verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:22

Ik mag de 25ste weer, dan gaan mijn bovenste twee eruit.
Staat mijn verstand helemaal op nul :+

AnnemiekvM

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:50

Ik volgende week woensdag.
Ben echt een super angsthaas. Dus ik kan via de huisarts een rustgevend pilletje halen bij de apotheek. Hopelijk voel ik me daardoor minder zenuwachtig/\.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:51

Stel ik jullie gerust als ik zeg dat ik van de laatste echt totaal niks gevoeld heb? :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:01

Veel succes meiden, komt wel goed :j
Zo'n pilletje kan nooit kwaad, hopelijk helpt het! En neem muziek mee he, dat scheelt zoveel, de tijd gaat sneller, je hebt afleiding en je hoort minder!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:52

AnnemiekvM schreef:
Ik volgende week woensdag.
Ben echt een super angsthaas. Dus ik kan via de huisarts een rustgevend pilletje halen bij de apotheek. Hopelijk voel ik me daardoor minder zenuwachtig/\.

haha ik had 3 pillen maar ik was klaarwakker.
alleen toen ik na afloop naar de auto liep begonnen mijn benen slap te worden, wel lekker geslapen
daarna.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:41

Oei allemaal verstandkies verhalen hier, lees dat veel van jullie (zo niet de meeste) de verstandskiezen hebben laten trekken (of moesten laten trekken beter gezegd). Gelukkig lijkt het trekken mee te vallen, zeker als het onder verdoving is natuurlijk.

Ik voelde ze een tijdje geleden ook al aan komen/doorkomen, het doet gelukkig geen pijn, alleen is het mateloos irritant dat eten erin blijft hangen. Bij mij komen ze ook vrolijk alle 4 tegelijk door. De laatste x toen ik bij de tandarts was zei die dat het rustig nog een aantal jaren kon duren, en dat wanneer ze scheef groeien ze idd getrokken worden. *jippie, fijn vooruitzicht* Maar ze groeien nu zo snel, dat ik me haast afvraag of het daadwerkelijk zo lang gaat duren.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:27

Er is eigenlijk altijd te weinig ruimte in de kaak voor verstandskiezen, vandaar dat ze er uit moeten. Heb je eerder al kiezen laten trekken oid, dat ze mogen blijven zitten tot ze scheef groeien?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:44

Ze moeten inderdaad vaak getrokken worden, het zijn sowieso erg brose zwakke kiezen.
Als ik niet de onderste scheef had gehad dan had ik ze mogen houden :+

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:46

Ik heb op zich wel wat ruimte voor mijn verstandskiezen geloof ik. Ik kan me niet herinneren dat volwassen kiezen bij mij wel eens getrokken zijn. *nee, dat durf ik met zekerheid eigenlijk wel te stellen*

Maar hij wil ze eerst helemaal laten 'doorkomen', nu is alleen het topje zichtbaar. Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee wat ' scheef' precies is.

En misschien heb ik wel hetzelfde geluk als mijn moeder, bij haar brokkelde deze gewoon af en hoefde er dus niks te gebeuren.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:50

WHAAAAA, hier meld zich nog iemand!!

Mijn verstand kiezen moeten ook getrokken worden. a.s. maandag heb ik een afspraak staan bij de kaakchirurg.

Mijn tandarts was vergeten mij een verwijs brief te te sturen na mijn laatste afspraak. Ik voelde wel een swat maar dacht valt wel mee en aangezien ik een grote angst heb voor alles wat er door iemand anders in mijn mond wordt gerommeld ik ook zelf niet belde.

Tot vorige week woensdag nacht ik wel zo'n verschrikkelijke pijn had ik donderdag toch maar gebeld heb, 's middags kon ik langs komen en ja hoor, bijna ontstoken....dus mevr. heeft toen voor mij gelijk gebeld met het ziekenhuis en kan nu dus a.s. maandag terecht.
maar heb wel zo'n verschrikkelijke pijn in m'n mond dat echt geen pijnstiller helpt, dus...wie ow wie heeft voor mij de super tip?? zodat ik vannacht eindelijk eens door kan slapen...en aankomend weekend overleef...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:14

Ow Pien, moet je teleurstellen, ik heb ook een fikse ontsteking in m'n mond gehad en niks hielp (behalve uiteindelijk toen de TA alles gereinigd had) had op den duur, omdat ik me geen raad meer wist, 1000mg bruffen geslikt en zelfs dat hielp helemaal niks ;(
En dat was na het trekken van de mn eerste verstandskies...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:58

Als het het tandvlees er omheen is wat onstoken is kan je spoelen met zoutoplossing, alcohol ( :o ) of eventuele een waterstofperoxideoplossing. Als het de zenuw is heb ik helaas ook geen flauw idee, hoewel ik zou denken dat je dan eerst antibiotica zou krijgen al dus dat denk ik eigenlijk niet :)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:08

mijn verstandkies komt er doorheen aan de rechter kant.. Is het normaal dat ik mijn mond niet meer zover kan los doen? ik krijg er nog niet eens een plak ontbijtkoek in :S en gaat dit nog weer weg?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:49

BrittKitt schreef:
Er is eigenlijk altijd te weinig ruimte in de kaak voor verstandskiezen, vandaar dat ze er uit moeten. Heb je eerder al kiezen laten trekken oid, dat ze mogen blijven zitten tot ze scheef groeien?

ze gaan ook vaak rotten omdat je ze ,doordat ze zo ver naar achteren zitten , moeilijk goed kan poetsen.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:35

Ik ben weer terug van de tandarts. Bovenste twee eruit, ging erg snel!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:40

Bij mij zijn drie verstandskiezen getrokken en ik heb bij geen van allen last gehad. De prikjes deden niet pijn, sommige zijn een klein beetje gemeen maar niet pijnlijk. Alleen een vieze smaak hebben ze.

Toen de verdoving uitgewerkt was heb ik bij geen van allen pijnstillers hoeven te gebruiken, wel een beetje voorzichtig gedaan met eten natuurlijk. :)

Ik vond het dus heel erg meevallen!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:36

Ik mag 3 maart voor de andere 2. Paar weken geleden had ik rechts laten trekken. Ik weet wel dat ik het buiten mijn toetsen om plan. Voelde me toch wel aardig beroerd de eerste 3 dagen. Het trekken zelf was me wel meegevallen. Alleen de napijn had ik niet verwacht.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:41

Ik heb net afgelopen woensdag de linker 2 verstandskiezen eruit getrokken gekregen. Alleen werkte de verdoving beneden niet. Dus heb echt alles gevoeld met het eruit trekken en het hechten. En nu bijna een week later. Nog steeds heel veel last ervan, een dik gezicht en moet morgen weer beginnen met werken :?. Word dus gezellig. Bukken lukt ook niet. En het is heerlijk ontstoken. Lekker als die rotzooi in je mond zit en je mag niet spoelen :?.

Moet 10 februari voor de laatste rechts onder. De bovenste was er al uitgehaald.

Kreeg naderhand wel te horen van mijn ouders (die zijn tandarts) dat ik geluk heb gehad met de kies links boven. Daar zat een gaatje in tot de zenuw. Heb er zelf geen last van gehad :?. Maarja had schijnbaar niet langer moeten duren.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:43

Zera schreef:
Ik heb net afgelopen woensdag de linker 2 verstandskiezen eruit getrokken gekregen. Alleen werkte de verdoving beneden niet. Dus heb echt alles gevoeld met het eruit trekken en het hechten. En nu bijna een week later. Nog steeds heel veel last ervan, een dik gezicht en moet morgen weer beginnen met werken :?. Word dus gezellig. Bukken lukt ook niet. En het is heerlijk ontstoken. Lekker als die rotzooi in je mond zit en je mag niet spoelen :?.

Moet 10 februari voor de laatste rechts onder. De bovenste was er al uitgehaald.

Kreeg naderhand wel te horen van mijn ouders (die zijn tandarts) dat ik geluk heb gehad met de kies links boven. Daar zat een gaatje in tot de zenuw. Heb er zelf geen last van gehad :?. Maarja had schijnbaar niet langer moeten duren.

Hoe bedoel je dat?

Ik had juist een spoeling meegekregen. Terwijl ik normaal nooit spoel.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:44

ik heb ze er alle 4 eruit laten snijden.
Ze moesten er toch uit van de tandarts, dat ik er maar mooi werk van heb gemaakt.
Ze kwamen uberhaubt niet door, omdat ze scheef lagen.
Ik heb er geen last van gehad, vond het wel spannend maar niet eng. Vond het erg jammer dat je een kleedje over je hoofd krijgt, want had het heel graag willen zien :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:46

Dat de verdoving niet werkte? SIEMxFUNNY?

Na je mag absoluut niet spoelen zeggen mijn ouders. Omdat de goede bacterien er ook door gedood worden. De rotzooi moet er vanzelf uitkomen. Dus maar extra veel water drinken.

Ben zelf bij een kaakchirurg geweest omdat mijn ouders om persoonlijke redenen niet wilde doen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:48

Ik kreeg van de kaakchrirurg een spoeling mee om het goed schoon te houden en ontstekingen te voorkomen. 2x daags spoelen gedurende anderhalve week. Daarna voorzichtig weer gaan poetsen.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:50

O wat raar. Die vent wat mij geholpen had wilde me alleen een kuur meegeven. Maarja aangezien ik allergisch ben voor antibiotica en penicilinne mag ik dat niet hebben.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:52

De eerste keer dat verstandkiezen getrokken werden was ik totaal niet bang/zenuwachtig of iets. Die verdovingsspuiten vielen me alleen behoorlijk tegen! kwam misschien ook omdat m'n kiezen nog helemaal niet doorgekomen waren en nog ergens ver in m'n kaak zaten.

Andere 2 kiezen heb ik bijna liggen janken in de stoel van de pijn. Kaakchirurg zei ook nog doodleuk 'ik heb even je zenuw aangeraakt om te kijken of die nog heel was dus dat kan je wel even voelen nog'
Ben flink ziek geweest van deze keer en zelfs die pijnstillers hielpen niet! gelukkig was het de 2e keer en niet de eerste keer anders had ik misschien niet eens meer heen gegaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:54

De rotzooi moet er misschien wel uitkomen, maar omdat je nu van die grote gaten hebt moet je spoelen met water om de etensresten er uit te spoelen. Als je die laat zitten heb je grote kans op ontstekingen. Met water spoel je geen goede bacteriën weg neem ik aan? Plus dat er gewoon een hechting zit die de wond dicht houdt, je spoelt buiten de wond om het niet erger te maken dan het al is?