Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 16:31

Hai, ik kom onder mijn steen vandaan. Ik heb een halve marathon gerend afgelopen weekend (mijlpaal :D ). Dus nu kan het hardlopen weer terug naar een laag pitje en heb ik eindelijk weer meer tijd voor wielrennen. Ik zal weer wat actiever meekletsen ook.

Nu eerst teruglezen... wat is het topic actief geworden met alle nieuwe dames die zich de laatste tijd gemeld hebben :D

Gothico

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:47

@Sakura, 10.000km is ook echt een hele mijlpaal. Zeker op een gravelbike is dat behoorlijk.
En tof van die oude foto. Dat is echt een mooi aandenken. Toen mijn opa overleed kwam het verhaal naar boven dat hij ooit op een gewone opafiets van Terschelling naar huis gefietst was. (ongeveer 200km)

@Maaike, 3000km in een jaar is ook heel mooi. Maar dat fiets alfabet vind ik ook echt een heel mooi aandenken en leuk om te doen.

@Leeslampje, Een halve Marathon hardlopen. Ja zeker een mooie mijlpaal. Doe ik je niet na in ieder geval.
En er is inderdaad heel veel gepraat hier.

Zelf zit ik nu te bedenken (door jullie berichten) dat ik afgelopen jaar de velomobiel op 50.000km gezet heb. Dat is een aantal kilometers dat hij niet meer echt waarde vast blijft. (10.000km wordt gezien als een goed ingereden velomobiel en met 1000 kilometer ben je pas een echte velonaut die er aan gewend is.XD)

Ik heb een bericht gedaan naar het bedrijf voor een proefrit met een citycar. Nu afwachten wanneer het zou kunnen. Als het dan echt wat is bestel ik er eentje.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:06

Het is idd een mijlpaal voor een gravel fiets, maar ik heb wel 'vals' gespeeld, omdat ik pas later een racefiets heb aangeschaft.

Die herinneringen aan familie zijn heel mooi. Mijn grootvader schijnt heel Nederland doorgefietst te zijn na de oorlog. Puur om te kijken wat er allemaal had plaats gevonden. Dat heeft hij eens aan mijn broertje verteld, terwijl mijn vader dit zelfs niet eens wist. Tegenwoordig is dat allemaal veel makkelijker.

@leeslampje, de halve staat ook bij mij op de planning. Hoe heb jij het aangepakt? Het zal dan eind van dit jaar/begin volgend jaar worden. Van mij hoeft het niet perse, maar mijn broertje wil heel graag. En uiteraard lijkt het mij wel een hele mooie nieuwe uitdaging. Als ik ooit T2T acherna wil gaan, dan zal ik ook moeten (leren) lopen.

Spannend Gothico! Klinkt als een goed alternatief voor je. Wij hebben nu een jaar een elektrische auto en ik moet zeggen dat ik het heerlijk is, omdat er geen lawaai vanaf komt qua motor.

@Thami wat een goed idee om het een mooi plekje te geven. Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Ik heb amper foto's hangen, nou niet één denk ik. Dit is wel een hele mooie om te kijken of ze hier een mooie print van kunnen gaan maken. Daar was ik zelf nog niet eens opgekomen...

Prachtige fiets maaike, die van mij gaat straks eerst weer in groot onderhoud. Het is nog niet echt tijd voor een nieuwe, maar deze komt alvast op mijn lijstje. Mochten we ooit nog de loterij willen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:57

leeslampje schreef:
Hai, ik kom onder mijn steen vandaan. Ik heb een halve marathon gerend afgelopen weekend (mijlpaal :D ). Dus nu kan het hardlopen weer terug naar een laag pitje en heb ik eindelijk weer meer tijd voor wielrennen. Ik zal weer wat actiever meekletsen ook.

Nu eerst teruglezen... wat is het topic actief geworden met alle nieuwe dames die zich de laatste tijd gemeld hebben :D

Goed gedaan , was je tevreden met je tijd ?

Sakura789 schreef:
@T2T wanneer heb je weer wedstrijden staan? Ben je tevreden over je voortgang qua trainen dit jaar?

Ik ben wel redelijk tevreden :j .Ben dit jaar fitter dan vorig jaar rond deze tijd .
Nu zondag heb ik een 10 km loop , dan volgende maand de tijdrit Almere .
In mei de T100 als voorbereiding op de halve in Frankrijk op 1 juni .
Eind juni de standaard afstand in Hoorn .
En in november de halve in Turkije .

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:38

Waaw, leeslampje. Wat knap! Als ik het alleen al lees krijg ik spierpijn.

Hier staat het fietsen deze week op een laag pitje. Maandag wel gefietst maar ik heb sinds dinsdag avond een nieuwe hond. Heel naar verleden heeft die hond dus ik ben langzaam aan het opbouwen dat ie alleen kan blijven en dat gaat erg goed maar met de fiets weg vindt ik zelf nog beetje spannend want heb dan geen zicht op hem. Normaal kijk ik op de camera wat op hem staat maar op de fiets is dat natuurlijk best lastig kijken xD
Volgende week weer een kans :D

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:53

Wat leuk Jesda een nieuw hond, logisch dat die nu even voorrang heeft! Heb je een foto?
Mooi vol programma zo Time, juni wordt wel een piek maand zo te zien!
Leeslamp je een halve marathon, respect! Smaakt dat niet naar meer, dat je door wil naar de hele? Of blij dat je deze hebt volbracht en nu lekker weer fietsen :)
Maaike hoe beviel je eerste officiële trainjngsweek? Moet je dit weekend uren maken ook?

Ik heb dit weekend niet echt wat op de planning, vanmiddag een intensieve training waar ik niet zo’n zin in heb ( tempo afwisselen met 8x 30s sprintjes) en morgen kijk ik wat ik doe. Wel lekker dat de zon nu doorkomt, ik vond het bar koud de laatste dagen.

Fijn (fiets) weekend gewenst allemaal!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:17

@Thami ; klopt .
T/m juni staat het e.e.a gepland , daarna is nog een gat tot november .
Het zonnetje laat zich af en toe zien idd , maar het is nog steeds koud .
Ik denk dat ik toch voor binnen fietsen ga kiezen .
( wat een mietje hè _O- )

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:24

Dit is Yuki
Afbeelding

Hier net thuis en in de hal. Nog zo onzeker en bang. Gaat nu al veel beter

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 17:10

Mijn weekendtraining zit er net op! Ik heb net 100 km gefietst met 10x8 minuten op 150 watt. Dit alles wel bij benadering want op meerdere plekken waren er omleiding, mijn werk belde om te zeggen dat ik morgen om 11.00 moet opereren (echt serieus, ik kreeg een hartverzakking. Ik dacht spontaan dat ik mij vergist had en vandaag dienst had en ze moest vertellen dat ik nog 2 uur onderweg zou zijn. Had mij liever gewoon morgenochtend gebeld 8)7 ) en ik ben nog even langs de Giant store in Putten gereden om te informeren naar proefrijden op een Liv Avail.

Het windje was guur vandaag en op de een of andere manier had ik 80 km wind tegen of schuin tegen. Blij toe met de laatste 20 km uitbollen voor de wind.

Morgen niet fietsen maar werken heb ik net gehoord _O- .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:17

Wat een schatje is Yuki Jesda, maar kijkt wel wat gestresst op de foto. Fijn dat het zo snel al beter gaat :) Dan zal het vast niet lang duren voor ze een uurtje alleen thuis kan blijven.
Mooie training Maaike, en best een pittige zo met 80 minuten Tempo! De wind was verschrikkelijk hè, dat beneemt echt letterlijk je adem vind ik.
Succes morgen met opereren!

Time als je de winter binnen fietst is vandaag binnen ook echt de beste keuze, het was koud en vooral die wind maakte het heftig vond ik.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 09:00

Thami schreef:
Time als je de winter binnen fietst is vandaag binnen ook echt de beste keuze, het was koud en vooral die wind maakte het heftig vond ik.

Ik was echt aan het twijfelen , wel buiten , niet buiten ...
Ik zag in de weer app al gevoelstemperatuur -1 :brr:
Uiteindelijk ben ik helemaal niet gefietst , ben lekker op de bank onder een dekentje gebleven -O-

Mooie afstand gefietst @Maaike *\o/* , werk ze vandaag .

Succes met je nieuwe hond Jesda . dat hij/zij zich snel inleeft en thuis voelt .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 07:24

De buit van gisteren <3
Voor de 10 km loop tijdens de Lente marathon in Amstelveen.
Het was al te lang geleden dat ik aan een loop mee deed , de laatste 1,5 jaar niet
fit was . Dus ik had de verwachting , start running en zien waar het schip land .
Uiteindelijk lekker gelopen en tevreden gefinisht met een pace can 6:11
De eerste 5 km was het best vol op het parcours , deels wat smal .
Pas na de 5 km trok het veld zicht wat uit elkaar .

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 08:00

Die heb je weer in de benen Time, goed bezig! Waarom heb je voor Amstelveen gekozen en niet de Stevensloop in Nijmegen?
Die kwam op mijn Strava ook meermaals voorbij :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 09:31

Lekker hoor Time, goed gelopen!

Heb wel meegelezen maar in alle drukte is het me even teveel om op iedereen te reageren, sorry, ga vanaf nu weer proberen mee te lezen en posten ;-)

Eindelijk wat rust in de keet, ouders zijn verhuisd en de danswedstrijd is achter de rug.
Hopelijk dat mijn lijf en hormonen zich ook een beetje normaal gedragen, dan kan ik weer lekker genieten van het fietsen.
Gisteren iig de fiets gepakt zonder route en vooraf geplande kilometers/tempo, gewoon lekker een rondje fietsen op de gravel. Even genieten van niets zeg maar. Dat is gelukt, 35 km in nog een behoorlijk tempo, wel veel koude wind zeg! Maar het zonnetje was heerlijk en de Sallandse Heuvelrug blijft toch echt prachtig, in elk seizoen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:15

Thami schreef:
Die heb je weer in de benen Time, goed bezig! Waarom heb je voor Amstelveen gekozen en niet de Stevensloop in Nijmegen?
Die kwam op mijn Strava ook meermaals voorbij :)

Ja klopt , weet ik .
Amstelveen kwam vanuit mijn coaching naar boven.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:59

Lekker gelopen T2T, fijn dat het beter gaat!

Wij zitten heel noordelijk momenteel

Afbeelding

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 16:26

Heerlijk Sakura, geniet van jullie vakantie! (Zo even Polarsteps checken :) )
Ik had vandaag ook lekker weg in eigen land, een mooie graveltocht met mijn dochter inclusief de nodige hoogtemeters. Maar ook een gezellige lunch en wat foto stops onderweg ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 07:18

Mooie foto,s Sakura .Geniet er van :j

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:05

Wauw wat is het daar mooi Sakura. <3 Heel veel plezier gewenst. Geniet er van!

Knap hoor Time2Tri!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 08:22

Hoor dat het lekker fietsweer in Nederland is, hou dat vast! Voor nu nog even wat plaatjes vanuit de sneeuw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 08:54

Oh heerlijke platen Shakura <3
Dat noorderlicht is prachtig.

Hier gisteren de Lemelerberg onveilig gemaakt. Had pap in de benen maar het was zulk lekker weer, dat dat de pret niet mocht drukken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 20:13

Die laatste foto is mooi Sakura :j

Ik heb vandaag gesnipperd van werk om toch nog wat zon mee te kunnen pikken .
In mijn workout stonden 6 X 30 sec intervallen, de rest easy .
Mijn knie was al de derde dag aan het zeuren , dus ik dacht dan skipp ik de intervallen en trap een easy rondje .
Hoe langer ik fietste , hoe beter mijn knie voelde .
Uiteindelijk toch de intervallen gedaan , en die gingen erg lekker . Vreemde bedoeling, mijn knie .
Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:12

@Sakura, die foto's zijn echt gaaf. Vooral die laatste is mooi.

@T2T, Wat tof dat je wel lekker hebt kunnen fietsen. Ja knieën zijn maar apart.

Ik heb gisteren naar de paarden gefietst om mijn lichtgewicht ligfiets. Dit is goed gegaan, maar heb de dag veel te veel gedaan.

Vandaag op het werk dus toch weer te veel last van mijn knieën gehad. Dus weer even een tandje terug.

Het weer is wel echt lekker om te fietsen.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 21:43

Heel mooi Sakura, lijkt me wel gek om zo ineens weer vol in winterweer te zitten!
Marlies ook weer lekker aan het mtb-en, dat lijkt me ook een hele goede hoofd-leegmaker, bij die technische trails kan je nergens anders aan denken toch?
En time heeft net na mij bijna dezelfde training in hetzelfde gebiedje gefietst, toevallig!
Gothico dat lijkt me zo lastig om jezelf dan in te moeten houden om te voorkomen dat het daarna slechter gaat.

Ik ben al dagen obsessief het weerbericht in Girona aan het checken, en het blijft wat wisselend. Ik hoop dat we beetje om de regen heen kunnen fietsen, we vliegen morgen :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-25 23:17

@Sakura, wateren mooie plaatjes! En wat een contrast met het weer hier in Nederland. Hier is het oo’ prachtig, maar dan op een heel andere manier. Zo jammer dat het met het weekend weer wisselvallig lijkt te worden.

@Time, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over je knie. Het blijven toch rare dingen.

@Marlies, fijn dat je even je hoofd leeg kon maken op de MTB. Wel jammer dat je je niet op en top voelde, maar je hebt wel even lekker met je hoofd in het zonnetje kunnen fietsen. Op naar meer van da5 soort momenten.

@Thami, fijne vakantie en heel veel plezier. Ik wens je een paar mooie dagen.