Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eydis

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:11

Succes Quir! Na alle rottigheid heb je wel wat positiefs verdiend!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:26

Yes!
M'n olie binnen. :# :r
Ff doorbijten en niet slikken, haha.
Nu 2 druppels geprobeerd, ben benieuwd.

Wauw een drachtige merrie!!
Mooi cadeau, ik ben benieuwd!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 05:38

Eydis schreef:
Succes Quir! Na alle rottigheid heb je wel wat positiefs verdiend!

Dankjewel!

Hannanas schreef:
Yes!
M'n olie binnen. :# :r
Ff doorbijten en niet slikken, haha.
Nu 2 druppels geprobeerd, ben benieuwd.

Wauw een drachtige merrie!!
Mooi cadeau, ik ben benieuwd!

Is t vies? Haha.
Ben benieuwd of t je iets oplevert?!

Ja gaaf he! Vind haar zo fantastisch leuk!

Ik lig alweer de hele nacht wakker, van de pijn. Heftige pijn. In m'n hoofd, buik en rug. Ben ook erg misselijk en weer continue braken. Door de pijn en de hoge hersendruk. Vreselijk. Bah.

Heb ook weer flink koorts, voel ik me ook behoorlijk beroerd om. Gisteren had ik alleen maar wat verhoging (37.6) nu echt koorts (39.8). Heb t idee dat de temperatuur toeneemt als de pijn heftiger is (of andersom...). Vrijdag mag ik absoluut geen koorts hebben, want dan gaan ze niet opereren. Stomme infecties. Operatie moet gewoon door gaan, ik heb hoop dat t nu eindelijk eens een beetje beter mag gaan. Ook al kan ik de eerste twee maanden bijna niets en de vier maanden er op nog heel weinig. Hoop zo dat deze drain t wel gaat vol houden, maar begin sinds meer twijfels te krijgen. Deze drain is vijf keer gruwelijk fout gegaan. Waarom zal t nu wel goed gaan? Maar ik hoop, hoop heel erg hard dat t nu wel goed mag gaan. Een keer een klein beetje geluk mag wel. Beetje hoop houden.

Maar wakker liggen nu is niet goed, komen allerlei doemscenario's voorbij. Terwijl ik absoluut niet zenuwachtig ben voor de operatie, echt totaal niet. Ik weet alleen hoe fout t kan gaan en kan steeds minder redenen bedenken waarom t nu wel goed zou gaan. Elke extra/nieuwe operatie is er een (veel) grotere kans op complicaties en elke operatie heeft al flinke complicaties gehad. Elke nieuwe operatie heeft een nog hogere kans op infecties en die was al zo hoog. Frustrerend. Heel erg frustrerend.

Ik moet gaan slapen, doemscenario's moeten niet meer voorbij flitsen. Het gebeurd toch zoals t gebeurd. Kan alleen maar heel hard hopen en duimen dat ik nu één keer een heel klein ieniemienie beetje geluk heb. Dat t gewoon goed gaat. De chirurg gaat er alles aan doen en ik ga proberen me zo goed mogelijk aan de bedrust te houden, liefst zo lang mogelijk. Lastig met de stollingsstoornis en zo'n enorm risico op trombose en longemboliën. Zal niet de eerste keer zijn en ook niet de eerste keer door de bloedverdunners heen. Vast ook niet de laatste keren.

Had ik maar een knopje waarmee je je hersenen uit kon zetten. Misschien maar op zoek naar de man met de hamer.

Straks was er tegenover ons ook een grote brand, om 12 uur. Auto's in brand gestoken. Tweede keer nu hier, pyromaan actief in Maastricht. Alleen waren de auto branden steeds aan de andere kant van Maastricht, nu al zo'n 40 auto branden aangestoken.

Stomme tinypic heeft de foto gedraaid, maar de brand vanuit ons slaapkamer raam:
Afbeelding
Vlak hierna kwam de brandweer, vuur was na tien minuten alweer bijna uit. Maar wat een enorme knallen en rook, zwarte rook, stinken dat t deed. Gelukkig staat onze auto in de garage, maar zetten m soms ook daar neer. Nu dus echt niet meer.

Nu wil ik echt gaan slapen. :z
Maar t lukt me niet, rot pijn en rot lichaam. Over een ruim uur gaat de wekker al, om 05:45.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:38

:(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 10:28

Pff ik blijf maar continue braken sinds half 8 en medicatie helpt ook niet. Het stopt niet, terwijl m'n maag nu toch echt wel leeg is en alleen nog maar gal uitkomt.

Wil zo graag vanmiddag even naar school!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:26

:(:)

Ik snap dat je graag naar school wilt, ook een beetje afleiding natuurlijk. Maar als het niet gaat, gaat het niet hè. Ik denk dat het ook wel goed is om je lichaam nog een beetje rust te geven voor de operatie. Vooral ook met die koorts/verhoging.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:43

En ben je nog gegaan? Je lijkt wel gek ;)
Snap dat je er graag uit wilt, maar als je je toch zo beroerd voelt -O-

Nog 1 dagje en dan mag je hopelijk weer!! :(:)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:43

Wat fijn dat je vrijdag al terecht kan! Ga hard duimen dat je geen koort hebt vrijdag en de operatie goed gaat. Zou ook wel eens fijn zijn voor de verandering! Hopen dat je je een beetje goed voelt tot de operatie :(:) In ieder geval heel veel succes!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 13:55

Ben niet meer naar school gegaan, t ging gewoon echt niet. Continue braken en dan 2 uur enkele reis in t openbaar vervoer is ook niet helemaal prettig.

Ga nog wat proberen te slapen, vannacht/vanochtend helemaal nog niet geslapen. Voel me heel slecht. Temperatuur is gelukkig wel weer wat beter, 37.8.

Hopelijk voel ik me morgen na de operatie wat beter, jammer dat t pas later op de dag is...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:14

pfff meid... Nog een dagje, hou vol. :(:)
ik ga zo voor je duimen dat je geluk hebt deze keer en er geen complicaties optreden. Het mag wel eens ophouden.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:21

Goed besluit om thuis te blijven! :j

Hopelijk lukt het om te slapen! Dan gaat de tijd ook gelijk een stukje sneller.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:23

Wat goed van je!

Hopelijk slaap je een beetje! :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 19:18

Ik heb een onwijs fijn project groepje. Gisteren had ik mijn docent gemaild en verteld hoe en wat (zij wist nog van niets), we zouden kijken of ik misschien een alternatieve opdracht kon maken. Vooral ook voor mezelf, vind t rot tegenover de groep als ik er bijna niet ben. Voor mijn gevoel dan mee lift, dat wil ik niet.

Nu had de docent vanmiddag met mijn groepje gepraat en ze willen niet dat ik een andere opdracht ga doen, maar zij gaan er voor zorgen dat ik de opdracht kan gaan halen. Gewoon thuis aan t werk en niet de verplichting dat ik fysiek aanwezig moet zijn terwijl ik t fysiek niet aan kan. Heel fijn. :)

Helaas niet meer echt kunnen slapen, wel in bed gelegen en af en toe wat weg zakken. De pijn overheerst alleen heel erg, dus echt slapen kan ik niet. Gelukkig is t continue braken nu wel gestopt. Alleen temperatuur is wel weer wat hoog met 38.4. Morgen moet ie echt onder de 38 zijn. Dus hopelijk is dat ook zo. Daar ben ik wel wat zenuwachtig voor, dat ik dadelijk toch in eens koorts krijg of dat de infectie door zet en ze besluiten niet te gaan opereren.

Nouja we zien t wel, t gaat zoals t gaat. Maar duim dat t gewoon goed gaat en vooral ook door gaat. Mag morgen ochtend nog een licht ontbijtje voor 8 uur en tot half 12 wat drinken, dus gelukkig niet helemaal nuchter de hele dag.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:20

Wat een fijn projectgroepje idd !

Kan vriendlief morgen niet even een infuus perfusalgan toedienen ? :D Kwestie van de koorts tegen te gaan. :D

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:22

Quir wat "fijn" dat je morgen nu toch eindelijk geholpen kan worden. En wat ben je toch een bikkel dat je dan de dag van te voren toch nog bedenkt om te proberen naar school te gaan.
Zou er vanavond en morgne vroeg er gewoon een overdosis paracetamol (zou ik normaal nooit zeggen :-0 )in stoppen zodat je morgen een normale tempratuur hebt.
Duim voor je dat het mee valt en je na de operatie niet al te ziek bent. En dat het liggen meevalt. En daarna met kleine stapjes op naar herstel.
Wat een super lieve vriend heb jij zeg! Zuinig op zijn hoor.
Ik zal die arts assistenten bij ons in het ziekenhuis ook eens beter gaan bekijken hihi

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:37

Ik ga heel hard voor je duimen!!!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:41

Sterktr morgen quir! Duimen dat het allemaal gaat zoals het zou moeten gaan en dan je je daarna een stuk beter gaat voelen!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:59

Heel veel succes morgen, ook voor je chirurg ;) . Ik hoop op een snel herstel zonder complicaties!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:02

Sterkte morgen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:02

Ik duim voor je. :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:26

Vaak valt de koorts overdag wel mee maar laait ie savonds pas op. Hoop dat je mazzel hebt en dus vlak voor je operatie geen koorts hebt. Heel veel succes morgen!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:56

Ik wil je alvast een hele dikke virtuele knuffel geven! En ik duim met je mee voor een lagere temperatuur!

Veel sterkte morgen :* :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 00:43

Dankjewel allemaal! <3

Temperatuur is nu goed, dankzij paracetamol en ibuprofen in hoge dosis. Liever nu even geen koorts en morgen ook niet. Temp net was 37.6 (wel iets verhoging, maar dat mag nog).

Het besef is er bij mij eigenlijk nog steeds niet echt, vriendje is zenuwachtiger dan ik. Of eigenlijk ben ik helemaal niet zenuwachtig, alleen benieuwd hoe t zal gaan.

Meest tegen op zie ik nog om dat infuus er in te krijgen. Dat is altijd een ware ramp en ik mag niet meer met gas onder narcose, dus dat infuus moet er gewoon echt in. (vaak prikken ze als t niet lukt als je al onder narcose bent gebracht met gas, omdat dan de vaten open gaan staan. Maargoed da's dus niet mogelijk) Gelukkig kunnen ze op anesthesie vaak beter prikken, maar dan nog zijn er eigenlijk altijd meerdere pogingen nodig.

Nu nog even in bed wat proberen te lezen en dan hopelijk lukt t slapen. Heb alprazolam en temazepam gehad, moet dan wel lukken hoop ik. En anders morgen middag verplicht slapen op de OK tafel.

Ik hoop alleen zooo hard dat mijn gevoel fout zit, helaas is dat alleen meestal niet zo. Dus laat deze keer alsjeblieft een uitzondering zijn!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 06:59

Heel veel succes vandaag!!!! Ik ga voor je duimen!!!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:01

Succes vandaag. :)