Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:08

Proficiat Fabienne!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:43

Wat een geweldig nieuws <3 Gefeliciteerd.

Ik heb het ineens op de heupen. Nog niks aan meubilair, nog geen babykamer, alleen wat kleding. Deze week ga ik er even gas op zetten, dan slaap ik weer rustig. Ik lig nu vaak ‘s nachts wakker te bedenken wat ik allemaal nog niet geregeld heb. Die suikertest moet ik ook maar eens gaan plannen :+

MaTuMi

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 12:33

Dit is mijn huidige kleding e.d. Voorraad

Afbeelding

Verder hebben we al een co sleeper en auto stoel plus base in huis.
De kinderwagen en de box zijn besteld en komen in september. Met uit mijn hoofd een boxmatras en wat hoeslakens voor de kinderwagen en box.
En we hebben een dakje voor op de box. Dat leek me wel leuk om wat dingetjes aan op te hangen.
https://www.baby-dump.nl/product/boxen/ ... it/213319/

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:55

M'n uitzet durf ik nog niet tellen :o Heb al redelijk wat van allerlei kleertjes (ook gekregen) in verschillende maten, maar geen idee hoeveel van wat. En eigenlijk durf ik pas tellen als ik alles ga wassen en in de kasten leggen. Nog een maandje!

Wij zijn de laatste dagen veel bezig met de wandelwagen. Soms word ik horendol van m'n vent hoor, die blijft dan twijfelen.
Eerst voor Lionello gekeken, maar die was toch te gammel naar onze mening. Toen Junama. Ik wil bestellen, kijkt hij ineens voor Dubatti. Een maand geleden was dat nog te duur 8)7 Goede discussie gehad, nog eens gaan kijken in de winkel vandaag, zien we een andere (Nuna). Oke, mooi mooi. Maar in de auto zegt hij weer dat de "vorm" hem niet aanstaat :roll: Ho-ren-dol _-:(
Als het aan mij lag, was alles al klaar ongeveer twee maanden geleden :=

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:05

Ik heb zo ongeveer nog helemaal niks :’)
Alles wat we nu kopen moeten we ook weer mee verhuizen dus hoop dat ik m’n nestel drang wat onder controle kan houden haha! We zijn wel al bezig met het uitzoeken van alles zodat het straks met 1 druk op de knop te bestellen is :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:40

Ik had een Dubatti voor de eerste maar ik vind het vergeleken met onze Thule urban Glide echt een rotding. Het is heel zwaar en groot. Die Thule stuurt heel fijn en loopt heel licht.
Ik loop ook veel onverhard omdat ik de honden combineer met kind, al vanaf het begin. Dan wil je ook een beetje goede vering en luchtbanden.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:32

Wij hebben in eerste instantie ook naar Dubatti gekeken, maar zijn na wat onderzoek afgehaakt op de minder kwaliteit klantenservice. We hebben ook voor een Thule gekozen, heel blij mee en hij wordt zeer intensief gebruikt. We vonden de Thule ook het makkelijkst in te klappen en de reiswieg er op en af te klikken. Hij is wel erg verkleurd, maar als dat het ergste is ;-)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:58

Wij hebben een Bugaboo Fox. Echt een topding, gebruik 'm nu nog steeds met heel veel plezier.
Rijdt fijn, stuurt makkelijk en niet kapot te krijgen. Ziet er na ruim 1,5 jaar dagelijks minstens 5 - 10 km mee lopen door bos, weilanden en over boerenweggetjes nog als nieuw uit! Volgens mij is hij in een stad minder handig omdat hij wel redelijk groot is, maar voor bij ons is hij fantastisch! Ook superfijne vering en met banden die niet lek kunnen, dat vond ik ook nog wel een hele belangrijke!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:03

Hier heb ik het dilemma rondom nieuwe kinderwagen of luxe bolderkar verloren :'). Agja, soms moet je maar een beetje tegemoet komen. Mijn schoonmoeder wilde graag een nieuwe kinderwagen voor ons kopen en dat heeft ze gedaan, ik heb de advertentie gecheckt en akkoord gegeven en ze heeft hem gekocht. Erg benieuwd, gaan er donderdag weer heen en hoooooop heeeeel erg dattie niet tegenvalt. Ik ben erg gehecht aan m’n huidige kinderwagen hoewel die inderdaad niet meer zo super goed is.
Nieuwe kinderwagen heeft ook een plankje dus ben benieuwd of dat tijdens lange daguitstapjes genoeg gaat zijn voor onze (dan) 3 jarige dochter, of dat ik na een paar maanden alsnog een bolderkar ga kopen.
Er zijn zoveel opties en soms is het echt een kwestie van maar gewoon proberen of iets bevalt.

Vanmiddag weer een echo, alweer 28 weken! Krijg nu ook wel een beetje stres om alles op het werk optijd af te ronden.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:26

Fabienne, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

Wij hebben een Joolz Day+, ben ik ook nog steeds erg blij mee. Op wat gebruikerssporen na is hij na bijna 3 jaar gebruik nog in top staat. Wij twijfelden toen tussen een Bugaboo of Joolz maar de Joolz was een stukje hoger. Wij zijn allebei lang dus dat was voor ons een pré.

M'n vader gaat zaterdag behangen dan is de babykamer klaar *\o/* De meubels kunnen dan direct de kamer in en dan kan ik de spullen een beetje bij elkaar gaan verzamelen die nu verspreid over de zolder en kasten liggen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:40

Ik heb ook heel veel uitgeleend en echt geen idee meer aan wie. Dus vandaag maar even uitzoeken wat ik daadwerkelijk nog in huis heb en daarop verder. Ik dacht ook dat ik heel veel bamboe rompers had van Hema maar dat zijn er nu dus precies nul :') Ze zijn ergens, maar bij wie :+

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:58

Onze kinderwagen is van Easywalker buggy zitting zit er ook gelijk bij. Dus wij zijn eerst klaar

Vanmiddag met een vriendin wezen winkelen voor kleertjes enz goed geslaagd!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:40

Dat klinkt goed Claudia!

Was vandaag nog even spannend of ze me weer op zouden nemen vanwege laag kalium of toch niet, maar mocht toch lekker thuis blijven :)

Ik voelde vannacht voor het eerst schopjes :+:

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:27

Goldie, schopjes <3 Wat leuk! Gelukkig hoefde je niet opgenomen.

Claudia, wat heb je allemaal gevonden?

Ik heb vannacht nauwelijks geslapen. Gisteravond hardgelopen en de laatste kilometer voelde al wat zwaarder. De hele nacht bekkenpijn en harde buiken. Even kijken of ik wat aan kan passen en anders ga ik toch moeten stoppen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:29

Oh heel veel!
Kasten en lades beginnen steeds voller te worden <3
(Foto’s zijn van gisteravond)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:59

Oooh Claudia, dat ziet er al zo leuk uit! Goed gevulde lades ook al! En de kat die toezicht houdt :')

Lisitano, oef! Misschien andere ondergrond (asfalt vs bos) oid? Of heeel langzaam afbouwen in km?

Goldie, leuk he! Je gaat het ook op verschillende plekken voelen als beebs zich draait enzo, dat is zo grappig. En op een gegeven moment voel je het zelfs als het de hik heeft, hihi.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:57

Aah Goldie wat leuk! Ik heb af en toe momenten dat ik denk "Hmm, zou dit het zijn?" maar nog geen echte bevestiging gehad haha. Hoe gaat het verder met je? Al wat gehoord van Muda?

Heel leuk Claudia! Als ik dit zo zie begint het toch wel te kriebelen haha

Lusitano, wat jammer dat het lopen minder gaat! Hoe veel loop je nog? Bij mij wordt het ook steeds moeilijker, ben me nu mentaal aan het voorbereiden om ook de hardloopschoenen maar in de kast te gaan zetten.. Krijg te veel last van mijn buik helaas.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:18

Oh Samir, ik ben vergeten te reageren op jullie prachtige nieuwe huis <3 Gefeliciteerd!

Ik loop nu 1x in de week hard en 1x behendigheid van de hond. Dat is veel sprinten. Nu wilde ik over op 2x per week hardlopen en behendigheid laten vallen. Gisteren deed ik 8 km. Ik liep voor mijn zwangerschap halve marathons en voornamelijk onverhard. Zo’n 3 tot 5 keer per week trainde ik van 6-18 km. Ik was in de 1e termijn zo moe dat het al snel minder werd maar ik ben wel blijven lopen.
Ik ben nu bijna 26 weken zwanger. Als ik start heb ik wel wat steken in mijn buik maar dan duw ik mijn hand er even tegenaan en gaat het na zo’n 200 meter alweer prima. Gisteren voelde ik op het einde mijn bekkenbodem “duwen” maar heb toch tot de auto doorgerend. Toen ik uit de auto kwam voelde ik al dat ik teveel had gedaan en ‘s nachts kreeg ik harde buiken.
Hoe gaat het bij jou? Loop jij verhard?
Ik loop altijd onverhard en ook met de hond. Daardoor ga ik soms wel wat over mijn tempo heen en door het onverharde zwik ik meer (je enkelbanden worden ook slapper met zwangerschap). Ik denk dat ik vrijdag nog een rondje verhard ga en dan zonder hond. Even zien hoe ik dan terug kom. Ik wilde eigenlijk heel graag tot 30 weken blijven lopen :o

Claudia, wat heerlijk die ingerichte kasten <3

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 16:34

Ik vind het knap van je Lisitano :=

Zo leuk Claudia <3

Ik ben benieuwd Rebel_Jits, ik hoop dat het vandaag ook weer even wat van zich laat 'horen'. Hihi, ik had wel zelf de afgelopen dagen ineens kortdurend de hik :')

@Samir:
Nou as we speak lig ik net weer geïnstalleerd in het ziekenhuis, kalium was weer heel laag en nu dus toch weer even opgenomen.
Nee nog niks, hoop dat ik snel wat hoor en lekker kan starten met sporten :)

Komt bij jou vast ook binnenkort dat je wat gaat voelen <3

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 20:30

Ah balen Goldie! Toch weer in het ziekenhuis beland. Hopelijk mag je snel weer lekker naar huis.

Wauw Claudia, wat een goedgevulde lades al zeg! Herinnert me eraan dat ik eens de kast moet gaan inruimen haha. Heb laatst al wel alle kleertjes die we bewaren op maat gesorteerd en opgeruimd in bakken.

En fanatiek hoor nog steeds hardlopen! Inderdaad heel knap, want lijkt me toch best een hele belasting zo’n bouncende babybuik.

Hier blijven we rustig doorwandelen. Mijn debiele doel is om tot aan de bevalling m’n 20.000 stappen te blijven halen :') So far, so good zullen we maar zeggen. Alweer 33 weken op de teller. De tijd gaat als een razende en ik wil nog zoveel doen :+ Over 3 weekjes verlof en hopelijk blijft de baby dan nog even zitten zodat ik nog wat kan aftikken hehehe.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:14

Goldie :(:) misschien ergens fijn dat ze het zo goed opvolgen, maar leuk is het niet. Hopelijk mag je snel weer naar huis!

Saskia, 20.000 is ook niet min :wow: Heel knap!
Nog 3 weken werken is wel pittig. Hou je het wat vol?

Vandaag zijn er meubeltjes geleverd *\o/* Bedje en z'n parkje voor de woonkamer. We kunnen beginnen afvinken :list:
We hebben nog altijd geen wandelwagen gekozen :o Reeële kans dat we morgen nog wat rondrijden naar grote winkels om te testen. Iemand tips in zuid Nederland of Belgie of stukje Duitsland? Babydump in Maastricht kennen we.
Aan de andere kant ben ik wel begonnen met de kast in de berging te maken. Als het droog is, kan ik beginnen zagen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:50

Leuk is dat hè, als het een beetje opschiet! Ik woon in het westen, dus ken helaas geen winkels in jouw regio.

Wij gaan morgen nog even het e.e.a. ophangen als onze kleine vriend op de opvang is. Kunnen we tenminste even boren :')

Werken gaat nog prima hoor. Heb een kantoorbaan, dus fysiek is dat geen inspanning. En verder gelukkig geen last van m’n bekken of iets.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:57

Saskia, wat knap dat de 20.000 nog steeds goed te doen is voor je! Voor de zwangerschap zat ik gemiddeld op 16.500 per dag (maar goed veel op kantoor aan het werk door de week) met een minimum van 10.000 maar ben nu teruggeschroefd naar 7500 minimaal. Dat is precies de grens dat mijn bekken en de banden het nog enigszins volhouden. Ik fiets nu vooral een stuk meer.

Leuk als de meubeltjes dan binnen komen hé!, Rebel! Wordt het zo lekker echt!
Ik heb geen adviezen voor winkels, maar wel een tip met de wandelwagen - probeer ze echt goed uit met zo'n gewichtszak en de hele baan rond. En niet alleen voorzichtig maar echt gewoon ook flink doorstappen! Dan merk je het beste wat fijn voor je loopt.

Wij zijn eindelijk bezig met de kamer schilderen, alleen nu heb ik weer enorm veel last van carpaal tunnel syndroom. Had ik de vorige zwangerschap ook (wel later pas), maar alle kracht uit mijn rechterhand is weg. Ik kan niks vasthouden of optillen (sowieso handig met een peuter :+ ). Heb nu 1,5 muur met links wit geschilderd, nog 2,5 te gaan en dan nog met het kleurtje er overheen :+. Misschien binnenkort toch de aangeboden hulp maar eens accepteren, want ik ben overmorgen al weer 32 weken! Gaat (gelukkig!) heel hard nu tijdens de vakantie/verlof.

amillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:03

Poehh ik had veel bij te lezen hahaha.
Wat fijn dat het goed gaat bij iedereen en dat er sommige al bezig zijn met de babykamer. Ik had de babykamer ook op opgezet bij 16 weken. :P Meer om de verzamelde spullen kwijt te kunnen op de behoorde plekken.
Wij weten ook inmiddels wat we krijgen. Een zoontje!
Ik heb veel spullen van mijn zusje gekregen zij is vorig jaar oktober bevallen ook van een jongen dus kan veel gebruiken. Vorige week de wagen opgehaald. Het is een Mima Xari geworden in de camel kleur.
De box kon ik ook overnemen van haar die komt in december tegen de tijd dat ik uitgerekend ben. Fijn dat je de spullen dan niet gelijk nieuw hoeft te gaan halen. Scheelt weer in de portemonnee.

Ook las ik iets van een appgroepje. Lijkt me leuk om te joinen :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:53

Wow Saskia, zoveel stappen zet ik normaal al niet _O- ik blijf rond de 10.000 en dan ook voornamelijk omdat ik op m'n werk al zoveel loop :))

Gefeliciteerd amillion, leuk dat jullie het nu weten en handig dat je veel spulletjes over kan nemen. Voor de app kan je denk ik het beste even een pb sturen naar Melewel, zij is de beheerder van de groep :)

Ik had niet zo'n baan in de winkel om met de kinderwagen te racen. Collega heeft toevallig dezelfde en die zei dat ik een hele goede keus had gemaakt :))

Dit weekend moet ik vermoedelijk nog blijven in het ziekenhuis, mag morgen wel eventueel een paar uurtjes naar huis.

En wij hadden vanochtend onze 20 weken echo :+:
Beeb is helemaal goed gekeurd, alles volgens het boekje. Even de ogen dicht toen ze geslacht ging bekijken :j
Wel opgelucht nu, toch blij dat baby gewoon goed groeit en het dus niks te lijden heeft onder mijn ziekte (alleen ik dus :'))
Nu mag ik de meubeltjes gaan bestellen. Al moet ik dat wel thuis doen, want zoveel geld kan ik niet overmaken zo zonder iets. Behang zijn we ook zo goed als over uit en vriendlief gaat binnenkort beginnen met de schuine wandkast voor opbergruimte <3 *\o/*