XladyX schreef:Nou ego post, want hier is ook onze kleine man geboren![]()
Nadat in de nacht mijn vliezen gebroken leken te zijn, kwam er nog niet veel op gang (en ik verloor ook heel weinig vocht). Volgende middag dus ook naar het ziekenhuis geweest voor een check of het echt vruchtwater was of niet net zoals Joanieke. Daar leken álle signalen erop dat het geen vruchtwater was, alleen de echte test (zoals een zwangerschaptest met streepjes) kwam toch duidelijk positief uit de bus. Eerst beetje balen, want dat betekent ook dat het dan vlug op gang moet komen wil ik nog thuis bevallen (mag later dan 24 uur ook nog wel maar verhoogd risico en dat leek ons een heel moeilijke beslissing). Ook een CTG gemaakt, waarop duidelijk harde buiken elke 5 minuten te zien waren wat ik nog niet door had maar wel hoop gaf. Daarna naar huis gegaan.
En eind van de nacht begonnen er dan toch spontaan weeën! Heel rustig begin, verloskundige was er snel bij en bood aan het restant vliezen te breken maar ivm snelheid en weeënstorm vorige bevalling besloten het liever even af te wachten want ontsluiting vlotte ook aardig en pijnloos tot daar. Uiteindelijk besloten met 5 cm de vliezen toch te breken, 30 minuten later en 1 perswee (holy wat een kracht zit daar toch achter) is onze zoon geboren/gelanceerd. 3960 gram om 9:00 vanmorgen met 39+4 . Bevalling duurde in totaal 4,5 uur, kleine doet het super en heeft zelfs meteen aan de borst kunnen drinken
Van harte gefeliciteerd met je kleine man!