Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:07

bono_ schreef:
Nee zitten niet te krap. Ik loop er gewoon toch niet zo lekker op. Onderkant van mn voeten beginnen te zeuren na een tijdje lopen en dat is niet helemaal de bedoeling :p

Toevallig heb ik dat ook gehad, maar ik mocht mijn schoenen gelukkig 1 keer uitproberen en als ze niet goed waren mocht ik ze omruilen (speciaalzaak).
Waarschijnlijk zaten ze bij mij iets te krap, nu ook maar saaie schoenen meegekregen (vergeleken met jullie felle kleurtjes) maar deze zitten wel heerlijk!
Afbeelding

Gisteren les 12 gelopen, ging niet helemaal lekker maar wel doorgezet en uitgelopen. Nu een paar keer met Endomondo gelopen en ik krijg nu steeds berichtjes dat ik een nieuw persoonlijk record heb bij de 3 kilometer, dat motiveert wel weer een beetje extra gelukkig haha.

bono_

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:11

Ik moet sowieso schoenen altijd goed inlopen voor ik kan bepalen of ze goed zitten. Ben ook altijd heel gevoelig voor blaren enzo. Dus ik heb deze schoenen gekocht omdat ze het lekkerste zaten en na de analyse gaf deze ook goed steun. had gehoopt na ze goed in te lopen dat ze dan perfect zouden zijn voor hardlopen.. Helaas is dat hem niet geworden. Is helaas jammer ja maar kun je van te voren niet weten. Had er dan ook niet meer mee terug kunnen gaan omdat ik ze dan al teveel gebruikt had..

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:13

Dat is wel balen dat je daar dan iets gevoeliger voor bent. Hopelijk ga je gauw de juiste schoenen vinden. Voor mij zou de lol er snel af zijn als ik met zeurende voeten door moest blijven lopen. Succes met je zoektocht :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:16

Nou, vanmorgen dan mijn loopanalyse gehad bij de fysio vanwege mijn heupklachten. Ik moest op de loopband met een aantal plakkers op mijn benen. Ik mocht in een voor mijzelf prettig tempo gaan lopen en werd van achteren en van de zijkant gefilmd.
Dit filmpje hebben we later besproken.

Er kwam wel het één en ander aan het licht. Ik loop eigenlijk wat in elkaar gedoken, mijn afzetpunt is ook niet onder mijn zwaartepunt, dit is onvoordelig en kan de klachten aan mijn heup verklaren.

Tips die ik heb gekregen zijn: meer passen per minuut maken (175), dit is echt onwijs wennen want het voelt als trippelen :D , verder moet ik proberen mijn bovenlichaam te strekken en mijn armen meer vanuit mijn schouders bewegen ipv mijn hele romp...

Mijn beenzetting was wel goed dus er is nog hoop :j ! Het zal wat gesleutel zijn maar als het goed is ga ik met een betere techniek sneller en makkelijker lopen!

Het filmpje moet nog verder geanalyseerd worden en dan krijg ik daar nog uitleg van. Heb er in elk geval nu al veel aan en ben heel blij dat mijn heupklachten te verklaren zijn en op te lossen zijn!

@Roosvanblue ben heel benieuwd hoe jouw loopanalyse zal gaan gezien je ook heupklachten hebt. Hoe je me op de hoogte?

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:25

Mitxa het is indd vervelend en daarom loop ik er op dit moment buiten ook niet op.. loop nu op oude helemaal afgetrapte loopschoenen maar die lopen wel beter :') maar daar kan ik helaas ook niet op Door blijven lopen ivm kans op blessures...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:31

Djilna ja dat is inderdaad waar. Ik had ook enkele weken "garantie" op de passervice/schoenen.

Wel heel vervelend Bono, hopelijk vind je inderdaad schoenen waar je wel prettig mee loopt. Lijkt mij ook niks om met schoenen te lopen die niet helemaal lekker zitten.

Mitxa ook al gedoemd tot saaie donkere schoenen :P Ik vind ze best leuk hoor, maar de felle kleurtjes vind ik ook leuker.

Anna wat goed dat de analyse zoveel info gaf! Lijkt me best lastig om je loophouding te veranderen. Maar zou super zijn als je klachten daardoor weg gaan.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:43

@summerless: Leuk dat je zo spontaan begonnen bent! En lekker meteen nieuwe kleding!

@douce: Mooie schoenen hoor, mijne zijn ook knal roze van Nike. Ik ben er rustig mee gestart. Ik moest wel wennen omdat ik er anders door moest gaan lopen.

@noisy: Ook nieuwe schoenen zo te zien?

@Daan: Gaaf een mountainbike gekocht!

@egnie: Goede prestatie op de hardloopband!

@bono: Jammer dat je schoenen niet zijn wat je verwacht had! Is toch het belangrijkste van je uitrusting.

@roosvanblue: Goed dat je een analyse laat maken! Komt het niet vanuit je voeten?

@Mitxa: Dat is wel een goede service van de winkel! Ach ja dan maar een saai kleurtje, als je maar gaat als een banaan

@Anna: Goede tips dus! Ik kan je ook een training met een speciale hardloop trainer aan raden, brengt je zo veel qua techniek. Ik heb er nog steeds plezier van.
Fijn dat het op te lossen is!

Ik heb net lekker gelopen. Volgens mijn schema 2 x 8 minuten rustig gelopen, na de 8 minuten twee minuten op de plaats dribbelen. Vervolgens 4 minuten hoog tempo!
Daarna lekker uitgewandeld.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:46

Afbeelding

Tijdje geleden na heerlijk modderige loop!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:59

@Daan, ja het wordt een hele uitdaging!

@Fabienne, daar zit ik inderdaad ook aan te denken!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:19

Omg Fabienne jouw schoenen zijn gaaf!

Ja of het bijv. vanuit mijn voeten kan komen ga ik morgen achterhalen hoop ik :)

Ik laat het zeker hier weten nog!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:35

wat gaan jullie allemaal lekker!
En wat een toffe schoenen komen er voorbij!
Ik hou wel van die felle kleurtjes! Ik zal eens kijke als ik een foto van mijne online kan krijgen!

@anna70 fijn dat ze nu al zo goed kunnen zien hoe en wat! hopelijk verklaart het filmpje ook nog wat en kun je daarna pijnloos weer verder!

Vanavond les 2 van evy gedaan (tussen de buien door haha) In het begin dacht ik even pfff, maar daarna ging het me aardig makkelijk af! 2,5 km gelopen.. Iets minder als de vorige keer maar ik ben tevreden. Bouw het liever rustig op, zodat ik het ook leuk blijf vinden.
Zaterdag of zondag weer! dus ik ben benieuwd! Inmiddels ook geen spierpijn meer naar de "trainingen" die ik op dinsdag volg dus dat is ook fijn!

Nog even een vraag aan jullie. Zoals vandaag sport ik s avonds. Eten jullie dan voortijd of natijd? Ik vind het nog een beetje lastig.. Vandaag ben ik direct uit het werk gegaan en heb dus niets gegeten. vorige keer had ik wel gegeten en het even laten zakken zegmaar.
Wat bevalt jullie het beste?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:12

Ik loop het liefste smorgens. Ik loop dan voor mijn ontbijt. Ik drink vaak wel een glas water. Helaas kan ik niet altijd zo vroeg weg. Dan loop ik rond 10.00 uur. Mijn jongste ligt dan in bed en de andere twee zijn op school. Ik heb dan rond half 8 ontbeten. Ik loop dan zonder problemen. Savonds probeer ik er ook minstens een uur ertussen te laten zitten, maar dat is niet altijd voldoende.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:28

Leuke schoenen Fabienne! Bijna zonde van die modder haha.

@ _Juudith, goed bezig! Nu het lang licht is wil ik na het eten wel lopen, maar ik merk dat ik wel even nodig heb om mijn eten te laten zakken. Ik moet ook niet te laat gaan lopen want dan kan ik niet slapen. Mijn plannen zijn dat ik voor het eten en in het weekend s morgens ga lopen. Dat gaat wat beter denk ik.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:24

Ik eet als ik 's avonds ga maar wel nog moet avondeten voor het lopen iets lichts, zoals een banaan en soms wat joghurt. Na het lopen dan warm.
Ga ik 's morgens bijv in het weekend dan eerst gewoon ontbijten en dan uurtje daarna lopen. Ik kan echt niet op een lege maag, dan word ik ontzettend misselijk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:28

Ik hou echt rekening met eten als ik ga lopen. Op zondag start de training altijd om half 10,dan moet ik uiterlijk 8 uur ontbijten. Op dinsdag start de training om 7 uur, dan eet ik s middags warm en voor t lopen een banaan en bij thuiskomst kwark.
Donderdag loop ik zelf, altijd s avonds. Dan eet ik gewoon en loop pas zoom 2,5 uur later.

Kak. Doel 5k onder de 30. Het werd 30:27....
Wel nog 1:17 van mijn vorige pr af, maar toch

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:58

Niet zo streng zijn voor jezelf joh! Hartstikke goed! *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 00:03

Ik eet eigenlijk ook altijd vantevoren, meestal een uurtje voor ik ga, anders val ik om.
Ik loop op hele verschillende tijden in de week, net wanneer het uitkomt. Ik ben wel altijd een uur aan het lopen, dus ik moet wel een beetje plannen. Morgen staat een rondje van 70 min op de planning. Ik hoop dat het droog is morgenavond.
Vanaf volgende week komen de intervaltrainingen erbij, dus dan zal mijn tempo ook wel langzaam omhoog gaan.
Als ik de tempo's van sommige van jullie zie, dan voel ik mij een slak haha.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:26

NOISY Jij mag je misschien een slak voelen maar een uur hardlopen kun je niet vergelijken met een half uur. Die tempo's zijn heel verschillend.

BA Balen dat het je net niet is gelukt, maar je zit er heel dichtbij dat het je vast wel gaat lukken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:28

Ah joh ik heb me ingeschreven voor de Singelloop in Oktober en mijn streeftijd (5km) is 35 minuten. Over slakken gesproken. Maar vooralsnog loop ik 4,4 in 35 dus het is nog steeds een doel
Edit: zie net dat afgelopen keer 4,4 in 32 was, het schiet al op :')

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:26

@Mixta: Inderdaad zonde van m'n schoenen haha. Maar goed beetje afborstelen met wat water gaat vaak wel.

@Juudith: Een kleinigheidje eten is vaak wel prettig.

@Benangelique: Je boekt telkens vooruitgang! Net wat Roos zegt, dat is al super.

Als ik doordeweeks 's avonds loop dan wacht ik minstens tot 1 tot 1,5 uur na het eten.
Het liefst loop ik 's morgens, maar dat lukt alleen in het weekend. Dan inderdaad een kleinigheidje eten, even half uurtje wachten. Op een lege maag lukt mij ook nog wel.

@Douce: Leuk dat je jezelf hebt ingeschreven! Mooi streven toch!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:13

Ik heb even een beetje drukke week gehad. Wel steeds bijgelegen maar geen tijd gehad om te reageren en helaas ook niet om te rennen.

Ik zag allerlei coole schoenen voorbij komen. Mijne zijn echt de lelijkste ooit maar lopen als wolkjes dus die houdt ik voorlopig lekker.

Daan, leuk dat je een mountainbike hebt gekocht. Ikwilook!

Anna wat fijn zo'n uitgebreide loopanalyse! Was dat via een sportarts?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:23

@ Nelleke nee dit was via mijn fysio maar zij begeleidt ook marathonlopers dus heeft er veel verstand van!

Vanochtend heerlijk gelopen op de loopband bij de sportschool. Ben aan de slag gegaan met de tips van de fysio. Ik mocht maar één ding tegelijk en als eerste het verhogen van het aantal stappen per minuut. Dat gaat als volgt: oortjes in, metronoom-app downloaden op je telefoon, ingesteld op 174 stappen per minuut en gaan. Nou, dat is wennen hoor zal ik je zeggen maar na zo'n 10 minuten begon ik er slag van te krijgen en ging het veel makkelijker. Ik kon veel verschil merken, zo moest ik anders er op letten dat ik niet te ver achter op de band kwam te lopen, nu liep ik voordurend tegen het voorste balkje van de loopband aan. Ook land ik nu op het midden van mijn voet ipv mijn hak en dat is ook de bedoeling. Ik liep ook iets harder dan anders maar kostte me niet veel meer moeite. Na de tijd een heerlijke runners-high :D Ik heb het gevoel dat het de goede kant op gaat, voelde in elk geval goed, happy :))

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:30

Wat goed Anna!

Qua tijdstip om te lopen; ik loop meestal s morgens. Heb wel een uurtje na een broodmaaltijd of ong 2 uur na een warme maaltijd nodig voor ik kan lopen.

Vanmorgen ook weer gelopen. Even lekker tempo en intervallen, loodzware benen uiteindelijk, maar wat was het heerlijk! 3,6 km bij 9.77 km/uur. Daarna afgesloten met nog wat sprinttraining.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:32

Anna fijn!

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:46

ah thanks allemaal voor het reageren op eet verhaal haha!
ik loop meestal uit het werk avonds, dus maar eens proberen een kleinigheidje er voor te nemen!

@ wenK die intervallen lijken me echt poedersuiker! knap hoor!

@anne fijn dat die zo lekker ging!

@benangelique das toch hartstikke netjes man! goed bezig!