Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:30

Poeh zo vaak braken meid..... maar je hèbt toch niks te braken als je zo goed als niks binnenhoudt...?
Is het dan niet pure gal zo'n beetje...? Dat beschadigd toch ook de hele zaak waardoor je wellicht in een vicieuze cirkel zit...? :(:)

De duimen blijven hier draaien dat iemand de oplossing voor je vindt, hopelijk snel :j

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:37

Je mag jezelf ook absoluut zielig voelen en er om huilen. Het is al heel lang een hele pittige situatie waar je in zit, voor niemand vol te houden.
Wees lief voor jezelf :(:)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:45

Echt fijn dat ze verder gaan kijken TS, dat is geen overbodige luxe! :(:)

Misschien hele rare vraag trouwens... Kan het me haast niet voorstellen, maar je blowt niet toevallig? Of gebruikt middelen (supplementen/druppels) die cannabidiol (CBD) bevatten? Heb toevallig een tijdje terug tijdens stage op de SEH een patiënt gezien met cannabinoïd hyperemesissyndroom, die was ook zo hevig aan het braken...

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:47

Het is al eerder genoemd, kan het zijn dat er een ontsteking zit in het gebied galblaas en/of lever?
Hebben ze hier naar gekeken? De combinatie van je klachten en bloedwaarden doen me hier aan denken.

Hoop dat ze gauw de oorzaak vinden en kunnen verhelpen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:52

Firegirl schreef:
Het is al eerder genoemd, kan het zijn dat er een ontsteking zit in het gebied galblaas en/of lever?
Hebben ze hier naar gekeken? De combinatie van je klachten en bloedwaarden doen me hier aan denken.

TS heeft geloof ik eerder in het topic genoemd dat ze geen galblaas meer heeft, en leverontsteking lijkt me niet erg voor de hand liggend zonder infectieparameters en geen schokkend leverlab...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:03

Firegirl schreef:

Ze zit nu toch bij de MDL specialtist! Dus als dit al zo is komt dit eruit. Hij gaat haar gewoon helemaal terdegenbdior lichten en dan weten ze meer.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:45

Pfff, ik hoop dat ze snel iets vinden. Zo misselijk zijn, al weken is echt slopend. :knuffel:

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 10:27

Ik sla even aan op het omdraaien in bed en dan misselijk zijn. Als de MDL arts niet verder komt dan zou het misschien ook in het evenwichtsorgaan kunnen zitten, dan is KNO ook nog een optie of de neuroloog als het uit de hersens komt, bij verhoogde druk. Daar kan je ook heel beroerd van zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 12:12

Als ik niet net een poging heb gedaan om te drinken of eten, dan is het vooral dat ik ontzettend begin te kwijlen en dan komt er alleen gal en schuim idd. Dat gebeurd dan een paar keer, kan m'n speeksel dan ook echt niet doorslikken en als er écht helemaal niks meer komt trekt het weer weg.. En met een beetje pech lig ik dan net weer op de bank, als het volop opnieuw begint.

Naja stomme vraag, het had natuurlijk gekund xLoki! Maar nee, ik gebruik helemaal niks.. Rook niet, geen drugs, geen alcohol. Ook geen supplementen met cbd oid.

Mijn galblaas is in 2019/2020 verwijderd, die kan het dus niet zijn. Ontstekingswaarden waren nu ook allemaal laag, ook geen koorts meer.

Kno/neurologisch zou misschien ook wel kunnen idd. Ben veel licht in m'n hoofd/duizelig, vaak het gevoel flauw te gaan vallen, al meerdere keren wazige vlekken voor m'n ogen en hoofdpijn (Dat heb ik vaker, maar nooit zo vaak), maargoed dat past ook goed bij gewoon al langer amper kunnen eten en drinken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:20

Ik weet niet veel van bloeduitslagen maar vindt wel je suiker vrij hoog voor iemand die vrijwel niks eet. Was je nuchter bij het prikken?
Of maak ik nu een denkfout?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:24

Ik hoop dat er snel een oplossing komt...

Even wat totaal anders.
In het verleden heb ik veel overgegeven ivm wat totaal anders.
Mij is toen geadviseerd na iedere keer overgeven mijn tanden te poetsen omdat braaksel ivm de zure substantie een aanslag voor mijn tanden zou zijn. Daarnaast kreeg ik het advies 4x per jaar naar de mondhygieniste te gaan.
Vandaar mijn tip; (indien nog niemand het gezegd heeft) poets je tanden wat vaker en bezoek de mondhygieniste ;-)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:28

Petpa schreef:
Ik hoop dat er snel een oplossing komt...

Even wat totaal anders.
In het verleden heb ik veel overgegeven ivm wat totaal anders.
Mij is toen geadviseerd na iedere keer overgeven mijn tanden te poetsen omdat braaksel ivm de zure substantie een aanslag voor mijn tanden zou zijn. Daarnaast kreeg ik het advies 4x per jaar naar de mondhygieniste te gaan.
Vandaar mijn tip; (indien nog niemand het gezegd heeft) poets je tanden wat vaker en bezoek de mondhygieniste ;-)

Ik kreeg juist de tip dit pas na 30-60min te doen. Anders poets je het zuur van de maag in je tanden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:29

Niet poetsen maar spoelen met water.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 15:22

Een halfuur voor het bloed prikken had ik een half partje van een appel gegeten. En had die dag sowieso bijna een blikje cola op. Denk dat dat de reden is dat m'n glucose 7.5 was. Op de SEH vroeg de arts daar ook naar, wanneer ik nog wat gegeten had, denk idd omdat anders m'n glucose wel aan de hoge kant was als ik de hele dag nog niks gehad had.

De huisarts had me idd al wel geadviseerd om een keer extra m'n tanden te poetsen. En ze vond dat ik een afspraak moest maken met mijn tandarts, maar ik had een afspraak en die had ik juist afgezegd :+ Zie me nu niet bij de tandarts in de stoel liggen..
Als ik me wat beter voel, dan ga ik dat wel direct doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:40

Probeer elke keer na het overgeven je mond goed te spoelen met water, scheelt al een hoop.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:45

Ik had het idd al eens genoemd over schade door het vergeven. Ook je slokdarm heeft er onder te lijden, ben heel benieuwd wat je bariumtest laat zien, en mochten ze nog in je maag willen kijken of dat vanaf mond tot maag allemaal geïrriteerd is. Je kunt altijd informeren of sucralfaat proberen iets helpt (niet te dun verdunnen, en langzaam inslikken, zodat het je slokdarm ook coat ipv alleen maag.. maar als je niets binnen kunt houden is dat ook weer lastig innemen). Het lijkt me zo naar allemaal, snap dat de dag zo beginnen heel erg zwaar is.
Succes donderdag! Hopelijk lukt het met de barium, en anders hoop ik dat er ook een klein lolletje om gemaakt kan worden als het niet lukt want dat bariumgoedje is apart spul, kunnen ze bij de radiologie lekker poetsen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 11:41

Mond spoelen met water ga ik doen!

Haha, ik ga m'n best doen ze morgen niet teveel poetswerk te geven :') :=
Zal het morgen overleggen over de sucralfaatpoeder!

Hoop dat dat er morgen meteen iets uit komt en er snel iets aan gedaan kan worden.. Maar dat zal wel niet. Ben het echt zo zat. Voel me weer zo ontzettend rot.. Gisteren ook maar 2 uur uit bed geweest. M'n benen en buik doen ook pijn, vooral m'n huid ofzo, heel gek.
Vooral het niet weten hoe lang dit nog zo blijft vind ik echt k*t, ga dit niet nog een maand trekken :(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 11:48

Ik vind het zo ontzettend rot voor je. :knuffel:
Enige tip: vertel morgen duidelijk hoe het met je gaat, in detail, zoals je in dit topic beschrijft. Ook dat je het niet langer vol kan houden.
En nee, je hoeft je niet druk te maken dat je anderen wat werk geeft. Het gaat nu echt om jou!
Heel veel sterkte.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:03

senna21 schreef:
Enige tip: vertel morgen duidelijk hoe het met je gaat, in detail, zoals je in dit topic beschrijft. Ook dat je het niet langer vol kan houden.
En nee, je hoeft je niet druk te maken dat je anderen wat werk geeft. Het gaat nu echt om jou!
Heel veel sterkte.

Dit inderdaad. Succes en sterkte, en morgen nog een beetje extra!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 14:25

senna21 schreef:
Heel veel sterkte.

+1. Ik duim zo voor je mee dat er eindelijk duidelijkheid komt en je hopelijk behandelt kan worden. Zet hem op lieve Daphne, knuffel!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:11

Wat krijg je allemaal tegen de misselijkheid?

Het is misschien niet vergelijkbaar maar ik krijg 4 soorten medicatie tegen misselijkheid van mijn chemokuren.

Dus je zou denken er wel mogelijkheden moeten zijn om die misselijkheid aan te pakken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:23

Sterkte morgen en ik hoop voor je dat er wat duidelijkheid komt want dat je het zat bent begrijp ik helemaal.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:24

SansaS schreef:
Wat krijg je allemaal tegen de misselijkheid?

Het is misschien niet vergelijkbaar maar ik krijg 4 soorten medicatie tegen misselijkheid van mijn chemokuren.

Dus je zou denken er wel mogelijkheden moeten zijn om die misselijkheid aan te pakken.

Dat zal er vast wel zijn, maar dan kom je niet tot de oorzaak.

Succes morgen!!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:18

Nee maar ts is nu al ik weet niet hoelang vreselijk beroerd.

Je zal de oorzaak moeten vinden. Maar intussen de symptomen bestrijden zal hopelijk ook verlichting geven dat je wat kan aansterken. Het is natuurlijk niet of of.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:58

Veel sterkte morgen. Hopelijk vinden ze snel de oorzaak.