Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:42

bigone schreef:
Voor diegene die zich zorgen over een allergische reactie maakt, er zijn blijkbaar op elke priklocatie epipennen aanwezig voor het geval dat.

Zoals altijd als er gevaccineerd wordt.

Overal waar gevaccineerd wordt is noodmedicatie aanwezig voor het geval dat het nodig is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:43

Nou, ik blok het nu ook gewoon en laat mijn afspraken staan. Ik moet gewoon vertrouwen hebben in de wetenschap. Er zijn zoveel wetenschappers bij betrokken geweest. Omdat nu één professor iets anders stelt, moet ik niet gelijk zo gaan twijfelen.

Vrijheid van meningsuiting is een groot en belangrijk goed. Maar het laat wel zien hoe het mensen aan het twijfelen kan brengen of op totaal andere ideeën brengen. Met name bij die bizarre klinkklare onzin berichten vind ik dat echt zorgwekkend. Het is niet altijd fijn dat social media zo'n groot open podium biedt.

Bigone, nee het gaat niet om een allergische reactie maar echt over het risico op lange termijn in de zin van risico op auto-immuun ziekte. Maar nogmaals ... het kan zeer prima dat dit gewoon onzin is hoor. Ik vind het wel fijn dat je even 15 min. moet blijven i.v.m. de hele kleine kans op een allergische reactie. Gelukkig reageer ik eigenlijk nooit ergens allergisch op, dus op dat vlak ga ik zeker vol vertrouwen die vaccinatie halen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:13

https://actu.orange.fr/politique/nous-s ... wiWme.html

Deze kwam ik net tegen. In dit artikel is te lezen, dat donderdag 14 januari een website gelanceerd wordt waarop de inentingslocaties te zien zijn en met de inentingslocatie kan kiezen om een afspraak te maken voor vaccinatie.
Tevens is te lezen in dit artikel dat Olivier Véran denkt dat eind januari 1 miljoen Fransen (en 2 Nederlanders := zei mijn man gelijk toen ik het artikel voor hem vertaalde) zijn gevaccineerd. We zullen zien.
Hij geeft aan in dit artikel dat dit vaccin ook werkt als het om de Brittische variant gaat van covid.
De kop van het artikel "Nous savons faire la guerre" vind ik zelf zo typisch Frans want dat betekent: "wij weten hoe we een oorlog moeten voeren" . Fransen gebruiken graag spierballen taal, dus lees even door de cultuur heen. Ik ben er wel blij mee en ben heel benieuwd hoe dit gaat.

Loretta

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:22

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:26

Gut Pien, ik mag toch hopen dat we niet ook al een Brittische variant hebben? ;)

(Ik snap het hoor, jij spreekt natuurlijk vooral Frans en Engels) .

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:28

mysa schreef:
Gut Pien, ik mag toch hopen dat we niet ook al een Brittische variant hebben? ;)

(Ik snap het hoor, jij spreekt natuurlijk vooral Frans en Engels) .

Zolang het maar geen mythische variant wordt.

Dan moeten we ons pas écht zorgen gaan maken....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:55

Kuipers begint nu ook te roepen dat we misschien beter langere tijd tussen de vaccins kunnen houden om mensen sneller te vaccineren. Kan die man zich bezig gaan houden met zijn eigen werk? Ik vind dit echt zo kwalijk, bewust tegen de adviezen van de fabrikant in gaan. Ik hoop echt dat het kabinet zich gewoon aan de procedures houdt zoals afgesproken. Mijn vaccin mogen ze iig houden als ze me als proefkonijn gaan gebruiken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:00

Het is al wel bewezen dat na de eerste vaccinatie van Pfizer men ongeveer 85 % beschermd is, na de tweede 95 % dus ja ik snap gezien het drama in Engeland de oproep heel erg goed. Dat geeft ook de tijd aan fabrikanten om voldoende vaccins te verspreiden en meteen er voor te zorgen dat nu twee keer zoveel mensen met het Pfizer vaccin in hoge mate beschermt kunnen worden.
Laat mij dan maar proefkonijn zijn, liever één prik met 85% bescherming dan geen prik en nog maanden risico lopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:07

Pfizer geeft zelf aan geen garanties te geven en ook niet te weten hoe lang 1 prik helpt en raadt het af. Ik vind het echt compleet onverantwoord om nu op eigen houtje een ander plan te gaan trekken dan hoe het vaccin bedoeld is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:12

Er word wel aangegeven dat er vier weken tussen mag zitten ipv drie, maar ik snap je wel. Het is natuurlijk wel de vraag of je over vier weken wel voldoende hebt om die tweede prik te zetten. Zolang daar geen garanties voor zijn kun je dit eigenlijk niet doen .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:17

Er mag zelfs maximaal 6 weken tussen zitten volgens de EMA als dat noodzakelijk is (dat geeft je dus 3 weken speling als je ziek bent oid) Dat is dus wat mij betreft dan ook de absolute grens. Zowel EMA als CBG raden langer uitstel af. De fabrikanten ook. Ga dan niet eigenwijs doen als intensivist of als politiek.
De britten gaan nu al naar 12 weken, de denen willen de 6 weken als standaard gaan inzetten (met het risico dat het dus in sommige gevallen later wordt). Belgie heeft het zelfs over 6 maanden al.

Ik hoop echt dat de politiek gewoon luistert naar de mensen die er verstand van hebben. En dat Kuipers zich weer bezig gaat houden met de IC (waar iedereen wel de vaccins krijgt met netjes 3 weken er tussen nb)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:24

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:28

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:29

Iris82 schreef:
Loretta schreef:
Volgens de GGD is het in principe mogelijk om 24 uur per dag te gaan vaccineren wanneer er genoeg vaccins zijn.

https://www.dvhn.nl/extra/24-uur-per-da ... 48257.html

Jeej, krijg je een oproep voor zondagnacht om 03.00u... :=

Ms gaan ze wel huis aan huis :)) wordt er midden in de nacht aangebeld :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:30

Zou mij niet boeien hoor. Ik zet mijn wekker wel. _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:34

Zouden ze er een ontbijtje bij leveren dan? :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:47

Iris82 schreef:
Loretta schreef:
Volgens de GGD is het in principe mogelijk om 24 uur per dag te gaan vaccineren wanneer er genoeg vaccins zijn.

https://www.dvhn.nl/extra/24-uur-per-da ... 48257.html

Jeej, krijg je een oproep voor zondagnacht om 03.00u... :=

Ik zou er voor opstaan.

Maar voorlopig is dus niet de GGD capaciteit de beperkende factor, maar de hoeveelheid vaccins.

Ik hoop dat de productie daarvan goed snel versneld kan worden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:48

secricible schreef:

Wij presenteren u:
De spuit,
En voor het ontbijt wat Fruit.
En tot besluit, krijgt u zelfs een beschuit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:51

MarlindeRooz schreef:
Zou mij niet boeien hoor. Ik zet mijn wekker wel. _O-

Ik ook hoor! :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:53

Het heeft ook wel wat denk ik, midden in de nacht je vaccinatie gaan halen :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:06

Femke_Tweety schreef:
secricible schreef:

Wij presenteren u:
De spuit,
En voor het ontbijt wat Fruit.
En tot besluit, krijgt u zelfs een beschuit.

_O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:14

Sta ook tot 4 in de kroeg dus ik doe niet moeilijk :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:21

Ik moet zondagochtend 9:15 en ben meer een avondmens. 3:00 zou voor mij ook geen enkel probleem zijn haha. Nee voor een vaccin als dit in deze crisis ben ik 24/7 beschikbaar en had ik het ook niet erg gevonden om daar 1 of 2 uur voor in de auto te moeten zitten. Ik las ergens dat iemand op het werk gevaccineerd kon worden, maar aan de kust in hun vakantiehuisje zat. Ik wil die vaccinatie zo graag dat ik zelfs in zo'n geval op en neer gereden was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:37

Het blijkt dat een aantal thuiszorg bedrijven hun medewerkers meteen een brief hebben gestuurd en velen daarvan ook direct een afspraak hebben gemaakt. Een van de redenen dat mensen die veel eerder aan de beurt zouden moeten zijn nu geen vaccin kunnen krijgen. Ik vind dat ronduit triest , vanavond bij nieuwsuur een directeur die dat openlijk toegaf .

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:44

bigone schreef:
Het blijkt dat een aantal thuiszorg bedrijven hun medewerkers meteen een brief hebben gestuurd en velen daarvan ook direct een afspraak hebben gemaakt. Een van de redenen dat mensen die veel eerder aan de beurt zouden moeten zijn nu geen vaccin kunnen krijgen. Ik vind dat ronduit triest , vanavond bij nieuwsuur een directeur die dat openlijk toegaf .

Oh dat is nieuw voor mij! Maar die brieven zijn gefaseerd uitgegeven en ik moet mijn brief straks ook tonen. Daar staat mijn werkgever natuurlijk op. Ik ga er van uit dat mijn werkgever gewacht heeft tot hij toestemming had van de RIVM/GGD. Ik moet 24 jan. voor de eerste vaccinatie en heb mijn brief al wat dagen in huis liggen.

Je kunt het de mensen die gebeld hebben niet kwalijk nemen. Ik heb gebeld zodra mijn werkgever aangaf dat ik mocht bellen. Daarnaast vragen ze aan de telefoon of je een brief hebt en wat je functie is. Thuiszorg valt gewoon ook onder de eerste groep die gevaccineerd wordt. Dus van voorkruipen kun je dan ook niet echt niet spreken.

Ik ga nieuwsuur eens even terug kijken.