Afvallen voor een auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 11:15

Ik ben na 3 weken weer gaan sporten (zit aan infuus behandelingen) en dat viel niet tegen. Ja, het was wat zwaar maar dat was te verwachten. Helaas nog wat infuusbehandelingen staan waardoor er wat sportdagen wegvallen maar zodra die achter de rug zijn ga ik er weer vol tegenaan. En half mei ben ik ook van de Prednison af dus dan kunnen de kilo's er pas echt af.

Goed bezig Boyzone! :))

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 20:46

Fijn vooruitzicht bellatrix!

Het gaat hier echt lekker. Zit ook lekkerder in m’n vel nu ik weer lekker sport.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 22:00

Ik zit nu op ongeveer -9 kg
Moet mij er wel echt toe zetten om te gaan wandelen elke dag.

Calorie tekort gaat mij nu vrij makkelijk af, dus dat is wel fijn!
K heb geen honger of zin om te snaaien.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 11:29

Mag ik mij ook aanmelden?
Ik heb het topic helemaal doorgelezen, en wat fijne tips gelezen.
Sinds afgelopen week de knop omgezet, en begonnen met intermittent fasting, icm koolhydraad beperkt, en hoog in eiwitten.

Deze methode is nieuw voor mij, inmiddels wel een pro in verschillende methodes.

Ik wil er ruim 11 kilo af hebben, dan ben ik weer op mijn oude gewicht. De eerste anderhalve kg zijn eraf, de eerste weken gaat bij mij altijd hard.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:51

Welkom Nobel01

Dat het de afgelopen week niet goed ging was op de weegschaal goed te zien.
Ik probeer mijzelf weer op te pakken.
Ik heb zowel zaterdag als zondag gezond gekookt en allerlei boodschappen gedaan voor de aankomende week zodat ik nu weer kan doorpakken.
Gisteravond wilde ik (nu het zomertijd is) lekker buiten gaan wandelen maar het kwam letterlijk met bakken uit de hemel dus toch maar overgeslagen en in huis nog wat opgeruimd.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:28

Ik snap het gewoon niet. Afgelopen week meer dan ooit mijn best gedaan. Work out, gesport, geen koeken en tussendoortjes waar ik dat normaal ook doe. Ben ik gewoon dik een kg zwaarder. Zoveel ben ik nog niet geweest. _O- :x

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:48

Ik heb buikgriep gehad dit weekend. Niet aan te raden maar helpt wel :')

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:53

Amado7 schreef:
Ik snap het gewoon niet. Afgelopen week meer dan ooit mijn best gedaan. Work out, gesport, geen koeken en tussendoortjes waar ik dat normaal ook doe. Ben ik gewoon dik een kg zwaarder. Zoveel ben ik nog niet geweest. _O- :x

Ben je dan niet aangekomen omdat je spiermassa hebt aangemaakt?
Ik heb geen idee hoe snel dat gaat hoor maar ik was een tijdje terug afgevallen maar had met spiermassa een toename.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:55

Nee je kan als vrouw met optimaal trainen en eten maar een paar kilo aankomen in spieren per jaar. En dat gaat je zeker niet lukken in een kcal tekort. En de weegschalen die vetpercentage en spiermassa “meten” zijn niet accuraat.

De kans is groot dat het vocht is of gewoon een schommeling in je gewicht. Door bijvoorbeeld veel bewegen, alcohol, zout eten of hormonen.

Hier gaat het afvallen matig. Maar wat ik veel belangrijker vind is dat het me lukt om goede gewoonten aan te leren. Mijn gemiddelde stappen zit rond de 8000 ipv 7000. En ik ga regelmatig naar de sportschool en met mooi weer fietsen (30-40 km gravelbike). Ik ontbijt en lunch gezonder. Avondeten vaak ook. Maar dat kan beter nog. Net als snacken. Dat is m’n zwakke punt.

Dat is voor mij belangrijker dan heel snel hard afvallen. Want als je niet goede gewoontes aanleert kom je het snel weer aan is mijn ervaring. :o

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

Door het sporten krijg je spierpijn = vocht.
Vetcellen die leeg lopen vullen zich ook met water.
En dan plas je dat opeens allemaal weer uit en ben je 2 kilo lichter volgende week.
Stug door gaan is het beste :j

En inderdaad rustig doorgaan en steeds kleine aanpassingen in je levensstijl. Ik val gemiddeld halve kilo af per week en denk dat dat een gezond tempo is.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:10

Hier was het ook even wat minder.. Het was even nogal druk en ik reageerde weer erg op nieuwe medicatie, dus door vermoeidheid minder kunnen sporten, maar wel veel trek in slechtere snacks. Gelukkig echt aankomen wel weten te voorkomen, dus straks op gewicht blijven ben ik nu iets minder huiverig voor.

Alleen het afvallen gaat voor mijn gevoel zo traag.. Ben nu 19 weken bezig al en nu 6,5 kilo kwijt. Ergens wel heel goed, want dat is toch al de helft van wat ik kwijt wilde! En gemiddeld 0,3 kilo per week. Denk dat ik toch vaker stil moet staan bij hoeveel er al af is om die motivatie te behouden. :j

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:29

Dan houden we het op spierpijn inderdaad. We gaan gewoon vol goede moed door.

Goed bezig allemaal! En inderdaad, het gaat niet om de getalletjes op de weegschaal maar de gezonde gewoontes. Hierdoor komt de weegschaal vanzelf mee. Hoop ik :D

Het hoeft echt niet met een sneltrein vaart, maar gewoon steeds ietsjes minder zou leuk zijn. Maar dat vind ik sowieso wel moeilijk omdat mijn gewicht altijd zo schommelt!