Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:27

nuscaniels schreef:
Vroeger wilde ik wel kinderen totdat het me eigenlijk wel heel erg beviel zonder kinderen en met eigen paarden.
Mijn broer wilde ze juist nooit en heeft er 3.

Ik weet ook totaal niet wat ik met ze aanmoet als ze onder de 3 jaar zijn. Mijn man duikt wel elke kinderwagen in en kinderen vinden hem ook vaak geweldig. Ik hou me altijd maar afzijdig.
Alleen de kinderen van mijn broer en van een goede vriendin had ik dat probleem niet mee.

Ik zeg nooit dat het mijn kinderen zijn maar ze zijn wel deel van ons gezin en iedereen weet ook dat als er iets met 1 van de paarden is ik a la minute van mijn werk vertrek.

Onze honden waren ook deel van ons gezin, maar gingen ook gewoon in de kennel als wij op vakantie gingen. :+ No way dat mijn ouders met twee honden op de achterbank naar de Languedoc reden. Het was al vol genoeg met achterin een zeurend mormel en een superlief kind dat alleen maar wilde slapen, lezen of gameboyen. En de honden hadden het doorgaans prima naar hun zin met alle andere honden. :=

Wat ik misschien nog wel triester vind dan mensen die hun dieren bemoederen, is mensen die hun dieren hun 'allerbeste vrienden' noemen... dan moet je wel echt je faith in humanity volledig verloren hebben dacht ik zo. :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:29

Waar ik ook van schrok was een topic waarin tieners aangaven in geval van een brand eerst hun hamster (of wat dan ook) te redden alvorens hun broer/zus/ouders :=

Als wat met mijn paarden/katten/konijnen is dan heeft mijn werk daar gelukkig ook begrip voor :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:35

Kan me daar niet aan storen. Als mensen zich zo willen benoemen, heb ik geen last van. Mijn lesgeefster heeft ook een pensionstal en zegt ook altijd 'mamie'. Ben er niet dol op maar het stoort me ook echt niet. Doet niks af aan haar kennis. :)

Van de rooie hier zei ze wel serieuzer 'die ziet jou echt als zijn moeder' :') maar ik vrees dat ze daarin gewoon gelijk heeft maar ach, als dat de knol helpt... :))

Hond mag hier niet in het gezicht lekken, bij niemand, zie ik dat dan corrigeer ik ook. Maar ze eist wel soort van dat ik haar in stop, mijn Jack Russel slaapt graag onder een deken maar is te lomp om er zelf onder te geraken.. Toen het koud was haar eens geholpen en die hond dacht ' :)* ' en nu maakt haar onder het deken helpen blijkbaar deel uit van mijn taken pakket >;) soms meerdere keren per nacht... >;)
En je zou zeggen 'negeren' he... Maar laat ik zeggen dat die hond negeren even makkelijk is als een baby negeren... Ze is nogal overtuigend en weet de zwakke punten van die negeer-taktiek uit te buiten (mijn man moet vroeg op dus wil dat die kan door slapen en dat kreng sprint of tegen de matras -waardoor het hele bed schuift- of ze gaat dreigen met blaffen want ze weet dat ik toch niet grommel -again: mijn man moet kunnen door slapen-)

Mijn hond is volgens mijn moeder erger dan een kind. Ge-luk-kig dus dat ik geen kind ga op voeden als ik het bij een hond al zo verpest kwa verwennen :')
Ze luisterd trouwens wel goed en kan er overal mee komen, maar ze is ook rotverwend.

Hilli

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:38

Ik zou ook niet door een hond in mijn gezicht gelekt willen worden :+ en likken ook niet! Bah, lekker eerst het eigen gelachtsdeel likken en dan joyw gezicht.... brrr. Huisdieren in bed lijkt me ook niks trouwens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:40

Mijn katten komen niet bij ons in bed (kind ook niet trouwens), vind dat helemaal niets.
Ik ben nogal goed in negeren, ik hoor gewoon echt nagenoeg niets als ik slaap O:)

We hebben ook nooit slaap tekort gehad door onze dochter trouwens. Die sliep met 12 weken braaf klokje rond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:42

Hond hier ligt niet op bed, naast bed op haar kussen met een deken. Ze springt tegen de zijkant van het bed en heeft die techniek inmiddels zo verfijnt dat ze met haar 7,5kg het bed kan laten schuiven op de (gladde) parket gezien zij af zet vanaf haar kussen dat tegen de muur ligt (dus wel met grip :') )

Ik kan goed negeren maar niet als mijn man slaapt... Ik wil niet dat hij wakker wordt, en tut weet inmiddels dus ook dat ze 's nachts niet genegeerd zal worden >;)
Sterker nog: ze weet dat ik het niet doe als mijn man slaapt. Als die nachten werkt dan doet ze het niet. >;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:46

Dat heb je goed positief bekrachtigd zeg maar :P

Mijn ene kat zou de hele nacht elke bewegende teen aanvallen en de ander is nogal fanatiek met maagmassage onder zeer luid gesnor. Die blijven dus mooi buiten de kamer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:49

Sizzle schreef:
Dat heb je goed positief bekrachtigd zeg maar :P

Mijn ene kat zou de hele nacht elke bewegende teen aanvallen en de ander is nogal fanatiek met maagmassage onder zeer luid gesnor. Die blijven dus mooi buiten de kamer.

^) zo Iets ja :') en dat wist ze in no time maar ik probeer die ***** al tien jaar pootje te leren geven maar tot op heden gaat ze nog steeds liggen of zitten bij 'pootje'... (Lig, zit, wacht en blijf kent ze wel al lang dus volgens mij wil ze gewoon niet en houdt ze zich dom :') we hebben haar ook in no time leren 'sluipen' maar pootje geven... Nópe.)

Ik ga het opvoedkundige deel van mijn nichtje maar aan mijn schoonzus en broer en mijn man over laten denk ik... :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 22:55

Haha, pootje geven is eigenlijk ook suf. Dat betekend helemaal niets voor een dier.
Onze aanval kat kan wel apporteren en voetballen :))
Als onze dochter buiten speelt dan speelt hij fanatiek mee, echt super grappig.
Voor haar zijn de katten wel echt ook haar vrienden. Ze denkt ook dat ze haar verstaan omdat ze vaak per ongeluk precies datgene doen wat ze zegt :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:03

Ik weet het maar vind pootje geven zo schattig :')
Maar mijn hond denkt er dus anders over. En gezien ze al mijn andere grillen wel accepteert (zoals sluipen vorige maand ergens :') ) heb ik pootje geven maar op gegeven, ze gaat zelf graag 'opzitten' (een luie vorm van op de achterpootjes staan wat ze ook belachelijk lang kan als ze wil) dus heb mijn pijlen nu daar op gericht. _O-
En het sluipen is ook geinig (mijn hond heeft een klein buikje sinds haar sterilisatie en dat geeft een ontzettend grappig beeld als ze sluipt _O- )

Apporteren heeft ze nooit gedaan, ook niet er achter rennen. Als je wat gooit kijkt ze naar je van 'ja ga nu ook zelf maar halen he'.
Ze heeft wel leren op ruimen. 'Pak' *wijst aan wat ze moet pakken' gevolg door 'kusssn' en ze ruimt het netjes op :j

Kijk en hierboven staan dus betere redenen te lezen waarom ze mij gewoon zouden moeten verbieden op kinderen te krijgen dan ik met verstand ooit zou kunnen bedenken vrees ik. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-04-17 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:05

Haha, ziet nu een Ayasha in paniek rondrennen terwijl links en rechts overal kleuters in keukastjes zitten en mayonaise over de bank smeren :+

Mijn moeder was ook niet zo goed in consequent zijn. Nu begrijp ik pas dat dit ook een deel van de reden was dat er o.a. op behang en bank gekleurd was.
Dat gebeurt hier echt niet.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 12-04-17 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:06

:oo :oo the horror!!
Ik zou dan op gekrult in een hoekje gaan liggen huilen vrees ik :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:09

Hahaha net als een zoontje van een collega die bang was voor babies.
Mamaaaa help de baby komt !!!!
(Onwillekeurig kruipend op de vloer toevallig in zijn richting).
Beetje chucky idee zeg maar.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:22

Mijn poezels liggen wel bij mij op bed. S'ochtends krijg ik wel vaak een poot in m'n gezicht, want dan moet ik wakker worden. Als ik mijn hoofd dan onder de dekens doe, dan gaat ze gewoon met haar poot zoeken. Ik druk haar gewoon weg, dan kapt ze wel. Die andere die rent s'ochtends altijd als een hyena over mij heen. -O-

Hehe dit dus
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:27

Vertel gerust verder, ik lig in een deuk omdat het zo herkenbaar is :))

Evenmin papie en mamsie hier met de dieren. Niet met de katten, niet met de paarden en ook niet met de hond van mijn schoonouders. Dat is een jack van nu 12 jaar denk ik. Niet gecastreerd, asociaal en een ego... Mag op de bank, gromt/hapt als iets hem niet zint (vb als je hem weer op de grond wil zetten), heeft aan tafel een eigen stoel en mag na het eten van een bord af zijn stukjes opsnoepen, likt in je gezicht en kent "kusje". Vooral dat eten aan tafel en likken. Bah, jakkes, Ieuw. Het is een hond verdorie.

Mijn paarden mogen meer en soms ben ik hun personeel haha, maar al bij al blijf ik de baas van de hoop en daar is geen seconde twijfel over. Ik heb het voor het zeggen, punt. Ik noem hen en de katten wel eens "dag mijn vriendje" als ik ze aanspreek, maar dat is louter als bijnaam. Ik gil even makkelijk "rot op" als ze wat uitvreten :Y)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:31

Hier staan alle deuren binnenshuis 23/7 open, alleen wanneer ik de katten voer gaan ze even apart ivm dieet van de ene.
1 slaapt 9 vd 10x op bed, naast mijn hoofdkussen, de ander slaapt altijd in de woonkamer en kijkt tussendoor een paar keer of ik wakker ben.
Ik tolereer overigens geen geklier op bed, doen ze dat wel dan slapen ze verplicht in de woonkamer, iets wat degene die normaal bij mij slaapt verschrikkelijk vindt.

Overigens roep ik vlak voor het voeren 'kinders, etenstijd!' of als ze al blerend om me heen lopen 'jaja, mama/vrouwtje gaat jullie eten pakken'.
Mijn moeder noem ik oma, zijzelf vraagt ook naar haar kleinkatten of harige kleinkinderen. :')
Maar buiten dat benoemen en de losse omgang gelden er ook regels en daar valt niet aan te tornen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 23:34

Als ik mijn honden allebei roep is dat: "nerds, kom!" :+
Ik weet ook niet hoe ik daar ooit bij ben gekomen. :')
Afzonderlijk roepen gaat gewoon bij naam. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 06:43

Haha. Ik spreek mijn paard meestal heel oneerbiedig aan met 'he, paard'. Daar reageert ze beter op dan op haar naam :')
Sta ik daar: 'Zafira! Zaaaafiiiraaaa! Zafira... He paard!' En dan kijkt ze op haha

Hoe zou dat gaan als ik werkelijk kinderen zou hebben :oo

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:09

Inmiddels is het een dierentopic :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:12

Dat zijn dan ook onze kinderen :D

Hier kat ook op bed terwijl ik altijd zei 'iew een huisdier komt niet op de slaapkamer'. Toen wist ik nog niet hoe schattig het was. Nu deel ik het hoofdkussen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:17

moonsparkle schreef:

Kinderen, dieren

Je vindt ze leuk of niet
Je moet ze beiden opvoeden
Ze kunnen beiden overlast veroorzaken
Sommige mensen zijn bewust dierloos en anderen bewust kinderloos

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:24

moonsparkle schreef:

Top! Dat is het topic ook een soort van bewust kinderloos nu toch? :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:31

Qimm schreef:
moonsparkle schreef:

Kinderen, dieren

Je vindt ze leuk of niet
Je moet ze beiden opvoeden
Ze kunnen beiden overlast veroorzaken
Sommige mensen zijn bewust dierloos en anderen bewust kinderloos

Ziet nu een winkelwagentje voor zich met in het zitje een blêrende kat.....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:33

Dat zou ik ook superirritant vinden :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 08:00

ooh mensen die hun dieren bemoederen.. wat een verschrikking echt :')

"Nou luister es naar mama!"... echt, ik vind het niet om aan te horen als je dat tegen een dier zegt.
"niet lelijk doen tegen je moeder" enzovoorts..
Van dieren vind ik het wel het grote voordeel dat je ze ongegeneerd in een hok kan stoppen als ze lastig zijn, met kinderen wordt dat niet zo gewaardeerd. Althans, als iemand het ziet dan... 8-)