Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:00

Afbeelding
tis niet de meest gebruikelijke foto, maar kon even niks anders duidelijk vinden :=
dat ik dit topic niet eerder heb gevonden

wat zou ik hier nog mee kunnen doen? ik zou wel combinatie van bruin blond mooi vinden, maar hoe?

Only_Kiekie

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:01

heeeeel fijn zo boven aan de pagina :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:01

DUDIEFOREVER schreef:
Oke!
Ik heb een vraag :p
Ik ben dus naar kapper geweest, kleurspoeling laten zetten, maar het gaat er maar niet uit..
Het vervaagd wel iets na 3 maanden maar het blijft bruin...
Ik heb van mezelf beetje asbruin/goud kleurig zoiets.
Nu wil ik graag asblond maar weet niet of me haar dan erg kapot gaat?
En hoe ik die kleurspoeling eruit kan krijgen?
Het zou eruit gaan, heb ik nadrukkeljk gevraagd anders wou ik er niet aan beginnen maar nee hoor!
K*t kapper..

mmmm helaas kan ik je daar niet mee helpen.
misschien dat de kapper iets weet?
ik weet wel dat ze wel eens zeggen dat je anti roos shampoo kan gebruiken dat het dan sneller eruit is?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:02

mijn haar zit nu in de verf.
warm kastanjebruin van SYOSS.
ik zal morgen even voor en na foto's plaatsen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 14:30

Goedenmiddag :D Ik had een topic geopend maar kwam er een beetje te laat achter dat het in het centrale topic moest dus bij deze quote ik mezelf even.

Citaat:
Hoi,

Ik wil echt zo graag stijl haar, maar als ik het 1 keer met de stijltang stijl moet mijn haar daarna gelijk weer een poos 'bijkomen' voordat het weer netjes stijl wil worden...
'k Ben echt geen type die de hele dag met dr haar bezig wil zijn, maar mijn krullen zijn echt heel erg vreselijk dus ik wil gewoon normaal stijl haar zodat ik er wel normaal verzorgt uit zie zeg maar

Nu zat ik zo een beetje te google'en en toen kwam ik iets tegen over 'hair relaxers'. Ik kan wat engelse sites vinden en zo te zien is het ook best heel erg schadelijk als het verkeerd gebruikt wordt maar heeft iemand hier daar toevallig wat meer informatie over? En mensen die hun haar met zoiets hebben (laten) behandelen?

Citaat:
Ja oke maar dat is zeg maar zo'n hele behandeling, ik bedoel eigenlijk dat spul wat je zelf kunt kopen

http://www.drugstore.com/ogilvie-straig ... /qxp145027
of dit
http://diversen.aanbodpagina.nl/wonderstraight
Kan alleen in nederland niet zo veel vinden maar ik weet niet zo goed wat ik van dit spul moet denken dan haha.

Mijn haar is nu ong tot mn navel(stijl dan, met krullen veel korter haha.), ik ben dus ook echt lang bezig en daar heb ik echt geen zin in elke keer weer..
Ik werk ook met dieren van 8 tot 5, en daarna ga ik paardrijden, ik moet dus wel echt elke dag douchen

Ben benieuwd of iemand weleens zulk soort spul gebruikt heeft en of je haar dr echt gewoon stijl van blijft tot het uitgroeit. Lijkt bijna te mooi om waar te zijn maar wie weet :D

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:04

Voor zover ik weet zijn relaxers echt iets voor kroezend afro haar. Ons europese haar is een stuk minder stug en stevig en kan hier dus niet tegen. Gevolg is dus mooi steil maar wel dood haar.
Je kunt het vergelijken met een soort permanent, dus het blijft inderdaad wel zitten tot het uitgroeit.
Hier staan ook nog wat goede tips: http://partyflock.nl/topic/1004324:Perm ... lhaar.html

Zou het, als je het doet, wel laten doen door een kapper en niet zelf aan de slag gaan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:52

Ik zou het helemaal afraden. Permanent stijlen is echt superslecht voor je haar. Je haar gaat er echt heel erg kapot van en je hebt zelfs kans dat het helemaal mis gaat en je de rest van je leven kaal bent. Heb hier ooit een verhaal over gelezen in een tijdschrift.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:05

rest van je leven kaal? je haar groeit gewoon weer aan... kwestie van een goede koper nemen en geen huis/tuin en keuken dingetjes gaan doen...

Ik ga aanstaande vrijdag een drastische wijziging maken met mijn haar...

voor én na foto's komen :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:07

Lous schreef:
Ik zou het helemaal afraden. Permanent stijlen is echt superslecht voor je haar. Je haar gaat er echt heel erg kapot van en je hebt zelfs kans dat het helemaal mis gaat en je de rest van je leven kaal bent. Heb hier ooit een verhaal over gelezen in een tijdschrift.

Vriend van mij had zijn haar ook permanent laten stijlen .... na 1,5 uur zat er alweer krul in :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:07

xDramaQueen schreef:
rest van je leven kaal? je haar groeit gewoon weer aan... kwestie van een goede koper nemen en geen huis/tuin en keuken dingetjes gaan doen...

Oehhh spannend, wat ben je van plan of is het een verrassing? :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:34

Afbeelding
ik heb nu lang (dik) donkerbruin krullend haar. overigens ben ik al platina blond geweest en heb ik t vaker kort dan lang :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:37

Stoer! :oo ik ben heel benieuwd :j
Heb het ook zo kort gehad, vond het zo heerlijk fris in de zomer en het is zo lekker snel droog :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 02:41

xDramaQueen schreef:

Meisje was model en ging ook naar een zeer goed aangeschreven professionele kapper. Nu dus kaal voor de rest van haar leven en geen modellenwerk meer kunnen uitvoeren.

Een buurvrouw had het ook laten doen bij een goede kapper en heeft uiteindelijk een jaar met strohaar gelopen. Ze kon het aan de onderkant zo eraf breken. Na een jaar was het pas weer een beetje gezond. Maar heeft nog een tijd geduurt voordat het er weer helemaal gezond uitzag.
Laatst bijgewerkt door Lous op 14-03-11 02:47, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 02:46

waarom zei ik koper? ik moest toen al naar bed :))

maar dan lijkt het me dat ze haar hoofdhuid hebben verbrand oid?
kan je ergens dat verhaal terugvinden?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 02:52

Ja klopt. Het spul had ook in haar hoofdhuid gebrand. Stond toen in de vriendin of viva. Maar weet helaas niet meer welk jaar. Volgens mij ergens rond 2006.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:02

Ik had al een topic geopend maar zag later pas dat t hier thuishoorde :=

Ik wil (correctie; ik ga) vandaag mn haar verven... Ben nu beetje roodblondbruin, heel duidelijk ja :') T is een soort bruintint met duidelijk rode gloed die neigt naar blond. Nu is t gelukkig nog duidelijker :=

Anyway, wil wat meer richting blond, qua huidige kleur mag dat geen probleem zijn iig. Nou wil ik t zelf gaan verven, maar ben daar niet bijster ervaren mee. Ja, kapper is altijd beter, I know, maar zal t toch ook een keer zelf moeten kunnen als rechtgeaard kind van mn moeder :+ Welke haarverf kan ik dan het beste gebruiken? Zo'n mousse van de reclame leek me wel handig, heb t idee dat t makkelijker verdelen is en dat de kans op vlekken dus kleiner is... Maar is dat inderdaad handig? Of kan ik beter met veel pijn moeite en geduld gewoon plukje voor plukje verven?
Zou normaal mn moeder vragen om t te verven maar die ligt voor jaffa op de bank met een luchtweginfectie dus das niet echt een optie :=

Dus hoor graag jullie ervaringen! Bij voorbaat grote dank voor de info :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:04

Heb je een foto van hoe je haar nu is en hoe je het wilt hebben?
Krijg beetje een moeilijk beeld van jouw haar :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:12

Uhm... heb geen foto's op t moment van mn huidige haarkleur :+ T gaat iig maar om een paar tinten lichter.. Van roodblond naar iets meer ''gewoon'' blond zeg maar..

Gaat me ook vooral om welke soort haarverf ik t beste kan gebruiken voor de grootste kans op succes.. Qua kleur kom ik er wel uit, mn weet mn eigen haarkleur niet eens meer zo vaak heb ik t al geverfd (althans, mn moeder verfde t dan dus altijd voor me) :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:39

Amyz, ik ben vorige week van de kleur in mijn profiel (ook roodblond) naar mijn normale kleur teruggegaan, blond/lichtblond. Ik heb Garnier Nutrisse gebruikt en heb het ook zelf gedaan. Heel moeilijk is het niet, je moet maar eens op Youtube zoeken naar filmpjes "hair dye tutorial" :) Wat wel handig kan zijn, is om in de supermarkt zo'n kappersverfborstel te halen. Dan kan je langs je haarrand goed de verf verdelen.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:32

als ik iedereen hier een tip mag geven
die schuimverf van john frieda? lekker in de schappen laten liggen
heb mijn haar daarmee geverft mijn punten zijn bijna niet verkleurd maar dicht bij mijn hoofdhuid is het hartstikke rood... zo halverwege is het de kleur die ik wil hebben.
ook zijn er plukken die gewoon niet gepakt hebben lijkt het wel.

mijn moeder verft al jaren mijn haar nog nooit zoiets gehad met 'normale' verf

maar gelijk ook de vraag wat zal ik eens laten knippen zit te twijfelen...
vind de lengte die ik nu heb wel leuk en makkelijk maar het is zon gewoon kapsel..
het is inmiddels al weer een stukje langer en zoals hier boven verteld een andere kleur

Afbeelding

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:48

Ik ben juist heel tevreden over John Frieda. :j Niks geen probleem ondervonden. Juist één en al top.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:55

Hier ook geen ontevredenheid over de John Frieda mousseverf, vond het juist super spul!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:35

HoiHoi
Wie zou mij kunnen helpen, ik word dit jaar 20 en mensen schatten mij al gauw veel jonger.
Ik heb een klein smal hoofd, draag een bril
Ben van mezelf blond maar heb nu een wat warm rode kleur er in
Heb het nu tot op mn schouders met een lok
Ik wil graag ouder lijken, maar door mn smal klein hoofje is dat moeilijk.
Wat voor kapsel raden jullie aan ? Het moet wel vrouwelijk en wat stoer zijn....

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:18

Hooi!

Wat een leuke foto's weer tegen gekomen van verschillende lengtes en kleuren! :D

@WinSel, ik heb geen verstand van haha, maar misschien is een lichtbruin ( of iig bruin ) wel mooie kleur bij jou?

Over 2 weken ga ik me haar verven! :)
ben nu donker blond achtig ofz :+
En ga dan donker kleur nemen maar wel warm :')

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:08

Only_Kiekie schreef:
http://img19.imageshack.us/img19/4674/fotohaarbokt.jpg tis niet de meest gebruikelijke foto, maar kon even niks anders duidelijk vinden :=
dat ik dit topic niet eerder heb gevonden

wat zou ik hier nog mee kunnen doen? ik zou wel combinatie van bruin blond mooi vinden, maar hoe?

Ik meld me ook aan want heb dezelfde haarkleur als jouw maar dan meer goudblond en wil er ook bruine lokjes door met blonde lokjes ;)
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 21-03-11 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd uit quote