"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:07

jasmijnz schreef:
Ik zat even rond te kijken maar kom er even niet aan uit misschien kunnen jullie helpen!
Op dit moment slik ik de pil maar ik wil graag toch over op iets zonder hormonen.
Voornamelijk omdat mijn stemming er echt enorm onder leid.
Wel vind ik het nog fijn om mijn ongesteldheid te kunnen regelen of het helemaal niet meer te worden.
Een koperspiraaltje valt dan geloof ik af omdat je dan gewoon ongesteld word.
Iemand een idee?

Ik heb de zelfde vraag. Zat ook te twijfelen voor een koperspiraal. Maar ik ben juist aan de pil gegaan, omdat ik last had van menstruatiepijn en onregelmatigheid. En de koperspiraal schijnt juist de pijn te verergeren en de menstruatie is heviger.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:48

Ludique96 schreef:
jasmijnz schreef:
Ik zat even rond te kijken maar kom er even niet aan uit misschien kunnen jullie helpen!
Op dit moment slik ik de pil maar ik wil graag toch over op iets zonder hormonen.
Voornamelijk omdat mijn stemming er echt enorm onder leid.
Wel vind ik het nog fijn om mijn ongesteldheid te kunnen regelen of het helemaal niet meer te worden.
Een koperspiraaltje valt dan geloof ik af omdat je dan gewoon ongesteld word.
Iemand een idee?

Ik heb de zelfde vraag. Zat ook te twijfelen voor een koperspiraal. Maar ik ben juist aan de pil gegaan, omdat ik last had van menstruatiepijn en onregelmatigheid. En de koperspiraal schijnt juist de pijn te verergeren en de menstruatie is heviger.

Exact dit. Plus dat ik als de dood ben dat ie dan niet goed blijkt te zitten en ik ineens zwanger word := Maar eigenlijk wil ik graag van de hormonen af, dilemma's!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:28

Maar het hormoon spiraal is heel anders dan de pil. :j
Plaatselijke hormonen op de plek waar het nodig is. Ik twijfelde tussen koper & hormoon. Was als de dood dat het rubbertje kapot ging, dus dat is absoluut niet romantisch.

Ben erg tevreden met mijn hormoon spiraal, ben al maanden niet ongesteld. Na het plaatsen wel enkele dagen bloedingen.
Ik 'mag' nu ook naar bed zonder mn pil, heel raar in het begin :D

jasmijnz

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:44

@Pluche_pluus heb jij dan geen last meer van eventuele stemmingswisselingen en word dus helemaal niet meer ongesteld?
Ik geloof dat het wel of niet ongesteld worden ook weer per persoon verschilt dus misschien bestaat de ideale conceptie voor mij niet

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:49

Spiraal vind ik een raar idee, ik wil geen troep in m'n lichaam wat ik niet zelf zo even weer kan verwijderen. Ook zo'n raar ding onder de huid met hormonen zou ik nooit nemen. Niet ongesteld zijn is gewoon echt absoluut een must, wie verzonnen heeft dat een vrouw dat moet zijn? :+ Het is nog goor ook. Ik slik liever wat hormonen dan, en slik dan dus gewoon door. Ieder zijn ding zullen we dan maar zeggen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:43

Bij mij heeft alles nadelen dus heb degene gekozen die maar één nadeel heeft en dat is puistjes. Verder niet ongesteld, geen klachten, gewoon mezelf. Slik de Zoely pil met lichaamseigen hormonen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:04

jasmijnz schreef:
@Pluche_pluus heb jij dan geen last meer van eventuele stemmingswisselingen en word dus helemaal niet meer ongesteld?
Ik geloof dat het wel of niet ongesteld worden ook weer per persoon verschilt dus misschien bestaat de ideale conceptie voor mij niet

Nee ben niet zo 'grillig' als met mijn pil. Maar het niet ongesteld worden verschilt per persoon, vriendin van me word wel gewoon ongesteld :j

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:43

Even aanhaken op t feit dat het slotje werd geplaatst op het topic over opties naast hormonale anticonceptiemiddelen: hier werd wel eens door een mod gezegd dat het alleen over de pil mocht gaan die niet/wel bevalt :+ mogen we hier nu wel verder gaan over de ladycom en dergelijke dan?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:25

Leprycorn schreef:
Even aanhaken op t feit dat het slotje werd geplaatst op het topic over opties naast hormonale anticonceptiemiddelen: hier werd wel eens door een mod gezegd dat het alleen over de pil mocht gaan die niet/wel bevalt :+ mogen we hier nu wel verder gaan over de ladycom en dergelijke dan?

goed geheugen... dat klopt inderdaad. misschien even de mod een pm sturen ;)

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:51

Ik had even een vraagje. Na nog altijd geen menstruatie ben ik vandaag weer bij de huisarts geweest. Het bleek nu dat ik pijn heb aan de eierstokken. Mag dus naar de gynaecoloog voor een echo. Iemand dit al eens eerder meegemaakt?? Het kon ook zijn dat ik nog altijd geen menstruatie heb vanwege het stoppen met de pil. Maargoed dat is nu ookal vrij lang geleden naar aanleiding van dit topic

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:49

Pijn aan de eierstokken.. nee geen ervaring mee sorry := Wanneer krijg je de echo?

Inmiddels 2 weken gestopt met de pil en de puistjes vallen tot nu toe mee, maar wat niet is kan nog komen uiteraard.. wel al zichtbaar aan het afvallen!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:03

Ben je bewust bezig met afvallen/ ander voedingspatroon?
Na 2 weken is de pil namelijk nog helemaal niet uit je lichaam, dat duurt minstens een paar weken oplopend tot een half jaar max. driekwart jaar (volgens mijn HA).

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:05

Nee geen ander voedingspatroon of (meer) sporten. De vorige keer toen ik stopte met de pil was het resultaat ook al zo snel zichtbaar. Ik ben niet meer zo 'opgeblazen'.
Maar dat het nog een tijdje in mijn systeem zit dat is begrijpelijk en wist ik ook. :j

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:29

Geen idee. De huisarts zou het gaan regelen. Heb nog niks gehoord dus even erachteraan bellen vandaag.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:29

Ik ben inmiddels weer begonnen met de pil, heb gewacht tot in ongesteld werd, en heb dat direct de kop weer ingesmoord. Voel me nu echt veel beter. Dus blijf een absolute voorstander.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:28

Voorstander van de pil? Zoja, ik ook! Ben geen leuk mens zonder. :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:46

Ik heb hier vaker wat gepost en ben al een tijd geleden gestopt met de pil. Ik kan totaal niet tegen hormonen (vooral heftige migraine en stemmingswisselingen).

Een tijd geleden een poging gedaan om een koperspiraal te laten zetten bij de huisarts. Dat lukte toen niet omdat de huisarts niet verder wilde gaan omdat t niet paste.

Vandaag nog een poging gedaan in t ziekenhuis bij de Gyno. Ik was natuurlijk enorm zenuwachtig omdat het de vorige keer niet gelukt was en was bang dat het helemaal niet ging lukken.

Het duurde allemaal best lang omdat het nogal een gedoe was alles voor elkaar te krijgen (te krap, te klein.. Hij moest het oprekken :roll: ). Maar uiteindelijk zit hij er in. Was allemaal niet fijn maar 1x echt een pijnsteek gehad. Verder viel 't mee, gewoon onprettig gevoel allemaal. Nu wat kramp maar valt ook goed te doen. De echo was goed dus ben er nu 10 jaar vanaf!! :D Kan het dus zeker aanraden (moet wel zeggen dat ik een hoge pijngrens heb).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:00

Ik ben nu een maand ongeveer gestopt. Gewoon 's om te zien of het verschil zou maken. Ik heb nu de laatste tijd erge last van mijn spieren. Rug, maar ook benen, soms armen. Net alsof ik er urenlange trainingen op heb zitten, een soort spierpijn lijkt het. Als ik een tijdje stil heb gezeten doet mijn hele lijf zeer en is alle stijf. Klinkt dit bekend voor iemand?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:19

Rije, ben ongeveer even lang gestopt als jij nu maar ik herken me er zelf niet in nee.. :n
Vervelend zeg!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:58

Heb ik ook geen ervaring mee Rije. :n
Wel heb ik nog steeds last van flink gevoelige borsten, en dat terwijl ik half juli ben gestopt met de pil.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:37

Ik herken het ook niet nee. Je zou eens magnesium bij kunnen slikken.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:35

Rije ik heb dat ook gehad. Ben nooit een elastiekje geweest maar toen ik net met de pil gestopt was was ik helemaal een plank. Alles verzuurd en van n klein wandelingetje al spierpijn. Nu een maand of 3 verder heb ik wel het idee dat het veel minder geworden is.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:00

Vandaag bij de gynaecoloog geweest. En zelf helemaal niet blij met de uitslag. Ik kan alleen nog maar zwanger worden door behulp van medicatie om mijn menstruatie op te roepen. Verder zal ik nog maar een 3x per jaar ongesteld worden. Mijn gynaecoloog raadde mij aan om een mirena te plaatsen. Iemand hier ervaring mee??

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:04

Geen ervaring met een mirena, maar ik wil je even een digitale knuffel geven! :(:) .. Heftig om zoiets te horen van je gynaecoloog!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:15

Pfoe Natalie, da's geen fijn nieuws :(:) Heeft de gyn ook gezegd of dit ook zonder pilgebruik (of het daarmee stoppen) gebeurd was?