veneri schreef:Heeft iemand tips?
Door de weeks eet ik gezond en let ik op wat en hoeveel ik eet.
In het weekend.... neem een paar wijntjes, een chippie.... nog meer chips....en dan nog een pizza.... dat dus.
In het weekend, en dan met name vrijdag en zaterdagavond dus, vreet ik me letterlijk vol aan alles wat lekker is.
Mijn zwakke punt is dus echt vooral chips. Simpel is om het gewoon maar niet te kopen. Als ik er eenmaal aan begin blijf ik eten. En ach,ik moet nog eten en die pizza kan er ook nog wel bij....
Wat is nou een makkelijke crunchy en gezonde vervanger van een zak chips?
Moet wel knapperig zijn en het liefst zo uit de zak te pakken natuurlijk haha.
Heb een tijdje japanse mix of studentenhaver geprobeerd, maar dat beviel niet zo goed.
Zoek ook iets met niet teveel calorien.
Bordje rauwkost ook tijdje geprobeerd, maar heb niet altijd zin om dat klaar te maken en vaak neem ik daarna toch nog iets ongezonds, omdat het niet echt vult en/of voldoening geeft.
Ben echt een gezelligheidssnaaier maar als ik eenmaal begin zit er geen stop op.
Na het weekend vaak +1kg, wat ik er dan in de loop van de week wel weer afkrijg, maar op deze manier val ik dus niet af...
Slechte tips:
Koop een zak chips die qua gewicht weinig inhoud heeft. Lichte chips. Er zijn grote zakken die 125 gram wegen terwijl de meeste 200 wegen. Die verdeel je dan over 2-3 dagen in t weekend.
Eet maar n halve pizza. Goed ruiken, lang kauwen en langzaam eten.
Zet, voordat je weer de fout in wil gaan met het volgende item, je timer op 10 minuten. Kijk en ruik aan t item gedurende die 10 minuten. Wil je t daarna nog steeds?
Drink een glas water voordat je wat pakt.
Of eet n bak kwark of Griekse yoghurt uit voorzorg.
Drink geen alcohol zodat je je focus kunt houden.