Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:17

Ja, het werkt zoals alle uv lakken: basecoat, 2x kleur en dan topcoat. Uiteraard tussendoor onder de lamp.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:19

Shenavallie schreef:
Ja, het werkt zoals alle uv lakken: basecoat, 2x kleur en dan topcoat. Uiteraard tussendoor onder de lamp.

Oké! Zou ik even moeten kijken hoeveel watt mijn pinkgellac lamp is.

Heb nu wat langer gedaan en zit wel een stuk beter. Nu kan ik helemaal niet meer aan mijn nagels pulleken :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:46

Zelf werk ik met een 36watt tunnellamp en - als ik maar één nagel moet doen - onder een Mini UV lampje. Werken bij BP allebei net zo goed. :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:06

Shenavallie schreef:
Zelf werk ik met een 36watt tunnellamp en - als ik maar één nagel moet doen - onder een Mini UV lampje. Werken bij BP allebei net zo goed. :j

Die heb ik ook zou dan alleen hem even in elkaar moeten zetten haha :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:40

En als dat niet meer zou lukken, dan kun je voor nog geen 25 euro een prima lamp via Lidl Webshop bestellen. ;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:51

Ik had ook al verlekkerd naar de site van BP gekeken maar vond het wel echt een onduidelijke website haha, lekker chaotisch...maar goed, dat ligt misschien aan mij :')
Wel goed om te lezen dat ik die ook zou moeten kunnen gebruiken, wie weet in de toekomst :D

Inmiddels lijk ik eindelijk stabiel succes te hebben met PG. Geen liftende lak meer en blijft nu sowieso keurig 7 dagen zitten. Nog niet langer geprobeerd want dan ben ik er al weer op uitgekeken...

De afgelopen keren Lipstick Red en Natural Taupe opgehad. De laatste kreeg ik niet goed dekkend helaas... ik heb hele witte vrije randen van mezelf dus die waren iets te hardnekkig _-:(

Afbeelding
Afbeelding

Goed sealen lukt me nog steeds niet helemaal. Hoe ik het ook probeer lijkt het er gewoon niet goed op te blijven met drogen, of het droogt wel en dan is het na 2 dagen afgesleten... doe echt elke laag sealen.

Janinevv

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:54

Die rockstar red is echt gaaf!
Ik vind kwaliteit van PG ook niet geweldig daarom
Wil ik graag BP proberen.

Mijn nagelriemen zijn momenteel zo bagger!

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:43

Ik vond de site ook wat chaotisch en onduidelijk. Via Ebay heb ik nog nooit wat besteld.

Ik denk dat ik vanavond via de laptop de BP site ga bekijken en wat ga bestellen.
Wat een keus heeft die site zeg. Het wordt nog lastig om me in te houden :Y)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:19

Haha op computer wel stuk overzichtelijker!
Is het nu best goedkoop of?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:36

Ik kom even binnenvallen hoor, hoop dat dat niet erg is ^^.
Vroeg me af of jullie misschien tips voor me hebben namelijk.

Ik lak eigenlijk altijd mijn nagels met normale (Indie <3 ) nagellak, maar kwam laatst nagellakpoeder tegen, zoals deze of deze. Nu heb ik al vernomen dat je deze het beste met (non-wipe) gel polish kan aanbrengen, om de beste glans/reflectie te krijgen. Echter.. ik heb nog nooit met gellak gewerkt. Welke merken raden jullie wat gellak betreft aan, en wat voor lamp moet ik hiervoor aanschaffen? UV of LED of UV-LED? En is gellak ook gewoon makkelijk (met aceton of nagellakremover) van je nagels af te halen? Ik bedoel geen tips of opvulling of iets dergelijks, puur alleen de lak (mijn nagels zijn gelukkig al sterk en mooi genoeg van zichzelf)
Alvast bedankt :D

Ik zag een paar pagina's terug iemand vragen hoe superchique als lak is.. ik vind 'm heel fijn! Heb Superchique als topcoat, seche vite als base coat en lekker (te) veel OPI, China Glaze, FUN en Mazura lakjes voor ertussen ^^.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:50

Ik heb BP tot nu toe via Aliexpress besteld. Wellicht is dat iets overzichtelijker dan Ebay?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:53

IMANDRA schreef:
Ik kom even binnenvallen hoor, hoop dat dat niet erg is ^^.
Vroeg me af of jullie misschien tips voor me hebben namelijk.

Ik lak eigenlijk altijd mijn nagels met normale (Indie <3 ) nagellak, maar kwam laatst nagellakpoeder tegen, zoals deze of deze. Nu heb ik al vernomen dat je deze het beste met (non-wipe) gel polish kan aanbrengen, om de beste glans/reflectie te krijgen. Echter.. ik heb nog nooit met gellak gewerkt. Welke merken raden jullie wat gellak betreft aan, en wat voor lamp moet ik hiervoor aanschaffen? UV of LED of UV-LED? En is gellak ook gewoon makkelijk (met aceton of nagellakremover) van je nagels af te halen? Ik bedoel geen tips of opvulling of iets dergelijks, puur alleen de lak (mijn nagels zijn gelukkig al sterk en mooi genoeg van zichzelf)
Alvast bedankt :D

Ik zag een paar pagina's terug iemand vragen hoe superchique als lak is.. ik vind 'm heel fijn! Heb Superchique als topcoat, seche vite als base coat en lekker (te) veel OPI, China Glaze, FUN en Mazura lakjes voor ertussen ^^.

Qua merken lak zou ik even t topic doorspitten.. Zoveel mensen, zoveel wensen. Veel mensen gebruiken hier qua goedkope merken Pink Gellac, Born Pretty, Sensationail..
Ik heb zelf de base & top van Pink Gellac en ben daar best tevreden over.
Ik heb een LED lamp, gebruik dan dus ook alleen LED-lakjes.
Niet makkelijk af te halen zoals gewone nagellak. Ik week het af met pure aceton of vijl het er af.
:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:01

Noahh_h schreef:
Ik vond de site ook wat chaotisch en onduidelijk. Via Ebay heb ik nog nooit wat besteld.

Ik denk dat ik vanavond via de laptop de BP site ga bekijken en wat ga bestellen.
Wat een keus heeft die site zeg. Het wordt nog lastig om me in te houden :Y)

De prijzen op E-bay voor hetzelfde product zijn - als je handig bent met zoeken - lager. ;)
Je kunt de hoofdsite van BP gebruiken om de titels op E-bay te zoeken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:04

AnneJ1995 schreef:
Ik heb BP tot nu toe via Aliexpress besteld. Wellicht is dat iets overzichtelijker dan Ebay?

Ali is ook een optie. :j Bij de opleiding bestelden sommigen via Ali en sommigen via 'Wish'(? Ik heb geen smartphone, dus hoop dat ik de naam goed geschreven heb).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:22

AnneJ1995 schreef:
Qua merken lak zou ik even t topic doorspitten.. Zoveel mensen, zoveel wensen. Veel mensen gebruiken hier qua goedkope merken Pink Gellac, Born Pretty, Sensationail..
Ik heb zelf de base & top van Pink Gellac en ben daar best tevreden over.
Ik heb een LED lamp, gebruik dan dus ook alleen LED-lakjes.
Niet makkelijk af te halen zoals gewone nagellak. Ik week het af met pure aceton of vijl het er af.
:)

Dankjewel!

Heeft iemand nog tips voor een goed (maar niet te duur) merk lamp?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:58

Ik geloof Shena die op de vorige pagina vertelde dat je een prima lampje bij de Lidl online kunt bestellen. Gebruik anders ff de zoekfunctie in t topic, dit soort basic vragen zijn al uitgebreid beantwoord :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:07

Oh als ik hier zoek is eigenlijk alleen die van Lidl genoemd dat die fijn is, voor de rest alleen een comment dat een Sensationnail kapot is en iets over een PG lamp. Geen uitleg hoe of wat. Maar ik ga wel verder zoeken ;). Thanks.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:11

Misschien was dat in het vorige deel dan hoor! ;)
Ik heb zelf een lamp van Sensationail en tja vind m prima. Heb geen ervaring met iets anders dus kan ook niet zeggen of ie nou ‘goed’ of ‘slecht’ is. Doet wat ‘ie moet doen in de tijd dat ‘ie t zou moeten doen, zeg maar :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 14:25

Haha dat is het belangrijkste toch? Ik ga eens rondsnuffelen, kijken wat ik kan vinden :-)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:41

AnneJ1995 schreef:
Ik geloof Shena die op de vorige pagina vertelde dat je een prima lampje bij de Lidl online kunt bestellen. Gebruik anders ff de zoekfunctie in t topic, dit soort basic vragen zijn al uitgebreid beantwoord :D

Zelfs op deze pagina nog! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:44

IMANDRA schreef:
Oh als ik hier zoek is eigenlijk alleen die van Lidl genoemd dat die fijn is, voor de rest alleen een comment dat een Sensationnail kapot is en iets over een PG lamp. Geen uitleg hoe of wat. Maar ik ga wel verder zoeken ;). Thanks.

In deel 9 hebben we nog wel eens lampen besproken. Misschien dat je daar nog wat terug vindt. Mijn ene lamp had ik via de opleiding gekregen (merkloos, echt super goed ding) en de andere bij de Lidl Webshop. De LED lampjes heb ik via E-bay gekocht en werken ook super. Dat is mijn ervaring althans. Mijn nicht heeft een duurdere lamp staan, werkt net zo goed als die goedkopere. Haar dochter heeft weer net als ik ook een goedkope lamp en is ook meer dan tevreden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:43

Ah ik zie daar wel veel staan inderdaad! Grappig, dat is het topic waar ik een paar jaar terug nog wel eens heb meegepraat kwam ik achter :P.

Van wat ik lees is de Pink Gellac lamp dus niet zo goed (iets met 4x aan moeten zetten ipv 1x?), maar zijn de lakjes (voor een starter) dus prima.
Ben nu dus even aan het kijken welke kleurtjes ik pak (sowieso zwart en wit want die passen sowieso goed onder nagelpoeders, plus base en top natuurlijk), en waarschijnlijk ga ik voor de Lidl lamp.

iig thanks voor de tips!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:45

Ik heb de magnetic twinlight en hoef geen andere meer!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:09

klaar voor koningsdag.

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:09

Mooi!