Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:15

dank je voor je compliment Bhriseis. Ik heb zelf altijd het idee dat ik wat langdradig en wollig ben haha :o Maar goed om te horen dat dat voor jullie niet zo is!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:33

Zeker leuk om te lezen!! Ik zie mezelf echt niet in een sportschool gaan staan, heb teveel andere (sportieve) hobby's die ik echt leuk vind :D

Dank voor de complimenten, ik glunder :o Mijn weegschaal kan vetpercentage wel meten, heb ik al een tijd niet meer gedaan. Zal ik morgen weer eens doen. Die onderbuikspieren vallen denk ik idd wel mee, als ik oefeningen doe is het altijd gericht op die spieren, en eigenlijk gaan ze me altijd vrij makkelijk af. Billen daarentegen :+
Ik heb gisteren voor het eerst in lange tijd een slechte eetdag gehad, niet heel veel maar wel ongezond (nou ja, in mijn ogen). Heb als avondeten wentelteefjes gemaakt :') Wel met speltbrood, en rijstmelk ipv koemeld, eitje van de kippen van de huisbaas. Maar na afloop nog lekker koffie met wat chocoboontjes. Jemig, als ik het zo opschrijf schaam ik me dat ik me er slecht over voel... Miste gewoon wel de groente...

Vandaag alleen op en neer fietsen naar t werk, en vanavond rijles met t peerd. Wellicht kan ik daarna nog wat oefeningen thuis doen (al wachten er nog veel huishoudelijke taken op me...). Morgen weer fanatiek beachvolleyballen en paardrijden :D Nu al zin in!

Ik ben trouwens ook vegetariër, en heb laatst mn B12 gehalte laten testen. Zat behoorlijk hoog (324 ofzo), dus eet prima :D Slik sinds toen wel speciale vitaminen voor vegetariërs bij (volgens mij van kruidvat).

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:34

Neee Secrible heel fijn juist jou uitleg...
Wat mijn weegschaal betreft is die vrij nauwkeurig als ik hem ook met mijn vetmeettang.
en omdat ik zelfde tijdstip meet is hij relatief oke mijn meting.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:39

Deze morgen gaan hardlopen en na 5 km zwikte ik m'n voet om -O- Was gelukkig niet hard maar was zo hard geschrokken omdat het me normaal nooit overkomt dat ik maar gestopt ben.
Gisteren was ik lekker aan het wandelen met Max,was al zo'n 40 minuten aan het wandelen en opeens hoor ik een plons. Was m'n maatje in het kanaal gesukkeld %) Ik helemaal in paniek want ik zag hem eerst niet, en toen kreeg ik hem er niet uit! Hij had voor een keer zijn harnas eens niet aan, enkel een halsband dus ik kon hem er niet uittillen want dan zou ik hem wurgen! Gelukkig kwamen er 2 opa's voorbij en die hebben geholpen hem eruit te trekken :) We zijn er beide met de schrik vanaf gekomen.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:03

zo Trijnie, dat was wel even schrikken dan :(...
Hopelijk is je enkel niet dik geworden... en fijn dat je maatje gered is ;)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:33

Dat is inderdaad schrikken! Is je enkel ook dik geworden?

Mijn beachtraining staat helaas nog op losse schroeven, we hebben nog geen 4e speler ;( Nou ja, evt kan ik gaan hardlopen of maar weer eens een Jilian Michaels sessie meepakken (die doe ik meestal in de winter als ik geen zin heb om te gaan hardlopen).

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:29

ILoveJip schreef:
@gribaldi Ik zie ook dat vitamines B inderdaad helpen bij energieregulatie. Het schijnt dat een magnesium te kort niet snel voorkomt, maar in het geval van een te kort je wel vermoeid kan zijn en last kan hebben van spierkrampen. Mineralen leveren echter geen energie, dat geld ook voor vitaminen trouwens.

Waarschijnlijk komt de extra energie dus ook van het slikken van de vitamine D en niet van de A-Z tabletten.

Dan ga ik toch maar eens na extra vitamine D kijken :)

Bhriseis, nee geen vegetariër maar B12 te kort. Om de 6 weken spuiten. Helaas blijft de vermoeidheid, vreselijk irritant :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:09

Oei even rustig aan dus trijnie!

Ik als niet vegetariër slik D en A bij, in een levertraancapsule. D is sowieso moeilijk aan te komen dus voor vrijwel iedereen is dat een belangrijke om te nemen.
Zolang je geen veganist bent en je intrinsic factor goed is heb je waarschijnlijk genoeg B12. Maar goed, dat weet je niet voordat je je bloed laat testen :))

Vandaag heb ik weer lekker KT gedaan. Morgen ff lowcarb om water af te drijven. Dag daarna weer carbloaden om de spiertjes op te vullen en zondag heb ik auditie voor een professioneel toneelstuk *\o/*

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:02

Nee gelukkig is mijn enkel niet dik, deed ook maar heel even pijn, was gelukkig niet helemaal omgezwikt :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:10

Dit topic motiveerd mij echt heel erg! Ik volg al een tijdje maar kom me nu echt melden.

Ik ben nu eindelijk gesetteld na de verhuizing, en de jetlag is officieel voorbij. Dus geen excuses meer! Komend weekend even een keukenweegschaal halen en een mealplanner en dan vanaf maandag flink aan de slag!

Ik wil beginnen met het goed bijhouden van mijn eten in mfp en het plannen van maaltijden. Ik weet, naar ervaring, dat dit bij mij al ontzettend veel helpt.

Ook heb ik kayla's bbg nog op mijn planning staan en wil eventueel weer terug naar de sportschool, maar dat is stap 2 :)

Oh mijn naam is Sanne trouwens, 21 jaar en de laatste keer dat ik op de weegschaal stond was ik rond de 76 kilo bij een 1.70 (oeps). Van mij mag er eerst in ieder geval wel 10 kilo af, en dan kijk ik vanaf dan verder. Wil niet te veel focussen op de kilo's, meer op het totaal plaatje :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 02:52

Ik plaats ook maar even een bericht, in de hoop dat dit zorgt voor een schop onder mijn kont :+

Vorig jaar aardig regelmatig gesport, maar sinds december 0,0 meer... En dat moet ik terug oppakken. Ik weet dat zodra ik meer sport, ik ook gezonder ga eten; heb niet eens zin meer in een vette hap. En dat is precies wat eruit moet, die vette happen, want werken bij McDonald's is niet heel erg bevorderlijk op dat punt :')

Ik heb nu mijn studentensportpas binnen, wat inhoudt dat ik bij een boel adressen in Arnhem e.o. mag sporten. Nu nog even kijken wat precies... Misschien een combi van fitness en daarna zwemmen?

Maar mijn god, waar ga ik de motivatie vandaan halen :') Het is echt een hele zware 'moeten' nu. Als ik eenmaal aan het sporten ben vind ik het best leuk, maar om daar te komen.. :+

Oja: Ik ben Eva, 22 jaar, en.... ??? kg. Gok rond de 79, bij een lengte van 1.74. Maar ik heb eerlijk gezegd al geen maanden op een weegschaal gestaan, en durf het ook niet zo goed meer _O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:14

He wat leuk, nieuwe mensen!

Jeetje Trijnie, wat ontzettend eng! Dat was zeker en vast schrikken! En jullie waren nu net zo lekker op dreef.

Gaaf Phor, ik duim voor je!! Erg stoer! Interessant, een dagje lowcarb om vocht af te drijven, dat moet ik doen voor een bikinidag dan *D

Welkom Sanne! Wat is Kayla's BBG?

Hoi Eva! Bokker Rebel Jits (+ juiste spelling haha) heeft een heel leuke motivatie tumblr in haar onderschrift staan. Kan net dat tikkeltje extra motivatie geven. En wacht maar tot je de eerste resultaten ziet!

Jip, welke Jillian workout doe jij nu? Ik doe Body Revolution.

Ik heb nog steeds zo'n spierpijn in mijn hamstrings, oei oei oei. Gelukkig train ik vandaag de voorkant van mijn lichaam, dus ik moet niet zeuren :P en verder veel poetsen en wandelen... en een dagje niet tellen/bijhouden in MFP, vind dat altijd heerlijk :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:23

Gelukkig valt t mee trijnie!

Ik denk wel eens: als je moet zoeken naar motivatie voor sport, heb je dan wel de juiste sport gekozen? Ik snap dat fitness enzo allemaal heel goed is voor je lichaam, maar voor mij staat plezier toch wel voorop... Anders is t toch niet vol te houden? Ik heb een tijd aan fitness gedaan, maar zodra ik m'n eerste paard kocht was dat ook helemaal klaar.

Wist niet dat lowcarb vochtafdrijvend werkt? Of is het andersom en hou je door carbs vocht vast? Nog veel te leren voor mij over voeding...
Ik heb spierpijn van oefeningen die ik gisteravond heb gedaan, heerlijk :)
Weegschaal gaf vanmorgen 66.9 kg aan, 19% vet en volgens mij iets van 36% spier. Eigenlijk zijn weegschalen die vetpercentage meten pas echt betrouwbaar als je ook handgrepen hebt. Bij de standaardweegschaal meet je eigenlijk alleen je onderlichaam, dus als je lichaam niet een evenwichtige verdeling van vet/spier heeft dan moet je m met een korreltje zout nemen. Ik heb zelf honderden huidplooimetingen uitgevoerd, dus af en toe knijp ik mezelf even op de juiste plekken en dan weet ik dat ik nog aan de goede kant van de streep zit ;)
Succes vandaag allemaal met sporten en gezond eten :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:02

Simpel gesteld kan een kookhydraat tot vier keer zijn eigen gewicht in water aan zich binden.
Gisteren at ik 400gr koolhydraten en at ik zeer weinig vet. Dit helpt spiergroei te stimuleren en omdat ik door mijn ziekte versneld spiermassa afbreek moet ik extra secuur eten wil ik spiermassa opbouwen.

Hoewel ik er na zo'n dag enorm strak uit kom wil ik voor iets als een auditie er natuurlijk op m'n best bij staan :Y) Daarom vandaag lowcarb om de overtollige vochtjes uit te plassen.
Daarna weer trainen en ' normaal' eten met ongeveer 250gr koolhydraten en verder op onderhoud waarbij ik proteïne ook hoog hou.

Op die manier ben ik zo droog mogelijk. Wat een gedoe he, het moet je hobby maar zijn _O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:06

phormicola schreef:
Oei even rustig aan dus trijnie!

Ik als niet vegetariër slik D en A bij, in een levertraancapsule. D is sowieso moeilijk aan te komen dus voor vrijwel iedereen is dat een belangrijke om te nemen.
Zolang je geen veganist bent en je intrinsic factor goed is heb je waarschijnlijk genoeg B12. Maar goed, dat weet je niet voordat je je bloed laat testen :))

Vandaag heb ik weer lekker KT gedaan. Morgen ff lowcarb om water af te drijven. Dag daarna weer carbloaden om de spiertjes op te vullen en zondag heb ik auditie voor een professioneel toneelstuk *\o/*

Is dat een beetje te hachelen die levertraancapsules?

En ik heb net beide berichten gelezen hoe je lowcarb aanpakt maar bij je laatste post ben ik alweer de draad kwijt :')

Wat eet je dan enkel op zo'n dag? Misschien dat ik er dan een helder beeld bij krijg haha.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:44

Ik zal vanavond beide dagen even in het lijstjestopic posten!

De capsules zijn smaakloos :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:55

Lon, welke Jillian workouts doe je? (Ik noemde je in mijn vorige post per ongeluk Jip :P)

Interessant Phor!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:31

Zeker interessant over de carbs! Ben ook benieuwd naar je eetlijstjes.

Soms wat uit de shred-serie, soms six week- six pack, heb de yoga meltdown een tijd gedaan toen ik last had van een knie. Gewoon net waar ik zin in heb en hoeveel tijd ik heb :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:38

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:06

Hello! Ik ga me ook melden hier. Heb daarnet al de laatste 10 pagina's doorgelezen, en staan veel handige tips en recepten in.
Ik wil graag wat strakker in mijn pak zitten en ongeveer een 5 tal kilo afvallen. Dat is eigenlijk helemaal niets :+ , maar toch mis ik beetje motivatie en doorzettingskracht. Omdat ik ook wel niet zo heel ontevreden ben met hoe ik eruit zie :o . Ben 1m71 ongeveer en weeg 65 kilo. Maar zou het wel leuk vinden om 60 te wegen. 5 Jaar terug woog ik maar 49kilo (vond ik te dun trouwens). Ondertussen heb ik een auto en zittend beroep :D.
Het inplannen vind ik vaak moeilijk. Ik werk 40u en ga dagelijks naar mijn paard en heb ruim een uur reistijd. Eigenlijk zou ik een 1.5u vroeger moeten opstaan in de morgen en dan het sporten inplannen. Dan is het wel al 5u30 in de morgen... (Wat ik wel heel vroeg vind.) Want anders is het 00u voor ik kan eten... Wat ook niet gezond is.

Ik ga eigenlijk nu sinds recent enkel gaan lopen, een 2tal keer per week. Gaan lopen door gebrek aan inspiratie om andere dingen te doen. 2x Is eigenlijk beetje te weinig denk ik, maar vind het ook te saai om meer te doen hihi.
Wil ook enkel maar buitendingen doen. Geen toestellen binnen. En fietsen doe ik echt niet graag. En paardrijden (dressuur) natuurlijk, maar dat is nog niet erg intensief wegens opbouwen van blessure paard +/- 3x per week een half uur.
Na jaren geen sport te hebben gedaan kon ik makkelijk 4.5 kilometer lopen aan ongeveer 8 km/u. Zonder echt buiten adem te zijn, of de volgende dag stijf. Het enige waar ik last van heb is spiervermoeidheid het moment zelf. En een blaar op mijn voet.
Maar omdat ik niet echt stijf ben heb ik soms het gevoel niets te hebben gedaan :+ .
Na een tijd niet paard gereden te hebben en dan opeens weer wel was ik een week bijna immobiel := .
Ik ben ook niet echt op dieet. Eet wel veel groente, maar ook wel soms ongezond. En ga graag uit en drink graag een glas :o.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:01

Welkom chocooprins!

Hoe eten jullie als je 's ochtends sport?
Normaal ontbijt ik met een pap van havermout, whey en kwark, aangevuld met fruit, cacao, noten, net waar ik zin in heb. Dan lunch ik en diner ik gewoon en ga na diner sporten. Thuis nog een kommetje kwark en klaar.

In de weekenden sport ik vaak 's ochtends en weet dan nooit zo goed wat te ontbijten. Mijn eigenlijken ontbijt is vooral veel eiwitten dus mijn gevoel zegt die te nemen na het sporten. Maar nuchter krachttraining is ook niet aan te raden. Als ontbijt dan fruit en muesli met een handje kwark ofzo? Hoe doen jullie dat?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:27

Ik eet havermout, 50gr, met een banaan, kokosolie en wat cacao en stevia. Binnen een half uur sta ik daarna in de gym.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:19

Zie echt nu pas dat ik gisteravond een handje kwark heb geschreven. Dusssss...
Maar heb nu koffie met melk, wat blauwe bessen, beetje amaranth muesli en dan paar lepels kwark. Straks thuis dan een wheyshake. Kijken hoe dat bevalt.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:50

Ik ezt enkel een banaan voor het sporten 's morgens, daarna fruit met yoghurt en havermout erover :)

Helaas gaat het eten weer superslecht hier :( Er is niet veel in huis want mama heeft heel de week hard gewerkt en gaat vandaag pas naar de winkel. Ik eet dus al 3 dagen boterhammen met choco omdat er niets is voor op de boterham. Fruit was ook op en ook geen yoghurt meer. Havermoutpap zonder fruit eet ik niet graag. Ik kan natuurlijk ook zelfnaar de winkel maar dat doe ik dan weer niet :roll:
Het was veel makkelijker om gezond te eten toen iedereen hier thuis op vakantie was en ik helemaal zelf kon beslissen wat er in huis kwam!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:47

Foei toch trijnie! ;) Hop, met je luie reet naar die supermarkt, zal je moeder ook waarderen als ze zo druk is!

Ik heb een cheatnacht gehad, mag dat ook :') Avondje met meer dan genoeg bier... Wel twee keer 10 km fietsen, en veel gedanst.
En heb enorme spierpijn, gisteren thuis oefeningen gedaan. Ging ook Jilian's Killer buns & thighs doen, maar was helaas maar halve training op YouTube... Heeft iemand een link naar volledige training?