Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:39

ik kan wel van alles aanraden, maar het is voor iedereen anders :)
Bij mij werken de Ecoslay producten goed voor mijn waves, en boucleme gel. Snot wordt het gewoon vies van, de volgende dag zijn mijn waves zielige sliertjes geworden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 18:42

Uiteraard is het voor iedereen anders, maar juist door merken te noemen kan ik gericht zoeken en proberen of het ook bij mijn haar werkt :)

Ik ga naar deze merken kijken, bedankt. Bedoel je Boucleme Curl defining gel?

Eline_S_S schreef:
Hoi, ik volg al jaren heel trouw de cg methode. Toch heb ik een “probleem” :+.
De onderste laag krult altijd mooi, maar op één of andere manier blijft de bovenste laag relatief stijl. Ik was twee keer per week (+ deepco) en gebruik elke dag, na het douchen, de leave in van de Kruidvat. Soms gebruik ik stijlingspdoducten, maar heb het idee dat mijn haar hier alleen maar slapjes van wordt.
[ [url=m/lIzjYA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2Uj6bz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8NqXVz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto’s zijn even puur natuur :=

Zijn er meer die hier “last” van hebben? Waar zou het aan kunnen liggen?

Hier precies hetzelfde, onderlaag pijpenkrullen en krullen, bovenlaag juist meer waves en een enkele krul. Ik steek daarom nu maar mijn bovenlaag vaak op zodat ik mijn krul kan zien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:06

ik bedoel de boucleme super hold styler :)
Wat bij mij ook verschil maakt, eerder deed ik de gel direct in m'n haar, na de conditioner etc. Nu doe ik na wassen/conditioner eerst ff handdoek erom, en na het aankleden etc de gel. Daarna föhnen. Geeft bij mij een beter resultaat. En bij squishen hoofd ook opzij om de zijkanten te doen. Eerder hield ik m'n hoofd gewoon naar beneden.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:10

Voor mij werken de producten van Ecoslay ook heel erg fijn. En ondanks mijn meer slag/krul haar, gaat het ook goed op het masker van Shea Moisture manuka honey and mafura oil, is voor type 4 haar, maar 1x in de maand gaat mijn haar daar heel lekker op.

Lichte leave-in: dan vind ik nature tint cc cream ook erg fijn, zit wat proteïne in volgens mij. Maar daar kijk ik zelf niet zo naar.

Wat ik op dit moment gebruik;
Shampoo van as I am
Conditioner/masker: banana cream Ecoslay
Leave in; keracare natural textures
Gel/jelly: keracare moisturizing curling jelly

En dan 5-10 minuutjes diffusen en rest aan de lucht.
Laatst bijgewerkt door SjakieXX op 11-01-22 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:12

laatst was ik de gel vergetn,maar wel mooie krullen.
die snot heb ik ook,maar vind het ook geen denderend product.
de yari green curls curl maker ook net gehaald,maar dat spul plakt :+

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 19:13

Die zag ik inderdaad voorbij komen Kinke voor een hardere cast. Jij gebruikt alleen gel toch als ik het zo lees? :)

Beide zijkanten, voor en achter squich ik inderdaad ook. Handdoek droog maken en dan stylen heb ik ook geprobeerd maar nog met de oude producten. Kan ik ook met Yari green doen.
Wel blijf ik het jammer vinden dat de bovenlaag de krullen in de onderlaag weg drukt en je die alleen ziet met veel snot = dus heel vettig.

Leuk dat jij er ook positief over bent SjakieXX. Ik denk erover om anders een proef setje aan te vragen. Weten jullie daar fijne websites voor? :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:14

wat ook goed is om te testen, minder producten gebruiken, kan ook een verrassend effect hebben :)
dus bijvoorbeeld alleen een curl activator en gel

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:14

cgproberen.nl is een goede site

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:15

Zal later wel even typen hoe ik mijn haar in model fix.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 19:27

Kinke schreef:
cgproberen.nl is een goede site

Top, die zag ik inderdaad voorbij komen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:45

ik gebruik vaak meer hoor. Ff half uurtje dirty deepco met matcha boost, dan wassen, dan curl activator (as I am of moistful curls) en een beetje ecoslay rice pudding als leave-in. Daarna beetje boucleme gel en moistful curl gel

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:46

curlytools.nl heeft ook proefjes

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 19:48

Kinke schreef:
ik gebruik vaak meer hoor. Ff half uurtje dirty deepco met matcha boost, dan wassen, dan curl activator (as I am of moistful curls) en een beetje ecoslay rice pudding als leave-in. Daarna beetje boucleme gel en moistful curl gel

Ah helder. Ik zal op beide sites eens gaan kijken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:53

oh ja, doe ook wel eens een dirty deepco met de Banana Cream van ecoslay

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:30

Kinke schreef:
wat ook goed is om te testen, minder producten gebruiken, kan ook een verrassend effect hebben :)
dus bijvoorbeeld alleen een curl activator en gel

Dit is precies mijn tactiek. Zo weinig mogelijk en goed kijken wat er gebeurt. En daarop aanpassen.

Ik ga ook niet helemaal CG volgen dat vind ik vaak toch net niet zo mooi als andere krullen online. Ik volg nu graag:

Manes by mel
Jemaya of zo

Zij hebben echt hele fijne heldere filmpjes.

Edit: Eline: gaat er bij jou niet te veel moisture op?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:22

Pfoe wat gaan jullie hard!
Ik ga proberen een volledige meeleespost te schrijven maar mocht ik iemand over het hoofd hebben gezien: excuses.

upendo, wat een mooie bos! En dan heb je volgens mij nog nieteens de 'optimale' curly girl-beleving ;) Ik vind je krullen nu al heel mooi maar als je, je een beetje verdiept in passende producten en verschillende technieken dan kan het alleen maar mooier worden.

LinSa, vergeet niet dat hormonen ook veel invloed hebben op je haarstructuur.
Hoe vaak hoor je ook wel niet van vrouwen die na hun zwangerschap spontaan een bos krullen hebben? Of juist niet meer.

xPearl, welkom! :wave:
Je haar ziet er op die tweede foto al zoveel beter uit.
Het is inderdaad echt een kwestie van trial & error tot je de juiste combinatie vind. Die is voor iedereen weer anders en ik heb ook nog nooit twee krullenbollen gezien die identiek reageerden op dezelfde routine.

Jorex, je haar verven doet ook veel met de porositeit van je haar. Houd hier dus ook rekening mee en win desnoods informatie in van een krullenkapper want dit vraagt weer een andere manier van omgaan met je haar.
Je zegt dat je een hoge porositeit hebt maar daarentegen ook snel last hebt van vet haar. Wellicht ten overvloede maar weet je zeker dat je geen producten met siliconen gebruikt?
Bij hoge porositeit is het belangrijk dat je, je haren 'sealt' zodat de verzorgende producten in je haar blijven zitten. In jouw geval staan je haarschubben wijd uit elkaar, dit zorgt ervoor dat de producten als 't ware uit je haar 'vallen' voordat het de kans heeft om in te trekken.
Probeer dus minder zware producten te gebruiken, zeker als het zo dun is, dus geen Shea Moisture of andere toestanden met butters of zware oliën.

C_arola, de gel van Yari Green geeft relatief geen harde cast. Je zou ervoor kunnen kiezen om tot slot een neutrale gel te gebruiken voor een extra cast. Wella Rock & hold is hier o.a. geschikt voor. Deze geeft een stevige cast die je er ook weer vrij makkelijk uit kunt crunchen.
Wat ik eigenlijk altijd doe is nog een extra laagje gel (niet te veel!) in mijn haar knijpen nadat ik het geplopt heb zodat het er echt overheen ligt en niet snotterig wordt.

Farjan, wat balen zeg. Gelukkig heb je een goed alternatief gevonden.

PeerAppel, het resultaat ziet er prachtig uit op het filmpje maar ik zie haar vooral wat door de lokken heen flubberen met de borstel. Als ik dat doe dan slaat het resultaat nergens op. :')

Aight, ik ben benieuwd naar je nieuwe producten.
Voor meer volume bij de wortels kun je ook volumepoeder van Taft proberen, hier moet je alleen niet te veel van gebruiken want dat wordt het al gauw vies vettig. Maar hij is wel CG-proof.

Eline_S_S, wauwie! Ik vind het er al heel mooi uitzien.
Ik herken je probleem wel een beetje, mijn haren bovenop krullen ook minder, ondanks dat die korter zijn dan de plukken onderaan die wel veel meer kruldefinitie van zichzelf hebben. De oplossing heb ik nog niet gevonden, behalve dan de bovenste helft met andere producten behandelen maar daar pas ik voor. Dan maar een beetje minder krul bovenop.
Ik lees dat je Olaplex nr. 3 hebt gekocht, heb je, je haar hiervoor wel met nr. 1 en 2 laten behandelen door een kapper? Want om nr. 3 goed te laten werken is dit wel essentieel.

Sintara, dat hangt ervan af. Heb je weleens geprobeerd om je krullen te stylen? (Niet te verwarren met stijlen ;) )
Mijn haar krult ook enorm zodra er water op komt maar als ik het niet style dan zijn er weinig krullen te bekennen.

De hypo omtrent Snot ontgaat mij ook een beetje maar blijkbaar zijn er mensen bij wie het wel goed werkt. Ik vind het om te beginnen geen prettige geur hebben (een goedkope aftershave) en hij verdeelt niet lekker, tenzij je het mengt met een plens water. Maar dan nog heb ik bij het gebruik veel last van residu en dat ziet er niet fijn uit.

Kinke, herkenbaar. :j A little goes a long way. Als je er al voor kiest om meerdere producten te gebruiken, gooi er dan niet dikke lagen in per product want naast dat je, je haar verstikt, krijg je al gauw een sluik effect. Dat lijkt op het eerste moment dan nog wel mooi, tot je de volgende dag wakker wordt met een uitgezakt rattennest op je hoofd.

Ik heb gisteren Aunt Jackie's Quench gekocht om met water te vermengen als refresh spray.
En de Don't shrink gel, deze is eigenlijk bedoeld als gel voor wanneer je, je krullen wat meer wilt stretchen. Maar hij lijkt mij wel fijn om als lichte cast te geven voor na een refresh.
Ik heb gemerkt dat mijn cast heel moeilijk uit te knijpen is als ik hem na een refresh met een gewone gel seal omdat er dan al zoveel product in zit. Maar helemaal geen gel aanbrengen op dag 2 of 3 geeft een sluik resultaat omdat ik zwaar haar heb wat niet snel droogt.
Morgen of overmorgen dus maar eens proberen.

Ik heb net weer eens de Denman brush gebruikt om mijn krullen te draaien maar ik weet nog niet goed wat ik ervan moet vinden. Tot nu toe heb ik altijd het best resultaat gekregen door de krullen er simpelweg in te knijpen terwijl ik de stylingproducten aanbreng. Maar wie weet blijkt het dit keer wel te werken, ik ben het nu nog aan het ploppen.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:40

Meestal na het douchen, zorg ik dat mijn haar of nog erg nat is of weer natter maak door de borstel onder de kraan te houden en op die manier natter maken. Dan leave-in, niet weinig, niet te veel, beetje middelmatig, denk 2x1 euro munt per zijde haar. Ik deel mijn haar dus in links en rechts. Leave-in er in, dan met de denman even doorborstelen zodat alles goed verdeeld is. Ook geen meerdere lagen per keer met de denman, echt puur links en rechts. Dan met de denman stroken richting horizontaal en borstel iets kantelen tegen het eind aan. Soms herhaal ik dat aan beide kanten 1-3x en dan met de gel scrunchen en scrunchen. Soms meteen in de diffuser, maar nu meestal 3min wachten dan met handdoek 1x scrunchen per kant en dan onder de diffuser 5-10min en meestal is dit dan het resultaat:

Afbeelding

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:03

Ik gebruik nu de producten van Cury Secret en de Snot
De laatste is het enige wat lijkt te werken qua gel ....

In april ga ik naar de krullen kapper. Zij werkt met de producten van Deheb, ben heel benieuwd!
Pas als ik bij haar ben geweest ga ik kijken naar eventuele andere merken/producten
Eens kijken wat zij zegt en aanraad :)

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 20:15

ellepel schreef:
doe je niet gewoon teveel product er in dan?
ik was 1x per week,daarna leave in en curl activator er in van yari.
dan wat gel en laten drogen.
maar de dag er na maak ik het alleen maar wat nat en knijp de krullen er weer wat in, de producten zitten er dan natuurlijk in van de vorige dag.

Op deze manier doe ik het ook. Iets andere producten, maar verder hetzelde. Maak het niet elke dag helemaal nat, badmuts op onder de douche dus.
Soms doe ik op het haar dat ik met mijn handen nat heb gemaakt nog wat schuimgel. Dan wachten tot het hard is en eruit scrunchen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:01

Het zijn al leerrijke weken geweest :D. Veel filmpjes bekeken. Veel geleerd ook erg verward.
Wat gaat er bij sommige enorm veel soorten en hoeveelheid product in :oo en dat gewoon bijna elke dag.

Vandaag na het sporten eens niet gewassen met water maar gewoon refresh gedaan met nat sprayen, gel en scrunchen. Was alleen te lui om te diffusen. Heb er nu nog wat cast in zitten, dat haal ik er liever na het slapen uit, dan beschermt het mijn krullen nog wat. Als je vergelijkt met hoe het na het wassen was denk ik dat wel ok is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Washday zondag. Niet mijn beste wasdag zoals je kan zien. Te weinig product toch denk ik hier.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weet niet meer wanneer.

Afbeelding

Afbeelding

Het is dus zondag gewassen geweest en er is sindsdien amper product in gegaan. Het is iig niet vet dus dat is al heel goed. Maar wat een moeilijk proces haha!

Ik ga dus heel vaak hardlopen en dat is wel een ding zeg om dat te combineren…

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:41

Ik ervaar het ook als een heel leerzaam proces en lees hier nog steeds aandachtig mee. Het blijft toch echt uitproberen, maar wat mij opvalt is dat mijn haar veel minder snel vet wordt. Ondanks dat ik het minder vaak was met shampoo (voorheen waste ik het dagelijks) en ik stylingsproducten gebruik. Verder zit het de ene dag beter dan de andere, maar ik ben nog heel erg aan het uitproberen hoeveel stylingsproduct ik in m’n haar moet doen. Ik heb in ieder geval veel aan de tips hier en blijf vrolijk doorgaan met experimenteren.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:58

Mijn haar is inderdaad nu juist heel erg droog en pluizig telkens IPV vet. Ik vind tot nu toe de yari green wel fijn, die maakt mijn haar lekker zacht. Ik heb vanavond het gewassen en gekamd want ik had een cap hoofd. Wel alleen water gebruikt en daarna leave-in en yari.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:15

Bij mij valt het pluizige gelukkig erg mee, behalve als ik te veel aan m’n haar heb gezeten terwijl het aan het drogen was. Ik merk dat als ik er dan aan blijf zitten het meer gaan pluizen. Ik wil als deze producten op zijn de producten van Yari Green ook eens gaan proberen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:48

PeerAppel schreef:
Jouw leavein heeft al proteïne (als ik de juiste leavein in mijn hoofd heb) en als je die zo vaak gebruikt dan is dat denk ik prima.
Ik mis gel in je routine. Waar is die? :Y) Welke producten voor wassen? Welke deepco? Waarom zo vaak?

Leave in heeft inderdaad proteïne. Maar dat is dan ook het enige product met proteïne waar mijn haar blij van wordt :roll:. Gel gebruik ik af en toe. Voorheen de salon gel van de action. Tegenwoordig die gele pot van de Kruidvat. Echter wordt mijn haar daar ook weer futloos van. Ik merk toch echt dat ik zonder styling het meeste elasticiteit en volume behoud. Tot kort voorheen waste ik met die van love beauty and planet. Sinds vorige week ben ik de Fanola no yellow aan het uitproberen :Y). Maskers heb ik heel veel en wissel ik op gevoel af. Ik was nog twee keer per week omdat ik 5x per week intensief paard rij en werk in de zorg. Heb regelmatig handjes van cliënten door mn haar… Ook zit het vaak vast zodat de cliënten met agressie problemen mijn haar niet kunnen grijpen _O-

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:49

Lugea schreef:
Bij mij valt het pluizige gelukkig erg mee, behalve als ik te veel aan m’n haar heb gezeten terwijl het aan het drogen was. Ik merk dat als ik er dan aan blijf zitten het meer gaan pluizen. Ik wil als deze producten op zijn de producten van Yari Green ook eens gaan proberen.

Dat is echt de clue, afblijven (zelfs echt voorzichtig doen) tot het helemaal droog is en je een goeie cast hebt.