Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:50

Wat wil je met dat bericht zeggen? Het ondersteund zelfs het feit dat vaccineren beter is. Heb je het zelf wel goed gelezen?? Want hydroxychloroquine word nergens meer toegepast. Dus Elisa, snap niet zo goed wat je hiermee bedoeld?

Elisa2

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:51

Ik heb twee berichten geplaatst dus ik weet niet over welke je het nu hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:52

Elisa2 schreef:
Ik heb twee berichten geplaatst dus ik weet niet over welke je het nu hebt.

Over die ene zonder uitleg erbij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:53

Oke ik bedoel dit:

"5230 vrouwen werden benaderd om mee te doen aan uitgebreider onderzoek, zij waren zwanger ten tijde van de vaccinatie of werden kort daarna zwanger. 3958 vrouwen deden hieraan mee, 94% van hen waren zorgverleners. 2,3% had de vaccinatie ontvangen vlak voordat ze zwanger raakte, 28,6% in het eerste trimester, 43,3% in het tweede trimester en 25,7% in het derde trimester.

Van 872 vrouwen zijn gegevens van na de zwangerschap bekend: 85% van hen kreeg een vaccinatie in het derde trimester. Er is gekeken naar vroeggeboorte, miskraam, babysterfte, afwijkingen bij de baby en groeiachterstand. Deze uitkomsten lijken niet afwijkend maar zijn niet vergeleken met vrouwen die niet zijn gevaccineerd. (niet vergeleken met vrouwen die niet zijn gevaccineerd, onbetrouwbaar dus)

De VAERS is een Amerikaans systeem waar mogelijke bijwerkingen van vaccinaties gemeld worden. Hier werden 221 meldingen gedaan naar aanleiding van Covid-19 vaccinatie bij zwangeren. 66 (29,9%) waren zwangerschapsgerelateerd: miskramen (46), babysterfte (3), prematuur gebroken vliezen (3) en bloedverlies (3). Er is in het onderzoek te weinig informatie om een verband met de Covid-19 vaccinatie te bevestigen dan wel uit te sluiten.

In deze studie kon vanuit de voorlopige bevindingen niet worden vastgesteld dat vaccinatie leidde tot ernstiger bijwerkingen bij zwangeren dan bij niet-zwangeren.

Maar, zoals de studie zelf ook duidelijk aangeeft, er is nog niets bekend over de voor- of nadelen op langere termijn. Er is in het onderzoek niet gekeken naar de invloed op vruchtbaarheid of borstvoeding.

Naast dat de veiligheid van het vaccin relevant is (zowel bij zwangeren als niet-zwangeren), is een zeer essentiële vraag onbeantwoord gebleven in alle onderzoeken: zorgt vaccinatie voor betere uitkomsten? In ons dagelijkse werk kiezen we ervoor om een medische interventie te doen omdat dit voor betere uitkomsten zorgt. Niet omdat het veilig is om de interventie te doen.

Of zwangeren die gevaccineerd zijn daadwerkelijk minder risico hebben op het ontwikkelen van ernstige Covid-19 is op dit moment dus nog onbekend.

Wat nog niet duidelijk is

Wat zijn de effecten op lange termijn voor zowel moeder als kind?
Heb je als zwangere minder kans op een IC-opname als je gevaccineerd bent?
Wat is de invloed van in welk trimester je vaccineert op de uitkomsten?
Zijn er meer miskramen wanneer je in het eerste trimester vaccineert? Of meer aangeboren afwijkingen?

Immuunsysteem
Op dit moment is er nog altijd vrijwel geen enkele suggestie over leefstijl waarmee de kans op ernstige Covid-19 verkleind wordt, terwijl er wél toenemend zicht is op risicofactoren. Dit beschouwen wij als een gemis, zeker als er al ingezet wordt op een interventie."

Oftewel er is nog zoveel onbekend dat ze hier gewoon nog geen duidelijke uitspraken over kunnen doen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:56

Elisa2 schreef:
Graag geen link dumpen zonder toelichting.

Overigens staat ook in het betreffende artikel:

Citaat:
Wat nog niet duidelijk is

Is Covid-19 daadwerkelijk gevaarlijker voor zwangeren en zo ja, voor welke zwangeren dan precies? De huidige onderzoeken zijn daarvoor beperkt qua opzet (weinig vrouwen) en de data is vaak ontoereikend.

Neemt niet weg dat vaccineren van zwangeren een zorgvuldige afweging vereist. Vooral van de zwangere vrouw zelf.

Elisa2

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:57

Ja baas

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:59

Needje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Het verschil is alleen wel dat je zelf mag kiezen of je een biertje of een sigaret nuttigt. Alleen heb je geen keuze wat betreft mondkapjes. En ga niet zeggen "dat heb je wel" want zo kan je alles kapot redeneren. Iemand die naar werk/studie moet met het OV kan het niet vermijden. Niet naar de supermarkt gaan is ook lastig voor lagere inkomens. Wat dat betreft zit er wel een verschil.

Sorry maar ik begrijp niet zo goed wat je nou wil zeggen. :o

Dat ik best snap dat mensen die roken/drinken moeite hebben met mondkapjes omdat je eigen adem inademen ongezond en vooral goor is. Zeker omdat de overheid niemand verplicht om te roken en te drinken, maar de mondkapjes zijn wel verplicht. Dat terwijl de werking minimaal is, zeker aangezien de meeste mensen ze verkeerd gebruiken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:59

Elisa2 schreef:
Ja baas

Stel je niet aan, dat zijn gewoon de bokt regels...

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:01

wat ik mis in de hele covid discussie is dat de diersoort mens onsterfelijk moet zijn., er zijn te veel mensen op deze aardkloot maar daar mag je niets van zeggen, als er teveel an een diersoort is gaat daar ook een virus rond en krijg je natuurlijke selectie maar bij onze soort mag dat blijkbaar allemaal niet meer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:01

Ja baas ;-b (niet alles zo serieus nemen)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:03

Elisa2 schreef:

Elisa2 schreef:
Ik vind de discussie echt respectloos worden, kortzichtig en persoonlijk. Bokt op z'n smalst...

Ik vind dit zo ironisch :+

marimba schreef:
wat ik mis in de hele covid discussie is dat de diersoort mens onsterfelijk moet zijn., er zijn te veel mensen op deze aardkloot maar daar mag je niets van zeggen, als er teveel an een diersoort is gaat daar ook een virus rond en krijg je natuurlijke selectie maar bij onze soort mag dat blijkbaar allemaal niet meer.

Volgens mij zijn we in Nederland redelijk pragmatisch wat betreft in leven houden van mensen. Dat is overigens ook de reden waarom we normaliter niet zo veel IC-bedden nodig hebben. (secricible heeft het ooit mooi toegelicht, maar even geen tijd om terug te zoeken)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:04

MarlindeRooz schreef:
Dat ik best snap dat mensen die roken/drinken moeite hebben met mondkapjes omdat je eigen adem inademen ongezond en vooral goor is. Zeker omdat de overheid niemand verplicht om te roken en te drinken, maar de mondkapjes zijn wel verplicht. Dat terwijl de werking minimaal is, zeker aangezien de meeste mensen ze verkeerd gebruiken.

Denk dat jij de strekking van mijn bericht niet helemaal hebt begrepen.
Maar ik vind het goed. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:05

Elisa2 schreef:
Ja baas

Woef

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:06

IMANDRA schreef:
Elisa2 schreef:

Elisa2 schreef:
Ik vind de discussie echt respectloos worden, kortzichtig en persoonlijk. Bokt op z'n smalst...

Ik vind dit zo ironisch :+

marimba schreef:

Volgens mij zijn we in Nederland redelijk pragmatisch wat betreft in leven houden van mensen. Dat is overigens ook de reden waarom we normaliter niet zo veel IC-bedden nodig hebben. (secricible heeft het ooit mooi toegelicht, maar even geen tijd om terug te zoeken)

Precies, de manier waarop dingen gebracht worden ;) ditactor gedrag ipv een normaal verzoek.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:06

Elisa2 schreef:
Immuunsysteem
Op dit moment is er nog altijd vrijwel geen enkele suggestie over leefstijl waarmee de kans op ernstige Covid-19 verkleind wordt, terwijl er wél toenemend zicht is op risicofactoren. Dit beschouwen wij als een gemis, zeker als er al ingezet wordt op een interventie."
Deze laatste alinea is een persoonlijk standpunt van deze verloskundigenpraktijk, geen onderzoeksresultaat.
Op zich is er niets mis met de suggestie meer in te zetten op een gezondere levensstijl bevorderen. Juist prima. Maar het wordt wel opvallend vaak gebruikt om het algehele vaccinatie- en coronabeleid te bekritiseren, of in een negatief daglicht te stellen. Al gebeurt dat hier vrij subtiel. Vaak gaat het een stuk minder subtiel, zie het doordrammen over overgewicht door sommige vaccintwijfelaars hier op Bokt en elders.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:08

Ja dat komt omdat er veel mensen met overgewicht op de IC's belanden, vooral mannen. Maar daar hoor je niemand over maar de spuit is heilig. En ongevaccineerden moeten van de IC's geweigerd worden..maar dikke mensen kennelijk niet. Beetje hypocriet he.

Met bron:
https://www.hartstichting.nl/nieuws/is- ... -en-corona
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 05-11-21 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:08

Elisa2 schreef:
Precies, de manier waarop dingen gebracht worden ;) ditactor gedrag ipv een normaal verzoek.

Wat zit je nu moeilijk te doen joh? Of was dit weer 'niet serieus bedoelt'?
het was een gewoon normaal verzoek "Svp geen link dumpen zonder toelichting'.. Lijkt niet heel erg op wat een dictator (echt, het lef alleen) doet, vind je zelf ook niet?
Of ben jij zo iemand die met zijden handschoentjes 'zou je alsjeblieft als het je uitkomt en het je niet ontrieft wellicht misschien.... etc...'...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:09

Elisa2 schreef:

Huh?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:09

Elisa2 schreef:

Zo'n flauwe sarcastische opmerking vind ik anders niet onder 'respectvol' en 'niet persoonlijk' vallen.
Het was gewoon een net geformuleerde opmerking, die inderdaad in lijn ligt met de regels van Bokt, wat bovendien ook al keer op keer is teruggekomen in coronatopics dus je zou zeggen dat de meeste mensen dit nu wel weten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:10

Elisa2 schreef:
Ja dat komt omdat er veel mensen met overgewicht op de IC's belanden, vooral mannen. Maar daar hoor je niemand over maar de spuit is heilig. En ongevaccineerden moeten van de IC's geweigerd worden..maar dikke mensen kennelijk niet. Beetje hypocriet he.

Met bron:

Er zijn hele uitgebreide beargumentaties en discussies over geweest. Ook buiten Bokt diverse nieuwsartikelen.

Maar sure "je hoort er niemand over"....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:11

Het was gewoon een grapje door hoe het "verzoek" gebracht werd pfft..wie doet er nu moeilijk.

Gelukkig volg ik niet alle corona topics dus nee dat wist ik niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:12

IMANDRA schreef:
Elisa2 schreef:

Met bron:

Er zijn hele uitgebreide beargumentaties en discussies over geweest. Ook buiten Bokt diverse nieuwsartikelen.

Maar sure "je hoort er niemand over"....

Het gaat om het hypocriete gedrag, wel ongevaccineerden willen weigeren op IC's maar geen mensen met overgewicht. Het is zwart/ wit denken..het is allemaal niet zo zwart/wit.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:13

Elisa2 schreef:

Met bron:

Daar hoor je anders heel veel over. En het is ook tot in de treure herhaald dat een gezondere levensstijl actief promoten heel belangrijk is. Dat vraagt echter een brede, structurele aanpak en is geen korte termijn oplossing.
Maar lekker tegen die dikke mannen aantrappen die de IC's maar bezet houden is wel zo makkelijk. Dan hoef je het niet bij jezelf te zoeken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:13

Elisa2 schreef:
Het was gewoon een grapje door hoe het "verzoek" gebracht werd pfft..wie doet er nu moeilijk..

Jij, eerst met je 'ja baas' en daarna met je 'dictoriaal gedrag'

En wie zit er dan te miepen over dat discussies niet prettig verlopen... ? ik snap het gewoon niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:14

Elisa2 schreef:
Het was gewoon een grapje door hoe het "verzoek" gebracht werd pfft..wie doet er nu moeilijk.

Gelukkig volg ik niet alle corona topics dus nee dat wist ik niet.
Wat een lange tenen heb jij. Gewoon een verzoek om geen linkdumps te plaatsen en je zit al tegen het plafond?