht eigenlijk geen ab omdat ik geen koorts had (nu dus wel), maar toen de arts mijn borst zag wist ie niet hoe snel ie de kuur moest voorschrijven.

Bah wat vervelend allemaal :(
Hoe ziet je borst eruit als ik vragen mag? Als je een ontsteking hebt zie je dat toch niet van buiten?

Ik heb geen voedingen 's nachts, alleen bij hoge uitzondering dat ze een keer heel vroeg komt, tegen 6 uur dan meestal.
't Gebeurd nog weleens dat ze laat nog ligt te brabbelen, ik denk dat dat komt omdat ze ons dan hoort.
Maar ze ziet mij echt als melkfabriek dus ik moet dan echt niet bij haar gaan kijken want dan wil ze ook gevoed worden. Meestal laten we d'r gewoon kletsen en dan valt ze vanzelf weer in slaap en anders gaat Anne erheen, zo ook als we 's avonds bv bij mijn ouders zijn geweest en ze is gevoed net voor we naar huis gaan, als we dan thuis zijn legt Anne haar in bed en is er niets aan de hand. Als ik het doe wil ze perse eerst weer een slokje, ookal is het nog maar een half uur geleden.

Elize heeft gister lekker een banaan gehad, voor het eerst sinds lang. Ze had een dikke maand geleden al een keer banaan en nectarine gehad maar omdat ze toen weer spruw had ben ik er weer mee gestopt.
Maar nu heeft ze lekker een stuk banaan uit het vuistje gehad en ze zat er heerlijk op te soppen, echt zo schattig.
Was dat niet de rapley methode? Alles uit het vuistje geven en zonder lepeltjes ed?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:26

Is idd Rapley.

Marinde heeft vandaag weer genoten van worteltjes...lijkt ze niet op mij want ik vind ze echt vies. Ik heb uiteindelijk toch besloten geen Rapley te doen, Marinde snapt het ook niet als ik het in stukjes aanbied. Lepeltje snapt ze wel.

Mmm, dat is misschien ook wel een idee, dat ik mijn man even bij haar laat kijken. Misschien dat het dan even doorbroken wordt. Ik denk alleen 's nachts "ik ben toch al wakker" en mijn man slaapt er gewoon doorheen. Dus dan ga ik er maar uit. En dan is het enige wat ze wil even drinken bij mama. Alleen die "voeding" van 02.00 kan er wel tussenuit volgens mij, overdag laat ze er namelijk ook zo 4 a 5 uur tussen zitten dus dat kan 's nachts natuurlijk ook prima. Bij naar bed brengen maakt het niet uit of ik het doe of mijn man, ze gaat dan gewoon naar bed en gaat slapen, wil ook geen slokje dan.
Ons schema is nu:
8.30, 12.30, 16.30 bv en ongeveer 17.30/18.00 fruit/groente hapje, 20.00, 23.00, 02.00, 05.00.
En daarmee zitten we op 7, terwijl we al normaal op 6 zitten/zaten. Die van 02.00 is er de laatste anderhalve week weer bijgekomen. Tijdens ons laatste "sprongetje" met 4,5 maand hebben we die ook een weekje of 2 ertussen gehad en nu dus weer....hoop dat dit betekent dat het snel weer "normaal" is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:32

Sjonge, 7 voedingen nog :wow:
Daar moet er toch wel één tussenuit kunnen lijkt me O:) Voor een half jaar is 5 toch redelijk normaal dacht ik?
Van 11 tot 5 is toch maar 6 uurtjes, misschien slaapt ze wel door als je die laatste voeding tot 11:30 weet te rekken?
Dat 'ik ben toch al wakker' denk ik ook vaak hoor, vind het ook sneu om Anne ervoor wakker te maken.

Ik doe niet bewust Rapley hoor, heb er weleens wat over gelezen vandaar dat ik dacht laat ik het eens proberen.
't Is deels ook gemakzucht, als ze het uit d'r handje eet hoef ik het niet eerst te pureren :P
En als het bevorderlijk is voor de motoriek ed is dat alleen maar mooi meegenomen.
Maar ik ga dat niet zo bewust volhouden, als het op een gegeven moment handiger is om te pureren doe ik dat gewoon.