[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:27

Hee,
Ik heb een vraag ik ben denk al wel 2 a 3 jaar aan de pil neem hem altijd in en denk er heel goed om!!

Nu word ik meestal zaterdags ongesteld en zondag moet ik de pil innemen maar eerst werd ik het altijd al woensdag toen donderdag toen vrijdag en nu zaterdag sochtends maar nu is het al savonds en ben het nog niet... Maar heb wel die pijntjes die ik normaal ook heb..

En ja ik heb een vriend...
Moet ik mij nu druk maken of niet??

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:44

Weet iemand of het erg is als je twee weken eerder stopt met de pil en je menstruatie laat komen? In de bijsluiter staat dat het niet mag maar waarom en wat er gebeurd staat er niet bij. Ik heb dus geen zin in die troep op vakantie en ben bijna 4 weken weg. En om nou een hele strip door te slikken vind ik ook niet geweldig ookal hoor ik hier van mensen dat zij het 3 maanden achter elkaar doen

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:28

Als het al in de bijsluiter staat moet je het ook niet doen

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:52

Ja maar er staan zo vaak van die rare dingen in bijsluiters die nergens op slaan. Als sommige die strips al maanden doorslikken lijkt het me erger als dat je 2 weken eerder stopt. Maargoed dat kan ook aan mij liggen

nirvanahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:13

Als je de pil gewoon goed slikt, ben je toch gewoon de hele maand beschermd? Toch óók in de stopweek, én in de week daarna?

Meissie17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:32

nirvanahorse schreef:
Als je de pil gewoon goed slikt, ben je toch gewoon de hele maand beschermd? Toch óók in de stopweek, én in de week daarna?

Ja hoor de pil beschermt je de hele maand mits je hem goed slikt

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:18

Mij is altijd verteld door de huisarts gewoon de hele strip af te maken en dan een stopweek in te lassen. Je kan de menstruatie wel uitstellen door bijv. na de strip nog 1 week strip te nemen.

Wat niet de bedoeling is is dus juist eerder stoppen dan de strip. Altijd zorgen dat je eerst 1 volledige strip op hebt voor eerder je een stopweek in last dus niet enkele dagen de strip nemen en ineens stoppen.... volgens mijn huisarts.

muiltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:28

ik heb het al een tijdje niet helemaal doorgelezen maar ik heb MIRENA nu drie bijna vier weken en heb er met vlagen veel last van, zeg maar kramp gvoel e-n+ alsof ik enorm moet plassen. Gaat dat weg......

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:12

hoi ik heb een hele lichte pil.
Ik ben er niet dikker van geworden, geen bijwerken en niet zwanger, terwijl t maar een hele lichte pil is

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:01

Lichte pil of niet, het is idd altijd de bedoeling dat je er niet zwanger mee wordt

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:03

poes schreef:
Lichte pil of niet, het is idd altijd de bedoeling dat je er niet zwanger mee wordt

Dat was ook mijn reactie, ik wilde hem alleen niet intikken

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:04

muiltje schreef:
ik heb het al een tijdje niet helemaal doorgelezen maar ik heb MIRENA nu drie bijna vier weken en heb er met vlagen veel last van, zeg maar kramp gvoel e-n+ alsof ik enorm moet plassen. Gaat dat weg......

Hup, naar je arts toe, die kent dat soort dingen veel beter dan wij hier.

Ik herken je klachten in elk geval niet....

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:07

Ik zou ook een arts contacteren, die zal wel weten of het normaal is.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:45

Ik begin straks weer sinds een half jaar met de pil. Micro... 30, nu moet ik op de eerste dag van mijn ongesteldheid beginnen en als nadeel is tussentijds bloedverlies. Maar is dat tijdens mijn ongesteldheidspediode of in de 3 weken daarna want dat lijkt me niet prettig...

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:41

muiltje schreef:

dat krampgevoel gaat weg hoor! ik had er een tijdje last van maar dat wordt met de tijd steeds minder. Ik heb het nu net een week voordat ik ongesteld moet worden.
Het gevoel alsof je moet plassen ken ik niet.
Ben je al voor controle geweest??? je zou het daar kunnen vragen, en anders idd even een afspraak maken (of een tel. consult)

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:52

adriana, je loopt kans dat je bloedverlies krijgt tijdens de drie weken erna, maar dat staat niet vast. Heb ik geen last van gehad.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:53

Het topic voor alle vragen over anticonceptie... nou, daar komt mijn vraag na.v. het Mirena spiraaltje.

Heb net de mogelijke bijwerkingen gelezen, 't zijn er nogal wat...

Doorbraakbloedingen, hoofdpijn, vette huid, acne, gewichtstoename, ontstekingen van de vagina, pijnlijke gevoelige borsten, rugpijn, buikpijn... ik wordt hier niet vrolijk van...

Wie van jullie wil zijn ervaringen over dit spiraal met me delen (desnoods per pb) voordat ik een beslissing neem of ik dit spiraaltje met al zijn mogelijke bijwerkingen wel wil laten plaatsen !

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:55

Ik heb er totaal geen ervaring mee britt, maar weet wel dat als je de bijwerkingen leest van een gewoon geneesmiddel of bijvoorbeeld een pijnstiller, dat je daar ook even van schrikt...

Zabbie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:04

ik heb 4 jaar lang een koperspiraaltje gehad, en die was er onlangs bijna uitgevallen.... was mooi op tijd bij de gyneacoloog, die heeft hem er gelijk uitgehaald. Nu krijg ik over een paar weken een Mirena-spiraal, en ik hoor ook hele tegenstrijdige reacties, sommigen zijn er tevreden andere niet, en dat hou je natuurlijk altijd. Elk lichaam reageert anders. Ik had van het koperspiraal op zich weinig klachten alleen mijn menstruatie was super-heftig. En daarom stap ik nu ook over op de Mirena.

De bijwerkingen, daar zou ik me niet op blindstaren, dat is inderdaad zo bij welk medicijn ofzo je ook neemt, de meeste bijwerkingen komen echt niet zo vaak voor, maar ze moeten het natuurlijk wel vermelden.

Waar ik me het meest zorgen over maak en waar ik dus ook graag jullie ervaringen over wil horen is over de verandering van je huid. Ik merk nu dat ik nu ik niets gebruik, geen pil , spiraal etc. dat mijn huid erg goed is, hoewel ik met mijn koperspiraal nog weleens last van wat acne en vette huid had.
Hoe zal dat gaan met de Mirena ? De hoeveelheid hormoon is erg gering, maar ik ben erg benieuwd.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 00:34

Hoe komen jullie eigenlijk bij de gyneacoloog? Ik heb 9 jaar de pil geslikt en ben er een half jaar vanaf geweest. Maar ik heb nog nooit een onderzoek gehad of wat dan ook, daar heeft mijn HA nog nooit wat over gezegd.

Hmm die doorbraakbloedingen zinnen me niet echt, maar dat is beter dan straks een baby in mijn buik hebben...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:52

Mijn ervaring met de mirena is heel positief. Inbrengen deed wel enorm pijn, maar verder eigenlijk geen bijwerkingen.
Ik ben er zeker niet van aangekomen, ik ben zelfs afgevallen! Ik ben nauwelijks meer ongesteld en ik vind het heerlijk dat ik van de pil en condooms af ben

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:45

Mischien een stomme vraag (en ik heb helaas geen tijd om heel het toppic door te lezen of de vraag er al instaat)

Maar als je aan bv de diarree of overgeven bent, dan is de pil niet veilig, toch?
Maar hoelang niet? Gewoon die dag niet, Of langer?

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:08

Ik ben gigantisch aangekomen ik eet normaal en fitnis gewoon ook

maar ik denk dan dat je een lichtere pil moet nemen?

Ik zit aan de Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:19

@Muiltje, heb jij niet een blaasontsteking??
Dat heeft ook die symptomen...

aliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:29

parouscha schreef:
Ik ben gigantisch aangekomen ik eet normaal en fitnis gewoon ook

maar ik denk dan dat je een lichtere pil moet nemen?

Ik zit aan de Cyproteronacetaat/Ethinylestradiol

Dat is een zware pil diane 35 dat is de samenstelling! misschien idd een lichtere pakken.

Verder heb ik zelf ook een vraag over spiraal ik wil er ook graag 1 maar ik ben bang voor de pijn die ik ga krijgen hoelang duurt dat?

heb namelijk zeer lagepijngrens!

en wat zijn nadelen ervan?