Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:56

Nou ja goed, als je in de beschrijving leest dat vaccinaties experimenteel getest zijn op babies en gehandicapte kinderen, dan mag je best als mening hebben dat je dat onethisch vindt, eerlijk gezegd.

Ik zie het persoonlijk anders, maar ik vind het geen bizarre gedachtegang.

Avalanche

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:59

Het ging mij om het vergelijk tussen orgaandonatie en racisme.

Ik vind dat ongeveer met zoiets als oranje en woensdag met elkaar vergelijken.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:01

Avalanche81 schreef:

Haha, ja dat snapte ik ook niet :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:12

Avalanche81 schreef:

Vandaag is roooood :+

Maar eens. Als het ging om abortus had ik de clou nog gesnapt. Maar racisme en orgaandonatie vind ik ook apart...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:22

secricible schreef:
Avalanche81 schreef:

Vandaag is roooood :+

Maar eens. Als het ging om abortus had ik de clou nog gesnapt. Maar racisme en orgaandonatie vind ik ook apart...

mijn hoofd in ieder geval wel door die hitte

Ja die link snapte ik ook niet helemaal. Abortus heeft er iig nog iets mee te maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:04

Riep iemand mij?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:22

Dus als je pro vaccinatie bent ben je ook pro racisme? oliebol man -O-

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:37

Magrathea schreef:

Zo kom je nog eens achter dingen. Zonder dat je het wist ben je racistisch :')

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:39

Het is allemaal 1 groot complot

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:13

MarcoBorsato schreef:
Riep iemand mij?

:')

Magrathea schreef:

Ja 't is erg -O-

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:25

Ohh Imandra heel flauw dat je niet even die 9 uur youtube wil uitwerken. Ik zat al klaar Y)(^) :)).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:47

Diddykong schreef:
Ohh Imandra heel flauw dat je niet even die 9 uur youtube wil uitwerken. Ik zat al klaar Y)(^) :)).

Ja normaal zou ik dat zo doen, de volle 9u, maar ja die hitte he :)) :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:30

Het weigeren van kinderen zonder vaccinatie op de KDV blijkt te werken:

Citaat:
Met de ouders van de niet-ingeënte kinderen heeft Berend Botje ‘een goed gesprek gehad’, zegt ze. Al eerder waren tussen de veertig en vijftig ouders benaderd, omdat ze hun kind niet hadden gevaccineerd. ‘Ze dachten: het komt later wel, ik wil het mijn kind niet aandoen, want het is nog zo klein. Wat ook meespeelt: op Facebook komen de meest enge dingen voorbij, over kinderen die zo’n prikje hebben gekregen.’ De meeste ouders vaccineerden alsnog, de weigerende ouders van de overgebleven negen kinderen konden kiezen: voor 1 juli een bewijs van vaccinatiebewijs tonen of vertrekken.

https://www.topics.nl/alien-alberts-wei ... ent=topics

Wat wel weer bijzonder is om te lezen is dat als je als KDV er voor uitkomt dat de kinderen gevaccineerd moeten zijn, dat je dan gelijk volop bedreigd wordt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:32

Ik zou niet weten waarom je ongevaccineerde kids überhaupt op een KDV zou willen plaatsen. Blijf dan lekker thuis met ze, dan vangen ze ook geen virussen.

Maar fijn dat het werkt :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:15

verootjoo schreef:
Ik zou niet weten waarom je ongevaccineerde kids überhaupt op een KDV zou willen plaatsen. Blijf dan lekker thuis met ze, dan vangen ze ook geen virussen.

Maar aangezien deze ouders willen dat hun kind virussen oppakken (levenslange bescherming), of minimaal het geen probleem vinden dat ze die virussen oppakken gaat die redenatie niet op.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:59

secricible schreef:
verootjoo schreef:

Maar aangezien deze ouders willen dat hun kind virussen oppakken (levenslange bescherming), of minimaal het geen probleem vinden dat ze die virussen oppakken gaat die redenatie niet op.

Ze hebben ook levenslange bescherming na vaccinatie -O- ... zo moeilijk te begrijpen..

Maar - inderdaad fijn dat de maatregel resultaat heeft.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:53

Citaat:
Ze hebben ook levenslange bescherming na vaccinatie -O- ... zo moeilijk te begrijpen..

Nou dat is dan ook een fabeltje...dus even je post redigeren...het is mogelijk bij bepaalde vaccinaties dat er levenslange bescherming optreed het is echter ook mogelijk de ziekte alsnog te krijgen evt. Milder en het is mogelijk de ziekte te verspeiden, ook als je zelf geen symptomen hebt door vaccinatie. Het is ook mogelijk dat je de ziekte krijgt door de vaccinatie ookal zal dit met man en macht ontkend worden. Dit laatste geldt niet voor alle vaccins overigens.

En dan gaat het nooit om 100% van de gevaccineerden...want sommige reageren slecht of niet, of met een boel pech is jou kindje allergisch en kan hij of zij het niet meer navertellen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:58

Als je niet van de vaccinatie immuun wordt, word je ook niet van de ziekte zelf doorlopen immuun. Non-responders zijn er altijd, bij elke medische behandeling en bij elke medicatie.

Het is altijd mogelijk dat je de ziekte alsnog krijgt, ook bij het zelf doorlopen van de ziekte.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:59

Maxima_S schreef:
Citaat:

Nou dat is dan ook een fabeltje...dus even je post redigeren...het is mogelijk bij bepaalde vaccinaties dat er levenslange bescherming optreed het is echter ook mogelijk de ziekte alsnog te krijgen evt. Milder en het is mogelijk de ziekte te verspeiden, ook als je zelf geen symptomen hebt door vaccinatie. Het is ook mogelijk dat je de ziekte krijgt door de vaccinatie ookal zal dit met man en macht ontkend worden. Dit laatste geldt niet voor alle vaccins overigens.

En dan gaat het nooit om 100% van de gevaccineerden...want sommige reageren slecht of niet, of met een boel pech is jou kindje allergisch en kan hij of zij het niet meer navertellen...

Ze zegt toch ook 'levenslange bescherming' en niet 'levenslang nooit meer de ziekte krijgen'?
En precies hetzelfde geldt voor de ziekte doormaken zelf (je bent levenslang beschermd maar níét 'levenslang krijg ik de ziekte nooit meer' en je kan dan ook de ziekte verspreiden zonder symptomen).
En graag ontvang ik een bron van je dat de ziekte ook te krijgen is door vaccinaties :).

En met pech (ik zeg bewust niet 'een boel' aangezien de kans hier veel hoger ligt) gaat je kindje dood door de ziekte. Allergie kan altijd. Met een boel pech is je kind dodelijk allergisch voor noten en gaat je kind dood als deze ook maar een nootje binnen krijgt. Met een boel pech is je kind allergisch voor zon, water, zijn of haar eigen lichaamssappen. Met een boel pech kan je zo veel dingen krijgen, lang niet zo zeldzaam als een allergie voor een vaccinatiebestandsdeel, wat écht zeldzaam is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:05

Maxima_S schreef:
Het is ook mogelijk dat je de ziekte krijgt door de vaccinatie ookal zal dit met man en macht ontkend worden.

Het is ook mogelijk dat na vaccinatie je de ziekte alsnog krijgt (hetzij minder ernstig en de kans erop is veel minder groot) en er is geen enkele pro-vaxxer die dat ontkent, ook al zal dit met man en macht ontkend worden :+
(Bewijs: in dit topic worden mensen steevast gecorrigeerd en vervolgens genegeerd := )

IMANDRA schreef:
En graag ontvang ik een bron van je dat de ziekte ook te krijgen is door vaccinaties :).

Ik neem aan dat er bedoeld wordt dat je de ziekte alsnog kan krijgen NA vaccinatie. Niet DOOR.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:07

Ik ga niet meer ophoek naar bronnen ;-) dat is zinloos omdat ze allemaal worden weggezet als nepnieuws. Er is genoeg over te vinden....

En dus is vaccineren verplichten alleen in de kinderopvang toch redelijk zinloos? Een kind gaat toch ook mee naar de supermarkt, speeltuin, etc?

Naja...in elk geval klinkt levenslang beschermd heel hoopvol maar zijn alle babies nog steeds niet beschermd al lijkt het misschien een stuk veiliger...tenzij ze alleen in het kdv verblijven en niet thuis met de ouders die op kantoor, de kantine, het ov of ergens anders het virus toch oppakken...

De illusie dat we de virussen slimmer af kunnen zijn, dat we onsterflijk worden door AI, het zal wel, ik sla graag over, in alle opzichten!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:09

Ik denk het niet Margarathea. Op vaccinvrij zeggen ze dat ook %)

Maar je immuunsysteem gaat natuurlijk aan het werk na vaccinatie, dus daar kan je iets van merken.

Maxima; dat komt omdat jouw bronnen ook geen echte bronnen zijn. YouTube is namelijk geen betrouwbare bron. Volgens mij leer je dat zelfs al op de middelbare school, en kan je daar ook YouTube en facebook niet aandragen als bronnen.

Onsterfelijk door AI? Wat is AI, heb ik iets gemist?

Onsterfelijk worden hoeft voor mij ook niet. Maar sterven door iets wat niet nodig was geweest hoeft voor mij ook niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:12

Magrathea schreef:
Ik neem aan dat er bedoeld wordt dat je de ziekte alsnog kan krijgen NA vaccinatie. Niet DOOR.

Helaas zei ze toch echt 'door'.

Maxima_S schreef:
Ik ga niet meer ophoek naar bronnen ;-) dat is zinloos omdat ze allemaal worden weggezet als nepnieuws. Er is genoeg over te vinden....

Als je geen betrouwbare bronnen kan vinden is er dus niet 'genoeg over te vinden'. Beetje jammer dat je je er zo makkelijk vanaf maakt.

Maxima_S schreef:
En dus is vaccineren verplichten alleen in de kinderopvang toch redelijk zinloos? Een kind gaat toch ook mee naar de supermarkt, speeltuin, etc?

Ja maar op de kinderopvang zitten kinderen langdurig samen. En ook kinderen die te jong zijn voor een vaccinatie komen hier.

Maxima_S schreef:
Naja...in elk geval klinkt levenslang beschermd heel hoopvol maar zijn alle babies nog steeds niet beschermd al lijkt het misschien een stuk veiliger...tenzij ze alleen in het kdv verblijven en niet thuis met de ouders die op kantoor, de kantine, het ov of ergens anders het virus toch oppakken...

Ja en als iedereen gevaccineerd + dus beschermd is komt de ziekte vrijwel niet meer voor en lopen babies ook geen gevaar...= groepsimmuniteit.

Maxima_S schreef:
De illusie dat we de virussen slimmer af kunnen zijn, dat we onsterflijk worden door AI, het zal wel, ik sla graag over, in alle opzichten!

Hoezo haal je AI er nu weer bij :+. Heb werkelijk nog nooit gehoord dat je onsterfelijk kan worden door AI.

En ziektes te slim af zijn? Ik noem het liever beschermd zijn alvorens de ziekte toeslaat, waardoor je je lichaam extra ammunitie geeft om die ziekte af te weren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:19

Maxima_S schreef:

Ik weet niet wat jij allemaal doet in de supermarkt maar ik vind een plek waar veel kinderen dicht op elkaar zitten voor 8u wat anders dan elkaar passeren in de supermarkt of contact hebben in de buitenlucht.
En ik zal het nog maar eens zeggen ook al lees je volgens mij de helft van de posts niet eens :z maar als de dekkingsgraad voldoende is zijn die babys die nog niet gevaccineerd kunnen worden ook beschermd door de 'kudde'. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Het kan best zijn dat je het echt niet begrijpt, misschien is dit interessant: een ziekte-verspreidings-simulator
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2016/vaccinatie/
Hoe de simulator werkt: elk balletje representeert een mens die een bepaalde kans heeft om ziek te worden als hij/zij een besmet persoon tegen het lijf loopt. Bij een lage vaccinatiegraad zie je dat het in het begin wel meevalt maar dat het na een soort van kantelpunt als een razende om zich heen grijpt.
Wanneer de vaccinatiegraad hoog is dan sterft de ziekte snel uit omdat het aantal nieuwe besmettingen gewoon enorm klein is.
Dat is gewoon basis kansrekenen. Wat valt daar niet aan te geloven? :o?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:30

Maxima je valt in herhaling. Al je argumenten zijn al zo vaak ontkracht.
Voor wat betreft ziek worden door de vaccinatie dmv shedding: het is theoretisch mogelijk dat na het bmr vaccin het vaccinvirus wordt uitgescheiden via feces of urine en daar mazelen of rode hond veroorzaakt, van mazelen is er wereldwijd 1 geval bekend op miljarden vaccinaties)