GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek73

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 12:15

Gebruikt 1 van jullie ook Saxenda? Na 1 jaar het GLI traject gevolgd te hebben, mag ik deze gaan gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen kwa effectiviteit en bijwerkingen?

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 12:34

Weet je ook waarom Saxenda? Persoonlijk zou ik er niet mee akkoord gaan. Het werkt veruit het slechtst van de beschikbare middelen en heeft ook niet minder bijwerkingen. Eigenlijk is het gewoon al uit de tijd als je het mij vraagt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 12:58

Saxenda is het enige middel dat vanuit een zorgverzekering vergoed wordt (als je geen diabetes hebt). Misschien dat dit een overweging voor Annemiek73 is.

Je leest toch wel regelmatig dat mensen op Saxenda best veel zijn afgevallen.
De andere middelen werken wel beter, maar zeker in het begin... waarom niet proberen?

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:05

Klopt, alleen Saxenda wordt vergoed. Zo sta ik er inderdaad ook in, ga het gewoon proberen lukt het niet dan kan ik altijd nog een ander middel proberen.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:10

Dees schreef:
Saxenda is het enige middel dat vanuit een zorgverzekering vergoed wordt (als je geen diabetes hebt). Misschien dat dit een overweging voor Annemiek73 is.

Je leest toch wel regelmatig dat mensen op Saxenda best veel zijn afgevallen.
De andere middelen werken wel beter, maar zeker in het begin... waarom niet proberen?

Geen wonder dat de zorgverzekering zo duur is. Eerst moeten mensen een traject volgen met een 5% succes rate en daarna krijgen ze medicatie om een schamele 8-10% af te vallen. Wat een slechte investering.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:52

Ik gebruik Saxenda. En op zich waren alle middelen een optie.
Ik heb gevraagd aan de internist/ endocrinoloog welke de meeste slagingskans zou hebben voor mij en ze gaf tich echt Saxenda zonder twijfel aan.

Ik heb weer veel prednison, maar val nu ondanks het vocht vasthouden weer af.
Wel matig. Maar normaal kom ik aan.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 13:56

paddington schreef:
Bij mij is de obsipatie al vanaf het begin een bijwerking van de Ozempic.

bij mij ook met de Mounjaro. Ik heb vorige keer te lang gewacht met wat innemen, doordoor echt pijn. Had de afgelopen 2 dagen weer last, dus gisteravond gelijk 2 tabletjes dulcolax en vanmorgen alles kwijt.
Was ook gelijk mijn weegmoment, dat was wel fijn :D .
Vanmorgen ook de golden dose genomen. Doordraaien ging niet, dus opgehaald met een andere spuit, ging heel makkelijk. Ik had nog 0,75 ml, dus eigenlijk gelijk iets opgehoogd.
Stand na 4 weken is -4,6 *\o/*

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:18

Op 26 maart ben ik begonnen met Ozempic 0.25 en verloor ik 2 kilo per week. Wat was ik blij... En toen was het tijd om op te hogen, wat heb ik daar een spijt van! Vanaf de 0.5 prik alleen maar heel erg misselijk en kan helemaal niet eten en zelfs water drinken veroorzaakt overgeven. Heeft iemand tips???

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:20

terug naar 0,25 lijkt mij dan. Kun je evt met een tussenstap verhogen?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:29

Daar kan ik helaas pas woensdag mee verder en Ozempic kan volgens ha niet verhoogt met minder dan 0.25. Maar ik bedoelde wat kan ik in de tussentijd tegen de misselijkheid doen?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 17:46

oeh, ja dat is wel vervelend. Ik heb zelf geen last van misselijkheid met Mounjaro, dus ik kan je daar niet mee helpen. Hebben ze bij de drogist niet iets tegen misselijkheid? Als ik google kom ik wel verschillende producten tegen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 18:00

santie schreef:
Op 26 maart ben ik begonnen met Ozempic 0.25 en verloor ik 2 kilo per week. Wat was ik blij... En toen was het tijd om op te hogen, wat heb ik daar een spijt van! Vanaf de 0.5 prik alleen maar heel erg misselijk en kan helemaal niet eten en zelfs water drinken veroorzaakt overgeven. Heeft iemand tips???

Vervelend zeg. Volgende week maar 0.25 nemen dan. Wat je ook kan proberen is 2 x 0.25 dus na 4 dagen nog een keer. Maar als je goed ging op 0.25 dan zou ik dat voorlopig aanhouden.
Voor misselijkheid kan je een droog beschuitje nemen met thee. Verder zal je het even door moeten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:03

santie schreef:

Het Norovirus heerst ook dus het hoeft niet perse van de Ozempic te zijn.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:21

Ik heb vanavond mijn eerste ozempic besteld bij Wellis Health..

Kan iemand mij vertellen hoe het nu verder gaat?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:52

nine1987 schreef:

Ik denk dat Wellis Health dat kan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:58

Meen je.. :)

Ik wilde alleen weten hoelang alles duurt, hoe verder contact gaat..

Dit topic ging toch over tips en ervaringen dacht ik?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:00

Suzanne F. schreef:
santie schreef:

Vervelend zeg. Volgende week maar 0.25 nemen dan. Wat je ook kan proberen is 2 x 0.25 dus na 4 dagen nog een keer. Maar als je goed ging op 0.25 dan zou ik dat voorlopig aanhouden.
Voor misselijkheid kan je een droog beschuitje nemen met thee. Verder zal je het even door moeten.
Dit doe ik ook om de bijwerkingen te verminderen.
3,5 dag tussen de (halve) injecties.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:01

Tja, je vraag was niet heel duidelijk. Ik kon niet zien of je bedoelde "hoe moet ik spuiten" of "hoe lang is de levertijd" of "moet ik eerst onderzocht worden"
Nu vraag je "Hoe lang alles duurt" wat bedoel je daarmee? Het afval traject? De tijd totdat je (weer) contact moet/mag hebben met de leverancier?

Mijn ervaring met een dienst of product is: als je een vraag hebt over de dienst of het product wat je van een leverancier afneemt, de snelste stap naar informatie over het betreffende product is contact opnemen met de leverancier.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:07

Polar schreef:
Suzanne F. schreef:

Dit doe ik ook om de bijwerkingen te verminderen.
3,5 dag tussen de (halve) injecties.

Dat ga ik morgen even met de ha bespreken. Bedankt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:11

Eens, maar omdat hier veel ervaringsdeskundigen zitten, ging ik er eigenlijk vanuit dat men mij hier wel wat over kon zeggen..

Ik was benieuwd hoelang de levering ongeveer duurt.. Of de volgende leveringen dan automatisch komen.. Hoe het contact loopt.. Want ik begreep dat ik gebeld ging worden, maar is dat meteen morgen, of zitten daar een aantal dagen tussen?

Want de site geeft aan levering in 2 werkdagen, maar dat zal niet zo zijn bij de eerste bestelling denk ik?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:31

nine1987 schreef:

Je krijgt nu mails met dat je aanvullende info moet sturen. En een mail met een afspraak inplannen, je kan zelf tijd kiezen. Dan word je gebeld. Dan worden al je gegevens doorgenomen. En dan moet de arts akkoord geven, dat is meestal binnen 24 uur al. En dan heb je het binnen 2 dagen in huis. Komt in een doosje met koelelementen erin. Thuis meteen in de koelkast leggen. Er zit een uitgebreide handleiding bij. En anders kan je het hier ook vragen. Succes! Dapper van je.

Edit: je krijgt vanaf nu in principe elke 4 weken automatisch opgestuurd. Eerst 0.25, dan 0.5 en daarna elke maand 1 mg. Maar bij Wellis kan je makkelijk pauzeren en weer activeren.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:37

Ik zie inderdaad dat ik mijn id kaart ed moet insturen.. Ik vind dat best spannend bij zo'n commerciële tent..

Nu maakt 't me niet uit dat ze weten wie ik ben, maar ik zou liever m'n id (foto) niet opsturen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:38

nine1987 schreef:
Ik zie inderdaad dat ik mijn id kaart ed moet insturen.. Ik vind dat best spannend bij zo'n commerciële tent..

Nu maakt 't me niet uit dat ze weten wie ik ben, maar ik zou liever m'n id (foto) niet opsturen..

Is echt geen probleem. En anders gebruik je de kopie id app van de overheid.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 20:39

Oh top, thanks!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 21:47

Ik las een vraag over saxenda, mijn zus is al een heel eind afgevallen ermee. Ik denk nu al zeker 15% .
Bij wellis ging het bij mij best vlot allemaal Nine. Binnen een week alles geregeld (met Pasen er tussen )