Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:38

Suliko schreef:
germie schreef:
Maar weet iemand hoe ik de stem van Garmin uit kan zetten op mijn telefoon als ik mijn telefoon bij me heb? Ik heb alle machtigingen uitgezet, maar toch meldt de telefoon bij een Garmin training als ik op de lap knop druk: lap 1 1 minute 20 seconds ofzoiets. Heel irritant.
Meestal heb ik geen telefoon bij me, maar eerder heeft de telefoon dit nog nooit gedaan. Het is sinds gisteren.

In de app bij meer, naar je garmin toestel gaan, daar ‘telefoon’ aanklikken en de audiomeldingen aanpassen. De lap/ronde waarschuwing staat dan bij je aan, die kan je daar uitzetten.
Tip, al dit soort dingen zijn heel makkelijk te vinden via de garmin website. ;)

Dit zit goed verstopt. Maar staat nu uit, bedankt. Is ergens automatisch aan gegaan.
Deze kon ik niet vinden op de Garmin site, mogelijk verkeerde zoekwoorden gebruikt.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:51

Ninus schreef:
Yes! Doen we veel te weinig, het is daar zo mooi en relatief dichtbij <3

Het is er prachtig inderdaad! Was het er ook nog erg nat?

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:29

Ik heb hetzelfde als Germie, alleen de ene keer doet ie het wel, andere keer niet. Ene keer nl, andere keer Engels ook. Terwijl ik niks aan de instellingen heb gewijzigd.
Ben nog even aan het zoeken waar het staat want kan het nog niet vinden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 15:47

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 19:43

Hoppa Ninus! Met stip op kop! *\o/*
En vriend op de hielen.. tenminste.. ik denk dat dat jouw partner is?

Goof, ben jij ook lid van de groep?? Ik kan jouw kilometers niet zien..

Ik wil mijn rondjes ook weer terug!

Germie, ik had die stem de laatste keer ook.. en ik had ook niets aangezet. Zal wel met een update gebeurd zijn..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 19:51

Hier vanavond een rondje gedaan voor 'gevoel', nou, dat had ik dus niet. Haha. Steeds stukjes van 100-350m gedaan, dan weer wandelen, maar ik kon geen 'lekker gevoel' krijgen zeg maar. Hooguit een stukje. Nou ja, we hebben het geprobeerd en het ging niet snel, maar vorig jaar augustus zou ik 5km in 44minuten nog snel gevonden hebben. Nu was het puur een simpel trainingsrondje.

Ik heb alleen wat bijzonders met mijn gewonnen hardloopshirt van Unive. Deze heb ik nu 3 keer gedragen en dus 2 keer gewassen (ik heb hem nu voor de 3e keer aan). Ik draag een hardloopshirt nooit 2 keer en was hem dus na elke keer hardlopen. Maar, dit shirt neemt na het wassen een rare geur aan. Net of ik hem gewassen heb in wc-reiniger. :+ De andere kleding uit dezelfde was ruikt niet raar. Zou dit er uit gaan? Ik ga vanavond het shirt met de hand wassen met shampoo, kijken of het dan beter gaat ruiken. Het is verder geen rare stof ofzo, gewoon stof waar ook mijn Puma shirt van gemaakt is. Maar toch ruikt deze niet fijn. Mijn andere gewonnen shirt van TCA ruikt normaal, dus zoals het hoort.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:03

-Namiro- schreef:

Oh, ik kon jullie al wel zien.
Ik heb hem aangepast, volgens mij moet het nu wel kunnen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:30

Germie is 3 dagen achter elkaar na een georganiseerde run zaterdag ook niet gewoon wat veel?

Ik heb ook weer gelopen *\o/* voelde goed, ik was blij:

Afbeelding

Garmin blij:

Afbeelding

Nu hopen dat mijn fysio morgen ook nog blij is. Zaterdag 13 km gewandeld op de Holterberg, gisteren 10 gewandeld en vandaag half uur hardgelopen. Geen heuvels maar ook zeker niet vlak :')

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 20:46

Goof schreef:
-Namiro- schreef:

Oh, ik kon jullie al wel zien.
Ik heb hem aangepast, volgens mij moet het nu wel kunnen.

Ik zie je niet Goof.. Hoe heet je op Garmin?

Wassen met natuurazijn wil nog wel eens helpen Germie..

Hoppa Gaucho! Zelfs pieken!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:30

Lekker bezig, Gaucho!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:11

Lekker bezig Gaucho!

Volgens mij is het gelukt met m’n Garmin, thanks Suliko!

Inderdaad Germie is 3 dagen niet een beetje teveel?
Ik loop eigenlijk nooit 2 dagen na elkaar, alleen nu 1x per week een herstel loopje maar dat is 5 km op rustig tempo.

Ik heb gisterenavond gelopen, ik loop normaal ‘s morgens. Toen had ik al buikpijn en was zeg maar net op tijd terug thuis.
Vanavond herstel loopje, en weer hetzelfde. Hebben jullie dit ook wel eens?
Ik heb wel gevoelige darmen, heb vaak ook dat ik ‘s morgens loop dat ik even een lusje richting huis moet maken. Heel irritant. Iemand tips?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 05:46

Het waren hier herstelloopjes. Heel langzaam, en steeds korte stukjes. Werd je niet heel moe van, maar wel zweten.
Het loopt me nu al weer over het gezicht na 5 minuteen wandelen richting bushalte. Ik heb het snel warm. En zweet direct.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 08:05

Ik loop heel soms 2 dagen achter elkaar. Meer niet.
Ja ooit een streakmonth gedaan, elke dag minimaal 1 mijl. Dus op dagen tussen trainingen door ook maar 1 mijl rustig gelopen.

Samantha, hier ook gevoelige darmen.
Nou moet ik in de ochtend toch vaak al naar de wc, dus hoop meestal dat dat geweest is voor ik de deur uit ga.
Wat wel helpt, heb ik gemerkt bij mezelf: geen pizza (lees: veel kaas) de dag ervoor, geen koffie drinken voor mijn loopje en licht ontbijten.

Ik liep vanochtend een fartlek op muziek.
Twee nummers inlopen. Dan om en om een nummer tempo en een nummer rustig. Gewoon op gevoel. Daarna nog een nummer uitlopen.

Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk om even helemaal niet met tempo of afstand bezig te zijn. Gewoon lekker muziek luisteren en lopen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 08:53

Lekkere training, Sherivey!

Ik had een extra halfuur training op de vrijdag in mijn schema voor de marathon. Donderdags loop ik standaard ook.
Ik knip dat halfuur op in twee keer een kwartier als ik lopend naar de sportschool ga, dat is prima te doen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:44

Lekkere loop Sherivey!

Ik kreeg een paar uur na mijn 11km zondag pijn in mijn bilspier (bovenin rechts) denk toch ietwat overbelast/geïrriteerd.

Baal er wel van, want mijn weekplanning loopt nu qua hardlopen in de soep richting mijn wedstrijd volgende week.

Ik heb morgen een afspraak met de fysio voor iets anders, maar ga hem wel om advies vragen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:51

Meelezer (jullie gaan zo hard _O- ) heeft zich even gemeld in de garmin boktgroep. Dus als jullie ineens een andere naam voorbij zien komen. Hai :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:32

Sall, balen zeg!
Even rustig aan ook dan maar

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:48

Sherivey schreef:
Sall, balen zeg!
Even rustig aan ook dan maar

Jep, zal de oefeningen voor mijn knie maar gewoon blijven doen. Mijn conditie zal niet meteen naar beneden kelderen in een week denk ik zo

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:51

Julie zijn even veel te hard gegaan haha. Zelfs ik kan het niet bijhouden. Wel echt knap al die runs in de hitte!

De uitdaging in de groep is ook niet voor mij wel gewoon leuk toch! Lekker doen hoor :Y) Wie weet komt er ooit een week dat ik hem wel zou kunnen winnen :j (als de utlra runner er dan geen 50km in knallen hahaha)

Wel super leuk zo Sherivey op de muziek!

Hier zondag de kermisrun gelopen en het was weer erg leuk. Wel wat drukker dan ik me herriner van vorig jaar. En nu zaten er 15 attracties in waar dat er vorig jaar maar 4 of 5 waren. Onderweg kregen we churros, popcorn en oliebollen :Y) :Y) Churros is echt mijn ultime snack dus daar ben ik even een keer extra langs gerend O:) . iirrssjjee niet gezien maar daar was het echt te druk voor.
Hij zou 7,5km zijn maar ik heb 9.3km. Horloge 2x stilgezet omdat het wachten echt echt lang duurde. Het waren eigenlijk 2 lange loop stukken en de rest was wandelen, eten en wachten :')
Afbeelding
Afbeelding

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 11:59

gaucho schreef:
Nu hopen dat mijn fysio morgen ook nog blij is. Zaterdag 13 km gewandeld op de Holterberg, gisteren 10 gewandeld en vandaag half uur hardgelopen. Geen heuvels maar ook zeker niet vlak :')

Loop je toevallig vaker over de holterberg? Ik ga dit weekend daar hardlopen, dus als je een route kan aanraden? *D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:01

Myka schreef:
gaucho schreef:

Loop je toevallig vaker over de holterberg? Ik ga dit weekend daar hardlopen, dus als je een route kan aanraden? *D

Waar ga je starten?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:21

leonie87 schreef:
Julie zijn even veel te hard gegaan haha. Zelfs ik kan het niet bijhouden. Wel echt knap al die runs in de hitte!

De uitdaging in de groep is ook niet voor mij wel gewoon leuk toch! Lekker doen hoor :Y) Wie weet komt er ooit een week dat ik hem wel zou kunnen winnen :j (als de utlra runner er dan geen 50km in knallen hahaha)

Wel super leuk zo Sherivey op de muziek!

Hier zondag de kermisrun gelopen en het was weer erg leuk. Wel wat drukker dan ik me herriner van vorig jaar. En nu zaten er 15 attracties in waar dat er vorig jaar maar 4 of 5 waren. Onderweg kregen we churros, popcorn en oliebollen :Y) :Y) Churros is echt mijn ultime snack dus daar ben ik even een keer extra langs gerend O:) . iirrssjjee niet gezien maar daar was het echt te druk voor.
Hij zou 7,5km zijn maar ik heb 9.3km. Horloge 2x stilgezet omdat het wachten echt echt lang duurde. Het waren eigenlijk 2 lange loop stukken en de rest was wandelen, eten en wachten :')
[ [url=m/8YSd2w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/R5iRMl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het was inddd heel druk! Maar ik vond het fantastisch!! Mega leuk!! Ik heb overigens wel 7,5km! Vond vooral het bejaardenhuis geweldig! Al die ouwetjes <3

Maar inddd de stukken rennen achter elkaar wel lang! Maar dat vond ik niet erg! We hebben eendjes vangen gemist!!! :Y) De rest wel alles meegepakt (behalve dat luchtkussen, we hadden geen zin om onze schoenen uit te doen).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je kreeg wat dat betreft wel echt waar voor je geld! Als je al die attracties los zou kopen/betalen, zou je meer kwijt zijn dan die €27,50 inschrijving. Ik ga volgend jaar weer als die er is :D

Vond de medaille ook mooi!
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:41

O die kermis run lijkt me echt geweldig.
Eten, attracties en een mooie medaille! Klinkt super leuk!

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 12:45

gaucho schreef:
Myka schreef:

Waar ga je starten?

Ik ga vanuit Raalte met de auto, dus alle opties zijn nog open. :P

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:02

Wat balen, Sall. Hopelijk heeft de fysio wat tips voor je.

Megaleuk, die kermisrun! :D