Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 12:23

Freekieee schreef:
Ballard_L schreef:
Vervelend dat jullie zo vaak hoofdpijn hebben!

En wat bijzonder dat je hem hebt zien bewegen Gnome!

Had je nu al zo’n last van je bekken dan Freekieee? Wel fijn dat zo’n kussen dan verlichting geeft :)

Ik had gisteren een lunch/housewarming met vriendinnen in Wageningen. Vanuit noordoost Friesland best een aardig ritje. Ik was helemaal kapot toen ik ‘s avonds weer thuis was, daar had ik me wel op verkeken. Dus vanmorgen maar even niet naar de kerk gegaan en even uitrusten. Deze week een drukke week en dan is het alweer kerst!

Vooral erg last van mijn banden, en lig graag op mijn zij. Deed dan een hoofdkussen tussen mijn benen en merkte dat dat fijn was.

Dus toch maar een goeie gekocht.

Heb je er eentje van Snooz? Ik krijg er eentje van de vriendelijke kerstman haha. Nog even geduld.

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 12:25

Gnome nee niet van Snooz, weet ook niet het merk eerlijk gezegd :')
Is in iedere geval zo’n U vorm. En dan lekker groot.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 12:33

Freekieee schreef:
Gnome nee niet van Snooz, weet ook niet het merk eerlijk gezegd :')
Is in iedere geval zo’n U vorm. En dan lekker groot.

Ah ja klinkt hetzelfde. Heerlijk <3 nu al zin in.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:09

Gnome hoe is het vandaag met de hoofdpijn? Hopelijk voel je je wat beter.

Sting, klopt 2 brieven is beter dan niks. Maar m'n teamleider was geloof ik niet zo onder de indruk van de brieven. Hij zei al voor de grap dat ik na de bevalling maar meteen terug moest komen. _O-
Wat rot dat jij ook zo'n hoofdpijn hebt.

Wat fijn dat je weer goed slaapt Freekieee. Je nachtrust is wel heel fijn en belangrijk. :o

Ballard verstandig dat je even je rust hebt genomen.

Vandaag had Ted energie te veel geloof ik. Voelde hem echt constant schoppen haha. Vind het wel een gezellig gevoel. :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 21:43

mriek1990 schreef:
Gnome hoe is het vandaag met de hoofdpijn? Hopelijk voel je je wat beter.

Sting, klopt 2 brieven is beter dan niks. Maar m'n teamleider was geloof ik niet zo onder de indruk van de brieven. Hij zei al voor de grap dat ik na de bevalling maar meteen terug moest komen. _O-
Wat rot dat jij ook zo'n hoofdpijn hebt.

Wat fijn dat je weer goed slaapt Freekieee. Je nachtrust is wel heel fijn en belangrijk. :o

Ballard verstandig dat je even je rust hebt genomen.

Vandaag had Ted energie te veel geloof ik. Voelde hem echt constant schoppen haha. Vind het wel een gezellig gevoel. :D

Hoofdpijn is helaas nog heel flink aanwezig. Hoesten lijkt iets af te nemen nu gelukkig samen met de keelpijn. Maar hoofdpijn heb ik alleen niet als ik slaap dus dat is best heftig en vreet energie.

Wel lekker aan het poetsen geweest in huis dus dat geeft weer rust. En beeb laat zich goed gelden zodra ik ga liggen haha. Erg gezellig inderdaad.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:54

He getsie. Je hebt niet echt een zorgeloze zwangerschap. :( Kan mij voorstellen dat je hierdoor slecht slaapt. Dikke knuffel in elk geval :(:)
Fijn dat je beeb wel goed blijft voelen. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 22:10

mriek1990 schreef:
He getsie. Je hebt niet echt een zorgeloze zwangerschap. :( Kan mij voorstellen dat je hierdoor slecht slaapt. Dikke knuffel in elk geval :(:)

Thanks <3 zorgeloos zeker niet haha maargoed aan alles komt een eind denk ik maar. De eerste weken waren veeeel erger dus ik vind het wel best. Ik slaap trouwens uitstekend ondanks de hoofdpijn. Tenminste, zolang m'n kat niet heeft bedacht dat ie weer in m'n armen wil slapen.

Weet nog steeds niet of dat vanwege de zwangerschap is of een half trauma van onze vakantie. Wel gezellig in ieder geval maar niet altijd ideaal.

Nog maar 2 nachtjes tot de 20 weken echo. Al zoveel leuk spul gezien.. Kan niet wachten om aan de slag te gaan met het kamertje :') zijn jullie al begonnen?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:50

Och sorry ik las je bericht verkeerd. Dacht dat er stond dat je ook slecht sliep := Hormonen he? Haha.
Gelukkig maar dat je dan wél goed slaapt. En het is inderdaad allemaal voor een goed en mooi doel.
Ik heb wel eens gelezen dat katten een zwangerschap wel aanvoelen.
Onze kat kruipt ook elke avond tussen ons in, soms zelfs onder de dekens als het écht koud is. En dan ook nog mopperen als je 'm wat opzij schuift! :D

Spannend ze 20 weken echo! Gaat dan ineens rap hé? Wel jammer dat er na de 20 weken niet zoveel echo's meer komen. Er is enorm veel leuk spul. Wij kunnen ook nog steeds niet kiezen. Maar in de kerstvakantie gaan we er sowieso mee aan de slag, dus we moeten wel snel beslissen wat en hoe we het willen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:54

Balen dat het nog niet wegzakt Gnome! Hopelijk kan het vooruitzicht van de echo je wat vrolijkheid bieden! Wij hebben hem donderdag, ik heb al gedroomd dat de echo dame per ongeluk het geslacht verklapte _O-

@mriek: oh ja, dat soort brieven ken ik, haha! Hopelijk komen er nog wat leuke reacties. Nadeel met verlof is dat het altijd korte baantjes zijn, ik heb zelf ook eens iemand vervangen en had wel willen blijven, maar ze kwam (terecht) weer terug :=.

Hier al een aardig eindje met de baby kamer. Flink opgeruimd (was logeer/was/rommel kamer), ledikant staat en ook al wat andere inkopen gedaan als kleding, kruiken en beddengoed. Je kan het maar in huis hebben, alles tweedehands via marktplaats trouwens.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:00

Sting schreef:
Balen dat het nog niet wegzakt Gnome! Hopelijk kan het vooruitzicht van de echo je wat vrolijkheid bieden! Wij hebben hem donderdag, ik heb al gedroomd dat de echo dame per ongeluk het geslacht verklapte _O-

@mriek: oh ja, dat soort brieven ken ik, haha! Hopelijk komen er nog wat leuke reacties. Nadeel met verlof is dat het altijd korte baantjes zijn, ik heb zelf ook eens iemand vervangen en had wel willen blijven, maar ze kwam (terecht) weer terug :=.

Hier al een aardig eindje met de baby kamer. Flink opgeruimd (was logeer/was/rommel kamer), ledikant staat en ook al wat andere inkopen gedaan als kleding, kruiken en beddengoed. Je kan het maar in huis hebben, alles tweedehands via marktplaats trouwens.

Ja klopt. Maar bij ons heeft mijn vervanging wel kans op in elk geval 2 dagen een contract. Ik ga na de zomervakantie terug naar 3 dagen werken, werk er nu 5. :D Dus hopelijk helpt dat vooruitzicht een beetje haha.

Zal wel een domper zijn als ze het echt stiekem verklapt := Maar dat komt vast goed!
Wat fijn dat je al zoveel spulletjes hebt. Lijkt mij een heerlijk gevoel als je al zo ver opweg bent met de kamer. :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:31

Gnome schreef:
mriek1990 schreef:
Gnome lekker even in bad, heerlijk. En wat tof dat je de kleine hebt zien schoppen! <3 Zag je het aan het water, of ook echt aan je buik?
Vervelend dat je nog zo'n last hebt van je keel, hoesten en hoofdpijn. Ik heb geen hoofdpijn gelukkig. Maar wel af en toe hoesten en nog een klein pijnlijk plekje in mijn keel. Maar dat kan ook nog zijn van mijn keelontsteking van vorige week. Heb je al waterijs gegeten? Dat hielp bij mij echt goed tegen de pijn. ( Kreeg die tip ook van jou geloof ik haha :o )

Haha nee ik zag het echt aan m'n buik zelf. Wel net boven de lies waar m'n huid wat dunner is. Maargoed het begin is er!

De keelpijn is nog minimaal.. Meer die vreselijke hoofdpijn iedere keer dat ik moet hoesten. Echt zo naar.

Leuk winkelen!!

Wat leuk zeg <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:32

Freekieee schreef:
Ballard_L schreef:
Vervelend dat jullie zo vaak hoofdpijn hebben!

En wat bijzonder dat je hem hebt zien bewegen Gnome!

Had je nu al zo’n last van je bekken dan Freekieee? Wel fijn dat zo’n kussen dan verlichting geeft :)

Ik had gisteren een lunch/housewarming met vriendinnen in Wageningen. Vanuit noordoost Friesland best een aardig ritje. Ik was helemaal kapot toen ik ‘s avonds weer thuis was, daar had ik me wel op verkeken. Dus vanmorgen maar even niet naar de kerk gegaan en even uitrusten. Deze week een drukke week en dan is het alweer kerst!

Vooral erg last van mijn banden, en lig graag op mijn zij. Deed dan een hoofdkussen tussen mijn benen en merkte dat dat fijn was.

Dus toch maar een goeie gekocht.

Fijn dat het helpt

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:35

Gnome schreef:
mriek1990 schreef:

Thanks <3 zorgeloos zeker niet haha maargoed aan alles komt een eind denk ik maar. De eerste weken waren veeeel erger dus ik vind het wel best. Ik slaap trouwens uitstekend ondanks de hoofdpijn. Tenminste, zolang m'n kat niet heeft bedacht dat ie weer in m'n armen wil slapen.

Weet nog steeds niet of dat vanwege de zwangerschap is of een half trauma van onze vakantie. Wel gezellig in ieder geval maar niet altijd ideaal.

Nog maar 2 nachtjes tot de 20 weken echo. Al zoveel leuk spul gezien.. Kan niet wachten om aan de slag te gaan met het kamertje :') zijn jullie al begonnen?

Wij hebben gister het kamertje leeg gehaald, nog 1 kast die leeg moet maar het begin is er, al heb ik al helemaal in mijn hoofd hoe het moet worden :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:37

Sting schreef:

Dat komt vast wel goed met die echo :P

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 09:40

Heb zaterdag wel wat eerste spulletjes gekocht, zo schattig van Jollein met die beertjes, een dekentje, badcape, hydrofiele doeken en slabbetjes. Mocht eigenlijk nog niks kopen van mezelf maar kon het toch niet laten :Y)
Vanmiddag geslachtsbepaling *\%/* en dan mag ik van mezelf echt gaan kopen :+

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:29

Hey meiden,

Ik heb een beetje een dilemma.
Ik heb vandaag de 11 weken echo, maar mijn vriend is ziek.

Hij wil graag de echo verplaatsen omdat hij een graag bij wilt zijn. Ik doe liever de echo vandaag, omdat ik wil weten of alles goed is met de baby.
Ik vind het natuurlijk niet leuk dat hij niet mee zou kunnen..

Wat zouden jullie doen?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:21

Mmmm vervelend zeg!
Ik weet dat mijn verloskundige liever heeft om het door te laten gaan. Zelf ben je niet ziek. Daar hebben ze liever alleen als ik echt dood ziek ben voordat ik zou afzeggen of iets.

Snap je vriend ook wel. Is heel vervelend. Anders als hij beter is een pretecho doen?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:37

Ik zou voorstellen om deze echo nu te doen en inderdaad wanneer hij erbij kan zijn een pretecho te doen. Vooral rond die periode vind ik de echo's heel belangrijk. Ik heb zelf een keertje mijn zusje meegenomen, omdat mijn partner er niet bij kon zijn. Daarna onderweg naar huis gelijk gebeld. <3

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:40

Ja, was al aan het denken om bij echt een bijzonder moment eventueel te videobellen.
Hij is de bij de andere echo's allemaal geweest. En er komen er nog wel een paar.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:49

VivianHesen schreef:
Hey meiden,

Ik heb een beetje een dilemma.
Ik heb vandaag de 11 weken echo, maar mijn vriend is ziek.

Hij wil graag de echo verplaatsen omdat hij een graag bij wilt zijn. Ik doe liever de echo vandaag, omdat ik wil weten of alles goed is met de baby.
Ik vind het natuurlijk niet leuk dat hij niet mee zou kunnen..

Wat zouden jullie doen?

Ik zou het door laten gaan. Maar ben zelf ook wel te nuchter soms.

Hier met enorm bloedverlies ook zelf gegaan, vriend was alleen maar leeg aan het lopen van beide kanten.

Maybe vanavond even bijlees post. Jullie hebben veel gepraat aha

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:47

Na een telefoontje met de verloskundige en vriendlief volgeduwd met paracetamol, zijn we toch samen bij de verloskundige geweest.

De echo was goed en alle andere checks ook.
Alleen wilde de kleine zich niet lekker laten meten :+

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:50

Aah nou super fijn toch nog samen!

Haha had er geen zin in dus

Zit hier nu bij de verloskundige te wachten voor controle. Helaas alleen want man is nog wat ziek.

Maar morgen echo voor geslachtsbepaling *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:33

Gnome, jeetje heftige zwangerschap wel hoor. Sterkte.

Sting, al lekker bezig :))

Succes met alle echo’s.

Vivian, ik heb zelfs de allereerste echo alleen gedaan := ik had vreselijk buikpijn en vriendlief was ziek... Maar fijn dat hij in jouw geval alsnog mee kon :D

Ik ben inmiddels 12+3 en heb veel te vroeg gehoopt dat kwaaltjes vanaf 12 weken ineens op magische wijze verdwijnen… helaas krijg ik nu dubbel en dwars last en heb ik me nog nooit zo slecht gevoeld. Na het hele weekend als een slappe vaatdoek op de bank te hebben gelegen, heb ik mij vandaag zelfs ziek gemeld van werk waar ik echt gruwelijk van baal!! Hopelijk snel weer beter :(

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 15:51

Er gaan genoeg bacillen rond geloof ik. Fijne tijd van het jaar.

Ik zei gisteren nog dat ik zo goed sliep.. Vannacht was echt vreselijk. Gewoon wakker van de hoofdpijn en ik kan de rechterkant van mijn nek niet eens fatsoenlijk aanraken. Ga nu naar de supermarkt voor pijnstillers.

Beeb is ontzettend actief... Tot manlief z'n hand erop legt. Dan ligt ie gelijk doodstil. Nu al een mamaskind volgens hem :Y)

Fijn van de goede echo VivianHesen!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 15:52

linda2008 schreef:
Gnome, jeetje heftige zwangerschap wel hoor. Sterkte.

Sting, al lekker bezig :))

Succes met alle echo’s.

Vivian, ik heb zelfs de allereerste echo alleen gedaan := ik had vreselijk buikpijn en vriendlief was ziek... Maar fijn dat hij in jouw geval alsnog mee kon :D

Ik ben inmiddels 12+3 en heb veel te vroeg gehoopt dat kwaaltjes vanaf 12 weken ineens op magische wijze verdwijnen… helaas krijg ik nu dubbel en dwars last en heb ik me nog nooit zo slecht gevoeld. Na het hele weekend als een slappe vaatdoek op de bank te hebben gelegen, heb ik mij vandaag zelfs ziek gemeld van werk waar ik echt gruwelijk van baal!! Hopelijk snel weer beter :(

Balen zeg! Houd je wel wat binnen? Die 12 weken zijn inderdaad leuk op papier maar je baby boeit dat niet zoveel.