4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:37

Ahh wat vervelend Castilja! Heb je daar vaker last van? Appels zijn bij mij juist iets waar ik heel vaak maagpijn van krijg, grappig hoe dat voor iedereen ander is.

Hardlopen doe ik niet aan :')

Ik ben nog steeds ontzettend aan het hoesten helaas. Gelukkig was mn COVID test negatief, maar maakt t niet echt minder vervelend. Hoest nu al een week de longen uit mn lijf en barst van de spierpijn (maar vast niet het soort waar je resultaat van ziet). Ook slaap ik heel slecht, wat niet echt goed werkt voor mn eetpatroon :o En bewegen komt er ook niet echt van omdat ik thuisblijf vanwege het hoesten. Ik eet nu vooral heel onregelmatig en erg op gevoel wat wel en niet werkt (bijv brood en crackers voelen nu echt heel naar in mn keel).
Ik heb een lekkere pan tomatensoep op het fornuis voor vanavond, daar kijk ik nu al naar uit! En verder is het maar even zo, ik kijk er vooral naar uit om me weer wat beter te voelen.

Kimmie25501

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:48

Mjwb, ik zou zelf idd ook niet doorgewerkt hebben, maar er even door een huisarts naar hebben laten kijken. Is dat niet nog steeds een goed idee? Ik neem niet aan dat je vader een medische opleiding heeft en precies weet hoe je een vinger recht zet. Anders heb ik niks gezegd! Verder vind ik ook dat je niet verder hoeft te werken als je een blessure hebt. Alleen maar gevaarlijk. Je mag het natuurlijk zelf weten, maar ik wilde dit toch graag nog even gezegd hebben. Niet vanuit boosheid, maar eerder vanuit bezorgdheid. Het is namelijk echt niet normaal om zo hard voor jezelf te zijn. (Wel herkenbaar overigens := ). IIg heel veel beterschap! Lekker lijstje! Ik zag die run ook al voorbij komen idd. Niks voor mij.

Ik loop ook niet hard, heb echt een vreselijke hekel aan alles wat met cardio te maken heeft :')

Marlinde, lekker lijstje! Gefeliciteerd met je vader!

Emma, lekker lijstje!

Yonker, dat lijkt me idd een leuke manier om te sporen! Wij hebben nog wel een wii en wii fit, misschien eens onder het stof vandaan trekken.

Mara, afvallen hoeft natuurlijk niet supersnel te gaan. Juist liever niet eigenlijk, vaak als je te snel afvalt, is het niet blijvend.

Wat vervelend Castilja!

Van gisteren ga ik maar even geen lijstje delen. Heb heerlijk genoten van allerlei ongezond eten wat ik normaal van mezelf niet mag.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 14:56

Emma - Het was het zeker waard! Jammer van het hardlopen haha Lekker lijstje! Ik vind vooral je lunch elke dag heel erg lekker klinken!

Yonker - Leuk!! Ik hoor er de laatste tijd veel over. Veel plezier! Marley Spoon ken ik niet, dat ga ik zo opzoeken. Lekker een wijntje! Rood of wit? Ik vind zelf altijd een zoete witte lekker.

Mara - De shake was wel te doen alleen niet zo lekker als de smaak van de koffie smoothie, maar wel veel makkelijker weg te krijgen. Ik vond hem wel echt mierzoet! Misschien als ik de volgende keer wat ijsblokjes erbij doe en dan even in de blender gooi dat het dan net op een milkshake lijkt haha

Daar gaat het toch om? Dat je jezelf mooi vindt en lekker in je vel zit. Echt super! Gefeliciteerd met jullie jubileum, lekker genieten!! *\o/*

Geitenkaas, honing en noten :oo <3

Maanlicht - De zwelling is bijna helemaal weg en mijn pink is nu alleen nog wat dikker dan normaal (door die zwelling) en blauw. Maar ik kan hem wel gewoon normaal bewegen. Dankje voor het vragen!
Wat jammer! Maar beter dat je dan een klein stukje gaat proberen! 5km is wel veel om in een keer te doen.
Ik heb nog maar 1 koek dus ik moet zaterdag maar nieuwe bestellen :')

Castilja - [MWS] Meld je aan voor de eerste virtuele bokt run!
Het is voor de lol en er valt ook niks mee te winnen dus miss wel leuk om mee te doen! Wel gelijk een goede training haha!

Regen is gewoon poedersuiker! Ik vind het alleen lekker met hardlopen, maar dan het liefst miezer en niet keiharde stortregen.

Wat naar! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Laura - Gelukkig dat je negatief getest bent alleen wel heel vervelend van het hoesten, dat het nog steeds niet weg is. Heel veel beterschap!!

Kimmie - Mijn vader heeft vaker mensen hun vinger, schouder, zelfs een knie teruggeduwd uit de kom/knieschijf. Hij heeft geen medische diploma maar wel alle cursussen moeten volgen op zijn werk. Misschien had de huisarts het beter gekund maar het is niet de eerste keer dat er een vinger uit de kom is gedaan door die mormels (paarden).
Als ik echt verging van de pijn dan was ik wel gestopt maar ik ben een harde voor mezelf en geef niet snel toe aan pijn, echt heel slecht eigenlijk. En ik wist ook helemaal niet dat hij uit de kom was, dat wist ik pas toen mijn vader er naar keek. Ik dacht meer van; naja het doet even pijn en trekt zo wel weer weg. Want ik heb vaker een klap gehad van zo’n ketting of dat mijn vinger dan dubbelklapte door een paard wat er tegen aan beukte of zulke kleine dingen. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het ernstig zou zijn.
Echt super lief!! Het komt gelukkig allemaal goed!

Ongezond eten maken wel een keer toch?! :)

Mijn lijst van gisteren is de lijst voor vandaag geworden:
M - 4 crackers met oude kaas en avocado
T - Griekse yoghurt met een speculaasje en aardbeien
A - spaghetti met geraspte kaas en gemengde sla (misschien met 2 stukjes stokbrood erbij)
T - eiwit koffie smoothie of eiwit shake (ligt eraan wat ik weg krijg) en een protein bite

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:33

Dank voor de beterschapswensen, lief haha :D Met medicijnen en pijnstillers is het te doen hoor, alleen opgeblazen gevoel is gewoon irritant. Heerlijk lijstje mjwb, ik vind je insta super inspirerend trouwens! Krijg zin om hard te gaan lopen door je berichten maar aan de andere kant weet ik ook dat het vaak bij 1 of 2 keer per week blijft omdat ik het niet zo denderend vind. :p Hoe lang heb jij trouwens getraind? Je rent flinke afstanden en het lijkt mij altijd flink onmogelijk ;o

Veel beterschap Laura!! Covid of niet, ziek is ziek en ziek is stom. En hoop dat het lekker was Kim, yolo. <<)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:33

Ik lees nog steeds veel mee maar voor mee posten gaan jullie echt te snel :+ zit ook altijd via m'n telefoon op bokt dus op iedereen reageren is dan zo'n gedoe.

Wel even een vraag, wanneer zien jullie iets als een 'gezond' tussendoortje? Ik pak smiddags graag iets hartigs anders is m'n craving s'avonds te groot en gaat de zak chips open. Vaak is het Sultana Italiaanse kruiden maar die bevatten 184kcal, te veel dus. Nu heb ik Nakd muslierepen (135), zero muslierepen (65) en rijstwafels (50) gehaald dus scheelt al wat. Een appel is uiteraard beter maar heb echt behoefte aan iets hartigs met een bite.
Kcal tellen doe ik niet want dat werk averechts voor mij. "Oh ik zit er toch al overheen vandaag, dan maakt het allemaal niet meer uit"

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:12

Castilja - Lief, dankjewel! <3 Ik heb ongeveer 2 weken om de dag (soms 3 dagen achter elkaar en dan 2 dagen niet, maar net hoe het uit kwam) hardgelopen met 1 min hardlopen en 2 min snelwandelen. Dit ben ik in die twee weken gaan opbouwen naar 1,5 min hardlopen en 1 min wandelen, daarna 2 min hardlopen en 1 min wandelen en toen een eens heb ik 5 km aan een stuk hardgelopen zonder te wandelen. Ik weet ook niet hoe ik dat een eens deed eigenlijk :')

Maar het is echt een beetje uitproberen wat het beste werkt. Ook al ga je 1 min rennen en 5 min wandelen en bouw je het zo op. Op een gegeven moment wordt je conditie beter en kan je het ook langer volhouden. En het is verslavend! :D

Mijn afstanden zijn trouwens niet zo heel ver vergeleken de mensen in het hardlooptopic. Die lopen 20-30 km dat kan ik nog lang niet := :')

Casperzazoe - Ik kan je niet zo goed advies geven als het om tussendoortjes gaat want mijne bevatten meestal wel 100-200 kcal. Ik eet bijvoorbeeld een bak yoghurt of maak een eiwit smoothie voor tussendoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:06

casperzazoe schreef:
Ik lees nog steeds veel mee maar voor mee posten gaan jullie echt te snel :+ zit ook altijd via m'n telefoon op bokt dus op iedereen reageren is dan zo'n gedoe.

Wel even een vraag, wanneer zien jullie iets als een 'gezond' tussendoortje? Ik pak smiddags graag iets hartigs anders is m'n craving s'avonds te groot en gaat de zak chips open. Vaak is het Sultana Italiaanse kruiden maar die bevatten 184kcal, te veel dus. Nu heb ik Nakd muslierepen (135), zero muslierepen (65) en rijstwafels (50) gehaald dus scheelt al wat. Een appel is uiteraard beter maar heb echt behoefte aan iets hartigs met een bite.
Kcal tellen doe ik niet want dat werk averechts voor mij. "Oh ik zit er toch al overheen vandaag, dan maakt het allemaal niet meer uit"

184 is niet zo veel toch? Mijn tussendoortjes (die geen fruit zijn) hangen ook tussen de 150 en 200. Heb ik ook wel nodig want anders kan ik net zo goed geen tussendoortje eten :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:54

casperzazoe schreef:

Ik geloof niet zo in gezond en ongezond. Vind dat zelf te zwart wit. Kijk naar waar jij behoefte aan hebt. Ik vind 200 calorieen voor een tussendoortje niet heel veel eigenlijk. Je zegt zelf behoefte te hebben aan iets hartigs met een bite, maar je hebt nu allerlei andere dingen gehaald die niet hartig zijn (op de rijstwafels enigszins na). Dus dan heb je er alsnog weinig aan lijkt me. Als je die Sultana's lekker vindt zou ik die gewoon halen. Je kunt ook kijken naar rijst-/maiswafels met zo'n zoutig laagje. Die van de AH met paprika zijn erg lekker, alleen vullen niet fantastisch.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:18

Mjwb, ah na je uitleg snap ik het beter! Heerlijk lijstje! Ik vind je insta overigens ook heel leuk!

casperzazoe, wat je bijvoorbeeld ook zou kunnen pakken is een handje ongezouten noten (of wel gezouten) of wat ik nu ook vaak doe een volkoren cracker met bv goudsalami. Lekker en niet superveel kcal. Mijn tussendoortjes wisselen vaak ook erg in kcal hoor. Ik kijk gewoon wat er in mijn dag past.

Gisteren helaas weer een vreetbui tijdens de lunch gehad. Toen gestopt met kcal tellen, maar uiteindelijk heb ik mezelf nog best bij elkaar geraapt.
O: twee boterhammen met hummus en Philadelphia.
L: veel boterhammen, waarvan tosti, met kaas en spinazie met ketchup, haring, filet americain mager, zalm, krabsalade en eiersalade.
T: klein handje nootjes en klein beetje chips.
A: lasagne.
T: zelfgemaakte citroen meringue taart.
B: 3000 stappen, 60 minuten paarden verzorgen en 15 minuten paardrijden, stap.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:41

Wow Kim, maar waar komt die vreetkick vandaan dan? Is het simpelweg omdat je veel trek hebt en jezelf niet in kunt houden of vind je het gewoon lekker wat er voor je neus staat? Niet judgend bedoeld hoor, juist een vraag zodat je dat in het vervolg kunt voorkomen.. Nu vind ik boterhammen qua vreetkick nog meevallen :')

Hier gaat het oké! Gisteravond kwamen 2 vrienden langs en heb de wijn bewust even laten staan, wel wat nacho's gehad maar overdag heel weinig gegeten dus kon prima. Het helpt echt als ik niet constant bij hou hoeveel ik eet maar het gewoon op schrijf en 's avonds pas invoer. Hou altijd over. Goede ontdekking. :)

Lijstje vandaag:
L: 2 Atkins boterhammen met tomatenspread en ijsbergsla
- Moet mijn fiets ophalen van het station en doe dat lopend, gok een wandeling van 40 minuutjes-
T: 2 Appels uit de oven, granola koek
A: Zelfgemaakte pompoensoep, kipfilet
T: Kwark
B: Krachttraining volgens een app, ben daar tien minuutjes mee bezig.

.. Dit is een gok en het lijkt me wat weinig als ik nu kijk. Dagje compenseren is niet zo erg en als ik trek heb neem ik vanavond nog wat.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:54

Kimmie - Dankje!! <3 Ohh zo herkenbaar al die boterhammen. Nu ik het zo lees en al het verschillende beleg lees heb ik gelijk zin om dat te gaan snaaien. Maar ik denk dat ik zelf nooit zoveel boterhammen meer op zou krijgen (had het vorig jaar gezegd en ik schoof het er zo in).
Wel heel rot van die vreetbuien! Heb je ook enig idee waardoor je zo honger/trek hebt? Je lijstjes zien er wel altijd goed vullend uit.

Castilja - Fijn dat het zo voor je werkt! En lekker nacho’s <3 Appels uit de oven klinkt heel erg lekker! Ik vind appels koud echt niet lekker.

Weten jullie nog van het plagiaat en het examencommissie? Ik moest een verklaring inleveren. Ik heb daarin woord voor woord uitgelegd hoe ik de zinnen heb geschreven en waar ik ze vandaan heb. En alsnog vinden ze dat ik plagiaat heb gepleegd op 4 woorden. En dat is: “the law of God”. Ik zou me gods niet weten hoe ik dat anders had kunnen verwoorden. Ik moet de essay herschrijven met een ander onderwerp en er komt een melding dat ik plagiaat heb gepleegd in mijn dossier.

Ik ben gewoon kotsmisselijk van de woede. Mijn ouders vinden dat ik voor nu de essay opnieuw moet schrijven (zodat ik wel een back up heb) en dan gaan we het aanvechten. Ik heb gewoon mega goed bewijs dat ik geen plagiaat gepleegd heb. Ik heb contact gehad met de studiecoordinator en zij heeft aangegeven dat dit waarschijnlijk een geval is van de docent niet willen neerhalen. Het zou in het ergste geval kunnen uitlopen tot een rechtzaak maar mijn ouders zijn bereidt om dat te doen. Ze vinden het niet kunnen dat er nu in mijn dossier komt te staan dat ik plagiaat heb gepleegd terwijl ik dat absoluut niet gedaan heb.

Ik vind het zo ontzettend oneerlijk! Ik heb zo mega erg mijn best gedaan en dan krijg ik er dit voor terug. Ik had net zo goed geen moeite hoeven te doen en een essay van internet kunnen plukken. Dan hadden ze echt wat om te klagen. Nu hebben ze niks.

Sorry voor mijn geklaag!

Mijn lijst voor vandaag:
M - twee tuna melts met oude kaas
A - pannenkoeken (troostvoer) en soep
T - bananenbrood met Griekse yoghurt
T - eiwit koffie smoothie en een protein bite

Bananenbrood zou ik eigenlijk vanmiddag gaan maken en eten als tussendoor maar doordat ik zo boos ben had ik geen zin om het te maken. Dus ga ik het na het avondeten maken. Pannenkoeken is bij ons thuis troostvoer en eerlijk gezegd boeien me de kcal vandaag niet zo heel erg. Ik mag vandaag boos zijn en dan vanaf morgen essay herschrijven en die inleveren, mail opstellen en dat alles dan even achter me laten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:57

Oké mijn lijstje is veranderd:
L: 2 Atkins boterhammen met tomatenspread
- 30 Minuten gewandeld -
T: B'tween pindakaas reep, plak zelfgemaakte eiwitchocoladecake (ik heb een nieuwe verslaving jongens, hallelujah)
A: Nasi van bloemkoolrijst met kip, gebakken uitjes, atjar tjampoer en sambal
T: Ga nog wel een plak eiwitcake pikken gok ik :')
B: Krachttraining

Jezus Mjwb, wat enorm rot...! Wauw.. Ik geef je ouders eigenlijk nog gelijk ook; de kans dat je een rechtszaak wint als de tegenpartij zelf al aan geeft dat het eerder te maken heeft met het niet willen benadelen van een docent, go for it.. Maar zal misschien ook weer effect op je studietijd hebben als het allemaal lang duurt. Gatver ik heb er niets mee te maken maar raak ook geïrriteerd door de lousy houding van die mensen. Wat je ook doet; niet over je heen laten lopen. Nogmaals contact zoeken. I don't know, maar zou het er niet bij laten zitten. _-:( _-:( _-:(

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:17

Oh man, hele bijleespost getypt op mn telefoon, wist het zichzelf -O- Ga het uit mn hoofd opnieuw proberen.

@Maanlicht, Fijn dat je weer wat ritme hebt gevonden qua eten. Je vreetkick viel nog mee. Hoe bevalt de kettlebell?

@Castilja, Super vervelend van je buik, dat kan zoveel ongemak opleveren.. Is de cake van Beukers? :D

@Laura, Beterschap, niets aan je zo slecht voelen!

@Kimmie, Balen van je vreetkick. Zou het kunnen komen door je lekkere cheatday de dag ervoor, waardoor je in verhouding veel suikers had?

@_mjwb, neeee wat absurd en oneerlijk zeg! Op 4 woorden?! Ik zou het ook aanvechten, grote kans dat je het wint denk ik! Hoe durven ze zeg. Ik snap je woede.

@Casperzazou, Ik vind gezond ook niet zo zwart/wit. Het gaat erom wat in je dag past, als dat sultana hartig is is dat prima toch? Overigens vind ik volkoren soepstengels met hummus ( hummus klassiek van ah is laag in kcal) een mega lekker hartig tussendoortje.

Nou ik had gisteren cheatavond. De tafel volgezet met lekkere hapjes/kaasjes. Na een klein beetje ontplofte ik al en werd daarna kotsmisselijk :') Of mijn lichaam gewoon slechter tegen dit soort vettige eten kan of tegen veel eten weet ik niet, maar ik kan in ieder geval niet meer oneindig eten zoals vroeger :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:10

Castilja, ik heb echt geen flauw idee! Als ik het wist, kon ik er bewust wat aan doen. Ik heb dan niet per se veel trek, maar het is inderdaad meer dat ik alles wat voor mijn neus staat wil eten.
Fijn dat het zo voor je werkt!

Jezus mjwb, wat rot! Zo raar en zo oneerlijk!

Mara, ja daar zat ik idd ook aan te denken. Dat het misschien daarom moeilijker was om mezelf weer bij elkaar te rapen.

Gisteren me best prima gedragen. Ik had misschien beter kwark kunnen nemen na het avondeten ipv zelfgemaakte citroen taart, maar het was wel lekker :)
O: havermoutpap met halfvolle melk en framboos (diepvries). (348)
T: cracker volkoren met goudsalami. (147)
L: couscoussalade met abrikozen, cherrytomaatjes, spinazie, notenmix ongezouten, rozijnen en wat kaas, beetje yoghurt met fruitspread 65%. (617)
T: cracker volkoren met goudsalami. (147)
A: zelfgemaakte pizza boscaiola en zelfgemaakte pizza salami. (786)
T: zelfgemaakte citroen meringue taart. (333)
B: 5000 stappen, 60 minuten paarden verzorgen, 15 minuten paardrijden, stap, 55 minuten rugoefeningen.
Totaal kcal: 2378.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:20

Woon je nog bij je ouders Kim? Ik heb daar ook altijd wat meer moeite om het gezond te houden. Als mijn vader vraagt of ik een wijntje wil zeg ik toch gewoon ja :') Als ik op mezelf woon gaat het echt prima. Je lunch klinkt mega lekker!

Mijn lijstje van vandaag:
O: Stukje chocolade proteïne cake
T: Theelepe M&M pindakaas
L: Overgebleven bloemkoolnasi van gisteren met wat gebakken uitjes en zure komkommer
- Bijna 1,5 uur gewandeld -
T: 40 Gram crackers, stuk chocolade proteine cake (ik blijf dit eten, man man man)
A: Zelfgemaakte uiensoep, 2 kipsaucijzen en denk dat ik nog een Atkins broodje beleg met kaas, dat onder de gril en vervolgens in de uiensoep pleur. <<)

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:01

Ik zal de volgende keer wat meer op iedereen proberen te reageren, want jullie zijn echt goed bezig (!), maar het is al laat...

O: Yoghurt Griekse stijl, muesli en handje blauwe bessen
T: low-calorie muffin en chips
L: Kippensoep en karamelijs
A: Spinaziesalade met mango, geitenkaas en bacon
T: low-calorie muffin
B: 2000 stappen
Dan kom ik op ongeveer 1650 calorieën uit.

Ik heb trouwens een tmi vraag, want ik zit hier best een beetje overin. Het zit zo, ik zou deze week ongesteld moeten zijn geworden. Normaal vloei ik echt best hevig, maar deze keer bleef het bij een paar druppels om zo maar even te zeggen. Ik had dus verwacht dat dit de 'aansleep' was, voordat het hevig zou worden. Maar ja, dit is dus niet gebeurd. Ik heb voorderest wel mijn gebruikelijke vreetkick gehad en wat meer puistjes gekregen, dus dat klopt allemaal wel qua symptonen :+ Nu ja, mijn vraag: zou het kunnen dan ik nu zo weinig vloei doordat ik mijn dagelijkse calorieinname zo veel omlaag heb gegooid? Ik zit hier best wel overin namelijk, omdat dat geen goed teken zou zijn... Ik loop 2 a 3 keer in de week een halfuurtje hard en dit is prima vol te houden; ik merk voor de rest ook niet dat ik echt verzwakt ben ofzo. Ik merk juist dat ik begin te wennen aan het eetpatroon dat ik nu heb. Ik zag dat juist als een goed teken, maar ja hierdoor begin ik dus een beetje aan mezelf te twijfelen. Is dit normaal? Beetje rare vraag, ik weet het, maar ik vroeg me af of anderen ook iets dergelijks hebben ervaren toen ze net begonnen met afvallen. Ik ben nu denk ik bijna 2 maanden bezig en eet sinds die tijd 1750 - 1600 calorieën per dag. Thanks alvast :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:10

Nee ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor; voor zover ik weet heeft alleen een bizar strikt dieet invloed op je menstruatie. Met 1650-1700 zit je hartstikke netjes. :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:55

Castilja - Ik ben ook wel benieuwd naar je cake! :D Lekker die zelfgemaakte uiensoep! Ik vind dat zooo super mega lekker maar mag het niet zelf maken omdat heel het huis dan naar uien gaat ruiken (ik woon nog bij mijn ouders).

Mara - Wel fijn om te weten dat er een stop op zit haha! Volgens mij is het echt zo dat je lichaam aan je eetpatroon gaat wennen waardoor je bijvoorbeeld voorheen 3 hele pizza’s op kon maar nu maar 1 pizza (groot gedacht he haha). Zag er trouwens wel heel erg lekker uit je hapjes!

Kimmie - Lekker lijstje!!

Sneeuwvlok - Ik denk ook dat je heel netjes zit kwa kcal!

Dankjulliewel meiden voor de lieve woorden! Vandaag was even een rot dag maar ik heb 5 en een half uur aan de nieuwe essay gezeten en hoef alleen nog maar een intro en conclusie. Het middenstuk heb ik zo goed als klaar, alleen nog wat dingetjes aan elkaar knopen. Het enige wat ik gebruikt heb is mijn aantekeningen schrift en Word. Ik heb gelijk een hele verklaring geschreven bij elke zin die ik getypt heb.

Morgen gaan we de mail opstellen naar het examencommissie en dan even afwachten wat ze zeggen. Als dit hogerop komt dan krijgen we sowieso ons gelijk want alle berichtjes heb ik bewaard en we hebben met onze advocaat gesproken (is een goede vriend van ons) en die zegt dat we een goede zaak hebben (als het zo ver komt).

Vandaag even een dagje met veel vezels omdat ik daar heel erg van te kort ben gekomen de afgelopen week. Wel veel koolhydraten en suikers, maarja wel veel vezels:
M - smoothie bowl van zomers fruit, banaan, aardbeien, peren, meloen, gedroogde abrikozen, havermout, chia zaadjes en Roosvicee
A - pasta met spinazie, kipfilet en tomaatjes
T - bananenbrood met Griekse yoghurt en aardbeien
T - schaaltje chips

Vrijwel geen beweging vandaag. Wel een rondje van 4 km met mijn moeder gelopen maar verder niks. De chips kon ik echt niet laten. Ik vond dit zo’n poedersuiker dag dat ik maar toegegeven heb en lekker heb genoten van de chips.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:11

@Kimmie, Lekker lijstje. Taart erbij moet kunnen in het weekend hoor :)

@Castilja, Oeh uiensoep, dat kan ik ook wel weer eens maken!

@Sneeuwvlok, Ook al zo'n lekker lijstje! Wat betreft je menstruatie denk ik ook niet dat je je veel zorgen hoeft te maken. Je eet niet absurd weinig kcal, dit zou eigenlijk niet zo'n grote invloed kunnen hebben. Misschien was het gewoon toeval deze keer?

@_mjwb, Wauw je hebt hard gewerkt aan je essay! Fijn dat je deze bijna weer af kan ronden. Weg ermee! Ik ben benieuwd wat voor reactie je van de examencommissie krijgt. Je zou denken dat zij het ook niet willen laten escaleren.. Ik ga duimen voor je!!
Die chips past zo te zien prima in je dag! Soms heb je even troostvoer nodig toch :)

Nou ik heb me gisteren ook nog lekker laten gaan. We hadden nog kaasjes en wijn over die ik heb gegeten/gedronken en ik voelde me ook wat katerig waardoor ik in de middag een enorme craving naar chips had (en hier ook aan toe heb gegeven :+ ) Het kon me ook even niet schelen haha! Gisteren wel gezorgd dat mijn basismaaltijden gewoon gezond waren en niet teveel kcal bevatte. Een lekkere verse courgettesoep en een salade met geitenkaas en zoete aardappel. Heel eerlijk gezegd vond ik die maaltijden ook gewoon het lekkerst van mijn dag als ik er nu aan terugdenk :')

Vandaag gelijk 'straf' omdat ik me na zo'n weekend nooit helemaal fit voel. Ik weet weer waarom ik dit al weken niet meer gedaan had. Wijze les! Vandaag even netjes:
O: 150gr magere kwark en 250ml optimel chocolade
T: Stukje zoete aardappelbrownie met 50gr magere kwark en 100gr aardbeien + een pruim
L: 1 volkorenboterham met 1 plak coburgerham en 2 gebakken eieren en een tomaat met 100gr cottage cheese
T: 250gr optimel yoghurt koffie
A: Ovenschotel met zoete aardappel, spinazie, tomaat en gehakt
T: Stukje gezonde appelcake
Totaal 1586 kcal

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:33

Oké, bedankt allemaal! Ben weer wat gerustgesteld hierdoor, dus ik hou het er maarop dat deze maand een uitzondering was met mijn menstruatie :o

Mjwb - Super veel respect dat je je zo hebt kunnen focussen op je nieuwe essay en dat je al zo ver bent! Ik heb gelezen wat je allemaal over je heen hebt gekregen van die examencommissie en vind het echt absurt... Ik hoop heel erg voor je dat je je gelijk kunt halen en dat het niet in je dossier komt te staan! Dat verdien je echt niet :n

M9ara - Een beetje laten gaan in het weekend is helemaal niet zo erg denk ik. Hoort er toch ook wel bij om het afvallen een beetje leuk te houden, haha. Je lijstje van vandaag ziet er echt erg lekker uit! Vooral die ovenschotel :9 Als je een receptje hebt ontvang ik die met open armen hihi.

O: Yoghurt Griekse stijl, muesli en mango + een banaantje
T: appel-banaan muffin
L: Kip yakitori met rijst en broccoli (nog nooit gemaakt, dus hopelijk lukt het een beetje :+ )
A: 2 wraps met hummus, kipfilet, pesto, paprika, komkommer en tomaat
T: 2 rijstwafels met kipfilet en pesto

Weer een vraag hoor :') Ik zat te kijken welke soort rijst het gezondst is en dat blijkt nog erg lastig. Ik kwam er namelijk uit dat 1 minuut rijst op de een of andere manier véél minder calorieën bevat per 100g dan, bijvoorbeeld, basmati rijst of zilvervliesrijst die je zelf nog moet koken. Dit verschilt echt bijna 200 kcal per 100g! Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen? Of wat voor rijst gebruiken jullie met koken?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:12

Ik weet niet precies wat 1 minuut rijst is, maar als dat al is gekookt, is het waarschijnlijk gewoon zwaarder :P Dus dan is 100 gram gewoon een stuk minder dan 100 gram "normale" rijst.

Ik kom even binnenvallen, sorry! Ik heb vandaag een examen dus een beetje afwezig geweest, vanaf vanmiddag ben ik weer terug :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:23

1 minuut rijst is inderdaad gekookt, dus dan is de kcal info ook voor 100 gram gekookte rijst. Bij gewone rijst die je nog moet koken is het voor ongekookte rijst, die wordt nog (veel) zwaarder als je het kookt.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:49

Ohhh, ja dat is eigenlijk best een logische verklaring... Bedankt! :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:53

m9ara, lekker lijstje had je vrijdag! :D
Maanlicht, zijn honeypops lekker ja? Ik ken dat soort dingen helemaal niet haha.
Castilja, wat balen van je maagpijn zeg! Is het nu weer beter?
Laura82, fijn dat je geen Covid hebt! Hoesten is wel erg naar!
Kimmie25501, keertje ongezond eten mag wel. Een nieuwe dag = nieuwe kansen toch haha.
_mjwb, nu heb ik ook zin in spaghetti met salade en stokbroodjes. :9
casperzazoe, je kan zelfs tussendoortjes van 500 kcal eten. Als je totale aantal kcal maar lager is dan je verbruik. Dan val je af.
Sneeuwvlok23, dat is normaal hoor! Ik heb soms ook dat mijn menstruatie erger is dan anders. Of juist opeens heel weinig.
_mjwb, fijn dat je nieuwe essay af is!

Zo ik ben weer bij... Zaterdag weer extreem slecht gegeten. Maar had de hele dag gewerkt (horeca) dus heb dat wel verbrand denk ik. En gisteren was het zondag dus heb ik ook een lekker dagje gehad. Best normaal wel nog... Alleen in de middag wat chocola en in de avond chips. Verder wel goed gegeten.

Vandaag ontbijten maar weer een kans gegeven. Ben benieuwd.
O: 300 ml amandelmelk, 40 gram brinta en agave siroop. (236)
L: of een zelfgemaakte clubsandwich met groente en hummus OF zelfgemaakte pizza op wraps. Maar zal zo rond de 400 kcal uitkomen.
A: penne met tomatenroomsaus, spinazie, honingtomaten en cashewnoten. Met wat parmazaanse kaas er over. (710 kcal)
T: Time-out (136), peer (52), proteïne shake (90), Blauwe bessen (45).
Kom ik rond de 1600 uit als totaal. Heb dan nog ruimte voor extra. Maar eet normaal al nooit 3 maaltijden en al helemaal geen tussendoortjes dus ben benieuwd of ik het weg krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:23

@mjwb: Raar dat school zo gek omgaat met plagiaat. Hoop dat er iets uit komt :)

Sneeuwvlok23 schreef:
Ik heb trouwens een tmi vraag, want ik zit hier best een beetje overin. Het zit zo, ik zou deze week ongesteld moeten zijn geworden. Normaal vloei ik echt best hevig, maar deze keer bleef het bij een paar druppels om zo maar even te zeggen. Ik had dus verwacht dat dit de 'aansleep' was, voordat het hevig zou worden. Maar ja, dit is dus niet gebeurd. Ik heb voorderest wel mijn gebruikelijke vreetkick gehad en wat meer puistjes gekregen, dus dat klopt allemaal wel qua symptonen :+ Nu ja, mijn vraag: zou het kunnen dan ik nu zo weinig vloei doordat ik mijn dagelijkse calorieinname zo veel omlaag heb gegooid? Ik zit hier best wel overin namelijk, omdat dat geen goed teken zou zijn... Ik loop 2 a 3 keer in de week een halfuurtje hard en dit is prima vol te houden; ik merk voor de rest ook niet dat ik echt verzwakt ben ofzo. Ik merk juist dat ik begin te wennen aan het eetpatroon dat ik nu heb. Ik zag dat juist als een goed teken, maar ja hierdoor begin ik dus een beetje aan mezelf te twijfelen. Is dit normaal? Beetje rare vraag, ik weet het, maar ik vroeg me af of anderen ook iets dergelijks hebben ervaren toen ze net begonnen met afvallen. Ik ben nu denk ik bijna 2 maanden bezig en eet sinds die tijd 1750 - 1600 calorieën per dag. Thanks alvast :')

Voor een keertje zou ik me daar niet per se zorgen om maken, maar hou het wel in de gaten. Als je veel te weinig eet (wat me in jouw geval niet per se zo lijkt maar ok) kan je cyclus daar behoorlijk van in de war raken. Ik zou de komende tijd mijn menstruatie goed tracken met een app als Clue, en veranderingen noteren.

@M9ara: fijn dat je zo'n dag hebt kunnen hebben en dat het mentaal ook prima ging :) Klinkt super en als je het gewoon weer oppakt is er niks aan de hand toch?

Mijn dagje vandaag:

O: Een cinnamon bun en een havermelk latte (261)
L: Zelfgemaakte bloemkoolsoep met currypasta (<3), een plak zelfgemaakt brood, een Libanees platbrood en een eetlepel hummus (477)
T: Nog een cinnamon roll :Y) (201)
A: Groene linzen dahl met een klein beetje pandan rijst (589)
Totaal kom ik hiermee uit op 1528, maar het kan zijn dat ik nog iets naar beneden moet bijschalen omdat ik de porties van de curry en de soep geschat heb op 4 maar denk dat ik er wel een stuk meer uit kan halen. Als dat zo is pak ik nog een blokje chocola of eet ik een extra tussendoortje ofzo :)