Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Rot hoor...!
Zeg maar bij elke trigger dat de ptss zich meldt buiten het menselijk vermogen om te reguleren om.
Natuurlijk wil je als mens die ellende, angst en wat allemaal niet voelen - maar "jij" als bewust denkend en handelend mens doet niets fout!!!!
Heb je handvatten gekregen om het getriggerd worden binnen enige grenzen te houden...?
@ Pimaude: wat houdt een groepsbehandeling ptss precies in...?
pimaude schreef:Janneke: het is een stabilisatiegroep. Handvaten en uitleg over wat het met je doet en waarom en hoe je ermee om kunt gaan. Als het klaar is kijken ze individueel wie er klaar is, wie nog moet 'graven' of een andere behandeling.
Anoniem schreef:Ik heb momenteel verder geen behoefte aan hulp...
Al teveel hulp gehad, enige dat ik "Nog" wil is aan de gang met mijn trauma's.
geerte schreef:Gister voelde ik mij enorm goed, net 5 minuten bij de psych geweest en ik voel mij weer bagger en ben met hem gestopt, dus ik sta weer met lege handen.
Ik voel mij echt bagger want schijnbaar kan ik niet even op mijn tandjes bijten en bij iemand blijven voor therapie. Ik begin het steeds somberder in te zien dat het ooit nog goed komt.
Janneke2 schreef:Hoi Vealosz,
goed dat je weg bent uit die relatie!!![]()
En "fijne" hulpverlening hoor: het helpt niet genoeg, dus ik stop maar...! (Dat het een reden tot overleg is, prima. "Wat is er aan de hand dat...?")
Trouwens - als jij je toch beter voelt, die 2 of 3 dagen - 'dat is toch prachtig!'
Naar de letter van de wet: een psycholoog kan geen medicijnen voorschrijven, maar wel een arts vragen of pillen zin kunnen hebben.
Als het meezit kunnen pillen een depressie verlichten. Een valkuil is wel, dat depressie nauwelijks te onderscheiden is van post traumatisch stress syndroom. En ptss verwerk je door eerst het in het hier en nu redelijk goed te leren hebben, en daarna via bijvoorbeeld emdr met de ellende aan de gang.
En die eerste vaardigheden om het voor jezelf weer redelijk leefbaar te maken hebben ook zin als je "getriggerd wordt", en bij een tegenslag in die dip terecht komt.
Vealosz schreef:Ik heb nu een hele lieve vriend, die me aan alle kanten probeert te begrijpen en te helpen. Alleen het lastige is dat hij het niet helemaal lijkt te begrijpen. Opzich ook niet zo heel gek. Maar op het moment dat ik chagrijnig word en gewoon nergens zin in heb, krijg ik direct een preek dat ik positief moet blijven. Dat begrijp ik wel, maar op dat moment wil ik dat gewoon ook even niet. Ik vecht nu al een hele tijd tegen mijn depressie, en het kan niet altijd goed gaan.
Ik probeer nu voornamelijk afleiding te zoeken. Ik ga sinds kort weer naar de paarden, ik werk, en probeer zoveel mogelijk mijn overige hobby's uit te voeren. Al merk ik nog wel dat ik daar niet altijd veel zin in heb. Soms lijkt slapen gewoon mijn beste vriend....
Op dit moment ook. Ik moet nog zoveel doen. Maar het is al kwart voor 8 geweest. Ik lig de hele avond al in bed, omdat ik er gewoon geen puf voor heb en geen zin heb.
coldsummers schreef:Ik werk omdat ik me dan nog nuttig voel en heel veel afleiding heb en niet zoveel na hoef te denken over al het negatieve. Werk geeft mij, heel raar, energie en toch de kracht om wat te ondernemen. Zonder werk was ik ook echt nergens.