Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:MoniqueT schreef:Misschien toch lekker samen gaan eten en slapen in de Parador in Lorca.
Leuk idee, maar dan moet je én heel snel zijn én geluk hebben.
Needje schreef:Heel eerlijk, ik vul in dat ik geen auto heb. Want ik vind het achterlijk dat ik ver weg moet reizen omdat ik een auto heb als er in de buurt gewoon een locatie is.
Bloodymary schreef:Wordt dat dan geaccepteerd? Want dat kan iedereen dan toch doen en er van alles op zetten. Leuk, dan ga ik dat doen en plastificeren.
bigone schreef:Daar gaat de handhaving echt niet intrappen maar je kunt altijd de gok nemen.
secricible schreef:bigone schreef:Daar gaat de handhaving echt niet intrappen maar je kunt altijd de gok nemen.
in principe is handhaving opgeroepen coulant om te gaan met mensen die claimen de mondkapjes niet te kunnen dragen, dus zelfs zonder zo'n briefje zou het prima moeten zijn als je er naar gevraagd wordt en jij kan uitleggen waarom je geen mondkapje kan dragen.
verootjoo schreef:Bloodymary schreef:Wordt dat dan geaccepteerd? Want dat kan iedereen dan toch doen en er van alles op zetten. Leuk, dan ga ik dat doen en plastificeren.
Persoonlijk zou ik me erg bezwaard voelen als ik onterecht met zo'n kaartje zou lopen, maar misschien hebben andere mensen een wat minder sterk geweten.
Cookies schreef:Is er helemaal geen testlocatie in de buurt mvandeende of was er nu even niks beschikbaar? Vaak helpt het om een paar keer heen en weer te bladeren bij het aanvragen van een test.De eerste keer kreeg ik ook een locatie van 60 km verderop. Dus hup weer terug op de pagina ervoor en nog een keer invoeren, na 2 x heen en weer gebladerd te hebben was er ineens een plekje 5 km verderop beschikbaar.
Blussem schreef:en jij hebt een stempel van je zorginstelling en behandelaar daar op laten zetten?Is dit hier al gedeeld?
Hier kun je kaartjes downloaden voor geval wanneer je vanwege medische aandoening geen mondmasker kunt dragen.
https://www.vilans.nl/vilans/media/docu ... kapjes.pdf
Ik gebruik zelf deze als ik met een vriend op stap ben die slecht horend is. Ik moet zeggen dat eigenlijk de meeste mensen niet moeilijk om doen om in dit geval voor anderen wel vrij snel duidelijk is dat hij slecht horend is en onder ander lip lezen gebruikt om je beter te begrijpen.
mvdende schreef:Cookies schreef:Is er helemaal geen testlocatie in de buurt mvandeende of was er nu even niks beschikbaar? Vaak helpt het om een paar keer heen en weer te bladeren bij het aanvragen van een test.De eerste keer kreeg ik ook een locatie van 60 km verderop. Dus hup weer terug op de pagina ervoor en nog een keer invoeren, na 2 x heen en weer gebladerd te hebben was er ineens een plekje 5 km verderop beschikbaar.
Nee Roosendaal is met 30km de dichtstbijzijnde. Anders Etten-Leur, maar dat is dus verder weg.
Wij hebben echt pech hier in deze hoek van Nederland. Ik woon dan ook nog eens onder Bergen op zoom, zelfs een teststraat in Bergen op zoom zou op 10-15km uitkomen.
Eleeke schreef:Needje schreef:Heel eerlijk, ik vul in dat ik geen auto heb. Want ik vind het achterlijk dat ik ver weg moet reizen omdat ik een auto heb als er in de buurt gewoon een locatie is.
Dat heeft er niet veel mee te maken.
Sommige locaties tijd je met een auto doorheen en kun je niet naartoe zonder auto.
Op de loop locaties moet je parkeren, uitstappen in de rij gaan staan en in een hokje getest worden.
(Er zijn ook mix locaties)
IMANDRA schreef:secricible schreef:
in principe is handhaving opgeroepen coulant om te gaan met mensen die claimen de mondkapjes niet te kunnen dragen, dus zelfs zonder zo'n briefje zou het prima moeten zijn als je er naar gevraagd wordt en jij kan uitleggen waarom je geen mondkapje kan dragen.
Vind zo'n printbare verklaring ook wel iffy hoor. Als die te veel worden misbruikt, dan kunnen mensen die oprecht een goede reden hebben + doktersadvies, hem niet meer gebruiken omdat ze er niet op kunnen vertrouwen... Al kunnen zij het natuurlijk beter via de dokter of huisarts doen denk ik.
Citaat:Vindicat gaat passagiers feestbus aanspreken
Het bestuur van de Groningse studentenvereniging Vindicat gaat een aantal leden stevig toespreken vanwege het overtreden van de coronaregels in een feestbus. Op beelden is te zien hoe meerdere feestvierders geen mondkapje dragen, springen en lachgas gebruiken.
Vindicat-voorzitter Wessel Giezen bevestigt dat het om leden van Vindicat gaat en zal de betrokkenen een preek geven, "want dit kan echt niet door de beugel". Hij laat weten dat de studentenvereniging de leden geregeld per mail afraadt huisfeesten te geven.
De busmaatschappij erkent bij RTV Noord dat de regels niet zijn nageleefd en spreekt van een incident. Het bedrijf organiseert al maanden 'coronaproof feestritten' en zegt volgens een maas in de wet te opereren. "Wij vallen onder de regels van de touringcarbranche en mogen dus met volle bezetting rijden. Verplicht zitten hoeft niet." De veiligheidsregio zou op de hoogte zijn van de feestritten.
Skivakantie
Voorzitter Giezen kan nog niets zeggen over eventuele sancties tegen de feestvierders. De activiteit was volgens hem "absoluut niet" vanuit het bestuur georganiseerd. Vindicat zoekt nu contact met de politie en de gemeente om het incident te bespreken.