3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:13

Fleurtjuh, het aantal kcal dat jij opgeeft vind ik echtg karig (komt misschien harder over dan ik bedoel), ik heb als ik mijn avondmaaltijd niet meereken zo'n 800 kcal op een dag met een beetje pech en dan haal ik meestal het overige uit het avondeten. Probeer echt een normale avondmaaltijd te nuttigen, dat levert vaak al zoveel kcal! Ik herken je gevoel van tegenstrijdigheid, dat is iets waar ik nu ook mee kamp. Ondanks dat probeer ik gewoon mijn kcal aan te vullen tot een normale hoeveelheid.

Mooi lijstje Kimmie, ik vind dat je voor jouw leeftijd echt gezond bezig bent! Ik heb een hoop 'broodlijstjes' voorbij zien komen maar je bent nog volop in de groei, dus meer khd lijkt me zeker geen probleem in jouw geval.

Bedankt Emma_ voor jouw visie en tips op mijn lijstjes, 1800 Kcal is dus niet heel veel voor iemand met de beweging die ik heb? Ik vind het soms lastig om aan mijn kcal te komen, vandaag bestaan mijn macro's vooral uit khd en eiwit. Andere dagen meer uit eiwit en vet. Is dit een verstandige afwisseling of beter van niet?

Mooi gevarieerd lijstje Welmoed_ maar zoals je zelf al aangeeft wat weinig, ik zou het er echt niet op kunnen :=

Vandaag nog zeker 11Km gelopen, nu voel ik me slap := avondeten was niet heel gezond: 3 punten pizza van de Italiaan. Dit voelt heel maf omdat ik heel moeilijk de macro's in kan vullen op mfp. Ik weet de exacte waardes niet terwijl al het andere dat ik eet afgewogen wordt.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:29

Haha lekker lijstje kimmie! Maar ik hoop niet dat je vanwege mijn opmerking het brood laat staan! Als je dat gewoon lekker vindt, lekker doen :D

Mijn lijstje van vandaag is zoooo slecht vanwege mijn verjaardag :x

O: halve bak skyr bosfruit
T: frikandelbroodje
T: Italiaanse bol met kruidenkaas, kipfilet, sla en komkommer
T: m&m's
A: Tomatenrisotto met garnalen :9
T: Ben&jerry's ijsje
T: mojito + 4 snackjes van de bittergarnituur :+

Ik durf het niet eens in te voeren in mfp :') ik weet wel dat ik de rest vd week niet meer ga snoepen!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:36

Gefeliciteerd Annikoe, zo'n lijstje moet met je verjaardag zéker kunnen.

De drie pizzaslices zijn er twee geworden. Ik zit bomvol en ben misselijk. Tandjes poetsen en dan naar bed, morgen weer een dag (en een feestje) dus vandaag wat minder is niet zo erg...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 02:19

Ik heb mijn eten uiteindelijk nog aangevuld met 4 crackers met huttenkase en een halve avocado.
Nooit eerder gehad, maar was erg lekker :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:28

Nee hoor Annikoe haha, nu ik vakantie heb heb ik toch iets meer tijd om nieuwe dingen uit te proberen. Dus waarom niet?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:31

Nog gefeliciteerd Annikoe!!

Ik heb een lekkere lunch vandaag; wraps met kipfilet, tomaatjes, komkommer, sla en een beetje zuivelspraid light :~

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:19

Nog gefeliciteerd Annikoe!

Vrouke, ik herken me erg in jouw berichten. Ik zat ook rond de 1800 ckal en een vergelijkbaar eetpatroon als het jouwe en viel daarmee niet echt af. Nu zit ik tussen de 1500 en 1700, met soms een uitschieter naar boven en gaat het ineens wel. Het was even omschakelen, ik heb echt vaak gehad dat ik nog iets lekkers wilde pakken en dan moest ik echt tegen mezelf zeggen 'heb je dit echt nodig, of wil je afvallen?'. Nu doe ik dit een week of drie en wordt het steeds makkelijker. :)

Afbeelding

Afgelopen weekend heb ik 30 km gewandeld (zaterdag 16 en zondag 14km). Wat zouden jullie doen met dat soort actievere dagen? We hadden veel water mee en natuurlijk ook eten, maar je verbrandt nogal wat. Hoeveel hoger dan normaal zouden jullie gaan zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:26

Imre, Vrouke, daar heb ik ook de meeste moeite mee. Zoals gister, gaat het de hele dag wel redelijk prima, maar dan 's avonds toch weer snoepen. :=

Mijn lijstje van gister:
O: Stuk (niet heel groot) stokbrood met vlokken
L: Smoothie
T: Stuk stokbrood met ham
A: Groot bord salade, daarnaast een stuk vlees en handje friet
T: Vanille vla, 2 stukjes chocola en een speculaasje.

Vandaag ben ik iig de dag netjes begonnen met een smoothie. Straks een half uurtje wandelen, half uurtje fietsen en vanavond is het de bedoeling dat ik nog naar de sportschool ga. Al weet ik niet zeker of dat lukt i.v.m. afspraak met mijn ouders om vanavond weg te gaan. Nu ik vakantie heb ik ik eigenlijk wel eens een lekkere gezonde lunch of avondeten proberen, dus ik ga straks eens inspiratie op doen!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 09:28

Niet, ik ga nooit hoger zitten. Tenzij je echt honger heb, kan je iets van eiwitten erbij pakken ofzo.. Ik zelf zie 't als 2 dagen lekke meegenomen extra verbrand :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:08

In tegenstelling tot de andere ben ik dan wel weer trots op fleurkeuh haha.
Nee, het is nog veel te weinig, maar je neemt de adviezen wel ter harte en bent van een shakedieet naar een shakedieet met troep naar een patroon gegaan met goede producten (met uitzondering van de shake). En ik kan me helemaal voorstellen dat het spannend is om van het voorbelijnde pad af te stappen en je weg te gaan zoeken in het oerwoud dat "afvallen" heet. Nu nog een beetje vertrouwen vinden in jezelf en gaan zoeken wat er allemaal te vinden is aan voedingsmiddelen.

In tegenstelling tot de rest zeg ik: als die shake je houvast geeft, dan gewoon die shake voor nu maar gebruiken. Nee, ik ben er geen voorstander van, maar als je de rest van de dag een beetje rondkijkt en je kcal wat omhoog gaat schroeven dan zal je ook niet dood gaan met 1 shake.
Over je dagmenu vind ik vooral dat je nog te mager hebt gegeten met teveel suikers. Ik zou iets fruit schrappen (2 per dag is voldoende), wat noten toevoegen (de avocado was ook een hele goede keuze!), bij je lunch naast de shake eventueel wat rauwkost er bij met een beetje mayonaise (goede vetten, allemaal onverzadigd, want komt van olie!). In plaats van cruesli zou ik de volgende keer van die goedkope simpele muesli kopen, die onderin het schap staan en het allergoedkoopste zijn want daar zit de minste bewerkte meuk in. Bij een diner als je nu had zou je een eitje kunnen toevoegen voor wat extra eiwitten en vetten als je dat ziet zitten. Dan kom je denk ik nog mooier uit met iets meer vetten en wat minder khd.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:22

Dankjewel secricible :3
Doet me goed om te weten dat ik toch wel de goede richting op ga.
Nu alleen nog het goede pad vinden.
Vertrouwen in mezelf? Zou niet weten waar ik dat vinden moet. Is dat ook te koop in de winkel? Misschien bij een bouwmarkt...?

Dat van je eitje bij het avondeten is een goede, die zat er namelijk wel bij maar was ik vergeten op te schrijven :p

Momenteel zit ik aan een lekkere bak yoghurt met creusli, banaan en peer.
Dat zijn dus ook mn 2 stuks fruit per dag, dus straks maar even rondneuzen wat ik als tussendoortje ga nemen.
K heb ook nog een zakje amandelen staan

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:04

Ik zou zeggen, ga gewoon lekker uitproberen en leer van anderen daarbij. Uiteindelijk is het logisch, je gaat een vreemde weg in waar je nog weinig kennis van hebt en dan moet je gewoon nog een hoop leren. Probeer uit, voeding is niet zodanig eng dat je dood gaat van een keer de foute weg nemen. Je kunt niet zo snel onherstelbare schade aanrichting ofzo. Gewoon testen en dan kijken hoe je je ergens bij voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:21

AmyII schreef:
Bedankt Emma_ voor jouw visie en tips op mijn lijstjes, 1800 Kcal is dus niet heel veel voor iemand met de beweging die ik heb? Ik vind het soms lastig om aan mijn kcal te komen, vandaag bestaan mijn macro's vooral uit khd en eiwit. Andere dagen meer uit eiwit en vet. Is dit een verstandige afwisseling of beter van niet?

Meer kcal uit eiwitten halen betekent in principe dat je langer vol zit, dus het loont zeker wel om zo veel mogelijk eiwitten proberen te nuttigen. Maar uiteindelijk moet je het ook op langere termijn vol kunnen houden. Ik ben dol op pasta's en rijst en alles wat ermee te maken heeft, dus ik zit vaak wat hoger in mijn khd op een dag. Ik hou daar gewoon rekening mee in de rest van mijn voeding en zorg dat ik alsnog een gebalanceerd patroon hou, maar dan wel eentje met met wat meer khd.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:46

Hoi!

Zou ik mij mogen melden in dit topic? Ik heb echt een stok nodig om eindelijk weer eens door te zetten! Jaar of 6 geleden 20kilo afgevallen met Sonja Bakker, daarvan zitten er nu weer 8 aan die ik eraf wil en wat op het moment niet lukt! :Y) Mijn grootste probleem is de avond en ik kan gigantische snaaibuien krijgen.. Door hier mee te lezen/praten hoop ik dat ik nu weer mezelf een schop kan geven om ze eraf te krijgen!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:52

Hmm, heb net mijn lunch op met die tortilla. Valt me vies tegen hoe veel kcal daar in zitten. Mijn hele lunch was ongeveer 600 kcal en dan heb ik 3 wraps op. Kan dat beter als avond eten doen dan. Of valt dit wel mee?

Heb nu nog 893 kcal over voor mijn avond eten en eventuele tussendoortje. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:00

Welkom Marjolein! Altijd gezellig :D

Mijn dag ziet er vandaag zo uit:
O: Smoothie met banaan, 2 handjes frambozen en 3 lepels yoghurt
L: Wit broodje met omelet bestaande uit 2 eieren, handje vol paprika en 1 champignon. Daarnaast klein handje druiven en een zelfgemaakte mueslireep.
A: Salade en verder wat de pot schaft!
B: half uur wandelen, half uur fietsen, en vanavond naar de sportschool (wss bootcampen)

Reden dat ik wat uitgebreider lunch is omdat ik normaal ongeveer 1,5 uur later lunch. Nu ben ik echter van 12 tot 4/half 5 weg om terrasje te doen. Wil daar niet gaan snaaien :P

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:17

welmoed__ schreef:
Hmm, heb net mijn lunch op met die tortilla. Valt me vies tegen hoe veel kcal daar in zitten. Mijn hele lunch was ongeveer 600 kcal en dan heb ik 3 wraps op. Kan dat beter als avond eten doen dan. Of valt dit wel mee?

Heb nu nog 893 kcal over voor mijn avond eten en eventuele tussendoortje. :=

Als je gewoon je avond eten laat bestaan uit portie groente, hou t op 100kcal, portie aardappelen 150 kcal en een stuk vlees voor 300kcal ik roep maar wat geks. Is dat 550kcal dan houd je nog over voor je tussendoortjes? Gewoon aanpassen :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:48

Als ik lunch met wraps neem ik er max 2, maar meestal 1 met een kom soep oid erbij. Doe wel vrij veel beleg erop, dan vult het wat beter (en scheelt wat in khd). Ik vind zelf 3 wraps voor de lunch vrij veel.

Hier geen lijstje, ben vakantie aan t vieren :D eet waar ik zin in heb, dat is nu vanzelf al stukken gezonder dan ik vorige vakanties deed. Beweeg vooral veel, we staan onderaan een flink steile camping, loop minimaal 5x per dag naar boven, al dan niet met kind in mn armen :+ en dan nog de nodige wandelingen, zwemmen etc.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:53

Momenteel weer lekkere matzes aan het eten met huttenkase en de andere helft van de avocado :)
Echt verrassend lekker
Momenteel iets over de 800 calorieën, vanavond rijst met champignonragout met kip :)

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:18

Fleurtjeuh, lekker he huttenkase met avocado? Kan dat oprecht wel elke dag eten :9

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:41

Laura82 schreef:
Als ik lunch met wraps neem ik er max 2, maar meestal 1 met een kom soep oid erbij. Doe wel vrij veel beleg erop, dan vult het wat beter (en scheelt wat in khd). Ik vind zelf 3 wraps voor de lunch vrij veel.

Hier geen lijstje, ben vakantie aan t vieren :D eet waar ik zin in heb, dat is nu vanzelf al stukken gezonder dan ik vorige vakanties deed. Beweeg vooral veel, we staan onderaan een flink steile camping, loop minimaal 5x per dag naar boven, al dan niet met kind in mn armen :+ en dan nog de nodige wandelingen, zwemmen etc.

Ik vind 3 wraps ook veel, dat krijg ik niet eens weg als ze een beetje goed gevuld zijn.

Veel plezier op vakantie! Wij gaan over 2,5 week weg, ik kan niet wachten *\o/*

Vandaag even rustig aan, vanmorgen losgekraakt door de chiropractor dus ik mag een dag niet sporten. Beetje wandelen vanavond, maar dat is het dan ook wel.

O; magere yoghurt met aardbei, rode bessen en cruesli volvezel
L; roggebrood met light smeerkaas en kaas en kaas
T; 2 maisbroodjes met honing/chili pindakaas :Y)
A; bloemkoolpizza caprese
T; rode bessen & black bean brownie

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 15:28

@mailow
Ja, nooit eerder gehad tot gisteren maar daar kan ik wel aan wennen :9

Toch geen rijst met champignons en kip vanavond, t wordt zelfgemaakte lasagne met zelfgemaakt pasta bladen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:29

Wat gaan jullie snel

Kan t niet bijhouden hahaha

Op moment ben ik op vakantie. In Oostenrijk dus ik wandel wel veel. Na me vakantie wil ik 3 maanden lang bij fitformation.nl een progamma volgen.

Ik ken persoonlijk 2 mensen die er goed door van afgevallen zijn.

Ik vind vooral t eten beslissen erg moeilijk en daarmee krijg ik nu dan hulp en meer motivatie

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:44

De brownies van zwarte bonen zijn vrij aardig gelukt, en als je het verdeeld in 18 stukjes ben je klaar met ongeveer 50 kcal per stukje :Y) Morgen op het werk maar eens peilen hoe lekker ze zijn, haha.

Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:43

Ziet er lekker uit!!

Om mijn lijstje van gister te compenseren, weer lekker een broodlijstje :') :
O: twee boterhammen met 100% pindakaas en honing en een mini korstje met pindakaas en een kop thee.
L: een haring, twee boterhammen met kalkoenborstfilet en nog iets, een krentenbol met nutella en oh ja, ook nog een worstenbroodje en een beker melk.
A: twee boterhammen met zalm en gelders gekookte worst, wat plakjes kaas, een half worstenbroodje, een krentenbol met ene helft nutella en andere helft boter en een beker melk.
T: denk kop thee.
B: 10 minuten fietsen, 60 minuten grondwerkles (waarbij veel intensief bewegen), en nog veel lopen.