Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:10

Vulina schreef:
Misschien ben ik nu straks wel de advocaat van de duivel }:)
Maar... uiteindelijk valt iedereen af door te weinig te eten. Niemand komt aan door te weinig calorieën..

Ik vind dat dat ook gezegd mag worden toch? We steunen elkaar, motiveren, maar elke keer roept iedereen; aangekomen want ik hou vocht vast. Maar vooral als je écht te zwaar bent, kun je gewoon gerust meerdere kilo's per week verkiezen in het begin, door minder te eten dan je eigenlijk nodig hebt.

Natuurlijk medische oorzaken als uitzondering gezien.

Klopt hoor, ik had eens een discussie met iemand over de weegdag, zij woog aan het eind van de week en iemand anders op maandag.. Zij vond dat op maandag wegen dan niet handig was, want na het weekend weeg je zwaarder :+ Ik snap dat het gevoelsmatig zo werkt, maar als je iedere week op dezelfde dag weegt zou dat niets uit moeten maken..

Rockwitch, beterschap!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:14

rockwitch schreef:
Vandaag is een goeie dag. Net 3 verstandskiezen laten trekken dus voorlopig eet ik niet veel.

Beterschap! Ik moet er ook 2, maar kijk er zó tegen op...

landvrouw

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:29

@rockwitch, hopelijk valt het allemaal mee! Lekker soepjes eten, heerlijk vond ik dat na het verwijderen van ze alle 4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:29

Ik heb trouwens een crosstrainer gekocht, toch overstag gegaan.. Met dit weer fiets ik ook niet naar het werk en wandelen vind ik echt niks aan. Crosstrainer is toch een stukje effectiever en heb er de ruimte voor.
Nog naamsuggesties? :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:40

Oh wat goed! Welke heb je gekocht?

Ik zou hem Titus noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:49

Haha grappig, ik dacht aan Tinus :+ Of Tinie, van Tinie en Lau :')
Van Decathlon, een uit de middenmoot, niet te gammel en ook niet te overdreven..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 10:59

Beterschap rockwitch!

Corona kilo's is wel een makkelijke idd, mooi klaar mee.

Relaxed, ik zou ook Tinus doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:01

Coronakilo's dat is hetzelfde als kerstkilo's.. Ze zeggen toch dat je niet aankomt tussen kerst en oud en nieuw, maar wel tussen oud en nieuw en kerst :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:15

Relaxed schreef:
Ik heb trouwens een crosstrainer gekocht, toch overstag gegaan.. Met dit weer fiets ik ook niet naar het werk en wandelen vind ik echt niks aan. Crosstrainer is toch een stukje effectiever en heb er de ruimte voor.
Nog naamsuggesties? :')

Cor :)) of Ross :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:18

Declan, naar Decathlon :))

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:19

Ik heb weer mijn rondje hard gelopen. Waaide best hard %)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:00

Vulina; zeker waar, maar ik weet van mezelf dat als ik in het weekend pannekoeken, mc donalds, bbq, donuts en pasta eet dat ik geen kilo vet aan kom, maar een kilo vocht. Want binnen 1 dag 0.8 verliezen aan vet dat werkt niet zo hahaha(was het maar waar).

Over het algemeen mag het niks uitmaken of je maandag of vrijdag weegt. Ik doe het op vrijdag omdat die dan het minste getal aangeeft, maar afvallen ddoe ik sowieso.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:06

Vulina schreef:
Ik heb weer mijn rondje hard gelopen. Waaide best hard %)

Ik fiets tegen de wind in...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:10

Dustinlover schreef:
Vulina; zeker waar, maar ik weet van mezelf dat als ik in het weekend pannekoeken, mc donalds, bbq, donuts en pasta eet dat ik geen kilo vet aan kom, maar een kilo vocht. Want binnen 1 dag 0.8 verliezen aan vet dat werkt niet zo hahaha(was het maar waar).

Dat klopt deels wel, maar wat je dan afvalt nadat die kilo er af is, is ook geen vet. Want die reserve is weer aangevuld in het weekend. Als je echt vet wilt verliezen moet je structureel minder calorieën eten dan je nodig hebt. Je komt echt niet alleen vocht aan van het eten van vettige dingen.. Dan had ik nu een vetpercentage van 0.1 en een waterhoofd :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:19

wat balen Purny, hopelijk is het volgende maand beter!!

Vulina, mee eens, 'ieder pondje gaat door het mondje' klopt natuurlijk... Maar er zijn natuurlijk ook wel andere factoren die een rol spelen, beweging, hormonaal, leeftijd, schildklier/metabolisme werking etc.

ik ben nu 47 en merk dat het een stuk minder makkelijk gaat om iets af te vallen dan wanneer ik nog rond de 30 was. maar goed, de eerste mijlpaal is ook voor mij in zicht. de eerste 5kg is er nu bijna af. nog 0,6kg.

vanmorgen aardig gesport.. moesten 20 pinken verplaatst worden naar de wei die het verst weg is, dus flink doorgelopen (rennen doe ik uit principe niet haha).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:22

Dat het moeilijker is om af te vallen als je wat ouder bent klopt, je caloriebehoefte is minder.

In the end is het inderdaad heel simpel, als je calorieinname minder is dan je behoefte val je af. En die andere factoren zijn zeker van invloed op wat je behoefte en inname is.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:46

Vulina schreef:
Dustinlover schreef:

Dat klopt deels wel, maar wat je dan afvalt nadat die kilo er af is, is ook geen vet. Want die reserve is weer aangevuld in het weekend. Als je echt vet wilt verliezen moet je structureel minder calorieën eten dan je nodig hebt. Je komt echt niet alleen vocht aan van het eten van vettige dingen.. Dan had ik nu een vetpercentage van 0.1 en een waterhoofd :P

Haha.. Nee alleen in de groten lijnen val ik af. Sinds vorige week vrijdag 4 kilo dus tot nu toe nog 1 kilo per week. Ik kan heel hard afvallen, maar dat wil ik niet.. Vandaag ook gewoon 2 boterhammen kaas met soepje op en dan vanavond ga ik receptje maken wat ik op facebook zag staan met gehakt,witlof,kerrie en ei. Ben benieuwd hoe het smaakt.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:18

Yeahh hier -1.2
Eindelijk het begin is er. Vanavond weer een stuk in het bos lopen met een collega die ook af wil vallen. @Purny Ik zou toch eens calorieën gaan tellen. Was voor mij echt een eyeopener. Ik doe dat via MyFittnesPal. Ik heb net 3 kleine aardappeltjes op gebakken met 3 eitjes. Aardappeltjes waren over van gisteren. Het vult iig wel.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 15:12

Wat zijn jullie lekker bezig! *\o/*

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:35

Ik heb even en offday, zo ontzettend gevreten vandaag, slaat helemaal nergens op... Maar goed, zo mn aspergesoepje en verder niks meer vandaag, en morgen weer normaal doen...

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:47

veneri schreef:
Heeft iemand tips?
Door de weeks eet ik gezond en let ik op wat en hoeveel ik eet.
In het weekend.... neem een paar wijntjes, een chippie.... nog meer chips....en dan nog een pizza.... dat dus.
In het weekend, en dan met name vrijdag en zaterdagavond dus, vreet ik me letterlijk vol aan alles wat lekker is.
Mijn zwakke punt is dus echt vooral chips. Simpel is om het gewoon maar niet te kopen. Als ik er eenmaal aan begin blijf ik eten. En ach,ik moet nog eten en die pizza kan er ook nog wel bij....

Wat is nou een makkelijke crunchy en gezonde vervanger van een zak chips?
Moet wel knapperig zijn en het liefst zo uit de zak te pakken natuurlijk haha.
Heb een tijdje japanse mix of studentenhaver geprobeerd, maar dat beviel niet zo goed.
Zoek ook iets met niet teveel calorien.
Bordje rauwkost ook tijdje geprobeerd, maar heb niet altijd zin om dat klaar te maken en vaak neem ik daarna toch nog iets ongezonds, omdat het niet echt vult en/of voldoening geeft.
Ben echt een gezelligheidssnaaier maar als ik eenmaal begin zit er geen stop op.
Na het weekend vaak +1kg, wat ik er dan in de loop van de week wel weer afkrijg, maar op deze manier val ik dus niet af...

Slechte tips:
Koop een zak chips die qua gewicht weinig inhoud heeft. Lichte chips. Er zijn grote zakken die 125 gram wegen terwijl de meeste 200 wegen. Die verdeel je dan over 2-3 dagen in t weekend.

Eet maar n halve pizza. Goed ruiken, lang kauwen en langzaam eten.

Zet, voordat je weer de fout in wil gaan met het volgende item, je timer op 10 minuten. Kijk en ruik aan t item gedurende die 10 minuten. Wil je t daarna nog steeds?

Drink een glas water voordat je wat pakt.
Of eet n bak kwark of Griekse yoghurt uit voorzorg.
Drink geen alcohol zodat je je focus kunt houden.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:58

Butterfly schreef:
Ik overweeg heel sterk om je voorbeeld te volgen Roosch :') alleen ik heb momenteel bedacht dat ik per zoveel kg mezelf beloon en hoe ga ik dat dan aanpakken...

Laat iemand anders kijken naar t gewicht op de weegschaal en seintje geven als je (tussen) doel behaald is :)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 00:03

purny schreef:
Gisteren moest ik naar de diëtiste. Hoe het kan is mij een raadsel maar ik was dus weer aangekomen.
Ik fiets ongeveer 40 km per week.
Ga volgende maand nog een keer en mocht ik dan weer aangekomen zijn dan stop ik met de diëtist.

Misschien een eetschema samen bedenken wat aan je macro’s voldoet, met ingrediënten die je graag lust en “afgesproken cheat momentjes” ?
Ik mag bv iedere middag 2 blokjes chocolade 70%, maar heb wel n boterham met hagelslag verwisseld voor fruithagel. Daar kan ik mee leven. En lukt dus ook makkelijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:39

purny schreef:
Gisteren moest ik naar de diëtiste. Hoe het kan is mij een raadsel maar ik was dus weer aangekomen.
Ga volgende maand nog een keer en mocht ik dan weer aangekomen zijn dan stop ik met de diëtist.

Wat voor weegschaal heeft ze gebruikt?
Eentje die alleen maar gewicht meet,
of die spieren, botten en vetmassa laat zien?

Er is namelijk een 'instinker', dat als je meer gaat sporten
en dus vet verbrandt en spieren opbouwt,
je gewicht toeneemt.

Kijk je op een 'gewone' weegschaal is het heel teleurstellend, maar wellicht ben je wel degelijk op de goede weg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:46

Janneke2 schreef:
purny schreef:

Wat voor weegschaal heeft ze gebruikt?
Eentje die alleen maar gewicht meet,
of die spieren, botten en vetmassa laat zien?

Er is namelijk een 'instinker', dat als je meer gaat sporten
en dus vet verbrandt en spieren opbouwt,
je gewicht toeneemt.

Kijk je op een 'gewone' weegschaal is het heel teleurstellend, maar wellicht ben je wel degelijk op de goede weg.

Eentje die alleen gewicht meet.