Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:26

verootjoo schreef:
Zo raar is een psychiater niet hoor. TS krijgt een grote ingreep, moeten ze wel zeker weten dat dat mentaal gaat lukken.

Een psychiater is niet alleen voor knettergekke mensen. Ik had er ook eens een in het ziekenhuis om uit te vogelen of ik een depressie had of ‘gewoon down’ door fysieke klachten.

Ik snap ook wel dat een psychiater niet alleen voor knettergekke mensen is. Maar ik dacht dat het normaler is om vanuit de psycholoog doorgestuurd te worden naar een psychiater als dat nodig blijkt ipv meteen al. Vandaar dat ik het apart vond hoe het nu gaat.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:49

SpeechLess schreef:
verootjoo schreef:
Zo raar is een psychiater niet hoor. TS krijgt een grote ingreep, moeten ze wel zeker weten dat dat mentaal gaat lukken.

Een psychiater is niet alleen voor knettergekke mensen. Ik had er ook eens een in het ziekenhuis om uit te vogelen of ik een depressie had of ‘gewoon down’ door fysieke klachten.

Ik snap ook wel dat een psychiater niet alleen voor knettergekke mensen is. Maar ik dacht dat het normaler is om vanuit de psycholoog doorgestuurd te worden naar een psychiater als dat nodig blijkt ipv meteen al. Vandaar dat ik het apart vond hoe het nu gaat.

Ik vind een persoonlijk een psychiater ook wel wat snel...een psycholoog is vrij standaard. Wellicht is ze in de war met een GZ psycholoog.......

verootjoo

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:53

Ik weet niet of er aan deze ingreep nog een heel revalidatietraject zit, maar bv bij orgaantransplantatie wordt je ook standaard psychisch helemaal doorgelicht door een psycholoog en ook gelijk standaard een psychiater. En dat is ook echt noodzakelijk.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 00:01

Joh, laat het maar gewoon een beetje op je af komen.
Psychiater, psycholoog.. ze willen hoe dan ook met je in gesprek. Top toch? Het is niet niks wat je meemaakt, wat de oorzaak ook is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 01:38

Zie het als fijn dat ze zoveel tijd voor je nemen. Dat is een teken dat ze het in ieder geval grondig aan pakken!
En het is idd niet niks wat je mee maakt, dus dat zullen ze uitgebreid willen doornemen. Er komen idd vaak veel vragenlijsten aan te pas en dat kan even duren qua invullen!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 11:07

Ik heb gebeld en heb me druk gemaakt om niks. Ook voor het eerst :')

Bij de intake doen ze altijd een gesprek bij een psycholoog, psychiater en een verpleegkundige. Maar die laatste was net gestopt en er was nog geen nieuwe. Dus hadden ze eerst alleen een afspraak gemaakt bij de psycholoog en psychiater en dan zou ik later nog een afspraak hebben. Maar nu is er een nieuwe verpleegkundige, dus leek het ze fijner als ik direct ook een afspraak bij haar had. Gewoon standaard dus :+

Ben nogsteeds wel een beetje bang voor dat de huisarts in de verwijzing heeft gezet dat er geen oorzaak is gevonden voor het niet kunnen plassen. Maar helder denken gaat weer een stuk beter, dus ik neem gewoon de brieven van de Uroloog mee, zodat ik kan laten zien dat er onderzoeken zijn gedaan en er gewoon een diagnose is nu.

Ik moet echt minder snel gaan stressen. Maar zie er een beetje tegenop om te moeten praten, al wil ik het soms ook juist wel. Ik heb ook veel te lang gewacht met een verwijzing vragen en de huisarts zei dat het zeker 2 maand ging duren voor ik wat zou horen, toen dacht ik ook nog; Misschien hoeft het tegen die tijd al niet eens meer. En 3 dagen later krijg ik al een brief met de afspraken :=

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:15

Wat een mooie post TS. Je denkt inderdaad helder en je hebt dankzij dit "gedoe" wel een hele mooie ontwikkeling doorgemaakt.

Ik zou de mogelijkheid om te kunnen praten juist met beide handen aangrijpen. Inmiddels ben je volgens mij ook wel zo ver dat je dat kunt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:36

Maak je niet druk over wat ze van je denken. Ik ben aan het revalideren. En daar hoort standaard ook gesprekken met een psycholoog bij, omdat ziek zijn ook invloed op je psyche heeft.
En zoals ze zei tegen mij: al is het maar even om lekker te ventileren.
Ik vind het verder wel fijn om met iemand te praten die niet bezorgd is om je. Dan kun je inderdaad gewoon alle ellende en irritatie er uitgooien. Mijn vriend zou er echt een rolberoerte van krijgen. En zich zorgen maken, terwijl alle frustratie er uit gooien en lekker ongefundeerd boos zijn ook echt lekker is soms.

En terwijl ik dat allemaal doe wordt er niet geoordeeld en wordt dit allemaal beschouwd als normale reactie op wat mij allemaal is overkomen.
Dat gaat bij jou echt niet anders zijn.
Succes.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:00

Ze geloven je echt wel lijkt me als je zegt dat er een oorzaak is gevonden het meenemen op papier is wel handig natuurlijk met uitleggen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:02

Het maakt niet uit of er nu wel of niet een oorzaak is gevonden. De psychologische bijstand gaat jou helpen om alles te verwerken wat er afgelopen tijd is gebeurd.
Dan maakt het niet uit wat er is het gaat erom wat dit alles met jou doet, daarvoor is de psycholoog, enz.
Maak je niet druk dat je je moet bewijzen, je gevoel is je gevoel daar kan niemand wat van vinden alleen jou ondersteuning bieden om er mee om te gaan.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 09:41

Bedankt voor jullie berichtjes!

Gisteren de gesprekken gehad en ze geloofden me idd ook zonder bewijs :+ Het viel heel erg mee. Ze vinden het opvallend dat ik wel zeg slecht te slapen en me veel zorgen maak, maar verder alles heel erg bagatelliseer. 4 Februari adviesgesprek :)

En ik me maar zorgen maken dat ze me niet serieus nemen, maar de enige die me niet serieus neemt ben ik zelf. Maar dat wist ik ook al wel een beetje. Denk dat dat ook de reden is waarom ik steeds bang ben dat mensen me een beetje een zeikerd vinden.

Heb nu iig wel echt heel goed geslapen. Had steeds na 45 minuten een kwartier pauze, maar was kapot toen ik thuis was :=

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:40

Goed dat ze je serieus namen.
En inderdaad, nu moet jij jezelf nog serieus nemen :)

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:43

Wat fijn dat ze je serieus nemen! Zou ook fijn zijn als ze je een beetje kunnen helpen, het is niet niks wat je allemaal voor je kiezen ebt gekregen.

Ik moest trouwens een potje urine wegbrengen voor blaasontsteking test, ik moest echt plassen en dacht eens kijken hoeveel het nou is... oke ik ben zwanger dus iets minder maar ik kon het ook niet ophouden, 80 ml... ik moest meteen aan jou denken...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:52

Dat bagatelliseren herken ik.
Doe ik ook altijd!
Geen verkeerde eigenschap, maar moet wel realistisch zijn.

Mijn vader heeft er ook een handje van.
Die verging zn beetje van de koppijn, vragen ze in het ziekenhuis een cijfer van de pijn. Zegt ie: uuh 5je. :7
(Hij had een herseninfarct) ik heb maar gezegd: als mijn vader een 5 zegt dan is het minimaal een 9.

En dat is meteen het gevaar.
Jij bagatelliseerd het, waardoor het voor een ander wel mee lijkt te vallen.

Je mag gewoon eerlijk zijn.
Helemaal daar. Ze kunnen je dan veel beter helpen.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 13:46

Ja, dat is waar.. Eigenlijk raar ook om het minder te laten lijken dan het is, maar het is zo'n gewoonte. Het moet gewoon echt een beetje erger zijn voor ik het nodig vind om te zeggen dat het niet zo goed gaat.
Maarja als ik dan een cijfer moet geven, dan ben ik daarmee vaak wel eerlijk zegmaar, maar dat komt dan totaal niet overeen met hoe ik het laat overkomen.. :=

Gwenvd; Had je ook een blaasontsteking? Ik kan me ondertussen heel slecht voorstellen om het niet op te kunnen houden, echt heel gek :') Bij 1300 heb ik nogsteeds helemaal geen aandrang, alleen pijn.

Gisteren weer op de huisartspost geweest %) Steeds zoveel blaaskramp.. Echt overtuigd van een blaasontsteking, thuiszorg dacht dat ook. Maar op de HAP kwam er niks uit. Maar omdat dat heel vaak zo is bij mij en het nu door de onderhoudsAB helemaal niet meer betrouwbaar is, weer een zakje Monuril gekregen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:14

Hoe gaat het nu TS?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 15:54

Niet zo heel goed -O-

Blijf steeds pijn houden. Gewoon de hele dag door en bij katheteriseren ook weer meer. Als de thuiszorg niet kwam, dan zou ik me er niet meer toe kunnen zetten om vaak genoeg te katheteriseren. Zie er heel erg tegenop elke keer..

Had Donderdag het ziekenhuis al gebeld. Toen zou ik terug gebeld worden, maar niet gebeurd. Vrijdagochtend gebeld, zou terug gebeld worden, maar weer niet gebeurd. Eind van de middag nog gebeld, toen hoopte ze de uroloog nog te spreken en dan zou ik terug gebeld worden. Nouja, maandag nieuwe kans... :(

Edit: Oja, ondertussen ook te horen gekregen dat het nog erg lang kan duren voor ik de neurostimulator kan proberen. Uroloog heeft nog niet meegekeken in rotterdam, ziekenhuis heeft nieuwe apparaatje nog niet goedgekeurd...

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:20

Zou je niet doorverwezen kunnen worden naar Rotterdam dan? Nog langer zo doorlopen is langzaamaan geen optie meer lijkt me zo.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:25

Ik zou zon sub dinges catheter vragen, ben je in elk geval af van een hoop gedoe en kan je je leven weer een beetje oppakken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:41

Of doorverwijzen of zon opening in je buik? Dan kan je je leven aanpassen aan dat maar wel gewoon weg nu heb ik het idee dat je aan huis vast zit. De thuiszorg komt niet overal waar jij heen wil. En die pijn iedere keer ik weet niet of ik dat zolang had volgehouden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:59

Klote!!!
Retteketet naar je zorgverzekeraar en zorgen dat je die neurostim snel krijgt, waar dan ook ter wereld. Boeien of dat nou in Maastricht of in Groningen is toch. Als je maar snel een grote kans op verlossing hebt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:05

Ja, lijkt me ook wel prima om wat meer druk te zetten vanuit die kant. (En vertel de zorgverzekeraar maar dat al die thuiszorg ook nog eens hartstikke duur is dus dat het ook in hun eigen belang is om een plaatsje voor je te vinden voor die operatie.)

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:46

Ik lees hier al een tijdje mee en wil nu toch reageren. Het is afschuwelijk dat jij als jonge meid zo met pijn en niet normaal kunnen plassen moet leven.
Mijn zwager heeft een maand geleden een nieuwe generatie neurostimulator ter vervanging gekregen. Dat is helemaal misgegaan ivm met een soort “stroomlekkage” en met spoed verwijderd. Dit is in het amc gedaan. Dus het is niet zo dat dat alles zou oplossen en misschien ook wel een reden dat de wachttijd opgelopen is, vanwege dit soort problemen.
Geen idee hoor, maar ik wilde het even kwijt en ik hoop zo voor jou dat je snel een normaal leven kunt leiden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:46

Grrrr, het schiet weer niet op hè?

Ik kan me zo voorstellen dat je tegen het katheteriseren op ziet. Dan ga je waarschijnlijk ook steeds minder drinken? Drink je wel voldoende?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:48

Ik zou wat ik in Juli 2018 al aandroeg..opteren voor een "tijdelijke" suprapubische katheter..... (je weet niet hoe lang het nog duurt voordat je zo'n neurostim mag proberen) en als er issue's mee zijn kan het zijn dat ze de procedures de komende maanden sowieso stil leggen. Ivm dat ze eerst willen uitzoeken hoe en wat met die neuro stim.