Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Graag geen link dumpen zonder toelichting.
Citaat:Wat nog niet duidelijk is
Is Covid-19 daadwerkelijk gevaarlijker voor zwangeren en zo ja, voor welke zwangeren dan precies? De huidige onderzoeken zijn daarvoor beperkt qua opzet (weinig vrouwen) en de data is vaak ontoereikend.
Needje schreef:MarlindeRooz schreef:Het verschil is alleen wel dat je zelf mag kiezen of je een biertje of een sigaret nuttigt. Alleen heb je geen keuze wat betreft mondkapjes. En ga niet zeggen "dat heb je wel" want zo kan je alles kapot redeneren. Iemand die naar werk/studie moet met het OV kan het niet vermijden. Niet naar de supermarkt gaan is ook lastig voor lagere inkomens. Wat dat betreft zit er wel een verschil.
Sorry maar ik begrijp niet zo goed wat je nou wil zeggen.
Elisa2 schreef:Ja baas ;-b (niet alles zo serieus nemen)
Elisa2 schreef:Ik vind de discussie echt respectloos worden, kortzichtig en persoonlijk. Bokt op z'n smalst...
marimba schreef:wat ik mis in de hele covid discussie is dat de diersoort mens onsterfelijk moet zijn., er zijn te veel mensen op deze aardkloot maar daar mag je niets van zeggen, als er teveel an een diersoort is gaat daar ook een virus rond en krijg je natuurlijke selectie maar bij onze soort mag dat blijkbaar allemaal niet meer.
MarlindeRooz schreef:Dat ik best snap dat mensen die roken/drinken moeite hebben met mondkapjes omdat je eigen adem inademen ongezond en vooral goor is. Zeker omdat de overheid niemand verplicht om te roken en te drinken, maar de mondkapjes zijn wel verplicht. Dat terwijl de werking minimaal is, zeker aangezien de meeste mensen ze verkeerd gebruiken.
IMANDRA schreef:Elisa2 schreef:Ja baas ;-b (niet alles zo serieus nemen)Elisa2 schreef:Ik vind de discussie echt respectloos worden, kortzichtig en persoonlijk. Bokt op z'n smalst...
Ik vind dit zo ironischmarimba schreef:wat ik mis in de hele covid discussie is dat de diersoort mens onsterfelijk moet zijn., er zijn te veel mensen op deze aardkloot maar daar mag je niets van zeggen, als er teveel an een diersoort is gaat daar ook een virus rond en krijg je natuurlijke selectie maar bij onze soort mag dat blijkbaar allemaal niet meer.
Volgens mij zijn we in Nederland redelijk pragmatisch wat betreft in leven houden van mensen. Dat is overigens ook de reden waarom we normaliter niet zo veel IC-bedden nodig hebben. (secricible heeft het ooit mooi toegelicht, maar even geen tijd om terug te zoeken)
Elisa2 schreef:Deze laatste alinea is een persoonlijk standpunt van deze verloskundigenpraktijk, geen onderzoeksresultaat.Immuunsysteem
Op dit moment is er nog altijd vrijwel geen enkele suggestie over leefstijl waarmee de kans op ernstige Covid-19 verkleind wordt, terwijl er wél toenemend zicht is op risicofactoren. Dit beschouwen wij als een gemis, zeker als er al ingezet wordt op een interventie."
Elisa2 schreef:Precies, de manier waarop dingen gebracht wordenditactor gedrag ipv een normaal verzoek.
Elisa2 schreef:Precies, de manier waarop dingen gebracht wordenditactor gedrag ipv een normaal verzoek.
Elisa2 schreef:Ja dat komt omdat er veel mensen met overgewicht op de IC's belanden, vooral mannen. Maar daar hoor je niemand over maar de spuit is heilig. En ongevaccineerden moeten van de IC's geweigerd worden..maar dikke mensen kennelijk niet. Beetje hypocriet he.
Met bron:
https://www.hartstichting.nl/nieuws/is- ... -en-corona
IMANDRA schreef:Elisa2 schreef:Ja dat komt omdat er veel mensen met overgewicht op de IC's belanden, vooral mannen. Maar daar hoor je niemand over maar de spuit is heilig. En ongevaccineerden moeten van de IC's geweigerd worden..maar dikke mensen kennelijk niet. Beetje hypocriet he.
Met bron:
Er zijn hele uitgebreide beargumentaties en discussies over geweest. Ook buiten Bokt diverse nieuwsartikelen.
Maar sure "je hoort er niemand over"....
Elisa2 schreef:Ja dat komt omdat er veel mensen met overgewicht op de IC's belanden, vooral mannen. Maar daar hoor je niemand over maar de spuit is heilig. En ongevaccineerden moeten van de IC's geweigerd worden..maar dikke mensen kennelijk niet. Beetje hypocriet he.
Met bron: