Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moiryn

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:32

Nou het is hier niet bepaald levend ofzo :+

Ik kan de laatste tijd echt niet meer eten (onwijs verliefd :o) dus schrik niet van wat ik heb gegeten. Ben vandaag ook ongesteld worden en dan ben ik zo misselijk dat ik niks naar binnen krijg.

O: Stuk komkommer
L: /
A: 2 hamburgers met veel sla en wat kaas.
Drinken: Water & thee

En ik kauw nu kauwgom. =D

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:34

Nee klopt. Moeten wat meer mensen praten. :P
Ik heb juist vreselijk veel gegeten.. Baal er achteraf echt van! Ik wil steeds beginnen maar ik kan mezelf er niet toe zetten.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:37

Oh dat heb ik ook vaak hoor ;)

Dan beloof ik mezelf om te gaan beginnen, en dan begin ik de dag verkeerd en dan denk ik 'Ja laat nu maar zitten..'

Maar nu kán ik gewoon niet veel eten, ben echt ongelovelijk erg verliefd :o _O-
Laatst bijgewerkt door Moiryn op 20-05-09 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:37

Ik eet ook veelsteveel. :\

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:01

Ik meld me ook weer opnieuw ^^.

Ik eet (vind ik zelf) enorm veel maar ik wil zeker niet minder gaan eten omda tik dan gewoon een heel hongerig gevoel heb. Ik wil niet persé afvallen maar met dit figuur durf ik mijn bikini niet goed in dus zou wel wat afmogen.. maar je kan (helaas) niet op een plek afvallen, maar liefst zou ik op mijn heupen afvallen (:

heb denet ook nog hardgelopen :')

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:25

Nou Moiryn mag je ons vertellen over je liefdesverhaal, misschien komt er dan wat meer leven in. :P

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:49

Nou oke, dat kan wel even hoor :o

Ik heb dus laatst een jongen ontmoet, msn uitgewisseld enzo. Volgende dagen enorm veel gekletst, dus gaf hij zijn telefoonnummer. Kreeg gelijk smsjes, en we gingen maar door met kletsen. Was echt supergezellig al die tijd, dus verliefd geworden, hij ook. We bellen elkaar elke dag, krijg elke dag dik 20 smsjes.

alleen heeft hij een vriendin. :o :o

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:57

Is hij ook op jou? :D

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:14

Ja, heeft 'ie me zelf verteld :D

Een van zijn vrienden heeft me aangesproken op hyves en gezegd dat hij alleen maar over mij praat op school :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:03

Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk schrik van sommige posts hier. Meiden, beseffen jullie wel dat jullie te weinig eten voor jullie leeftijd? Jullie zijn in de groei, hebben de voedingsstoffen hard nodig.
Heb een groot aantal profielen van jullie bekeken en ik zie stuk voor stuk meiden die een lichaam hebben waar je u tegen kan zeggen. Jullie zijn goed in vorm en absoluut niks te dik. En daar hebben die ikweetniethoeveel situps niks mee te maken.

Aan gezond eten is niks mis, maar het kan ook de verkeerde kant op gaan.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:45

Nou jongens, bij mij gaat het echt slechter dan ooit! Was ik een tijdje terug eindelijk bij de 58 kg, weeg ik me net.. (wel na eten en met paardrijkleren aan :P) wat denk je.. 60,9! Jeetje ik baal echt.. Was ik net zo blij, gaat het weer helemaal de verkeerde kant op.. hebben jullie dit ook wel eens gehad, en werd het ook weer beter of bleef het de verkeerde kant op gaan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:10

alette, je kletst tegen een muur hoor. dit komt helaas niet aan...

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:18

benangelique schreef:

Ik ben inderdaad bang dat je gelijk hebt.
Ik heb ook een aantal profielen bekeken, en zie stuk voor stuk prachtige meiden!
Als je gezonder wil eten, oké. Maar écht afvallen ? Is dat echt nodig ?

Leanne; jij hebt ook een prachtig figuur waar anderen jaloers op kunnen zijn!
Jij kunt je écht wel in een bikini vertonen hoor. ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:49

benangelique schreef:

Ik blijf gewoon een poging doen.. Heb een vriendin de verkeerde kant op zien slaan, dat wil je niet :n Echt niet.

Die lijstjes met eten hier maken me echt aan het schrikken...

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:57

En toen was mijn trek helemaal weg.

Hij heeft voor zijn vriendin gekozen :|

Bah ik voel me verschrikkelijk nu, kan alleen maar janken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:08

Jongens zuigen.. :(:)

Pff, ik heb zin in een tosti :9

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:10

Ja, ze zuigen zeker xD

Ik kan nu echt niet denken aan eten, ik drink nu maar thee om maar wat binnen te krijgen..

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:39

Ik heb net gekookt.. Twee gezonde boterhammen gemaakt (h)

Moiryn, jongens zuigen inderdaad. Maar er zijn genoeg andere jongens die jou wel waard zijn! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:25

Inderdaad, he's not worth it girl.. (:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:52

Moderatoropmerking:
Beste posters van dit topic,

Wij als (mw) moderators lezen al een tijdje met jullie mee en ons is een aantal zaken opgevallen:
- boksters die op (zeer) jonge leeftijd al verschillende kilo’s af willen vallen
- er worden lijstjes gepost met wat er dagelijks gegeten wordt, wij zijn van sommige lijstjes erg geschrokken
- in onze ogen lijkt het topic een soort wedstrijd te worden wie het minst eet op een dag

Naar aanleiding van deze punten maken wij ons toch wel veel zorgen en plaatsen wij deze post met de bedoeling jullie bewuster te maken van een gezond eetpatroon en wat je eigenlijk binnen hoort te krijgen op een dag.
De meesten van jullie zijn nog erg jong en volop in de groei, veel te weinig eten is dan heel slecht voor je en je lichaam komt hierdoor belangrijke bouwstoffen te kort.
Als door een dokter of diëtist is vastgesteld dat je inderdaad overgewicht hebt, is het een ander verhaal. In dat geval heb je wellicht iets aan de onderstaande tips en links.

Het is belangrijk eerst te bepalen of er uberhaupt wel sprake is van overgewicht. Hiervoor kun je je Body Mass Index (BMI) berekenen.
Hierbij een link waarmee je dat kunt doen:
http://www.zuivelengezondheid.nl/?PageID=249

Ook willen wij jullie als tip meegeven om eens te kijken op de site van het Voedingscentrum Nederland:
http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... zond+eten/
Hier vind je veel informatie over gezond eten en lees je ook terug wat je eigenlijk op een dag binnen hoort te krijgen.

Daarnaast is het belangrijk te weten dat heel weinig eten niet werkt wanneer je af wilt vallen. Sterker nog, dit werkt averechts.
Wanneer je te weinig eet op een dag dwing je je lichaam in de zogenaamde ‘spaarstand’, wat inhoud dat het alles wat je eet juist vast zal houden. Je valt hierdoor niet af, maar komt juist razendsnel weer aan als je weer gaat eten.
Er zijn verschillende artikelen geschreven over de spaarstand van het lichaam, die kun je overal op internet wel terugvinden.
Hierbij alvast een link naar zo’n artikel, waarbij ook wat tips genoemd staan om te voorkomen dat je lichaam in spaarstand gaat en hoe je op een gezonde manier af kunt vallen:
http://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?f=87&t=1822

Zoals gezegd is het moderatorteam geschrokken van hoe sommige meiden in dit topic omgaan met het afvallen. Er zijn al eerder moderatoropmerkingen geplaatst, en daarnaast hebben meerdere moderators geprobeerd zich te mengen in het topic. Omdat we niet willen dat Bokt een platform gaat vormen voor meiden die eetstoornissen aan het ontwikkelen zijn, willen we bij deze een waarschuwing meegeven. Mochten we vanaf nu posts zien waarin jullie elkaar aansporen om zoveel mogelijk af te vallen of zo min mogelijk te eten, lijstjes waaruit duidelijk wordt dat jullie veel te weinig eten et cetera, dan gaat dit topic op slot.

Ten slotte de vraag het ontopic te houden, aangezien dit topic op MW staat is het niet de bedoeling te slowchatten en offtopic te gaan :)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:52

Naar aanleiding van het bovenstaande bericht waar ik het overigens helemaal mee eens ben (!!!) wil ik een voorbeeld van een voedselschema (al eerder in dit topic geplaatst) plaatsen wat naar mijn idee wel verantwoord is:

's ochtends: 2 boterhammen met chocopasta of iets dergelijks + een stuk fruit
uurt je of 10: een pakje liga evergreen crunchy
's middags: 4 boterhammen met kipfilet, rookvlees, enz. enz.
uurtje of 3: een kuipje activia van danone
avondeten: flink portie groente (minstens 2 ons!) een stukje vlees of vis (ongeveer 1 ons) en aardappels, rijst of pasta en daarna nog 2 stuks fruit of yoghurt (magere yoghurt)
8 uur: een paar gedroogde dadels of een koekje of iets dergelijks.

Als je er een kilootje af wil stop dan na 8ten met eten zo heeft je lichaam nog even de tijd om alles te verwerken voordat je gaat slapen. Verder is het ontzettend belangrijk om een flinke avondmaaltijd te nuttigen want dan heb je daarna niet veel trek meer in ongezonde dingen.
Nog een tip: spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je alleen in het weekend een keertje chips mag eten of iets anders. Mijd voor de rest frisdranken enz. maar drink verse sap, thee of ijsthee (wel die van pickwick, lipton ijsthee zit vol met suiker).

Nou, ik hoop dat jullie er wat in hebben, het belangrijkste van lijnen is dat je gewoon genoeg blijft eten en bewegen en niet ineens stopt met eten en overmatig veel gaat sporten!!

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:03

_/-\o_
mensen jullie hebben een prima figuur! doe voorzichtig met je lichaam, je moet er nog je hele leven mee :)
gezond en voldoende (!) eten is het allerbelangrijkste om af te vallen.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:15

jullie vergeten wel. deze meiden zijn onzeker. dat ben ik zelf ook
ik twijfel ook over mijn gewicht en hoe ik eruit zie, maar er word hier niet duidelijk aangespoort dat iedereen minder moet gaan wegen.. dus ben eht deels een maar deels ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:17

In mijn, en ook andere opinies is het posten van lijstjes waarin enorm weinig eten staat, zeker een aanmoeiding zo min mogelijk te gaan eten en minder te gaan wegen. Ik spreek niet alleen namens mijzelf als ik zeg dat dit soort topics zorgen wekken, en niet alleen omdat ik zelf ook ervaring heb :)

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:26

ik snap het wel hoor. weinig eten.. alleen dat heb ik ook wel gedaan. op dat moment denk je van jippie, zo word ik dunenr. en naja er zijn vele meisjes die heel dun zijn op school, en dan krijg je hoe je wil worden. en vergeet je dat je als je normaal bent kwa postuur niet dik bent.. dan gaan ze dun normaal vinden..
zo ervaar ik dat tenminste