Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 05:59

Oh dames als jullie nog zouden willen, zou ik echt het boek van de hypnobirthing aan willen raden. Voorafgaand aan onze cursus had ik dezelfde gedachtes/angsten en nu ga ik vol zelfvertrouwen en zonder angst de bevalling tegoed. Mindset is zo belangrijk en dit het je zelf in de hand. Voor wie wil heb ik zelfs nog wel een audiobestand met geboorteaffirmaties. Beetje Emiel Ratelband achtig/zweverig, maar als je er dagelijks even naar luistert ga je het opslaan en je eigen maken. Als je deze wil hebben dan stuur je e-mail adres maar even per Pb.

Redbutton: spannend hoor! De grens van 37 weken bereikt! Al kan het nog wel rustig 4 weken duren. Hoop dat je het concert van André nog redt.

Hier na een paar “minder slechte” nachten weer een hele beroerde. Ben moe, maar kan de slaap niet vatten. Zo onrustig. Blijf nog koppig in bed liggen, maar slaap vanmiddag wel wat bij.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:26

Is het ook niet gewoon de angst voor het onbekende? Maar ik geloof ook dat alles goedkomt, iedereen kan het dus ik ook :)

Balen van de slechte nacht, hier eens een goede nacht gehad.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:01

De eerste keer is ook gewoon heel spannend, ik keek er toen echt naar uit, maar evengoed weet je niet wat te verwachten en is het echt heel spannend. Voor de een helpt het juist om je zo goed mogelijk voor te bereiden en alle ins en outs te leren. Voor mij hielp het juist er gewoon maar met een open mindset in te gaan. De gedachte dat zoveel vrouwen je al voor zijn gegaan vond ik altijd wel een heel fijne ook!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:21

Vandaag de schommelstoel en de poten voor het badje binnen gekregen. De kamer is nu voor 99% af. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 11:32

Ooh wat een ontzettend leuke kamer!

Vergat ik nog te zeggen, maar woensdag had ik weer een afspraak in het ziekenhuis. Waardes waren echt een stuk lager door de ursochol en jeuk is goed onder controle. Afgelopen nacht wel weer veel jeuk gehad, maar hopelijk is dat een momentopname. Ook heel fijn de bevalling/inleiding vast doorgesproken en ze gaan zorgen dat er een bevalbad is, dat ik een draadloze ctg krijg en een bal en ze luisterde heel goed naar wat we wel en niet willen en heeft alles opgeschreven. En ze moedigen vanuit ziekenhuis nu ook heel erg aan om niet meer op je rug in bed te bevallen en dat vind ik wel echt goed! Bij m'n oudste wel gedaan en bij m'n tweede op all fours en dat verschil was voor mij wel echt groot. Voelde veel natuurlijker. Dus goed dat ze ook vanuit verloskundige en ziekenhuis daar nu meer aandacht aan besteden

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:41

Wat een leuke kamer! Lief en vrolijk <3 . En kan me voorstellen dat die enorme buikpijn je nu niet helpt Suus_toes. Ik ben als tiener wel eens flauw gevallen van menstruatiepijn, maar vond m'n bevallingspijn heel anders. Maar dat zal voor iedereen ook weer anders zijn.

Fijn dat de waardes beter zijn Jasz. En klinkt als een goede voorbereiding.
Hier ook twee keer op knieën en handen bevallen. Nouja, handen en bovenlijf op de bank. Beviel (haha) goed. Beide keren relatief kort hoeven persen en had het idee dat de verloskundige goed kon begeleiden.

En denk dat dat idd de insteek is Redbutton en jasz. Sowieso spannend, maar veel vrouwen doen het en gingen je voor. En verder voorbereiden hoe bij je past. Ik had bij de eerste een online cursus gedaan en mij gaf het zoveel rust dat ik een beetje wist wat komen ging. Daarnaast online yoga en wat meditaties, beetje hypnobirth achtig met affirmaties ook. En ik stelde me een beetje voor dat het als een hardloopwedstrijd/lange afstandsloop. Duurt lang, doet pijn, maar door blijven ademen en het is absoluut de moeite waard. Maar ik ben wel een beetje van het zweverige. Dit keer nog een meditatie op Spotify gevonden om de bevalling te visualiseren en daar werd ik ook rustig van. Lang verhaal kort: doe waar je goed of ietsje beter bij voelt.

Veel plezier bij Andre Rieu redbutton!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:07

Jaa ik ben ook echt in no time bevallen vorige keer. Letterlijk 2 keer persen en in 2 minuten :+
Ben benieuwd hoe snel dat nu gaat hahaha

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:19

Wat naar dat jullie allemaal zo opzien tegen de bevalling. Moet zeggen dat ik het ook wel spannend vond. En vooral in het begin van de zwangerschap zag ik er heel erg tegen op, maar ik ben er wel een soort van naar toe gegroeid ofzo. Het is was daarom ook voor mij een bewuste keuze om in het ziekenhuis te bevallen. Mijn familie zei ook altijd er is er nog nooit een blijven zitten, dus maak je geen zorgen.

En vraag gewoon om pijnstilling als je echt opziet tegen de pijn. Ik was echt heel blij met mijn ruge prik.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:33

Oh, met een derde gaat dat misschien nog wel sneller! Hier de eerste keer 37 minuten persen. Toen startte ik op mijn zij, maar dat ging echt niet. Van te voren vond ik een baarkruk heel goed klinken en een mooie en krachtige manier van bevallen, maar ik kon mezelf de eerste keer echt niet meer overeind houden na maanden lang bekkeninstabiliteit en vervolgens uren beenweeen. Dat werd toen dus persen op handen en knieën. Tweede keer ook, want de houding beviel goed. Toen 4 minuten persen. Moest even echt durven, want vliezen waren nog niet gebroken.

En nicole_floor, dat is ook een goede van je familie!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:45

Oh maar zo erg zie ik er niet tegenop hoor. Komt gewoon heel dichtbij. Maar ben deze staat ook wel beu dus ben er idd wel aan toe zo langzamerhand. :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:50

Ja dat is zo nicole_floor!

En dat is ook echt snel Fenn!

Haha ja dat scheelt wel hé redbutton, op een gegeven moment wil je ook wel echt

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 00:01

Afgelopen vrijdag laatste controle gehad en alles was goed. Aankomende week gaan ze me inleiden , we weten wanneer we ons moeten melden. Ik hou het voor de zekerheid hier ook maar voor me :-) eind volgende week zitten we met z'n drietjes hopelijk thuis de finale te kijken ♡
Heb al wel o.a een "hup holland" oranje mutsje in de tas voor het zh, zó leuk ! *\o/*
Merk wel dat ik slecht m'n slaap kan vatten (piekeren over de bevalling), ook nog steeds wel last van erge jeuk. En als ik dan eenmaal slaap moet ik na 2 uurtjes weer plassen... om vervolgens weer in slaap te moeten komen pffff.. ben blij als ik bevallen ben, dan zijn we iig van de jeuk af!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 06:29

Ik ga straks bijlezen maar inmiddels ben ik alweer opgenomen in het ziekenhuis :(
Maandag dus bevallen wegens zwangerschapsvergiftiging, mijn bloeddruk was erna nooit echt goed gezakt maar onder controle met de medicatie. Donderdag zijn we naar huis gegaan en gisteren was mijn bloeddruk alweer 190/130 (echt gevaarlijk hoog dus) en hebben ze mij weer opgenomen in het ziekenhuis. Mijn bloedwaarden waren nog slechter dus de zwangerschapsvergiftiging heeft doorgezet.
Volgens de gynaecoloog van wacht was ik heel dichtbij een insult en dachten ze zelfs aan een opname op intensieve zorgen...
Gelukkig voor mij hoefde dat niet omdat de extra medicatie zijn werk deed. Dus ik heb een kamer op de kraamafdeling waardoor mijn baby en man ook mogen blijven gelukkig.
Alweer domper nummer zoveel dus, ik ben het echt beu ondertussen ;(

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 06:46

Ah Farjen, wat stom en verdrietig dat je opgenomen moest worden. :(:)
Sterkte, kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Doet je dochtertje het wel goed?

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:19

@farjen o jee wat heftig. Maargoed dat je er optijd achtwrkwam dat je bloeddruk nog zo hoog was. Beterschap!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:34

Jeetje Farjen wat vreselijk balen. Je had je kraamtijd wel anders voorgesteld. Heel veel beterschap. Hopelijk is je bloeddruk snel onder controle zodat jullie weer lekker naar huis mogen.

Ceciel92: Spannend hoor! Het eind is in zicht. Kan mij wel voorstellen dat dat wat onrust met zich mee brengt. Het is natuurlijk ook een spannende tijd. Geef gewoon toe aan je gedachtes zodat je het ook wat makkelijker weer even naast je neer kan leggen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 11:47

Ah farjen een hele dikke knuffel. Hopelijk gaat het snel beter en kun je gaan genieten.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 13:24

Heel veel beterschap Farjen!

Fijn Ceciel dat het einde inzicht is!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 13:29

Heel veel beterschap Farjen! Klinkt erg heftig, hopelijk knap je snel op.

Fijn dat het einde in zicht is Ceciel!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 14:24

Bedankt voor de virtuele knuffels!

Fenn, Ja gelukkig wel! Ze heeft een moeilijke start gehad maar inmiddels is ze al 2 dagen goed aan het drinken *\o/*
Verder is het gewoon: luier, eten, slapen :D Ze begint nu ook al meer zelf aan te geven dat ze honger heeft (eerder moesten we ze steeds wakker maken en stimuleren)

Ceciel, het zijn de laatste loodjes! Spannend als je zo weet wanneer het gaat gebeuren :)

Jasz, ik wou ook niet op mijn rug bevallen maar uiteindelijk is dat wel gebeurd. Dus beetje stom, maar met die ruggenprik + stuitligging was iets anders misschien niet mogelijk.
Fijn dat de jeuk beter onder controle is!

Annepaardoes, wauw dat is echt een volledige ingerichte kamer! Heel mooi :j De onze is nog redelijk leeg, maar de baby ligt er eigenlijk toch nog niet maar slaapt in de co-sleeper bij ons op de kamer of beneden in een park. Dat is misschien wel een dingetje, ik wil ze eigenlijk steeds kunnen zien als ik dat wil :o

Redbutton, zoals de anderen ook zeiden, je kan je niet helemaal voorbereiden want je weet niet wat het is. Mijn man vond mijn been-weeen het grootste "trauma" van de hele bevalling zegt hij terwijl ik nu al niet meer weet hoe dat voelde :') Je vergeet het echt zo snel allemaal. Komt zeker goed!!

Hier inmiddels de gynaecoloog gezien, mijn bloedwaarden zijn al iets beter dus de piek is voorbij *\o/* Wel deze nacht zeker nog blijven om de bloeddruk onder controle te krijgen en een schema op te stellen. Maar normaal gezien zou ik morgen naar huis mogen gaan als alles goed is

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 14:39

Jaa ik wou ook niet op mijn rug bevallen, maar dat is uiteindelijk ook gebeurt omdat Bodi met de vacuümpomp gehaald moest worden. :')

Fijn dat het weer beter gaat Farjen!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 16:20

Fijn dat het alweer wat beter gaat Farjen! Lijkt me wel schrikken hoor!

Ja helaas heb je het vaak niet echt voor het kiezen inderdaad en ik denk ook dat heel veel ziekenhuizen het ook wel makkelijk vinden als vrouwen gewoon op hun rug bevallen. Is voor hen wel de meest makkelijke positie. Dus extra goed vind ik het dat er ook ziekenhuizen zijn die daar anders over denken nu.

Spannend Ceciel, dat komt heel dichtbij! Hoop dat je een soepele inleiding hebt!

Ik had weer een vreselijke nacht. Echt gewoon stikken in m'n maagzuur, terwijl ik al omeprazol neem. Maar gelukkig is het niet elke dag zo erg als vannacht, maar voor elke goede nacht staan 2 of 3 slechte nachten. Begin er wel klaar mee te raken nu. Gelukkig nog maar 1 week werken en waarschijnlijk over zo'n 5 weken inleiden. Klinkt heel ver weg en dichtbij tegelijk

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 17:26

Jasz, ik had op voorhand een beval-plan besproken in het ziekenhuis. Maar ik kreeg de verkeerde kamer (terwijl het eindelijk bleek dat die allemaal vrij waren) waardoor er geen bad was, een hangtouw, ... Ik wou op mijn zij bevallen, ook niet gebeurd, .. Dus in theorie leek het allemaal goed, maar de praktijk viel tegen.
Oja dat maagzuur, dat was de laatste dagen ook heel erg aanwezig, echt super vervelend. Al hielp het wel veel als ik op mijn linkerzijde lag.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:22

Wat suf Farjen. Klinkt niet als de beste ervaring... wel heel fijn dat je kleine het zo goed doet! En hopelijk morgen naar huis.

Denk je dat het beter wordt qua nachten als je niet meet hoeft te werken jasz? Hoe gaat het met je andere twee. Slapen die wel door?

Fijn dat het einde in zicht is Cecile. Bijna bij de finishlijn.

Freek had de afgelopen dagen krampjes. Zo sneu. Gelukkig gaat slapen nog redelijk. En inmiddels gaan we steeds verder naar buiten. Wandelen met de draagdoek gaat heel goed. Hij is meegeweest naar de bibliotheek. Verder heeft ie nu de baby acne fase. Zo schattig lelijk <3

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:22

Farjen schreef:
Jasz, ik had op voorhand een beval-plan besproken in het ziekenhuis. Maar ik kreeg de verkeerde kamer (terwijl het eindelijk bleek dat die allemaal vrij waren) waardoor er geen bad was, een hangtouw, ... Ik wou op mijn zij bevallen, ook niet gebeurd, .. Dus in theorie leek het allemaal goed, maar de praktijk viel tegen.
Oja dat maagzuur, dat was de laatste dagen ook heel erg aanwezig, echt super vervelend. Al hielp het wel veel als ik op mijn linkerzijde lag.

Dat lijkt me wel vervelend zeg! Dan denk je dat je het goed besproken hebt. Zal in de praktijk ook zeker weleens tegenvallen. Dat is dan misschien een van de voordelen van een geplande inleiding.

Maagzuur is hier helaas al heel lang aanwezig en eerst pantoprazol geslikt en nu omeprazol. Kant waarop ik lig maakt niet uit helaas. Ik val bijna in slaap en wordt dan opeens stikkend en hoestende wakker en soms moet ik er zelfs van overgeven. Maar gelukkig gebeurt dat niet dagelijks en houdt de omeprazol het meestal voldoende onder controle, als ik niet al te gek of te laat ga eten

Fenn: ik verwacht niet dat ik dan beter ga slapen, was vorige keren ook niet zo. Maar dan hoef ik niet verplicht nog ergens heen als ik echt zo'n rotnacht heb gehad.
De oudste is altijd al een heel goede slaper geweest, die maakte ons vanmorgen alleen wel wakker om 6 uur voor taart. Ik had rijstevlaai gemaakt en die wilde hij :')
De jongste valt heel makkelijk in slaap, maar is wel een spookje. Die hoor je wel minimaal 1 x per nacht. Van de week wel een record met wel 8 keer. En hij heeft veel moeite met onze regel dat ie tot 7 uur in z'n bed moet blijven hahaha. Ze hebben beide zo'n slaaptrainer en gaat oprecht best goed nu. Eerst was hij regelmatig nog een stuk eerder wakker en zette het gelijk op een gillen. Nu zeg ik: Valentijn, het is nog even tijd om te slapen. En dan is ie weer even stil :+