Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:36

Mooie foto's he? Mijn stoere ouwe man..
Als ik dan zijn koppie nu zie is hij toch wel oud geworden...
(De foto's zijn van augustus.)

Edit: Hoop dat hij zich morgen beter voelt. Anders maar even langs de dierenarts. Wil absoluut niet dat hij ook maar iets moet lijden. Dat verdient mijn beer niet :n
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 25-01-10 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:42

Maaaike schreef:
Heeft ook heel lang (maanden) geduurd voordat ik naar de ha ben gestapt. Niet eens omdat ik zelf niet vond dat het niet ging, maar omdat anderen dat zeiden.

Wat ik me afvraag is wat je huisarts geconstateerd heeft en je verder voor adviezen heeft gegeven.
Als je goed overspannen bent is er namelijk geen huisarts die zegt dat je gewoon lekker hele dagen op je werk moet blijven. Ik vind het een beetje een vreemde gang van zaken als ik heel eerlijk ben. Ik ben door mijn werkgever naar huis gestuurd, bij de huisarts beland en die gaf me het advies om niet te werken (niet dat ik daar toe in staat was) en alleen maar dingen te doen die ik leuk vond.

Ben je trouwens ook al bij een bedrijfsarts geweest?
En wat vinden ze op je werk hiervan? Ik vind zelfs dat je je werkgever voor de gek houdt op deze manier. Je laat eigenlijk zien dat het wel gaat door er hele dagen te zijn. Een werkgever heeft ook meer aan duidelijkheid.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:09

Rare gang van zaken vind ik het zeker niet. Het loopt naar mijn gevoel juist heel goed. Dat is misschien teveel doe, is nog tot daaraan toe, maar alles verloopt juist goed. Op het werk weten ze er natuurlijk van en wordt mij alles geboden wat ik nodig heb. Ik werk niet alles, ik doe alleen de basisdingen, verder niet. Geen afspraken, vergaderingen etc etc. Ze worden dus absoluut niet bedonderd en weten dat ik het gewoon fijn vindt om aanwezig te zijn, houdt me op de been, geeft me ritme. Ik doe dus alleen niets en er wordt dus ook niets verwacht. Geen vergaderingen, afspraken, gesprekken etc.
Ik laat niets merken, gevoel staat volledig uit. Alles is totaal afgevlakt. Ik kan wel veel doen, het doet me alleen ook gewoon niets meer. Niets boeit me, of raakt me. Alleen zeer directe mensen om mij heen hadden iets door, ik kan te makkelijk een muur, of een kasteel om me heen bouwen. En omdat gevoel uit staat, merkt valt niets op.
Bedrijfsarts is niet nodig, ik heb niet een volledig contract, maar parttime. Dus als ik enkel de ochtenden aanwezig ben, zijn dat de uren die ik hoor te maken. Ik kreeg juist het advies om wel aanwezig te zijn en niet alleen maar thuis te zitten. Normaal gesproken vind ik het namelijk geweldig om aanwezig te zijn. Nu niet, maar vind niets leuk.
Snap dat je het misschien rare manier van zaken vindt, pb er anders maar over, ik wijd er hier niet verder over uit. Kan wel zeggen dat ik het juist erg fijn vind opgelost dusver :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:09

En nu ga ik echt slapen, haha.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:36

Nou ja goed voor mij komt het wat vreemd over.
Als je jezelf maar goed in de gaten houdt :j Ik vraag me dan alleen af wanneer je gaat herstellen en hoe je dat dan voor je ziet.

(Het is trouwens niet vervelend bedoeld, ik probeer alleen mee te denken. Vind het wel heel positief hoe je er op antwoord. Je had mijn post ook anders op kunnen vatten ;) )
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 26-01-10 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:38

Ik heb trouwens vannacht op de bank geslapen beneden bij Droef.
Ik vertrouwde het niet en wilde erbij zijn als hij verslechterde. Gelukkig heeft hij rustig geslapen en lijkt hij nu wat opgeknapt. Ik kijk het nog even aan met hem. Gekke ouwe sok

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:15

Pw: wat fijn dat het weer beter gaat met je hond. Heb je wel een beetje kunnen slapen op de bank ??
Hoe gaat het verder met je ??

Jantine: fijn dat je weer hebt gereden.. ik hopelijk ook weer deze week.

Angela
: ik ken dat hyperende gevoel, ik gebruik ook oxazepam en dat werkt goed, je word er lekker rustig van.

CIV: Hoe gaat het bij jouw inmiddels, alweer wat verbetering ??

Maaike: Hoi... ik ga wel een beetje met PW mee, ik had ook moeite met accepteren, maar is me oa. door de meiden hier wel gelukt. Toen stortte mijn wereld pas echt in, maar dat is echt nodig voor herstel. Wat je nu doet is uitstellen van executie zeg maar. Maar je herstelt niet en stel dat alleen maar uit. Dus je weg wordt alleen maar langer.
Je zei het zelf al, je moet dingen doen die je leuk vind, maar je vind niks leuk, dus moe je ook even niks doen. Die zin komt vanzelf weer als de tijd rijp is. Ik heb 1 ding te doen per dag en dat is naar mijn paard gaan en dat vind ik heeeeeeeeeeeeel leuk, maar ik kan het nu niet eens elke dag opbrengen om naar stal te gaan. Maar dat is zo en ik heb me er bij neergelegd, maar ik merk wel dat het al stukken beter met me gaat.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:31

Goedemorgen!

Phoe wat gaan jullie ineens snel zeg!

Ik probeer altijd op iedereen te reageren maar soms heb ik gewoon te weinig kennis/ervaring om tips te geven. Als een van jullie vind dat ik wat meer mag reageren hoor ik dit natuurlijk graag!

Aikon: Welkom! Als ik jouw verhaal lees dan vraag ik me af waarom ik mij überhaupt nog druk maak over mijn relatief kleine probleempjes. Het lijkt me ontzettend rot om te horen dat ze je niet meer verder kunnen behandelen! Ik snap ook dat je dat niet zomaar kan accepteren. Gelukkig gaat het al weer wat beter met je. Ik ben trouwens erg benieuwd wat een jungiaanse psycholoog precies inhoud?

PW: Fijn dat je een time out hebt genomen! Heb je al iets leuks gepland met je vriend? En wat betreft je vervelende gevoelens: als je wilt praten dan staat mij PB altijd open! Wat een leuke hond heb je trouwens! 18 Jaar, een behoorlijke leeftijd! Fijn dat het al weer wat beter met m gaat.

CIV: Gelukkig dat je alles weer wat positiever in kan zien. Hoe gaat het vandaag met je?

Angela: Van harte gefeliciteerd! Wel vervelend dat een familielid dan zo reageert. Ik kan me heel goed voorstellen dat je op den duur therapiemoe wordt. Ik heb maar 1 keer in de 2 weken een afspraak met mijn psycholoog en dat staat me al tegen.

JantineS: Super dat het goed gaat en dat je hebt gereden. Ik herken dit hyperactiviteit trouwens wel en ik heb dan ook een te hoge spierspanning. Ben jij dan ook de volgende dag erg moe?

Maaike: Als ik je verhaal lees, lijkt het me ook wel verstandig om wat meer rust te nemen. Ik ben nog een jaar door gegaan met alles en daar betaal ik nu de prijs voor.

Na 10 weken boxrust (op 5 minuten per dag stappen na) mag ik eindelijk weer wat gaan doen met mijn paard! Ze had een scheur in haar hoef en die is er uitgesneden. Gister heeft de hoefsmid vastgesteld dat de 2 delen van haar hoef weer helemaal vast zitten! Ik verheug me ontzettend op mijn eerste ritje sinds 3 maanden! Ik ga haar alleen eerst maar eens losgooien anders duurt mijn ritje niet lang denk ik :D :Y)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:40

Hallo was ik weer. Ik ben blij met alle welkommen. :+

Jungiaanse psygologie is gebaseert volgens de gedachtegoed van prof. Jung (ggz gebruikt de gedachte goed van prof. Freud) Het word ook wel alternatieve- additieve- of complementaire psygotherapie genoemd. Hier onder vallen ook polyenergetische therapie en cult rescue.
De werkvormen die gebruikt worden zijn: hypno-, energetische-, regressie-, reïncarnatie-, innerlijke kind-, gespreks-, aternatievetherapiën, NLP, droomwerk, tekening analyseren, werken met archetypen, het onderbewuste, projectie en synchroniciteit. Veel van deze therapie vormen lopen door elkaar heen in de sessies, je word dus op een groter gebied geholpen.

Waarom ik hiervoor gekozen heb, ik ken een aantel mensen die bij het ggz lopen en geen steek verder komen, behalve dat ze gelijk aan de medicijnen gezet zijn. En ik ben van geloof paganist (natuurreligie) en dit sluit beter op mij aan. + dat ze ook bekend zijn met cult rescue. (ik heb in een comune gewoont, lang geleden dat blijkt een grote stempel op me gedrukt te hebben) Mij ha heeft alleen geadviceert om hulp te zoeken, heeft geen verwijzing gegeven. Dus moet je zelf maar zoeken. Er zijn hier van maar een paar praktijken in nl.

Iemand maakte de opmerking of ik ook ergens anders in een topic zat, ja kijk maar eens bij "werkgever weigert verantwoording" en "wie rijdt er met een handycap" bladzij weet ik hoeveel.

Ik heb maar een lijstje gemaakt van wie hier actief is, vergeet nog al snel veel. Hoop op deze manier jullie een beetje te kennen. (het is af en toe erg gaotisch in de boven kamer)

pw mijn hond (solleil) lijkt veel op de jouwe, een dame van 16 maar dan met 3 poten (sorry 3,5 poot) Ze is zo geboren, is voor mij een goed voorbeeld om door te gaan. Ze mist een deel van haar rechter voorpoot. :Y) Veel sterkte met droef. :(:)
angela gefeliciteert, laat de negatievelingen maar lekker links liggen. }>
viootjuh ik wens je veel rijplezier toe, 3 maand is lang. Ik ga zelf deze zomer weer rijden, na 2 jaar.

Aan iedereen : Elk voordeel heeft zijn nadeel, elk nadeel heeft zijn voordeel :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:37

Flugeltje: Hoe is het nu met jou? Met je paardje ook weer alles goed?
Je vergiste Angela en Jantine. Jantine had het hypere gevoel, niet Angela ;)

Ik heb wel aardig geslapen op de bank, alleen niet zo diep. Maar dat was ook de bedoeling, dan kon ik Droeffie een beetje in de gaten houden. Het gaat nu weer aardig goed met hem. Hij is nog wel heel langzaam, maar dat mag ook als je zo oud bent.

Viootjuh: We hebben een huisje geboekt in de buurt van Apeldoorn, lekker op de Veluwe. Zwembad, bowlingbaan, restaurantjes enz. erbij. We vermaken ons dus vast wel. Even niks moeten, maar als we wel wat willen is de mogelijkheid er.

Wat fijn dat je weer mag beginnen met je paardje! Kan me voorstellen dat je er zin in hebt. Heb je vandaag al gereden? Zo ja, hoe is het gegaan? Hoe gaat het verder met je?

Aikon: Ik heb zelf gelukkig wel goede ervaringen bij het GGZ en heb ook zeker het idee dat ik er verder kom. En wat betreft medicijnen, dat ligt ook helemaal aan jezelf. Als je zonder wilt, kan dat ook. Maar goed, ieder z'n ding en ik ben blij dat je een passende therapie gevonden hebt.

Hoe gaat het met de rest? :(:)

Ik ben blij dat ik voor vandaag al mijn afspraken had afgezegd. Vanochtend alleen even naar de groep geweest en daarna lekker naar stal. Lekker even de paarden gedaan en dat deed me wel goed. Heb er gelachen om de shetlander die uitbrak en op hol was. Daarna nog even bij een vriendin langs geweest.

Merk wel dat ik erg moe blijf. Vanavond maar op tijd naar bed toe.
Morgen weer muziektherapie en een afspraak met mijn begeleider. Het liefst zeg ik dat ook allebei af, maar ja, kan niet alles af blijven zeggen :n Misschien alleen muziek dan...

Viootjuh

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:00

Aikon: Okee, klinkt wel interessant! Ik ben ook wel voor alternatieve geneeswijzen. Ik ben nog nooit bij het GGZ geweest maar dat komt omdat ik via mijn huisarts en psycholoog heb gevonden. Ik heb ook nog nooit medicatie voorgeschreven gekregen en zou dat wel gebeuren kan je inderdaad altijd zelf nog kiezen of je dat gaat slikken ja of nee.

PW: Klinkt heerlijk! Op de veluwe kan je natuurlijk ook lekker wandelen om je hoofd "leeg" te maken! Ga je volgende week al of niet?
Met mij gaat het op zich wel prima. Heb vandaag alleen echt bijna niets uitgevoerd! Ga vanavond wel een uurtje naar yoga en moet morgen weer fris en fruitig ;) zijn omdat ik een halve dag ga werken! Morgen ga ik mijn paard eerst even losgooien en de dagen daarna ga ik alles weer rustig opbouwen!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:00

Heb net lekker gesport met een collega, even helemaal los. Merk dat het me wel goed doet, het sporten geeft me een gevoel van 'ik kan dit!'.

Mijn vooral verdrietige bui van zondag is weer redelijk overgewaait. Misschien ook omdat ik weet dat ik er niet alleen voor sta en ik niet de enige ben met depressieve en negatieve gevoelens.. Het klinkt misschien stom maar jullie zijn ZO"N enorme steun in de rug. Weet niet goed hoe ik jullie in woorden daarvoor kan bedanken :o :+:

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:02

Petulan: Fijn dat je weer over je verdrietige bui heen bent! Ik vind het ook altijd prettig om te sporten! Dat geeft weer wat energie!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:05

Wat voor werk doe je Viootjuh?
Ik heb donderdag trouwens mijn eerste yogales. Ben heel benieuwd. Heb heel erg spijt dat ik me heb opgegeven, vind het namelijk doodeng!

Petulan: Je hoeft ons daar niet voor te bedanken. Jij bent voor ons net zo'n steun. Ik ben ook blij dat we van de week even gepbt hebben. Ik voelde me ook minder alleen :j Bedankt daarvoor!

Sporten is idd lekker. Doet mij ook altijd goed. Dankzij het regelmatig sporten ben ik (lichamelijk) heel erg opgeknapt na mijn burnout. Maar geestelijk is het ook lekker. Even je hoofd leeg maken. Het is zeker waar :j

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:08

Ik ben schadebehandelaar bij een expertisebureau vlakbij Rotterdam.

Nee joh! Je moet er helemaal geen spijt van hebben, ik vond het de eerste les ook eng. Vooral omdat je met allemaal vreemde mensen zit en ik bang was dat ik misselijk zou worden oid. Maar iedereen is met zichzelf bezig en niemand let op jou! Je hoeft dus echt niet bang te zijn!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:12

Daarom is het ook een goede oefening dat ik me al heb opgegeven en niet meer terug kan ;) Ik ben bang dat ik het niet goed kan, dat ik de onhandigste zal zijn, dat anderen me raar vinden enz.. Precies de angsten waar ik aan moet werken :j

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:17

Nou, dan moet je trots zijn dat je het moeilijkste al heb gedaan: je opgeven :D. En yoga gaat om ontspanning niet om wie zijn been het verst in zijn of haar nek krijgt ;)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:58

PW: Lekker even eruit! Hopelijk kom je er even tot rust, andere omgeving! Lekker genieten van de bossen, zwembad etc.
Hopelijk blijft het met Droef goed gaan!

Petulan; fijn dat je je weer wat beter voelt :) Hopelijk hou je gevoel even vast.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:55

Maaike Sorry misschien wil je het er niet meer over hebben, maar moet toch ff iets kwijt.
Ik ben het met PW eens. Ik ben ook veel te lang door gegaan (zonder dat ik het wist) En toen viel ik 2 keer in een week flauw. |Toen was het me wel duidelijk dat ik moest kappen met alles. En omdat ik te snel (lees, na 6 maanden na de flauwval acties) weer aan het werk ben gegaan ben ik weer BO gegaan. Dat afvlakken is vaak een manier om het te kunnen volhouden. Ontkenning van behoeft noemt mijn psych het. Maar wat ik er ook over kan zeggen, het is jou weg, jou leven. Als je er goed bij voelt moet je het doen.

Flugeltje:Alweer gereden???

Viooltje: Ja de volgende dag ben ik dan veel moeier. Logisch ook, in dat hypere ga ik snel te ver. Hoe doe jij dat dan, ga je er in mee? Of probeer je rust te houden.. Hoe ging je rijden???Wat fijn dat je weer kan *D

Aikon Klinkt interessant die therapie vorm. Ben je er tevreden mee?

PW Jemig jij hebt wel heel veel therapie. Ik doe 1 keer in de week en dan nog de nodige "goede" gesprekjes met mijn vader of vriend. Maar meer als dat zou ik niet willen. Veel te veel. Zou je niet juist je zo rot voelen omdat je zoveel en vaak over je problemen moet praten. je hebt geen tijd meer om leuke dingen te doen? Hoe kan je in contact komen met de passie en vertrouwen in jezelf als je vooral kijkt naar de nare dingen...Ik weet het niet hoor, ik denk maar mee. =Zelf weet je het het beste!!
Yoga is trouwens heel leuk :D Heb ik een jaar gedaan, was echt top. Je hebt helemaal geen tijd om naar andere te kijken als je in de knoop ligt ;)

Hier alles goed, moe maar wel voldaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:01

Je hebt helemaal gelijk hoor Jantine, dat is ook precies wat mijn behandelaar gisteren zei wat er gebeurd is. Omdat ik op zoveel punten aan mezelf aan het werk ben zie ik momenteel alleen nog maar mijn tekortkomingen en dat maakt me behoorlijk moedeloos. En dat terwijl ik al niet zo'n positief zelfbeeld had / heb...

Ik moet wel zeggen dat ik aan 1x in de week therapie niet voldoende had, vandaar dat ik in de deeltijd terecht ben gekomen. Dat houdt in dat ik 4x per week in de ochtend groep heb en daarnaast nog mijn therapieën (momenteel 2, muziektherapie en ergo, eerst had ik ook nog schemagerichte therapie maar die heb ik afgerond) en gesprekken met mijn behandelaar en begeleider. Daarnaast loop ik nog bij de haptonoom. Als ik het zo opnoem is het idd wel veel...

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:04

Hahaha wouw, ja je zou der overspannen van worden ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:10

Ja he? Gelukkig is mijn behandelaar het met me eens dat ze 'iets te enthousiast' zijn geweest in het aanbieden van therapieën. (Waren zijn woorden gisteren). Tja, wist ik veel, ik wilde graag werken aan mijn herstel, dacht hoe meer hoe beter, en hoe eerder ik klaar ben. Mooi niet dus :n

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:19

Jaja met vallen en op staan. Als we van te voren wisten wat de oplossing was, dan waren we nooit zo diep gegaan ;) Goed dat je er nu uit bent. Je komt vanzelf op de goede weg en ondertussen word je beren sterk.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:21

Hey dames..

Na weer even afwezig te zijn geweest...
Even van te voren is niet rot bedoeld maar wil het ook graag even zeggen...
Ik had erg moeite met ineens zoveel nieuwkomers, kon het even allemaal niet zo hanteren, de nieuwe verhalen, de herkenbare eerste valkuilen enz, ben met de meiden hier al een tijdje alleen, en weet hun dingetjes en datej( even simpele woorden) en zij de mijne en nu moest ik op nieuwe dingen reageren en dat zag ik niet zitten, ik vind het goed dat jullie er zijn, en verwelkom jullie van harte en hoop dat jullie hier de steun vinden die jullie zoeken.

kan even niet op allemaal reageren is een beetje teveel geweest ..

PW, schrok even van je bericht , maar lees dat het weer beter gaat met je ouwe sok, gelukkig! Dat je ook op de bank gebleven bent... heb vorige week zittend geslapen omdat de kat op schoot zat en durfd eniet op te staan, hij sliep eindelijk en ik wou hem niet wakker maken. Je eerste yoga les.. spannend ben benieuwd wat je ervan vindt.

Civ thanks voor je pb's heb wat meer moed gehad om weer in het topic te komen.

Angela.. inderdaad de mooiste plek, ik wandel er graag van huis heen,.. oh stel je voor dat ik jullie gezien had,.. een kilometer van mijn huis ben je ten huwelijk gevraagd.. ik zla er aan denken als ik er weer ben... :d en die broer.. sjaaa wat een ongevoelige boer zeg... dan niet!!! laat dat ook los is de moeite niet!

Petu hou het vast he, heb je eerder ook gedaan.. en je ging goed!

oh ik ben nu alweer alle nieuwe namen door mekaar aan het gooien, sorry vind nog even moeilijk

Maar ik heb nieuwe behandlingen gelezen, vind ik erg verfrissend om te lezen, bedankt daarvoor!

ennne volgens mij is er iemand die op zijn werk blijft zitten,,... niet doen!!!! je bepaalde grens is de tijd dat je werk officieel stopt, al lig je thuis op d ebank die tijd is van jou dus pak die tijd!!!! je hebt die tijd nodig!!!

Hier is het niet zoals het hoort, ik ben het even kwijt, kreeg zondag weer een paniek aanval in de auto ik was bijna thuis maar miste de afslag en moest weer behoorlijk stuk om en toen vond ik me weer zo verloren... een kilometer verderop woon ik en ik mis mijn weg naar huis, ik wou naar huis en kon niet .. baalde zo erg!
Ik ga volgende week waarschijnlijk een nieuwe soort behandeling beginnen, wil er nog niet teveel over zeggen, het is niet echt een behandeling maar een reis! vind erg spannend, maar ik heb het idee dat ik mijn pad weer kwijt ben ik zit vast!!!

Sorry meiden dat ik niet helemaal reageer met namen en op iedereen. gaat even allemaal niet zo soepel

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:36

Ik ga je even pben Pilipa! Ben even heel nieuwsgierig!!