Resultaat

Brandwonden opgelopen op werk. Ik wou melk uit de magnetron halen wat in een maatbeker zat. Weet niet wat er gebeurde maar voor ik het wist had ik het over mijn been en arm heen. Ik stond op dat moment net even alleen op de groep en kreeg wel even een black-out. Eerst alles opgeruimd en toen snel naar de wc en gekeken. Schrok mij rot alles was rood op mijn voet al open. Dacht toen pas sh*t ik moet koelen. Eerst mijn arm maar gedaan totdat mijn collega er weer was en toen snel maar een douche gelopen om mijn been te koelen. Ik zag dat de roodheid iets afnam maar advies van de medische dienst was toch om naar de huisarts te gaan. Heb daarna nog wel een uur gezeten want ik moest toch wachten op de afspraak. Gek genoeg verdween de pijn best wel naarmate.
Tweedegraads oppervlakkige brandwonden volgens de huisarts. Ik kreeg al blaren. Normaal prikken ze die dus door maar dat hoefde dit maal niet omdat dat zo pijnlijk zou zijn. Zit nu een soort crème op die de ontsteking remt met daarop een vettig gaasje , nog een gaasje en verband. Ik zit dus behoorlijk ingepakt
De meeste roodheid is gelukkig wonder boven wonder weggetrokken en het gaat ook volledig genezen dus echt heel veel geluk gehad maar wel flink geschrokken.
Tot op heden meer last van spierspanning dan van de wonden. Vannacht goed kunnen slapen. Vrijdag moet ik weer langs de huisarts voor controle.