[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:42

Hoe raar het ook klinkt, mensen laten heel vaak hun keuze afhangen van het financiele plaatje.

DQ kan soms wat bot uit de hoek komen, maar ze bijt niet :')

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:43

marlies85 schreef:
Hoe raar het ook klinkt, mensen laten heel vaak hun keuze afhangen van het financiele plaatje.

:') :D
Iniedergeval bedankt voor de waarschuwingen ;) Maar nu toch nog even terug op mijn oorspronkelijke vraag, kan de Cap dan geen ontstekingen veroorzaken of dekken jullie dat af met een pleister.

marlies85

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:55

Als je na het rijden gewoon schoonmaakt kan er niet veel gebeuren.De mijne is altijd heel lief geweest :D

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:25

nieky1993 schreef:
marlies85 schreef:

:') :D
Iniedergeval bedankt voor de waarschuwingen ;) Maar nu toch nog even terug op mijn oorspronkelijke vraag, kan de Cap dan geen ontstekingen veroorzaken of dekken jullie dat af met een pleister.

nooit voorgekomen. maar mijn cap zit ook niet op m'n oor..
want je hebt die piercing niet helemaal bovenop je oor toch?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:26

ik heb net gevraagd over m'n tongpiercing, mag niet :') ..
want ik kan volgens mams mondkanker krijgen..
maja misschien draait ze nog bij :P

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:41

Sorry dat ik het voor de 084309 keer vraag.. maar wat was die ene site ook al weer waar je online piercings kan kopen ?

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:46

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:47

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:48

Het was de laatste ja :) .

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:58

Ik heb vanochtend een nieuwe piercing gehaald.
Eerst alleen dat bolletje op mijn oude piercing gedraait.
Maar ik kon het net niet laten om de nieuwe erin te zetten. :+
Ik bereidde me al voor op helse pijn en om flauw te vallen,
maar wat bleek.
het deed geen pijn!
Nu heb ik er een bloemetje in, haha.
Hopen dat er nu niks vreemds mee gaat gebeuren,
want ik heb hem maar sinds december.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:07

marlies85 schreef:
Hier in Nederland is het schieten in kraakbeen sinds enkele jaren verboden vanwege de risico's die eraan zitten.
Het vergroot de kans op het krijgen van een 'bloemkooloor'...een misvormd oor dus.

Ik geloof dat DQ daar helaas ervaring mee heeft, ze wil je enkel waarschuwen en berschermen tegen die mogelijke gevolgen :)

Denk ik teminste :o

er komen hier gewoon teveel mensen heel stoer schreeuwen schieten kan geen kwaad, me vriendin deed het ook! en vervolgens hier komen huilen waarom er nou ingodsnaam een pussend gezwel op hun oor zit, ja duh #)

en als je dan toch bereid bent 100 euro uit te geven, dan ben je slimmer om het te laten piercen voor 40 euro, schieten is verboden en terecht.

http://www.a-piercingart.nl/index.php?o ... &Itemid=26

Citaat schreef:
Dikke delen van het kraakbeen, zoals de tragus of de krul boven in het oor, mogen onder geen beding geschoten worden, dit kan risico's en complicaties opbrengen door versplinterend kraakbeen. De GGD heeft hier specifieke richtlijnen voor en keurt sinds 2007 ook iedereen die pierced met een instrument (schietpistool).

Citaat schreef:
Ik denk dat we ze allemaal wel kennen, die pistolen bij de plaatselijke bijouterie, of misschien zelfs wel drogist waar de plaatselijke juffrouw een lapje alcohol overheen veegt, een nieuw setje oorbelletjes pakt en het pistool laadt. Je oor wordt afgetekend, het pistool wordt gericht en PATS, je bent de trotse bezitter van een nieuw stel oorbellen.

Even een paar euro's afrekenen en je loopt happy met je Sterilon de winkel uit, met de instructies goed aan het oorbelletje te draaien na het schoonmaken.

Het lijkt leuk, zeker gezien de prijs, maar er zitten wel degelijk risico's aan vast.
Het allereerste is de desinfectie. Houdt er rekening mee dat desinfectie en sterilizatie hele verschillende dingen zijn. Hoewel het lapje alcohol bepaalde raakoppervlakken reinigt, rekent het NIET af met ziekteverwekkers zoals Hepatites en AIDS. What are the odds? zul je misschien denken, en misschien is de kans dat je ziek wordt van een roestige spijker groter, maar eerlijk is eerlijk, wil iemand bewust het risico lopen? En dat risico is er wanneer hetzelfde instrument voor verschillende personen gebruikt wordt.

Ten tweede is een oorbel te bot om effectief te kunnen piercen, het scheurt zijn weg door je oorlel heen, en dankzij dit vergevende weefsel komen we er vaak toch goed mee weg.

Maar de dame of heer met het pistool in de hand verdient ook aandacht... Over het algemeen mag je er bij een erkende piercingzaak vanuit gaan dat je gepiercet wordt door iemand met degelijke kennis van de menselijke anatomie, een gedegen EHBO opleiding en de gebruikelijke inentingen tegen bepaalde ziektes. Daarnaast is een piercer iemand met minimaal 1 jaar effectieve pierce ervaring, en zijn er cursussen gevolgd voor professioneel piercen, sterilizatie en hygiene en het runnen van een zaak. Geen dingen die je in een normale bijouterie of drogist tegen komt.
De adviezen voor de nazorg zijn ook niet altijd even denderend. Alcohol is te heftig voor verse piercings, het verstoord en irriteerd eerder dan dat je lichaam het wondje rustig kan helen, en ronddraaien is al helemaal funest voor een genezend huidbuisje; je maakt het eerder weer kapot dan dat het bijdraagt aan de genezing. Jammer, want daardoor vormt zich ook onnodig littekenweefsel.

De oorbelletjes die gebruikt worden zijn over het algemeen ook niet geschikt voor nieuwe piercings. De studs zijn te kort, de achterkantjes houden te veel viezigheid vast en zijn lastig schoon te maken. Als je zo'n pechvogel bent die een opgezwollen oorlel krijgt, is er een kans dat je nog veel meer ellende te wachten staat doordat het achterkantje in je oor kan verdwijnen.

Het pistool zelf kan niet gereinigd worden mbv apparaten die schadelijke microben, sporen en andere ziekteverwerkkers doden. Alcohol, of misschien peroxide is het beste dat je kunt verwachten.
Een standaard die je toch wel mag verwachten wanneer het instrument ook op ontelbaar veel andere mensen wordt gebruikt...

Citaat schreef:
Dit kan bijvoorbeeld via een bloedtransfusie met besmet bloed of besmette bloedproducten of via besmette injectienaalden bij drugsgebruik. HIV kan ook overgedragen worden bij het aanbrengen van bijvoorbeeld piercings (ook gaatjes in de oren), tatoeages en bij acupunctuur, als niet-gesteriliseerde naalden worden gebruikt.

+:)+

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:52

DQ: de rillingen lopen me over de rug bij die uitleg. Gatver zeg,
Even nog een vraagje :+ Hoe gaat dat pierce precies in zijn werk?
Heb me navelpiercing laten piercen maar kweet niet of dat hetzelfde gaat met een oorbel?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:14

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:53

Nieky heeft jammer genoeg wel gelijk. Mijn piercing in mijn oorschelp is ook nog geschoten. Ik heb deze voor kerstmis laten zetten..

Ik ben ook woonachtig in België.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:07

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:50

nieky1993 schreef:
DQ: de rillingen lopen me over de rug bij die uitleg. Gatver zeg,
Even nog een vraagje :+ Hoe gaat dat pierce precies in zijn werk?
Heb me navelpiercing laten piercen maar kweet niet of dat hetzelfde gaat met een oorbel?

precies hetzelfde als je navel eigenlijk :j kan minder pijnlijk zijn als schieten omdat je daar zo'n ontzettende klap mee krijgt, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:20

Ik heb toen die tijd een tweede gaatje laten schieten en dat ging zelfs al helemaal niet goed

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:33

Ik zou graag een tongpiercing willen maar ik zou ook graag willen weten hoelang je dan wat minder goed kan praten en wanneer je dan weer alcohol mag drinken (gezien alle aankomende festivals ;) )

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:39

alcohol is dacht ik 6 weken, maarja je kan ook lol hebben zonder toch? ;)
EN praten verschilt per persoon weet ik

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:41

Mii_Jessica schreef:
Ik heb toen die tijd een tweede gaatje laten schieten en dat ging zelfs al helemaal niet goed

mn nicht haar oorlellen waren helemaal blauw, ze kwam toen op me werk en had zo'n pijn en jeuk, dus ik keek, toen was het slotje zo dicht erop gesprongen dat haar oorlel blauw aanliep, heb toen handschoenen aangetrokken en ze losgetrokken, ze had me bijna wat aangedaan maar gelukkig kreeg ik ze los, de pijn vertrok ook gelijk gelukkig, ook voor de oorlel is het dus niet helemaal safe.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:42

Mii_Jessica schreef:
alcohol is dacht ik 6 weken, maarja je kan ook lol hebben zonder toch? ;)
EN praten verschilt per persoon weet ik

Haha dat klopt, zonder ook lol maar vind n pilsje of wijntje toch ook wel lekker in t zonnetje ;)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:53

xDramaQueen schreef:
Mii_Jessica schreef:

mn nicht haar oorlellen waren helemaal blauw, ze kwam toen op me werk en had zo'n pijn en jeuk, dus ik keek, toen was het slotje zo dicht erop gesprongen dat haar oorlel blauw aanliep, heb toen handschoenen aangetrokken en ze losgetrokken, ze had me bijna wat aangedaan maar gelukkig kreeg ik ze los, de pijn vertrok ook gelijk gelukkig, ook voor de oorlel is het dus niet helemaal safe.

De mijne zwol helemaal op en begon te bloeden als een gek toen heb ik ze er uitgetrokken en vond k het wel helemaal prachtig, hou het wel bij mn eerste gaatje

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:55

haalt de piercer een MD eruit, of doet de dokter dat?
en hoe gaat dat in zen werk?

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:56

Ik heb aan de ene kant drie gaatjes in oorlel, andere kant twee en een boven in mijn oor, allemaal laten schieten, niets mis mee gegaan gelukkig!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:54

6 weken niet drinken met tongpiercing ??? :o
dan wacht ik iig na koninginnedag!!!!!