Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dieuwke_ schreef:Wat voor afspraken maken jullie met jezelf over af en toe wat lekkers? Is dat een vaste dag in de week en dan een maaltijd of eet je dan de hele dag iets minder streng of is dat elke dag bijvoorbeeld een koekje of stukje chocola? Ik wil daar voor mezelf iets beter een weg in vinden, maar vind het heel lastig.
Neverland schreef:Ik heb een keuken weegschaal aangeschaft! Meten is weten toch?Nu is het altijd op de gok.
Zertab schreef:Keurig gehouden aan twee glazen wijn en één gebakje... Maar wel tussendoor hapjes op pff. Verjaardagen zijn zo moeilijk...
Wel extra motivatie om morgenvroeg te gaan sporten, anders was ik niet geweest. Nu toch mijn wekker maar gezet
Zertab schreef:Weetje waar ik wel ''bang'' voor ben... Nu let ik echt heel erg op mijn eten, en dus weinig alcohol en hapjes. Maar als ik ben afgevallen en dus wel weer op verjaardagen hapjes en alcohol pak, kom ik dan niet gewoon weer aan? Want mijn lichaam is dat niet gewend. Ga dit donderdag met mijn diëtiste bespreken natuurlijk.
Hier gaat het goed met eten!
Probeer vandaag overdag weinig te eten, omdat ik vanavond een feestje heb en dan wel wat alcohol wil drinken. Ik kan gelukkig mijn eigen hapjes maken, dus denk dan aan zes melba toastjes met een gekookt eitje. Tip van mijn diëtiste toen. Dus zit nu héél erg laag in kc en heb vanmorgen uur bodypump gedaan.
Emmaa_ schreef:Zertab schreef:Weetje waar ik wel ''bang'' voor ben... Nu let ik echt heel erg op mijn eten, en dus weinig alcohol en hapjes. Maar als ik ben afgevallen en dus wel weer op verjaardagen hapjes en alcohol pak, kom ik dan niet gewoon weer aan? Want mijn lichaam is dat niet gewend. Ga dit donderdag met mijn diëtiste bespreken natuurlijk.
Hier gaat het goed met eten!
Probeer vandaag overdag weinig te eten, omdat ik vanavond een feestje heb en dan wel wat alcohol wil drinken. Ik kan gelukkig mijn eigen hapjes maken, dus denk dan aan zes melba toastjes met een gekookt eitje. Tip van mijn diëtiste toen. Dus zit nu héél erg laag in kc en heb vanmorgen uur bodypump gedaan.
Als je het gewenste gewicht kwijt bent zal je ook op je eten moeten blijven letten en andere keuzes maken, je bent immers niet voor niets in de eerste instantie aangekomen. Maar je lichaam zal niet ineens extra aankomen omdat je dingen in het verleden hebt gelaten.