Gebeurt het wéér! Donderdag opgenomen, vrijdagavond naar huis.. pfff word er gek van!
Vandaag wel het goede nieuws dat ik een nieuw paardje krijg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_tico schreef:Echt herkenbaar MoniqueT , helemaal gelijk. En het is zo moeilijk..
Ik krijg de griepprik ook elk jaar.. dat is het rare.
Heb ook 1 nacht koorts gehad, 39 graden.. voelde me toen wel ff naar hoor..
Citaat:helaas snappen sommige vriendinnen niet dat te hoge bloedsuikers gevaarlijk kan zijn.. ik ga ook vaak naar huis als ik maar niet daal en dan vinden dat meestal onzin omdat je toch niet ziek bent... dat is soms best wel vervelend..
MoniqueT schreef:Citaat:helaas snappen sommige vriendinnen niet dat te hoge bloedsuikers gevaarlijk kan zijn.. ik ga ook vaak naar huis als ik maar niet daal en dan vinden dat meestal onzin omdat je toch niet ziek bent... dat is soms best wel vervelend..
Onbegrip van de buitenwereld is zo akelig bij diabetes. Ze zien niks aan je, je functioneert nog gewoon (nou ja, denken ze), dus ...
MoniqueT schreef:Ik heb twee jaar geleden een congres bijgewoond van de EADV, de Eerste Associatie voor Diabetesverpleegkundigen. Tijdens de afsluiting werd aan drie mensen gevraagd wat zij wensten voor mensen met diabetes.
Een persoon moest iemand zijn die werkzaam was in de 'industrie', de tweede een diabetesverpleegkundige en de derde iemand met diabetes.
Ik weet niet precies meer wat de wensen waren van de twee eerste mensen, maar nog wel dat ik bij dat congres werkelijk maar één van de drie mensen in die zaal was (man of 100) die zélf diabetes heeft. Ik zat daar trouwens in mijn functie namens de DVN.
Ik mocht dus ook de wens uitspreken. Mijn wens was: 'Miijn diabetes een maand op vakantie sturen en laten logeren bij elk van die deskundigen in deze zaal'. Hij sloeg in, de presentator begreep het gelukkig: ze weten allemaal hoe de theorie in elkaar zit, maar niemand weet hoe het is om écht te leven met diabetes. Niet eens die deskundigen, laat staan de boze buitenwereld.
WZlove schreef:Ja helemaal mee eens Valeria!
Ze doen er afentoe ook zo makkelijk over, terwijl het dat gewoon niet altijd is..
Maarja gelukkig heb ik ook nog wel leuke diabetesverpleegkundigen.