Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:13

62-68 ligt hier ook al klaar in een aparte curverbox _O-

Hebben jullie de box al in de woonkamer staan Renee? Mijn handen jeuken om dat te doen, maar is eigenlijk een beetje stom hier, neemt veel plaats in en we moeten nog drie maanden :=

Renee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 15:28

Nee ik denk dat het hier een gevalletje kerstboom eruit box erin wordt. Scheelt weer plekken waar onze zoon zich aan stoot de komende weken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:34

Renee schreef:
Nee ik denk dat het hier een gevalletje kerstboom eruit box erin wordt. Scheelt weer plekken waar onze zoon zich aan stoot de komende weken.

Zo gaan wij het ook doen *\o/*
Of de kerstboom op de box :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 15:47

Jolliegirl schreef:
Renee schreef:

Zo gaan wij het ook doen *\o/*
Of de kerstboom op de box :')

Scheelt wel weer een versiering regelen voor de onderkant van de boom :') de kadootjes zijn ook meteen mooi opgeborgen in de box

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:09

Hahahaha zo is het!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 16:18

Wij doen geen box dit keer. Ik heb er amper gebruikt van gemaakt met mijn zoontje, dus heb hem verkocht twee jaar geleden. Rest van de babyuitzet hebben we wel bewaard. Badje etc.

Ik heb met de AH luiers dan juist wel weer doorlek ervaring. Mijn ouders hadden een pak gehaald maar ging echt niet goed.
Zoveel mensen, zoveel wensen :D

Hopelijk valt de zwangerschapsdiabetes mee! Lijkt me heel naar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:25

Wij moeten nog een nieuw kleiner dressoir kopen en dan past de box denk ik :')

Lijkt me lastig met de luiers! Welke zijn verder nog aan te raden?

Lijkt me vervelend hagelslag, die suikertest!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 22:07

Hier ook altijd tevreden geweest met Kruidvat luiers en nu niet. Er zit echt verschil in nadat ze veranderd zijn. HAd echter groot ingekocht weer dus maak ze hier nu wel op. Voor de baby nog niks gekocht.

Wat zijn jullie al bezig met de spullen en kleding etc. Hier echt totaal niet. Zelfs nog niks gekocht en van de eerste kan ik niks herbruiken van kleding want meisje en zomer baby en nu jongen en voorjaar.

Hier druk druk zoals altijd. Vrijdag de kitten ophalen. Met mij gaat het prima en baby vast ook denk ik. Dinsdag de 20 weken echo.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 22:38

50-56 ligt hier achter het schot op zolder. Dus moet ik even de moed voor gaan verzamelen :+ . Liggen ook het badje en de kinderwagenbak van de buggy enz, dus dat komt straks allemaal tegelijk tevoorschijn. Eerst even kamer van mn zoon afmaken, dat al zijn kleding in de nieuwe kast kan. Dan kunnen de kleine kleertjes meteen de kast in voor de baby straks.

Box moeten we even hard over nadenken. Mijn zoon vond de box echt vreselijk!! We hadden gewoon een mega speelkleed liggen (echt 2m x 3m) en daar lag hij eigenlijk altijd op. Hij lag alleen in de box als hij sliep.... Wakker was meteen krijsen en dan op het kleed was het weer goed.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 08:46

Eske_B schreef:

We hebben vannacht Etos maat 5 gehad nu niet alleen poep lekkage maar ook plas. Dus ik mag weer slaapzakken wassen. Ga zo maar een extra slaapzak regelen want dit is niet te doen. Komende nacht Etos maat 4 proberen en anders bij de AH luiers proberen. Heb ook positieve verhalen gehoord over rascal & friends en jumbo. Dus ook die staan nog op het lijstje. Vind het echt heel jammer dat ze de luiers hebben veranderd want ze werkte echt fantastisch.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:11

En tussentijds verschonen? Is dat een optie?
Wat mij verteld is is dat in veel gevallen van doorlekken de luier te weinig absorptie bied.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:42

Jolliegirl schreef:
Wat mij verteld is is dat in veel gevallen van doorlekken de luier te weinig absorptie bied.

Ik kan niet voor Renee spreken, maar mijn slapende peuter maak ik alleszins NIET wakker :)) :)) dan nog liever elke dag slaapzakken uitwassen _O-

Nee maar vervelend probleem Renee! Hier hadden we dat dus ook, maar de luierbroekjes van pampers in maat 6 waren uiteindelijk de oplossing. Maar pampers werkte voor jullie ook niet he? Lastig!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 12:21

Solleke_Noah schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik kan niet voor Renee spreken, maar mijn slapende peuter maak ik alleszins NIET wakker :)) :)) dan nog liever elke dag slaapzakken uitwassen _O-

Nee maar vervelend probleem Renee! Hier hadden we dat dus ook, maar de luierbroekjes van pampers in maat 6 waren uiteindelijk de oplossing. Maar pampers werkte voor jullie ook niet he? Lastig!

Haha nee wakker maken is geen optie. Al betwijfel ik of het gaat helpen. De afgelopen weken is het puur de poepluiers die doorlekken. Die coaten gewoon van voor naar achter. Dus ik sta ook regelmatig onze zoon te douchen als hij wakker wordt. Ik vermoed dat sinds hij meer koeien melk drinkt doordat hij niet meer bij mij wilde drinken dat zijn buikje enorm van streek is. Dus het is wel echt een dubbel probleem (ik vermoed dat hij de koeien melk niet helemaal lekker verteerd, dus dat gaat voor nu een paar dagen uit zijn dieet). Maar een iets stevigere luier zou in ieder geval zorgen dat hij niet doorlekt.

Pampers die we geprobeerd hebben (weet even niet meer welke allemaal) waren niet echt een succes. Broekjes hebben we nog niet geprobeerd van pampers dus die gaan op het lijstje :j

Ik ben net maar even naar ter stal geschommeld zodat we wat extra reserve zakjes hebben die ook meteen een maatje groter zijn. Wel jammer dat de zon niet meer schijnt. Als iets goed helpt tegen poep vlekken is het wel drogen in de zon. Zo lang het maar schoon is. Mijn man koos op afstand meteen voor de donkere zakjes zodat je de vlekken niet zo ziet haha. Ondertussen ben ik weer de zakkenwas gestart.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 13:04

Inderdaad, slapende peuters zijn heilig en moet je koesteren! Niet aankomen, dus! :D

Mijn kind lekt soms door omdat hij goor heeft gepoept of heftig heeft bewogen in zijn slaap. In dat geval is de luier nog helemaal niet vol. Toen hij nog rompers droeg, was het 's nachts al helemaal een drama met doorlekken.

Marlis, ik heb ook nog zeer weinig gedaan en nog niets gekocht. Toevallig heb ik vandaag alvast de maat 50 en 56 van de zolder gehaald en de chronologie van de zooi op de vliering veranderd (o.a. kleine kledingmaten naar voren gelegd, grotere kledingmaten achter). In principe kunnen we alles wat we nodig hebben zó pakken om te wassen en te installeren. Tijdens de volgende vakantie gaan we wat meer voorbereidingen treffen (kamers behangen en schilderen, kleding wassen en ophangen, box een plek geven, kinderkamer oudste gereedmaken).

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 13:13

Adamootje schreef:
Inderdaad, slapende peuters zijn heilig en moet je koesteren! Niet aankomen, dus! :D

Mijn kind lekt soms door omdat hij goor heeft gepoept of heftig heeft bewogen in zijn slaap. In dat geval is de luier nog helemaal niet vol. Toen hij nog rompers droeg, was het 's nachts al helemaal een drama met doorlekken.

Romper uit helpt dus of in ieder geval voor jullie wel? Deed je dan wel een onderbroekje over de luier? Ik zie een romper ook wel als een luierhouder :')

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 13:36

Sorry, breek even in.

Hier ook problemen met de luiers van kruidvat, maar de pure en soft luiers van hun is wel goed. Wij zijn dus naar die variant overgestapt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:29

Renee schreef:
Adamootje schreef:

Romper uit helpt dus of in ieder geval voor jullie wel? Deed je dan wel een onderbroekje over de luier? Ik zie een romper ook wel als een luierhouder :')

Romper uit idd! Dan heeft de luier nog iets meer uitzetruimte :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:25

Renee schreef:
Adamootje schreef:

Ja, wij doen hem nu een onderbroekje aan. Wij hebben geen lekkende luier meer 's nachts en hij wil nog weleens wat drinken in de nacht. Overdag hebben we nog weleens een lekkende luier als hij te wild is geweest of dunne ontlasting heeft.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:12

Mellow schreef:
Sorry, breek even in.

Hier ook problemen met de luiers van kruidvat, maar de pure en soft luiers van hun is wel goed. Wij zijn dus naar die variant overgestapt.

Nog een inbreker. Ik las op insta ook dat veel mensen lekkages hebben sinds de vernieuwde luiers. Daar las ik ook de tip om de randjes juist niet naar buiten te vouwen (wat je voorheen dus juist wel moest doen). Kruidvat zelf gaf als tip om een maat kleiner te kopen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:07

Om terug te komen op de kleertjes, ik heb net van mijn zus en een vriendin nog een mega lading maat 50-56 gehad, zo super schattig toch ook allemaal <3

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 21:12

Heerlijk als mensen kleertjes delen. Hier zit iedereen of in de zelfde fase of de kinderen zitten al in de puberfase. Dus weinig dingen die gedeeld kunnen worden. Ben wel benieuwd of onze kleine meid net zo kort in die kleine maatjes gaat zitten als der broertje of dat we wat langer mogen genieten van de new born kleding.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:23

Renee schreef:
Eske_B schreef:

We hebben vannacht Etos maat 5 gehad nu niet alleen poep lekkage maar ook plas. Dus ik mag weer slaapzakken wassen. Ga zo maar een extra slaapzak regelen want dit is niet te doen. Komende nacht Etos maat 4 proberen en anders bij de AH luiers proberen. Heb ook positieve verhalen gehoord over rascal & friends en jumbo. Dus ook die staan nog op het lijstje. Vind het echt heel jammer dat ze de luiers hebben veranderd want ze werkte echt fantastisch.

Jumbo vond ik heel fijn ga ik als deze rot lading kruidvat op is weer halen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:24

Adamootje schreef:

Marlis, ik heb ook nog zeer weinig gedaan en nog niets gekocht. Toevallig heb ik vandaag alvast de maat 50 en 56 van de zolder gehaald en de chronologie van de zooi op de vliering veranderd (o.a. kleine kledingmaten naar voren gelegd, grotere kledingmaten achter). In principe kunnen we alles wat we nodig hebben zó pakken om te wassen en te installeren. Tijdens de volgende vakantie gaan we wat meer voorbereidingen treffen (kamers behangen en schilderen, kleding wassen en ophangen, box een plek geven, kinderkamer oudste gereedmaken).

Dat is wel ideaal veel kunnen gebruiken weer.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 13:46

Goede adviezen alvast voor de luiers, al duurt dan hier natuurlijk nog wel een tijdje. Ook leuk te lezen hoe een aantal bezig zijn met de babykamer.

Hier was ik de afgelopen dagen een beetje aan het stressen, voelt heel stom want er was werkelijk geen enkele reden om me zorgen te maken, maar in mijn hoofd werd dat ik me eindelijk wel goed voel èn dat ik maar af en toe een baby voel (wat heel normaal is, ik ben net geen 16 weken) toch groter dan het was.
Vanochtend toch maar even de verloskundige gebeld -de 2 v/d 3 die we eerder gezien hebben zeggen iedere keer dat ik dat vooral hen moet bellen wat er ook is- kreeg hun collega die ik niet eerder gezien heb, maar die mijn naam direct herkende en die is net even langs gekomen om naar het hartje te luisteren. Zoals te verwachten, alles is goed, dus nu ben ik weer rustig (en heel blij met dit ontzettend lieve en begripvolle team van verloskundigen).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 14:47

Wat fijn zoveel begrip!
Ik voel de kleine ook zeer weinig, hartje was dinsdag ook prima in orde.

Ik heb ook geen idee vanaf wanneer je ze meer moet gaan voelen.

Goed dat je aan de bel hebt getrokken en niet in de stress bent blijven hangen.
Hier zijn ze voor.