[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:37

Ik zou hem laten zitten en contact openemen met een dieetiste. 1000kc is weinig! Je moet echt meer hebben hoor anders gaat je lichaam inderdaad in spaarstand en dan komt alles er aan wat je eet.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:39

Ik durf het niet goed aan om meer te gaan eten. Ik denk dat ik misschien toch naar de dieetiste moet gaan, al vind ik dat ook best eng, omdat ik de controle over mijn gewicht niet graag aan iemand anders toe vertrouw.
En van de rest van de anticonceptie middelen heb je volgens mij altijd meer kans om aan te komen dan van de nuvaring, dus overstappen lijkt me zinloos. Ik ben al aan de pil geweest, en daar kwam ik nog meer van aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:03

RS, je zou ook een koperspiraaltje kunnen overwegen. Wel de bescherming en dus de lusten, niet de lasten van de hormonen :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:09

Is dat gewoon 'het' spiraaltje? Dus die in je baarmoeder gaat? Hoe kan het dat je daar niet van aankomt?

Heb nog nooit een spiraaltje gehad. Lijkt me trouwens wel echt heel erg eng om die ingebracht te krijgen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:11

Je hebt twee spiraaltjes, de Mirena = hormonen en dus een kans op aankomen. En het koper, dat is eentje zonder hormonen maar die voorkomt door zijn aanwezigheid het innestelen etc. Deze wordt in je baarmoeder gebracht, kan wat pijnlijk zijn, maar blijft daarna 5 jaar zitten :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:28

He, daar heb ik nog niet van gehoord. Wat apart dat dat zonder hormonen gaat. klinkt wel positief, aangezien ik niet zo'n fan ben van hormonen. Ik neem aan dat hij net zo betrouwbaar is als de rest?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:43

ik heb hem net laten zetten, het zetten was geen pretje, maarja even 10 minuten tanden op elkaar voor 5 jaar onbezorgd plezier ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:11

EstherMe schreef:
heb het gisteren toevallig eens geprobeerd :')
Maar heb niet het idee dat ik echt iets voel, wel iets dat ik dacht: goh zou dat?
Zijn ze lang of steken ze maar een klein stukje uit?

Ligt eraan hoe kort ze afgeknipt zijn. :) En als ze in elkaar gedraaid zijn kan het als een soort knoopje voelen.

Jans schreef:
Je hebt twee spiraaltjes, de Mirena = hormonen en dus een kans op aankomen. En het koper, dat is eentje zonder hormonen maar die voorkomt door zijn aanwezigheid het innestelen etc. Deze wordt in je baarmoeder gebracht, kan wat pijnlijk zijn, maar blijft daarna 5 jaar zitten :)

En er is ook de Gynefix nog hè. :) Principe van het spiraaltje, maar (schijnbaar) minder ingrijpend. Als ik weer kon kiezen zou ik dat nemen, misschien wanneer de Mirena vervangen moet worden.

http://www.wildemeersch.com/ned/gynefix/werking

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:17

gynefix doen ze niet zo snel vertelde de gynecoloog mij. Dit zetten ze vast in de baarmoederspierwand. Doen ze alleen als andere spiraaltjes weer worden uitgedreven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:19

Oh, mijn gyn zei juist dat het wel een optie is. Zal dan ook weer zoiets zijn dat verschillend is per gyn... Ik wou dat die lui eens 1 lijn zouden trekken. :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:25

EstherMe schreef:
ik heb hem net laten zetten, het zetten was geen pretje, maarja even 10 minuten tanden op elkaar voor 5 jaar onbezorgd plezier ;)

Oeh, knap hoor. Ik vind het echt dood eng. Ook gewoon het idee dat daar iemand aan zit.
Maar 5 jaar is inderdaad wel lang, dat is fijn. En nouja plezier, eerder de rust dat je tenmiste niet aankomt en niet constant bang bent om zwanger te worden.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:28

haha inderdaad! mij leek het ook wel wat die gynefix nl!
Maar goed, het zit er nu in en voorlopig gaat het er niet uit :+

ik vond het ook eng, maar mijn lijf reageert het laatste jaar niet goed op hormonen. Dus dan moet je wat!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:32

Het zou een oplossing kunnen zijn, Ik wil hier toch over na denken idd. Alleen ben ik bang dat ik echt niet durf. :o

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:34

gewoon iemand meenemen!
ik was alleen, had het iets onderschat :+
maar de dag erna zat ik weer op het paard! Napijn heb ik eigenlijk niet gehad, hooguit het gevoel van wat menstruatiekramp, maar dat is te verwaarlozen!
Bloedde bij mij ook niet heftig na, een weekje dat ik wat verloor, daarna weg :)
oh en het ging bij mij ook niet zo gemakkelijk omdat mn baarmoedermond toch wel erg gesloten was zei ie! Voordeel dat ie er ook niet snel uitfloept :')

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:35

heej,

weet iemand eigenlijk hoe het zit met 'natuurlijke' anti-conceptie..?
Ik ben namelijk tegen het gebruik van hormonen (mijn principe en visie, nouja..)
Maar bestaan er ook bepaalde kruiden/planten die als anti-conceptie worden gebruikt zonder met hormonen te werken?
Ik heb ooit wel een jaar yasmine genomen om mijn regels iets meer af te stellen, heel onregelmatig toen. maar ben nu al een aantal jaren weer vrij van gebruik en ze komen altijd op tijd, duren even lang.. dus daarvoor dient het niet, het is puur om niet zwanger te worden ivm vriend en ik vind me nog net wat te jong om kinderen te krijgen..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:40

EstherMe schreef:
gewoon iemand meenemen!
ik was alleen, had het iets onderschat :+
maar de dag erna zat ik weer op het paard! Napijn heb ik eigenlijk niet gehad, hooguit het gevoel van wat menstruatiekramp, maar dat is te verwaarlozen!
Bloedde bij mij ook niet heftig na, een weekje dat ik wat verloor, daarna weg :)
oh en het ging bij mij ook niet zo gemakkelijk omdat mn baarmoedermond toch wel erg gesloten was zei ie! Voordeel dat ie er ook niet snel uitfloept :')

Ahh het klinkt het verschrikkelijk. Ik word al zenuwachtig als ik het alleen al lees. := Ik weet niet of ik zoiets ooit wel ga durven, het lijkt me echt afschuwelijk. :=

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:44

hahah nouja als je er ligt kan je niet meer terug ;)
Ik denk dat ik het nog we een x zou laten doen!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:48

adoratie schreef:
heej,

Ik ben namelijk tegen het gebruik van hormonen (mijn principe en visie, nouja..)
Maar bestaan er ook bepaalde kruiden/planten die als anti-conceptie worden gebruikt zonder met hormonen te werken?
Ik heb ooit wel een jaar yasmine genomen om mijn regels iets meer af te stellen, heel onregelmatig toen. maar ben nu al een aantal jaren weer vrij van gebruik en ze komen altijd op tijd, duren even lang.. dus daarvoor dient het niet, het is puur om niet zwanger te worden ivm vriend en ik vind me nog net wat te jong om kinderen te krijgen..

Ze zijn er vast, maar de vraag is of het gezond(er) is en of het werkt... ik denk dat je dan het zo goed je natuurlijke cyclus in de gaten kunt houden en bepaalde dagen niets doen of met condoom. Zal net zo (on)betrouwbaar zijn :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:10

EstherMe schreef:
hahah nouja als je er ligt kan je niet meer terug ;)
Ik denk dat ik het nog we een x zou laten doen!

Nou dan mag je me KO slaan of vastbinden :')
Ik vind een nuvaring ook al vervelend om in te doen.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:13

Een spiraaltje plaatsen is geen pretje maar het is wel prettig er daarna 5 jaar vanaf te zijn tenminste als ie goed blijft zitten.
Ik heb mijn 3e spiraaltje in 4 jaar tijd en ik heb er nog geen spijt van. Het is voor mij het enige anticonceptie naast het condoom wat mijn lichaam kan verdragen. Ik heb de mirena.
Het doet even pijn maar daarna ben je er vanaf. De gynaecoloog weet wat hij/zij doet en hij/zij zal ten alle tijden naar je luisteren.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:14

Ohman, helemaal ramp als hij dan gaat verplaatsen ofzo.
Het is wel echt een optie, maar echt, ik weet niet of ik dit wel durf :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:22

Kaily, misschien is het een idee je arts / een gyneacoloog te bellen om je angsten / vragen voor te leggen. Denk dat die info goed kan zijn om een afweging op te maken :)

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:18

Red_Savage schreef:
Ik ben net naar de huisarts geweest, en die zei dat de kans heel klein is dat je van de nuvaring aankomt. maar ik geloof er niets van, ik ben echt bang dat het aan de nuvaring ligt.
Ik zit nog steeds te denken om helemaal te stoppen met hormonen.

Is er echt niemand die weet of je er van aan kan komen? Ervaringen?

Ik durf hier mijn ervaringen niet echt bij te delen.

Ik ben in maart begonnen met de nuvaring en in januari heb ik een ongeluk, dus heb bijna een halfjaar verplicht stil gezeten. Op den duur ging het lichamelijk veel beter, dus ben ik ook mijn gewone eetpatroon gaan aannemen, maar daar en tegen ben ik niet verder gegaan met sporten.
Ik ben op het momnt 2kg aangekomen denk ik.

het is wel bewezen dat je door de hormonen meer hongergevoel krijg, dus vandaaruit meer gaat eten en dusdanig ook aankomt. - meen ik vaker te hebben gelezen, maar of het correct is.. :x -

en het kan ook zijn dat je door de hormonen meer vocht vasthoudt, dus ook dikker lijkt o.i.d.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:44

adoratie schreef:
heej,

Wat ik weet is dat het bestaat maar geen idee hoe de ervaringen zijn. Heb het zelf nog nooit afgeleverd in de apotheek.
Kan wel eens kijken of ik iets voor je kan vinden wat info betreft!

Mmmm kan er zo weinig over vinden behalve temp opnemen en dat kralen spiraaltje

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:25

Morgen laat ik de Inplanon plaatsen, brrrrrr....