hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyM

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:29

Ik slik 250 Mg per dag dat is 67% van de adh. Die heb ik bij de tuinen gehaald.

Wat doet zo een voetreflex therapie? Ik kan er echt niet tegen als er iemand aan mijn voeten zit.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:20

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:36

Hah ik had een heel verhaal getikt maar vergeten te verzenden! Oeps..

De voetreflex was heel erg fijn en ontzettend ontspannend. Ik ga hier zeker vaker naar toe en zij vertelde ook dat ik teveel gefocesed op mijn ademhaling ben en tijdens de behandeling werd mijn ademhaling ook erg rustig en ik heb eindelijk heel de dag warme voeten gehad. Wauw wat is dat lekker zeg!!
Ook raadde zij me bach druppels aan dus die moet ik even gaan halen voor de momenten dat ik echt heel onrustig ben.
Als ik me weer zo onrustig voel moet ik proberen om even 'te aarden' en energie naar mijn voeten laten stromen en dit hielp me vandaag erg goed.Ook voelde ik me fit vanmorgen en dat is lang geleden! Dus een echte aanrader:-)
Dat stuk van magnesium ga ik straks even lezen er zijn zoveel verschillende verhalen. .

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 08:56

De hele week al hoofpijn! Vanmorgen een beetje hyper gehad! nou ja heb het weer overleefd!!Nu maar even een beetje op bokt snuffelen zodat het nog een beetje verder afzakt

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:46

hoe gaat het nu met je appiesjappie?

hier al heel de ochtend helaas een '' naar '' gevoel.
het idee hebben flauw te vallen en om me heen draait het allemaal een beetje. Ook bang om in paniek te raken.. durf niet zo goed bach resque te gebruiken reageerde er gister een beetje heftig op.. of misschien heb ik er een beetje teveel van gebruikt.

baal er ontzettend van dat ik me zo klote voel =(

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:26

Hoe reageerde je er dan op?

Die homeopatische medicatie doet niks (meer) voor mij.
Heb nu een tweetal maand echte medicatie. Maar neem ze eigenlijk amper, maar is fijn om te weten dat er echt iets is dat me kan helpen als ik er zelf niet door zou raken.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:36

ik werd echt heel erg duizelig en ligt in mijn hoofd.
gevoel alsof ik zweefde..
en dat heb ik nu dus weer maar heb vanmorgen geen druppels genomen.

ik ben zooo klaar met dat stomme ademen en die paniek :(

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:52

Vervelend zeg. Kan me helemaal.voorstellen dat je er klaar mee bent

Bach heb ik nog nooit gebruikt, heb nu valeriaan tabletten. Maar heb er nog niet echt één idee bij.

Maar ik wil ook weer gewoon normaal doen grr.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:55

valeriaan heb ik ook geprobeerd maar daar had ik er steeds meer van nodig!
ik baal erook van dat ik me lichamelijk zo slap voel..
normaal was ik zo energiek en nu helemaal niet meer
zodra ik wakker word heb ik een hartslag van 250 voor me gevoel..
en op mijn werk blijft het ook maar doorgaan helaas.

Doen jullie verder nog aan therapie of iets?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:58

Ik had het vroeger ook wel dat ik dacht dat het van de medicatie kwam.. Maar dat is meestal niet hoor.

In gang schieten en iets doen, helpt altijd bij mij.
En constant herhalen dat het allemaal aan het fout ademen ligt.

Ik ken de frustratie. Heb ook alles geprobeerd.

The mind controls your body.
Heb dat zelf al zo vaak ervaren. Je mond onder controle krijgen, is de oplossing.
Maar om daar te geraken, heb je een lange weg te gaan.

Ik heb een afspraak bij de neuroloog op 17 oktober.
Om epilepsie uit te sluiten en zulke test te doen om zuurstofgehalte te meten ed.
Ben er 200% zeker van dat daar alleen maar 'chronische hyperventilatie' uit gaat komen als definitieve diagnose.

Ben benieuwd wat ze dan gaan voorstellen als volgende stap.

Ik blijf vol vertrouwen dat het opgelost raakt. Maar dat de weg lang zal zijn.
Leg me er ook bij neer dat ik minder aankan dan anderen. Te vaak te laat gaan slapen, dan moet ik het bekopen. Een slechte nacht = slechte dag. Druk weekend, stress.. Sowieso reactie de dag erna.

Heb hier is ergens gelezen dat iemand de tip kreeg van niet zo met de dingen die je voelt in je lichaam bezig te zijn. Er is heus niks aan de hand.

Ademhalingsoefeningen en yoga, daar moet ik dringend terug werk van maken.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:11

Ik heb ademhalingstherapie gevolgt om tijdens een aanval mijn ademhaling onder controle te kunnen krijgen. Maar helaas kreeg de diagnose CHV en werd eigenlijk alleen maar gekker in mijn hoofd.
Ik voel enorme spanningen in mijn lijf en de ene dag gaat het beter dan de andere.

Zag laatst een toepasselijk tekst op fb langskomen. "I think, I think too much" en ja dat heb ik. Ik denk veel en veel te veel. Maar zou fijn zijn als ik alles weer op orde heb zo als daarvoor.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:17

Dat zinnetje komt uit fragile van Maria mena. Ik ben dinsdag naar fysio geweest voor oefeningen. Bij mij staan mijn spieren om mijn middenrif erg gespannen en daar door ga ik dus hyperventileren. Die oefeningen helpen wel en slaap nu ook beter. En ook magnesium doet zijn ding zorgt er voor dat het wat rustiger is in mijn hoofd. Ik kan magneduo vrouw aanraden! Verkrijgbaar bij de drogist.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:49

Ik slik nu sinds een paar dagen magnesium en voel me veel beter, niet meer zo gespannen enzo. Had ik dat maar eerder geweten.... ;)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 20:31

Het gaat best goed. Ben alleen heel moe!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:38

fragile van wie??? :o geen flauw idee wie het is maar ik vond het wel toepasselijk.

merk je ook dat je spieren in je middenrif gespannen zijn en hoe merk je dat en wat doe je eraan dat te ontspannen? ik merk als ik sta dat ik enorm mijn bovenbuik? in hou.

Fijn dat het goed gaat Marlies en appiesjappie, vervelend dat je zo moe bent.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:47

er lijden gelukkig meerdere wegen naar rome.. de magnesium helpt bij mij niet.. dus ga woensdag weer naar de voetreflex en ook de bach rescue is volgens mij niet zo mijn ding =( vanmorgen ook weer een hele hoge ademhaling maar die heb ik gelukkig heel even kunnen laten zakken.

waarschijnlijk gewoon weer teveel hooi op me vork genomen :-(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:28

Er schijnen ook hele verschillende soorten magnesium te zijn waarvan de 1 niks doet en de ander veel beter opgenomen wordt :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:19

Ik heb een hele tijd terug heel wat sessies therapie gehad voor de hyperventilatie. Een hoop ontspanningsoefeningen enzo geleerd, maar die therapie is ook funest geweest...daardoor lag de hele dag mijn focus op mijn ademhaling wat weer een hoop spanning etc tot gevolg had, begint nu gelukkig weer wat minder te worden.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:29

Ik heb magnesiumcitraat, die schijnt goed te werken. Magnesiumoxide doet niks geeft je alleen diarree..

Ik vind de ademhalingsoefeningen die ik heb gekregen erg ontspannend werken. Als ik ze in bed doe lig ik zo te slapen. Alleen s'morgens vind ik het moeilijk dan kan ik me niet goed focussen ofzo.

Marlies, dat had ik dinsdag heel erg toen ik terug kwam van fysio toen was ik helemaal buiten adem en bibberig omdat ik zo met mijn ademhaling bezig was.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:55

marlies85 schreef:
Ik heb een hele tijd terug heel wat sessies therapie gehad voor de hyperventilatie. Een hoop ontspanningsoefeningen enzo geleerd, maar die therapie is ook funest geweest...daardoor lag de hele dag mijn focus op mijn ademhaling wat weer een hoop spanning etc tot gevolg had, begint nu gelukkig weer wat minder te worden.

ja heel herkenbaar. Sinds dat ik ademhalingstherapie heb gehad doe ik inderdaad ook niks anders. Denk elk uur wel een keer. OOHH wel door mijn buik, ohh heel langzaam uitademen. bij mij zit het nog steeds in een erger wordende fase heb ik het idee en heb idd ook het gevoel nooit aan die therapie te moeten beginnen. Maar heb nu wel geleerd om te voelen wanneer ik enorme spanningen in mijn lijf heb en heb mezelf wel leren kennen ook. ( is het toch nog ergens goed voor geweest)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:37

Dat had ik ook!

Omdat ik steeds met die hele hoge hartslag zat wat een enorm opjagend en angstig gevoel geeft, en wel besefte dat mijn ademhaling ook veels te diep en intens was, heb ik ook van die ademhalingstherapie gezocht.

Ben na 1 keer en wat thuis oefenen niet meer gegaan omdat alle alarmbellen het uitschreeuwden dat dit wel het slechtste was dat ik kon doen... ik voelde dat ik juist veel minder met mijn ademhaling bezig moest zijn in plaats van meer!

Juist het zelf willen regelen van je ademhaling is zo funest, je moet het juist loslaten en je lichaam het weer over laten nemen :j

Ik merk heel erg dat ik die hartkloppingen krijg als ik smaakversterkers heb gegeten, let daar nu echt steeds beter op en dat scheelt enorm :j

En goed slapen, goed eten, veel water drinken.... helpt allemaal :j

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:56

Pff had vandaag een slechte dag! Veel lopen hyperen, steken in mijn hoofd, moeie zware armen en pijn in mijn benen. Bah... Even klagen hoor.

Welke lichamelijke klachten hebben jullie meestal?

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:30

Oeh wat vervelend shirleym ik hoop dat je je vandaag beter voelt!

Ik word vaak heel duizelig, misselijk en krijg mega hartkloppingen. Ook vaak hele koude handen en voeten. Voor vandaag een hele goede start gehad! Erg lang geleden dat ik me zo goed voelde.. hihi duimwn dat ik dat de hele dag volhoud

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:56

oh wat vervelend ShirleyM .

Mijn klachten? volgens mij te veel om op te noemen :(
Ik ben ook vaak duizelig, erg moe aan het einde van een werkdag, Erg prikkelbaar.
Tintelingen in mijn hele lijf. koude handen en voeten inderdaad. Soms slecht slapen. nou ik zal het hier maar bij laten.

Ik heb vandaag voor het eerst ook een ontspannen autoritje gehad, wel binnendoor uiteraard en niet over de snelweg. Die stap ben ik nog lang niet klaar voor.

nou lekker genieten van je fijne dagje Lis!

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:09

Delfin wat fijn dat je een ontspannen autoritje hebt gehad! de eerste stap is weer gezet ;-)
ik heb sindskort ook een angst voor autorijden ja maar ik blijf het doen.. ook de snelweg ( moet wel voor mijn werk) maar eerste oprit erop en de volgende afrit er alweer af! :+) ook dat komt wel weer goed als ik wat zekerder ben hoop ik.. en verder vermijd ik die vervelende tunnels nog wel.. want dat durf ik alleens als ik me heel goed voel of als het heel rustig op de weg is ( en als de brug openstaat en ik geen tijd heb om te wachten)
Waar komt je angst voor de snelweg eigenlijk vandaan? die vraag probeer ik mezelf ook vaak te antwoorden maar ik weet het gewoon niet..