Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:16

Chantal. Da's gaaf zeg. (dat zie ik mijn honden nog niet doen :D)
Ik ga zo ook maar eens opweg voor lesje 2. Succes iedereen.

Tallout

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:32

Ja, was echt gaaf. Zo van: "Ik steun je hoor baas!"

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:36

Heb het even nagekeken en het was 2.5 km! :D
Tijd neem ik eigenlijk nooit op, maar het gezin fietste mee en wie was als eerste thuis :')
mijn dochter had moeite om op de zandweg te fietsen, gelukkig was mijn man mee om te helpen! :D
Denk dat ik een kwartiertje a 20 minuten ben weggeweest. Ik moet zeggen dat ik het fijn vindt om aan 1 stuk te lopen maar tijd kijk ik nooit zo naar...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:05

Mag iik me ook komen melden? Kan wel een stok achter de deur en lotgenoten gebruiken :+

vorig weekend heb ik met behulp van Evy les 1 gelopen. super programma!Les 1 was een eitje, geen spierpijn ofzo. 2 dagen later les twee gelopen, maar kreeg kramp in mijn kuiten na 2 en 3 minuten lopen :( dus les twee onderbroken met zeker 5 minute rekken en strekken, daarna verder gelopen op les 1.

Vandaag wil ik eigenlijk les 2 nog maar eens gaan doen.
Ieman tips om kramp tegen te gaan?
Ik drink genoeg voor tijden en na na het lopen, rek en strek niet echt, begin telkens maar gewoon te lopen op commando van Evy..

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:32

Ik heb net ook les 2 gelopen. Wat een superweer zeg!
Hier heb je niet echt kleine rondjes die je kunt lopen. Tijdens de les zijn we gewoon langs de weg gelopen. halverwege gingen we niet terug. dus ja. dan moet je na je lesje óók dat hele eind weer terug lopen natuurlijk.

De gehele route was zo'n 4.8 km. waarvan maar 2.40 het lesje gelopen. Maar met mooiweer was het opzich geen straf om dat hele eind weer terug te lopen. al krijg ik na een paar minuten hardlopen wel ontzettend zware benen.

Bij les 1 moest ik echt vechten tegen een zijsteek. Nu had ik dat gelukkig helemaal niet. Ik zit nog wel eventjes te twijfelen of ik doorga met lesje 3, ofdat ik lesje 2 nog een keertje doe. Nou ja. dat zien we maandag wel.
Succes iedereen!
liefs,
Leonie
kehdra: De eerste 150 m doe ik dat programma nog niet, dan ga ik eventjes zijwaarts, hakken-billen, en dat soort dingetjes. Dan stop ik eventjes om wat te rekken en strekken, en dan begin ik met het programma. Maar ik weet eerlijk gezegt ook niet echt wat ik anders zou moeten doen.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:33

Net les 4 (II) gelopen, 29 minuten over 4 km. Was wel warm, maar ging erg goed, ondanks dat ik niet echt lekker was...

Nu douchen en op pad, vandaag feestje omdat mijn opa & oma 60 jaar getrouwd zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:46

Het is heerlijk weer zeg, maar dat was het gisteravond ook toen ik ging lopen. :j

Dat is al een hele poos SimOne! Veel plezier toegewenst!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:35

ik ga dalijk lesje twee doen!
Simone; Wat knap! ben jalours!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:49

En ik heb weer lesje 1 gehad. Pfff was niet makkelijk moet ik zeggen. Voor mijn gevoel wil ik morgen nog wel een keer les 1 doen. Of toch gewoon overmorgen maar les 2?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:50

Ik zou gewoon overmorgen les 2 doen. Les 2 is niet veel anders dan les 1 :).

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:10

Ben net terug van les 2..

2x3 minuten is best heftig, twee en een halve minuut is wel mijn max gok ik, daarna krijg ik heel erg krampen in mijn kuit-enkel overgang :+
die pijn blijft ook, net alsof me enkel 'op slot' draait ofzo. en daarna blijft het een beetje zeuren, alsof je door je enkel bent gegaan, zo'n pijn...
Denk dat ik deze week maar eens naar de huisarts ga om dat voor te leggen, want wil graag lopen, vind het wel erg lekker namelijk!
wat zit er tussen je enkel en je kuit scheen aan de buitenste kant?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:57

Vind het wel slim om voor de zekerheid even langs de huisarts/fysio te gaan idd. Beter voorkomen dan genezen..

Ik heb op het moment nergens last van, maar heel af en toe zeurt mijn knie.. Mocht dat erger worden ga ik ook even langs.. Of ik vraag de podoloog even..

Hij heeft trouwens wel gezegd dat ik prima hardloopschoenen heb, goeie keuze gemaakt en ik had ze de helft goedkoper :))

Net les 7 gelopen, kreeg tijdens het lopen spierpijn in mn kuiten! :P Maar verder ging het eigenlijk wel goed :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 01:02

Ik ben ook weer sinds een tijdje begonnen! Ik heb een betere conditie dan ikzelf dacht, eigenlijk! Gek, aangezien ik niet echt aan een conditiesport doe!

Ik heb me direct ook voor de 4mijl van Groningen opgegeven + workshops ter voorbereiding!
Maar net nadat ik me had opgegeven voor de 4mijl schoot het in mijn knie tijdens het hardlopen! In december ben ik van een tafel afgesprongen, waardoor ik een tijdje met krukken moest lopen (en hadden ze vrees voor een scheur in mijn menicus gelukkig viel het achteraf mee). Nu zit de pijn (minder hevig) opdezelfde plek... Ik had gehoopt dat het nu al wel goed hersteld is (hoewel ik me ook bedacht dat ik al sinds een paar weken af en toe weer wat voel 'zeuren' daar...).

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:21

Ja het is zondag dus ik ga ook weer beginnen :D :+
Eerst paardje rijden, daarna mennen, tuig schoonmaken en dan ja ja ga ik lopen *\o/*
Wat een heeeeeeeeeeeeeerrrlijk weer :):)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:59

les 20 zit er op en hoewel ik er heel erg tegen op zag is het me heel erg meegevallen woensdag ga ik weer.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:43

Ook lekker bezig Sakkia!

Net lekker voor het eerst in bikini in mijn hangmat in de tuin gelegen :D Echt wel lekker, eindelijk een eigen tuin.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:53

ik zit ook al de hele dag lekker in de tuin! Was al vroeg op en dus ook vroeg gelopen. Echt heerlijk! Merk trouwens dat het kracht trainen erg goed is! Heb helemaal geen last van mijn schenen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:03

Ik zit ook lekker met laptopje in de tuin nu :D.
Zodirect ga ik verhuizen naar m'n balkonie.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:19

Vanochtend eerst koetjes gemolken en toen les 8 gelopen. Daarna was ik wel aardig dood en heb ik dus ook de rest van de dag lekker in het zonnetje gezeten <3 Heerlijk, dit weer!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:52

Ik geniet ook volop van het zonnetje :D Zit nu lekker op m'n balkonnetje :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:29

Garuna is vanmorgen bevallen van een geweldig mooi merrieveulen!

Angela_ schreef:
Oh meiden, ze is zo vreselijk mooi en zo ontzettend schattig. <3 Als ik toch eens centjes had en de mogelijkheid om een paard te stallen...

Garuna is weer heerlijk, haar oude vertrouwde, lieve zelf, en daar ben ik ontzettend blij mee. Ik dacht dat het al niet meer klikte tussen ons, ik had wat afstand genomen van haar de laatste weken. :o Ik mocht meteen aan het veulen zitten, zonder twijfel liet ze me mijn gang gaan. Het veulen kwam ook meteen naar me toe, zou het praten tegen de buik hebben geholpen? <3 Garuna heeft lekker met haar uk in de bak mogen lopen, en we hebben haar benen en staart gewassen. Al het vieze bloed eruit. :r Uk stond er gewoon langs, ging helemaal prima. Ze heeft al een halstertje om gehad, dat vond ze niet zo leuk. }> Maar later was dat ook goed, en liep ze netjes mee.

Hier is Garcia van de Flammert!

Afbeelding
Hallo pleegmama, hier ben ik dan eindelijk! <3

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3 <3

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:39

Leuk beest!! Gefeliciteerd!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:46

Agosje <3 <3

Heb me net gemeten. Ook nie leuk nie :\. Wel met rolmaat want ik moet ff een nieuw meetlint kopen _O-.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:58

angela wat een schatje
ik kom hier ook weer melden, ik had lekker bij mijn vriend in singapore moeten zijn, om dinsdag door te vliegen naar borneo om te duike op 1 van de mooiste duikplekken ter wereld, maar helaas ik zit nog in nederland, met koppijn. Misschien morgen dus maar weer rondje lopen om even alles van me af te zetten en hopen dat ik woensdag wel kan vliegen...
verder is iedereen hier goed bezig volgens mij!
chantal heb je je omvang of lengte gemeten? waarom als ik vragen mag?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:22

Omvang, zodat ik kan meten hoeveel eraf gaat aangezien spieren dus zwaarder dan vet schijnen te wegen en ik mijn weegschaal sowieso niet vertrouw :Y).