[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:46

goeroe schreef:
Misschien kun je even vragen of hij er echt last van heeft. De touwtjes worden na verloop van tijd zachter, dus het is goed mogelijk dat hij ze wel kan voelen maar er geen hinder van ondervindt.

Die is de afgelopen weken te moe om seks te hebben dus dat zal nog wel even duren :+
Ach ik vraag donderdag gewoon even hoe of wat...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:48

Te moe voor seks klinkt niet best! :+ Beterschap dan maar. ;)

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:55

goeroe schreef:
Te moe voor seks klinkt niet best! :+ Beterschap dan maar. ;)

Inderdaad!! Zeker aangezien de kans aanwezig is dat jij door de mirena juist meer zin in seks gaat krijgen! :P

_Jessica

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:58

Haha ik vind het zelf ook behoorlijk frustrerend.
Je voelt je zo afgewezen.
Maar dat zou wat zijn zeg als ik dan NOG meer zin heb, word ie helemaal gestoord van me haha.
Ik heb heel vaak zin namelijk haha!!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:20

Misschien is het verstandig om het daar dan ook eens (voorzichtig) over te hebben. Iedereen is natuurlijk wel eens moe, maar als een jonge (?) vent wekenlang te moe is voor seks zonder duidelijk aanwijsbare lichamelijke reden heb ik daar toch mijn vraagtekens bij. :o

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:48

Ja we hebben nooit echt veel seks gehad. hij zegt dat het hem daar gewoon niet om gaat en ik me echt niet afgewezen moet voelen. maar daar komt bij dat ik altijd al erg onzeker ben geweest.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:58

Het niet om de seks doen of het gewoon helemaal niet doen zijn twee verschillende dingen als je het mij vraagt. Vervelend dat je zo onzeker bent en je daardoor afgewezen voelt, wat ik me wel kan voorstellen trouwens. Als ik jou was zou ik willen weten waarom hij niet vaak zin heeft. :o

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:07

Ja dat is waar. het is nu bijna drie weken geleden. ik snap wel dat ie soms te moe is of geen zin heeft want we hebben best veel problemen op het moment, maar drie weken vind ik erg lang. normaal gebeurd het in ieder geval wel elk weekend haha.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:41

Hoihoi, even een vraagje..
Afgelopen vrijdagochtend ben ik de pil vergeten. Ik zat toen al in de derde week. Die pil heb ik zaterdag ochtend pas weer geslikt (en de pil van zaterdag ook). Donderdag moet ik mijn laatste pil slikken..

Mijn vraag; wat kan ik nu het beste doen? Op internet lees ik dat ik geen stopweek moet inlassen, maar gewoon doorslikken. Maar het leek mij beter als ik wel een stopweek zou doen, om te kijken of ik ongesteld word.

Wat vinden jullie? En ben ik deze week nog beschermd?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:28

@ Rachel_x: Misschien eerst even lezen voortaan, want deze vraag werd op de vorige pagina ook al gesteld. Het is geen kwestie van wat wij er van 'vinden', je moet gewoon doen wat in de bijsluiter staat. Daar staat waarschijnlijk dat je inderdaad de stopweek moet overslaan. Als je een stopweek in had willen lassen had je dat meteen moeten doen toen je merkte dat je een pil vergeten was.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:40

Hoi,

Vraagje slikt iemand hier de pil Marvelon?
Ik slik hem echt al jaren maar volgens mij krijg ik of nu bijwerkingen of er klopt gewoon iets niet.

Ooit heb ik eens een pil gekregen van me dokter waar van ik meteen 3 weken ongesteld van was(Geen idee meer welke) dus die was ik vrij snel zat. :+
Mijn moeder slikte marvelon en ik ben die gewoon gaan proberen en ik heb er nooit problemen mee gehad hij werkte zo als het hoorde. :D

Nu merk ik de laatste maanden dat er iets niet lekker gaat...
Dit is het enige dat ik slik dus het moet haast wel aan mijn pil liggen.

Nu vind ik het een beetje 'te' om meteen op internet teknalle om dat er misschien meerdere mensen mee lezen die mij in real life ook kennen en wil niet alles aan de grote klok hangen.
Dus liever dan deels via pb. :D

Maar eerst benieuwd of er wel mensen zijn hier die ervaring hebben met die pil.
Morge ga ik zo ie zo eerst mijn dokter bellen. %) }:0 :x
Vind dat maar niks. :=

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:45

Rachel_x schreef:
Hoihoi, even een vraagje..
Afgelopen vrijdagochtend ben ik de pil vergeten. Ik zat toen al in de derde week. Die pil heb ik zaterdag ochtend pas weer geslikt (en de pil van zaterdag ook). Donderdag moet ik mijn laatste pil slikken..

Mijn vraag; wat kan ik nu het beste doen? Op internet lees ik dat ik geen stopweek moet inlassen, maar gewoon doorslikken. Maar het leek mij beter als ik wel een stopweek zou doen, om te kijken of ik ongesteld word.

Wat vinden jullie? En ben ik deze week nog beschermd?

Volgens mij maakt dat niet zo veel uit ik las net op internet dat je binnen 12 uur gewoon door kan slikken en je strip af kan maken.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:55

x_Mliss schreef:
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit ik las net op internet dat je binnen 12 uur gewoon door kan slikken en je strip af kan maken.

En hoeveel uur was ze ook alweer te laat? :)*

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 23:16

nou vriendje was zojuist niet moe! *bloos bloos* maar hij geen ze in ieder geval niet gevoeld :-)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:32

goeroe schreef:
x_Mliss schreef:

En hoeveel uur was ze ook alweer te laat? :)*

24 uur te laat :P

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:13

Vraagje. Ik ben de eerste pil van een nieuwe strip (meteen na stopweek) vergeten te nemen. Ik ben er pas de dag later in de avond achtergekomen, dus was ook bijna te laat voor nummer twee. Ik heb dan de pil van dag 2 genomen, maar die van dag 1 nietmeer.
Nu, in mijn bijsluiter (die ik niet bij me had, vermits ik door de week op kamers zit) staat dat ik die pil nr 1 ook op dag 2 had moeten nemen. "neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, ook als dit betekend dat u twee tabletten op dezelfde moment moet nemen. Gedurende 7 dagen extra voorbehoudsmiddelen gebruiken"

Dus, ik zit nu op het einde van mijn strip, maar heb die eerste niet genomen. Ben ik op deze moment dan nog veilig? En als ik mijn pil nu doorneem, ben ik dan veilig of kan ik beter een stopweek inlassen?

Het gaat trouwens over Microgynon..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:19

Er is nu een kans dat je zwanger bent, dus als ik jou was zou ik gewoon de stopweek inlassen en voor de zekerheid een testje doen. Ik vind het wel een beetje onverantwoordelijk eerlijk gezegd. :o Misschien de volgende keer de bijsluiter bij je pil bewaren? Op internet zijn die bijsluiters trouwens ook overal te vinden.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:47

Hee Bokkers, ik heb een vraagje.
Ben vannacht bij mijn vriend blijven slapen en we hebben seks gehad. Ik kwam er alleen vanochtend achter dat ik gisteravond helemaal vergeten ben om de pil te slikken.. Nu heb ik toch meteen kans om zwanger te worden, na 1 keer de pil vergeten? Morgen een morning-after pil halen dan maar..?

Alvast bedankt :)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:52

Die kan je vrij kopen de morning after

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:55

Ja, dat weet ik. Maar het is dus wel echt nodig dat ik hem slik? Want op internet las ik dat je pas onveilig bent na 2 keer de pil vergeten. Lijkt me een beetje onlogisch, maar ik dacht ik vraag het toch maar ff. :)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:58

Heb je meteen de pil geslikt? en hoever ben je in de strip?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:05

Nee, ik ben vandaag de hele dag weg geweest, dus dat kon niet. Moet ik hem nu meteen slikken dan? Ik zit nu halverwege mijn tweede week.

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:07

Mm Als ik jou was zou ik morgen even de ha bellen en overleggen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:13

Je moet de vergeten pil zo snel mogelijk slikken. Waarschijnlijk is er niets aan de hand omdat je in de tweede week zit. Kijk anders even in de bijsluiter. *voelt zich zo onderhand roepende in de woestijn* |o :o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:08

Haha goeroe ik weet hoe je je voelt, als ik teug zoek op mijn account en het woordje bijsluiter kom ik op te veel posts uit. Soms denk ik dat mensen (en daarmee bedoel ik niemand in dit topic of op bokt persoonlijk) echt achterlijk zijn. Lees gewoon de bijsluiter, dat ding is er niet voor niets en het staat er in.

Echt he volwassen genoeg zijn voor seks maar nog niet eens je voorbehoedsmiddel begrijpen... zijn dat dezelfde mensen waarbij 3x per week hun condoom scheurt?