Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:47

besita schreef:
Ja bij ons in Belgie zijn ze gek met hun mondkapjes ..je moet ze bijna overal op ...ook op de meest onlogische plaatsen ( bos , natuurgebieden ,aan de zee ,lege straten etc )
Met de 35° van 2 weken terug gewoon absurd
Vind trouwens steeds het antwoord dat chirurgen ze ook een hele dag op hebben en dat we dus niet moeten klagen afgezaagd ..dat is idd niet vergelijkbaar ..een operatiekwartier heeft een uitmuntend ventilatiesysteem en de lucht is er ook nog eens erg zuiver

Het verschil is idd of je hard moet lopen met dat mondkapje of alleen ingespannen kleine bewegingen moet maken. Fors inspannen is niet goed voor je met mondkapje, vanwege dat hyperventilatie effect, dus een CO2 overschot.
Een CO2 overschot is vervelend, je wordt er duizelig van, maar het is niet schadelijk. Tenminste, als het reversibel is, en dat is het bij gewone mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:04

Wat een grap dit, die man is toch echt niet meer serieus te nemen. Nog meer beelden van de bruiloft van Grapperhaus, hij schudt iemand de hand, slaat zijn arm om iemand heen, mensen houden geen afstand (goh, dus toch niet alleen bij dat moment op het bordes :+ ).

In zijn eigen woorden: wat een aso. Vandaag is er een debat in de tweede kamer, mag toch hopen dat hij moet vertrekken.

Koren op de molen van de mensen van Viruswaanzin, zo dom dit, onbegrijpelijk. En volkomen respectloos naar bijvoorbeeld horecaondernemers die hard werken om te voorkomen dat ze een dikke boete krijgen voor dit soort "foutjes".

https://nos.nl/l/2346380

Fitzroy

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:50

Hij had gewoon echt die bruiloft moeten verplaatsen. Van mij mag hij ook opstappen. Hoe kun je de baas zijn van mensen die jouw sancties uit moeten voeren terwijl je je er zelf niet aan houdt? Ik ben echt geen Viruswaanzin-aanhanger, integendeel, maar dit is niet uit te leggen. Weg ermee ..

Gisteren bij Jinek gaven de politiek journalisten alleen aan dat dit niet snel zal gebeuren omdat kamerleden allemaal als de dood zijn dat er van hen ook foto’s opduiken van hen met minder dan 1,5 meter. Nou, sorry, maar als niemand zich er aan houdt waarom zouden de Nederlanders dat dan wel doen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:00

Exact, een bewindsman die niet het benul heeft dat nu een bruiloft organiseren heel onverstandig is, die heeft ook het benul niet om ons land te regeren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:48

Gewone nieuwssites lijken onderhand op Privé of de Story :7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:31

Alhoewel ik vind dat hij flink door het stof moest na de eerste foto is de aanwezigheid van blijkbaar veel meer foto’s terwijl hij en mensen om hem heen aangaven dat tijdens het eten de afstand werd bewaard en dit nu niet zo is hij beter zijn boeltje kan pakken. Een foto is een momentopname zeggen we hier vaak op bokt maar in dit geval zijn er blijkbaar heel veel verkeerde momenten en moet het kabinet zorgen voor geloofwaardigheid en hem er uit zetten.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:03

Marie_Anne schreef:
Wat een grap dit, die man is toch echt niet meer serieus te nemen. Nog meer beelden van de bruiloft van Grapperhaus, hij schudt iemand de hand, slaat zijn arm om iemand heen, mensen houden geen afstand (goh, dus toch niet alleen bij dat moment op het bordes :+ ).

In zijn eigen woorden: wat een aso. Vandaag is er een debat in de tweede kamer, mag toch hopen dat hij moet vertrekken.

Koren op de molen van de mensen van Viruswaanzin, zo dom dit, onbegrijpelijk. En volkomen respectloos naar bijvoorbeeld horecaondernemers die hard werken om te voorkomen dat ze een dikke boete krijgen voor dit soort "foutjes".

https://nos.nl/l/2346380

Oo echt.. Opstappen die man! Wat erg, en dan anderen voor aso uitmaken.

Edit: ik moest wel lachen om de laatste opmerking: De Kok publiceert bewust niet alle foto's in één keer. "Als ik dat doe, verdien ik maar één keer wat."
Laatst bijgewerkt door Solistar op 02-09-20 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:04

poeh, ik vind nu ook wel dat hij beter op kan stappen.
Niet om de misstappen en om het feit dat hij zei "aso" en het zelf deed. Maar hij meldde heel duidelijk dat buiten de foto's er geen misstappen waren gemaakt, dat hij constant bezig was geweest iedereen zich aan de afspraken te laten houden.
En nu blijkt toch dat dat gelogen is en dat hij het ook niet zo nauw nam. Dat lijkt me geen betrouwbare basis voor zo'n sleutelfiguur in deze corona-situatie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:06

Magrathea schreef:
Gewone nieuwssites lijken onderhand op Privé of de Story :7

Dit is geen Privé of Story verhaal, dit is iemand die mij oplegt dat ik geen feestjes mag geven en absoluut niet de 1.5 m mag breken anders ben ik de grootste aso van het land en iemand die mij 400€ boete + strafblad oplegt wanneer ik dit wel doe, dit mag zeker weten lekker in de krant en hij kan zijn boeltje bijeen pakken. Wat een aso zelf ja.

Ik had toch weer gelijk over dat het geen moment opname was. Maar goed. Weg wezen en heel gauw. En ook graag een strafblad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:10

Niet alleen Grapperhaus mag flink door het stof, Baudet net zo goed. Dus als Grapperhaus op moet stappen dan ook Baudet. Gelijke monniken gelijke kappen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:11

purny schreef:
Niet alleen Grapperhaus mag flink door het stof, Baudet net zo goed. Dus als Grapperhaus op moet stappen dan ook Baudet. Gelijke monniken gelijke kappen

Die legt mij toch anders niet op wat ik moet doen.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:13

Baudet is tegen veel van de huidige maatregelen, en heeft ze zeker niet bedacht. Die man komt daardoor meer integer over (voor zover ik hem integer kan noemen) dan Grapperhaus. Mi totaal geen vergelijking.
Laatst bijgewerkt door Solistar op 02-09-20 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:13

Ik ben er serieus helemaal klaar mee met deze waanzin.
Waar men uiteindelijk toch wel duidelijkheid over krijgt;
https://niburu.co/het-complot/15368-riv ... oronadoden

Ik zal niet zeggen dat er niet iets aparters is geweest met die mensen die bijna stikte en zeer moe waren maar het is toch allang klaar.
En waar zijn al die griepmensen opeens?
Heb je gelezen over dat vaccin waar je je als proefkonijn voor kan aanbieden?
Lees de verschijnselen eens,ja griep wat anders.
En dan als je in de winkel komt,helaas moet je nog altijd boodschappen doen...hoe mensen kunnen reageren,OMG...

Dan heb ik deze nog (ja en nog veel meer)...

Dit verhaal kwam ik tegen
Ze weten al precies wat er gaat gebeuren. Het draaiboek van de WHO volgen....
Weet u waarom Trump zich terugtrok uit de WHO?...Gesteund door Poetin aan zijn zijde?... verbaas me erover dat er zo weinig onderzoek gedaan wordt naar wat er écht in Nederland en de rest van de wereld aan de hand is.
De meeste mensen slikken de berichten van de NOS/NPO nog als zoete koek en denken dat Mark Rutte en Hugo de Jonge eerlijke mensen zijn.
In 2007 hebben 167 landen hun handtekening gezet onder een coronaplan van de WHO.
Een groot plan was nooit een geheim van gemaakt is. Een akelig plan.
In 2009 heeft Robert de Ruiter een boek uitgegeven: Corona, waarin precies beschreven wordt wat er nu gebeurd.
In 2018 heeft de WHO de onschuldige griep corona aan de A-lijst met zeer gevaarlijke besmettelijke ziektes zoals tyfus, polio enz. toegevoegd.
Bij een uitbraak van een ziekte op de A-lijst dient direkt groot alarm geslagen te worden. Niemand begreep eerst waarom dit gedaan was.
Zoals ieder voorjaar kwam ook dit jaar de voorjaarsgriep die corona heet.
Het virus overleeft echter de 25 graden niet. 16 Maart 2020 was het al niet meer aktief. Dat was nog vóór de lock-down.
Tóch gingen we in lock-down. Er werden vreemde berichten gegeven en onbegrijpelijke maatregelen genomen en bijna niemand stelde vragen.
Want, waar kwamen vóór corona mondkapjes vandaan?
Waarom mochten die bedrijven niet meer leveren en kwam in het nieuws dat er geen mondkapjes waren? Veel van deze bedrijven waren de eerste die failliet gingen.
De ene rare regel volgde de andere op zonder gerust te stellen, zonder adviezen voor je gezondheid.
We hebben reeds een half jaar angst moeten slikken. Angst in combinatie met bedreiging.
Nóg een raar punt in de coronageschiedenis is dat er ineens héél veel geld uitgegeven kan worden. We moeten al járen bezuinigen. Kosten voor levensonderhoud stijgen de pan uit terwijl salarissen al jaren niet verhoogd zijn. En zo, zónder overlegd te hebben met de 2e kamer geeft Rutte achter elkaar miljaren uit. Ons belastinggeld. Inmiddels méér dan 2.000.000 miljard. Niemand vraagt zich af hoe dit kan.
Eén van de maatregelen is: we moeten een mondkapje dragen. Maar het mag geen gecertificeerd mondkapje zijn. Dat is raar. Want een niet gecertificeerd mondkapje heeft geen nut. En iedereen draagt het braaf.
De regering moet de situatie rekken want de regering heeft in 2007 voor het plan getekent en dat plan dient uitgewerkt te worden.
Maatregelen worden onduidelijker, het hele volk baalt maar iedereen gelooft nog dat corona aktief is en dát moet zo blijven want de noodwet móet erdoor.
Met de noodwet zijn we ál onze vrijheden kwijt. Voor altijd. Er komen nooit verkiezingen meer. Want Nederland moet een dictatuur worden. Ieder land dat in 2007 getekent heeft moet een dictatuur worden.
Het einddoel van het grote plan is dat uiteindelijk de hele wereld geleid wordt door één dictator. Totale macht over mens én natuur. Waarom? Google dat maar.
Trump had het plan snel door. En verzet zich met hand en tand. Poetin had het plan snel door en vecht aan de zijde van Trump.
En toen was daar ineens de president van Wit-Rusland. Vers van de pers en voor de WHO klaar om met een aanbod van 92 Miljoen aan het dictatuur-lijstje toegevoegd te worden. Dat liep echter anders. Deze nieuwe president weigert aan het plan van de WHO mee te werken. Paniek! Bied het IMF een paar weken later het tienvoudige aan. Wat het IMF en de WHO nooit verwachten gebeurd. Deze nieuwe president toont geen angst en geeft een persconferentie waarin hij de misstanden van de WHO en het IMF open en bloot op tafel legt.
Vrije journalisten duiken erin en ontdekken dat alle landen die wél aan het plan meewerken en hun land en volk verloochenen dergelijke bedragen aangenomen hebben.
Nederland is één van die landen.
Dát is er aan de hand
Er is geen corona meer. Corona was een gewone griep zoals we jaren gehad hebben en waar we nooit eerder bang voor zijn geweest.
Bron Onze Democratie

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:14

sureido schreef:
purny schreef:

Die legt mij toch anders niet op wat ik moet doen.

Dit ... Baudet zit in de oppositie... die maakt dus geen beleid.
Wel graag even duidelijk hoe de politiek nou werkt.
Dat heeft verder helemaal niet met integer te maken. Hij is namelijk al een aantal keer radicaal van standpunt gewijzigd maar dat is aan de kiezer bij de verkiezingen straks.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:15

Baudet is tegen de 1.5 m regel. Dus kunnen zeggen wat we willen maar hij voegt wel daad bij woord. Dat wat we nu toch net weer even niet van Grapperhaus kunnen melden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:16

purny schreef:

Baudet opstappen? Opstappen als wat? Hij is toch geen minister?

sureido schreef:
Baudet is tegen de 1.5 m regel. Dus kunnen zeggen wat we willen maar hij voegt wel daad bij woord. Dat wat we nu toch net weer even niet van Grapperhaus kunnen melden.

ook alleen maar omdat hem dat nu zo uitkomt, voorheen was hij juist de grootste voorstander van een lockdown, toen NL geen lockdown wilde. Baudet is gewoon voor datgene waar het kabinet tegen is.
Laatst bijgewerkt door secricible op 02-09-20 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:17

secricible schreef:
purny schreef:

Baudet heeft net zo goed een voorbeeldfunctie! Hij kan zijn functie als halve volksvertegenwoordiger neerleggen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:18

Purny meen je dit nou? Hij is juist volksvertegenwoordiger en heeft dus aanhanger onder zijn standpunten. Dat jij en ik het daar niet mee eens zijn is dus niet hoe het werkt hè.
Dan vertegenwoordig je dus niet het volk... want wij zijn niet het hele volk.

Zijn mensen het niet met hem eens zie je dat terug in het aantal zetels wat hij straks krijgt.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 02-09-20 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:19

Omdat hij woord bij daad voegt? Nu wordt ie helemaal mooi. Je kan alles van hem vinden maar dit is echt complete onzin. Het is ook mijn persoon niet maar dit is echt een vergelijking van nul.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:19

lenaa_tje schreef:
Purny meen je dit nou? Hij is juist volksvertegenwoordiger en heeft dus aanhanger onder zijn standpunten. Dat jij en ik het daar niet mee eens zijn is dus niet hoe het werkt hè.

Baudet is voor heel veel mensen een voorbeeld. Die het eens zijn met zijn ideeën.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:20

sureido schreef:
Dit is geen Privé of Story verhaal, dit is iemand die mij oplegt dat ik geen feestjes mag geven

Dat mag wel, tot 250 mensen buiten

Citaat:
en absoluut niet de 1.5 m mag breken anders ben ik de grootste aso van het land

Dat is volgens mij nooit zo gezegd?

Citaat:
en iemand die mij 400€ boete + strafblad oplegt wanneer ik dit wel doe, dit mag zeker weten lekker in de krant en hij kan zijn boeltje bijeen pakken. Wat een aso zelf ja.

wanneer iemand een boete krijgt, is mij nog niet helemaal duidelijk.. ik heb het idee dat dat meer bij overlast is..

Citaat:
Ik had toch weer gelijk over dat het geen moment opname was. Maar goed. Weg wezen en heel gauw. En ook graag een strafblad.

Dat heb je met je eerste boete sowieso niet dacht ik.. wel een aantekening, maar dat heeft geen invloed op je VOG..

Verder vind ik het echt bijzonder onhandig en ik snap niet dat hij dat dit zo gedaan heeft..
Er zijn mensen zat die gewoon feestjes gegeven hebben en daar prima mee weggekomen zijn, geen boete gehad hebben of iets, maar iemand in die positie kan dat gewoon niet doen... dat is het nadeel van minister zijn..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:20

purny schreef:
lenaa_tje schreef:

Baudet is voor heel veel mensen een voorbeeld. Die het eens zijn met zijn ideeën.

Ja en die mensen hebben recht op een volksvertegenwoordiger of jij het daar nou mee eens bent of niet.
Heeft hij geen aanhangers zie je dat dus terug in de verkiezingen straks.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:22

vivana schreef:
Ik ben er serieus helemaal klaar mee met deze waanzin.
Waar men uiteindelijk toch wel duidelijkheid over krijgt;
https://niburu.co/het-complot/15368-riv ... oronadoden

Serieus? Hier prik je toch zo doorheen?
Sowieso een grafiek uit Australië gebruiken en dan ook alleen maar 2019 vergelijken met 2020 is niet echt heel betrouwbaar.

De discussie is dus dat we dit jaar een veel lagere oversterfte hebben obv de griep dan afgelopen jaren. Maar dat is toch ook mega logisch? We hebben eerst een ziekte gehad die het gros van de zwakke uit de samenleving er uit gefilterd heeft, dan zijn er nou eenmaal een heel stuk minder die nog kunnen overlijden aan de griep....
Dat betekend niet dat het RIVM griepdoden heeft neergezet als corona-doden, dat betekend dat er gewoon minder mensen meer aan de griep dood kunnen gaan, omdat de risicogroep die normaal sterft aan de griep nu al overleden is aan corona.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:24

purny schreef:
secricible schreef:

Baudet heeft net zo goed een voorbeeldfunctie! Hij kan zijn functie als halve volksvertegenwoordiger neerleggen

maar je rol als volksvertengewoordiger neerleggen gaat compleet tegen ons politieke stelsel in, dus dat zou raar zijn.
Grapperhaus heeft een daadwerkelijke baan (namelijk minister), dus die kan zijn baan neerleggen. Volksvertegewoordiger leg je niet neer als je iets doet dat niet mag. Dan kun je hoogstens door je partij er uit gezet worden omdat zij niet meer willen dat je hun vertegenwoordigt, of je kan als partij geen stemmen meer krijgen omdat het volk het er niet mee eens is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:28

Dit inderdaad... nu leidt Baudet zijn partij zelf en is de kans groter dat er mensen uit zijn partij stappen en dat hij straks niet genoeg mensen heeft.
Maar wat ik zo lees heeft hij nog genoeg aanhangers dus dat zal nog niet zo snel gebeuren. Ook is er voor hem nog geen aanleiding om zijn ideeën aan te passen. Kan nog komen als er straks nog wel een uitbraak dreigt en hij weer 100% zijn mening omgooit en weer om een totale lockdown vraagt zoals begin dit jaar.
Maar hij is volksvertegenwoordiger en geen minister, dus geen onderdeel van het kabinet en dus niet verantwoordelijk voor beleid. Het is echt aan de kiezers straks. Of hij dus in de oppositie blijft :) of dat er juist wel heel veel mensen het met hem eens zijn.