Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:53

XladyX schreef:
Nou ego post, want hier is ook onze kleine man geboren *\o/*

Nadat in de nacht mijn vliezen gebroken leken te zijn, kwam er nog niet veel op gang (en ik verloor ook heel weinig vocht). Volgende middag dus ook naar het ziekenhuis geweest voor een check of het echt vruchtwater was of niet net zoals Joanieke. Daar leken álle signalen erop dat het geen vruchtwater was, alleen de echte test (zoals een zwangerschaptest met streepjes) kwam toch duidelijk positief uit de bus. Eerst beetje balen, want dat betekent ook dat het dan vlug op gang moet komen wil ik nog thuis bevallen (mag later dan 24 uur ook nog wel maar verhoogd risico en dat leek ons een heel moeilijke beslissing). Ook een CTG gemaakt, waarop duidelijk harde buiken elke 5 minuten te zien waren wat ik nog niet door had maar wel hoop gaf. Daarna naar huis gegaan.

En eind van de nacht begonnen er dan toch spontaan weeën! Heel rustig begin, verloskundige was er snel bij en bood aan het restant vliezen te breken maar ivm snelheid en weeënstorm vorige bevalling besloten het liever even af te wachten want ontsluiting vlotte ook aardig en pijnloos tot daar. Uiteindelijk besloten met 5 cm de vliezen toch te breken, 30 minuten later en 1 perswee (holy wat een kracht zit daar toch achter) is onze zoon geboren/gelanceerd := . 3960 gram om 9:00 vanmorgen met 39+4 . Bevalling duurde in totaal 4,5 uur, kleine doet het super en heeft zelfs meteen aan de borst kunnen drinken :):)

Van harte gefeliciteerd met je kleine man! <3 Wat een rete snelle bevalling zeg! Gelukkig maken jullie het goed. Geniet er lekker van!

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:36

Ik ga hem meteen even updaten met het geslacht van onze kleine :Y)
En ook maar de mogelijkheid tot overzichtelijk de geboren baby's te vermelden

Geboren:

Uitgerekend:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen - geboren
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen - geboren
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen - geboren
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen - geboren
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - meisje
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - meisje
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - Tweeling: jongen & meisje
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november -jongen
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht blijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
Maliejane - Uitgerekende datum: 12 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Tucktuck - uitgerekende datum : 26 november - jongen
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - jongen
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Jongen
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december - Jongen
Jintexx - Uitgerekende datum: 20 december - Jongen
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Heleen06 - uitgerekende datum: 9 januari
Lucifertje - uitgerekende datum: 13 januari - Geslacht nog onbekend
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Laatst bijgewerkt door Jintexx op 18-10-24 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:37

XladyX schreef:
Bedankt allemaal!
Is ook vlug Joanieke toch! Ik heb het wel weer ervaren als een storm aan weeën dus had het liever wat trager gezien. Maar het persen ben ik wel blij dat dat snel klaar was. Verloskundige bleef maar zeggen ruuuustig aan maar die kracht liet zich niet tegenhouden. En eerlijk gezegd ik ook niet, dan maar kapot dat geneest wel weer :o mag eigenlijk wel wat zuiniger zijn op mn lijf.

Klopt ook echo gehad! Moest minimaal 1 vochtzak hebben van 2 cm en de eerste die ze checkte was nog 6 cm vocht. Dus toen zei ze ook van neee jij bent niks verloren. Was echt alleen die teststrip die positief was. Bizar dat dat toch per ziekenhuis dan verschilt!

Hahaha ik had ook beetje hetzelfde met dat kapot gaan van onderen. _O- Toen ik de geur van het vruchtwater rook en z'n hoofdje voelde dacht ik alleen maar, KOM BIJ MAMA. <3 Mijn hele oerinstinct ging af en hij mocht van mij gelijk komen haha!
Ik merk ook weinig verschil in pijn tussen de schade nu en de schade van m'n eerste, terwijl dat maar een klein knipje was (en een uuh kleine aambei := ). Nu een mega scheur en voel me net een baviaan, maar de pijn is vergelijkbaar/misschien zelfs minder.. Mijn herstel nu gaat ook veel sneller.
En idd echt verschil wbt ziekenhuis, maar ik ben ergens wel blij dat t bij mij dus niet met een strip is getest.. :=
We zijn trouwens beiden met 39+4 bevallen! Dat vind ik dan wel weer leuk. :D

Ik wil graag op iedereen reageren, maar er komt hier steeds iets tussen. Wil iedereen in ieder geval veel sterkte, maar ook plezier en rust wensen met de laatste loodjes! Ik lees alles mee en leef met jullie mee waar nodig.. :knuffel:

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 20:14

Van harte gefeliciteerd Lady!! Wat een turbulente bevalling haha. Maar wel heel fijn dat je uiteindelijk toch lekker thuis bent bevallen. Toch bijzonder die oerkracht van je lijf ! Geniet van jullie kleine samen <3

Marlou91

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:16

Gefeliciteerd Lady! Wat een snelle bevalling heb je gehad. Fijn dat je thuis kon blijven en dat de kleine direct al dronk. Geniet ervan!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:32

Gefeliciteerd xlady
Wat fijn dat je toch thuis bevallen bent en wat vlug.
Geniet van jullie kleintje.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 07:27

Jaaa wat leuk!
Er worden baby's geboren *\o/*

Ook hier een egopost met geboortenieuws.
Vorige week op 12 oktober om 01:54 en 02:23 zijn onze Henry en Ellie geboren.
Die donderdagavond ben ik ingeleid middels een ballonnetje en mocht ik in het ziekenhuis blijven slapen.
's Nachts kon het ballonnetje er al uit en had ik de eerste centimeters ontsluiting.
Vrijdag was over het algemeen een heel relaxte en gezellige dag op de geboortekamer totdat in de loop van de middag de weeën echt op gang begonnen te komen.
Wat een pijn!
Uiteindelijk ben ik voor een ruggenprik gegaan en die bood meteen verlichting, gelukkig.
Na verloop van tijd kreeg ik opnieuw weeën die ik, ondanks de verdoving, steeds moeilijker kon wegademen.
De persweeën hadden zich aangediend.
Zo tegen middernacht (hoe krijg je het voor mekaar?) leek er even wat te gebeuren maar gelukkig bleef de bevalling nog even uit en zouden we geen tweeling met verschillende verjaardagen krijgen.

In eerste instantie lag Henry als sterrenkijker waardoor hij lastig door de laatste bocht kwam.
Maar tijdens het daadwerkelijke persen is hij toch nog omgedraaid en kwam hij zonder complicaties op de wereld.

Zijn zusje zat nog vrij hoog en moest nog een best eind zakken.
Het was even de vraag of ze geen gekke dingen ging doen qua draaien.
Maar een half uur later mocht ook zij zonder problemen in hoofdligging geboren worden.
Wat een rijkdom!

Bij nader inzien bleken ze allebei toch wel wat premature trekjes te vertonen waardoor ze o.a. moeite hadden met hun temperatuur en eten.
Hierdoor zijn we nog 5 dagen in het ziekenhuis gebleven om aan te sterken.
Uiteindelijk mochten we woensdag, op mijn verjaardag, naar huis.
Een mooier cadeau kon ik mij niet wensen!

We weten onze draai steeds meer te vinden hier thuis en genieten vooral van onze twee mooie en lieve kindjes <3

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 07:54

Oooh Jolien wat gaaf jullie tweeling ook goed en wel op de wereld, heel erg gefeliciteerd!! En wat een lieve namen!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:26

Gefeliciteerd Jolien! Wat een prachtige en fijne bevalling eigenlijk zo van je tweeling! Wat fijn dat ze zelf goed zijn gaan draaien! Krijg er tranen van in m'n ogen... En echt een cadeautje dat ze op je verjaardag mee naar huis mochten! <3
Ook nog gefeliciteerd met je verjaardag! :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:14

Nogmaals van harte gefeliciteerd.
Fijn dat jullie lekker thuis zijn.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:37

Wat een mooi babynieuws allemaal! Jij ook gefeliciteerd Jolien! Heerlijk dat jullie nu inmiddels thuis zijn, en dat op je verjaardag. Er is geen mooier cadeau dan dat! Geniet er lekker van.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 10:06

Gefeliciteerd Jolien! <3 wat fijn dat jullie ondertussen zijn thuisgekomen!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 10:38

Van harte gefeliciteerd iedereen met de geboorte van de baby's :D

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 14:11

Nogmaals van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling Jolien :D
En fijn om te lezen dat jullie steeds meer je eigen draai vinden als nieuw gezinnetje!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 14:56

Nogmaals van harte gefeliciteerd Jolien ! Met de geboorte van jullie mooie tweeling!! En dat is vast het mooiste verjaardagscadeau ooit. Je kindjes mee naar huis krijgen !

Geniet allemaal van jullie kleintjes dames !! <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:09

Proficiat allebei met de geboorte van de baby's! Hopelijk gaat alles goed?

Mooie namen ook Jolien, Henry stond op onze shortlist <3 het is hier uiteindelijk een andere naam geworden.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:21

Nogmaals gefeliciteerd Jolien! Wat fijn dat jullie op jouw verjaardag lekker naar huis mochten. Lekker genieten nu samen!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 21:41

Ook hier onverwachts al babynieuws haha ! <3
Afgelopen maandag zijn wij na een hele plotselinge en hele snelle bevalling de trotse ouders geworden van onze dochter Zoë *\o/* <3 Ze is met precies 37+0 weken thuis geboren onder begeleiding van mijn vriendin (die is verloskundige). Ondanks dat het niet helemaal ging zoals verwacht haha kijk ik er heel positief op terug. En zowel ons meisje als ik maken het goed en we genieten volop van haar <3

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:12

Oooh wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd! <3
En bizar precies 37 weken, het mocht nét aan thuis! _/-\o_

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:43

Nogmaals gefeliciteerd met jullie prachtige dochter.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 06:49

Zira1994 schreef:
Ook hier onverwachts al babynieuws haha ! <3
Afgelopen maandag zijn wij na een hele plotselinge en hele snelle bevalling de trotse ouders geworden van onze dochter Zoë *\o/* <3 Ze is met precies 37+0 weken thuis geboren onder begeleiding van mijn vriendin (die is verloskundige). Ondanks dat het niet helemaal ging zoals verwacht haha kijk ik er heel positief op terug. En zowel ons meisje als ik maken het goed en we genieten volop van haar <3

Gefeliciteerd! <3 Ze is er vroeg bij! Fijn dat jullie het goed maken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 06:50

Wow wat snel en onverwacht! Dikke proficiat met Zoë!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:30

Gefeliciteerd Zita! Jeetje wat snel en precies op 37. Geniet ervan samen <3

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 12:12

Nogmaals gefeliciteerd Zira en lekker genieten van elkaar!

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 12:42

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie dochter Zoë <3