Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:05

Hey hey,
Ik wil me hier ook graag melden!
Ik schaats in de winter en skeeler, wielren en hardloop in de zomer alleen heb ik een blesure 2 jaar geleden gehad waar ik nog steeds niet helemaal van genezen ben. Hierdoor is mijn motivatie soms ver te zoeken terwijl ik eenmaal aan het sporten mij er super goed bij voel :).
Mijn doel is om deze zomer 3-4 keer in de week te sporten. Hierdoor mijn buikje weer mooi strak te krijgen:) maar ik wil dus niet echt afvallen, lijkt me niet heel gezond op mijn leeftijd haha.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:48

Halloo!

Ik ben 19 maart begonnen met ''lijnen''. Ik probeer 2-3 keer per week te sporten in de sportschool en via myfitnesspal houdt ik mijn calorieën bij. Ik probeer dagelijks op 1200 calorieën te komen en ik hoop over een lange periode 10 kilo af te vallen :). Vandaag zag mijn eten er zo uit:

O: Eén volkorencracker met smeerbrie en één volkorencracker met kersenjam en een gekookt eitje
L: Eén volkorencracker met smeerbrie en één volkorencracker met kipfilet
A: Fusilli pasta met Zalm!

Vandaag heb ik niet bewogen :Y). Ik heb zaterdag een springtouw aangeschaft en hier hoop ik morgen mee te beginnen. De dagen dat ik dan niet sport, ga ik dan springtouwen! Verder drink ik alleen water en thee :)).

Ik twijfel of ik zo nog even een crackertje neem :Y).

__Sannne

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:57

Ik vind je lijstje nogal weinig eigenlijk. Ik zou het op volkorencrackers echt niet volhouden een hele dag..

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:18

Ik vind je lijstje en je kcal ook erg weinig.. Zo val je wel snel af maar of dat eraf blijft is een tweede..

Vooral als je ook nog sport zal ik echt wel rond de 1500 gaan zitten.. Kan me niet voorstellen dat je altijd volkorencrackers wilt eten :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:27

Eulogy, lekker vroeg sporten morgen en donderdag :P

Ladybird, voor mij echt geen maaltijdshakes :n Ik kan me voorstellen dat als je echt flink overgewicht hebt, dat je daar dan wel over na gaat denken ja. Maar wat ik in mijn omgeving tot nu toe gezien heb, is dat mensen dat niet vol kunnen houden en weer 2 keer zoveel aankomen.
Ik zou toch echt ietsje meer eten... Ik snap dat je snel af wilt vallen maar ik denk zelf dat het beter is om je levensstijl aan te passen wat je vol kunt houden. Want dit ga je niet lang volhouden ben ik bang...

Sabini, heel veel succes met sapvasten! Ik hoop dat je er door opknapt :)
Hetzelfde broodje is als tosti niet gezonder hoor :P Een broodje met kaas blijft een broodje met kaas. Of je die nou roostert of zo op eet.

K_m, merk je nooit dat mensen jaloers zijn? Dat jij wel gewoon de discipline/motivatie hebt om op je eten te letten en zij niet? Misschien dat ze daarom ook niks ervan zeggen?
Ik kan me echt niet voorstellen dat je met patat eten nog niet eens aan 1200 kcal komt :oo

Nanno, wat ging er eerst niet goed met de galop dan? En het enige wat helpt bij die blessure is toch echt rust houden...

Welkom voor alle nieuwelingen!

Ik lees verder vooral heel veel het woord zondigen :P

Hier gaat het goed! Ik merk dat m'n broeken losser beginnen te zitten. Of ja losser, ik pas er weer in, laat ik 't zo zeggen :')
De A. Vogel lentekuur is voorbij. Ik heb alleen 't weekend overgeslagen zeg maar. Dus vandaag doe ik de zaterdag en morgen de zondag. Daarna ga ik verder met de lentekuur van vorig jaar. Bevalt me namelijk erg goed om zo te eten :)

Ik dacht trouwens, zou 't niet leuk zijn om een app groep te maken? Ook om elkaar te kunnen steunen op zwakke momenten misschien?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:54

Ik heb dit weekend enorm gezondigd, maar het was ook te verwachten er stonden zoveel dingen op de planning waar ongezond de noodzaak was.

Vrijdag zouden we wat gaan drinken met vrienden, heb braaf 3 biertjes gedronken, maar er moest ook friet gegeten worden, heb wat mee gepikt met vriend maar zelf niks besteld. Het vet was me niet goed gevallen en was de rest van de avond ziek :(

Zaterdag had ik een tapas afspraak die al maanden vast stond, dus niet onderuit gekomen. Braaf 1 wijntje gedronken en rest ice tea green tea of thee, maar het was onbeperkt tapas eten dus ja veel te veel gegeten. OOk niet gesport omdat we 's ochtends met schoonmoeder naar HAP moesten en een rit van 100 km maken voor ook nog langs mijn ouders te gaan en met die vrienden te eten.

Zondag had ik een lenteborrel met hapjes, hier wel thee gedronken maar veel kaasjes, en worstjes en nootjes gegeten.

Ik voel me zo schuldig haha, dus deze week maar hard sporten, donderdag alleen spare ribs eten met een vriendin en opstap.

:x

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:15

Goeiemorgen! Ik ben een weekend weggeweest en heb me zaterdag helemaal vol gevreten _O- maar het was het waard :j heeeeerlijk eten :D

Tara, die kuur is ook snel gegaan dan zeg! Was het een beetje te doen?

Hahaha Ymke, af en toe mag dat best toch :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:22

Ymke, ongezond de noodzaak :P Niet jezelf schuldig voelen na zo'n weekend. Gewoon de draad weer op pakken :) Komt goed!

Denise, ja was perfect te doen! Helemaal niet zwaar hoor. Alleen net even anders eten dan ik normaal deed.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:40

Ach als je gewoon lekker verder gaat achteraf zou ik me niet te druk maken om zo een weekend!!

Ik ben trouwens wel happy want zit tegen de -5 kilo aan, scheelt nog 200 gram ofzo :') op de helft dus!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 09:43

Goedemorgen allemaal, ik lees goede resultaten en minder goede resultaten, komop! Jullie kunnen het :)

Zo m'n weekend vol verjaardagen zit er op! Heb me niet helemaal kunnen beheersen, maar goed!
Deze week maar weer knallen. Dinsdag ben ik precies 12 week bezig met bewuster op m'n eten en drinken letten en fulltime water en thee gaan drinken. Dan zullen we zien hoeveel ik in totaal afgevallen ben :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:47

_Tara_ schreef:
Ladybird, voor mij echt geen maaltijdshakes :n Ik kan me voorstellen dat als je echt flink overgewicht hebt, dat je daar dan wel over na gaat denken ja. Maar wat ik in mijn omgeving tot nu toe gezien heb, is dat mensen dat niet vol kunnen houden en weer 2 keer zoveel aankomen.
Ik zou toch echt ietsje meer eten... Ik snap dat je snel af wilt vallen maar ik denk zelf dat het beter is om je levensstijl aan te passen wat je vol kunt houden. Want dit ga je niet lang volhouden ben ik bang...

Ik dacht trouwens, zou 't niet leuk zijn om een app groep te maken? Ook om elkaar te kunnen steunen op zwakke momenten misschien?

Ik leef ook niet alleen maar op die maaltijdshakes hoor! eigenlijk alleen maar tussen de middag en ook niet eens elke dag.

Voor de app ben ik voor :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:03

Mrijn schreef:
Met een portie friet zit je al snel aan de 500kcal volgens mij. Dan heb je er nog geen mayo en snack bij.

Als je minder eet dan gepland val je ook sneller af. Volgens mij is het idee van te weinig eten om af te vallen en op spaarstand staan een beetje achterhaald. Althans, als je de mensen van fit zonder fabels mag geloven (en dat doe ik).

Nee niet achterhaald. Natuurlijk val je van minder eten af, maar alleen als je ook regelmatig eet.
Ik heb jarenlang alleen avondeten gegeten en kwam dus dagelijks echt niet aan de calorieën die ik nodig had, afvallen deed ik echter echt niet.
Ik eet nu per saldo veel meer, en val af.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:24

k_m, goed hoor, 5 kg eraf!

Sharonn, ben benieuwd hoeveel je afgevallen bent!

Als degene die in een app-groep willen, hun nr pben, maak ik een groep aan!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 10:27

Hoop wel dat, ondanks de app, hier nog genoeg gepraat wordt :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:29

Natuurlijk! Door mij wel iig :D

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:35

MightyJoe schreef:
Ik vind je lijstje en je kcal ook erg weinig.. Zo val je wel snel af maar of dat eraf blijft is een tweede..

Vooral als je ook nog sport zal ik echt wel rond de 1500 gaan zitten.. Kan me niet voorstellen dat je altijd volkorencrackers wilt eten :P

__Sannne schreef:
Ik vind je lijstje nogal weinig eigenlijk. Ik zou het op volkorencrackers echt niet volhouden een hele dag..

Het is ook vrij weinig :j, maar ik heb gisteren dan ook totaal niks uitgevoerd en kwam laat uit bed :)). Dus dan hou ik het inderdaad wel vol. Als ik 's morgens vroeg op moet staan, dan duurt mijn dag langer en heb ik dus ook meer eten nodig. Ik moet hier nog even een gulde middenweg in vinden :j.

Ik lust geen volkorenbrood. Ik ben echt zo'n persoon die alleen maar wit eet :Y). Dus een volkorencracker, was voor mij een soort middenweg, want dit kreeg ik wel naar binnen gewerkt en is een stuk gezonder dan wit brood.

Als ik sport eet ik meer! Dat is zeker zo, anders lig ik op apengapen na een dag en mijn avondeten is gewoon normaal :). Eet met mijn ouders mee.

Ik krijg graag tips hoor :j, dit is de eerste keer dat ik het al langer volhoud dan een week.

En een weekend zondigen moet kunnen toch dames? *\o/*

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:39

door mij ook hoor :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:51

Tara, het was ook wel kort of niet? Dan is het vast ook makkelijker vol te houden dan wanneer je weet dat je dat weeeeeken moet eten :) Heeft het geholpen?

Oeeeh Sharon :D spannend! Heb je je in die 12 weken niet gewogen?

k_m, netjes! 5 kg!!! En op de helft al :D

Ik ben net terug van mijn tripje naar de AH en ze hadden inderdaad een (de laatste!) l&p speltbrood :D Dus die is met mij mee gegaan :j netjes paprika's, komkommers en mandarijntjes gehaald :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:57

MevrouwtJ, klinkt alsof je goed bezig bent! Ik eet ook minder op dagen dat ik laat op sta hoor :j

Denise, ja 't duurde een week. Maar het waren gewoon recepten voor 3 maaltijden per dag + 2 tussendoortjes. En heel erg vullend allemaal! Gisteravond ook bv had ik maaltijdsalade geitenkaas gemaakt. Van mezelf mocht ik daarna nog een bakje ijs als ik wilde. Maar daar had ik niet eens trek meer in.
Dus in principe zou ik dit ook makkelijk weken vol houden. Met in het weekend dan wel iets losser :P

Goed dat je dat brood eindelijk gevonden hebt!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 11:10

Ja, ik heb me wel gewogen, was er te benieuwd naar haha.
Ik hoop op 66 kg te zitten, maar weet het niet hoor, vanwege m'n cheatweekend :=

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:23

O wow :D dat klinkt niet eens zo verkeerd dan nee :D

Ik zat nu trouwens op internet te lezen dat het idee dat het bij speltbrood langer duurt om te verwerken dan tarwe eigenlijk een fabeltje is... het grote voordeel is dat het minder bekend is, dus er worden toevoegingen bij gedaan dan in 'gewoon' brood. We zullen het zien :P

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:29

BAM mijn blender ligt klaar bij de hema! :D dus vanmiddag dat ding halen!

Kom maar op met de smoothierecepten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:38

MevrouwtJ, dan zou ik je middageten vervangen voor een flinke salade :j Kun je eindeloos combineren en geeft daarnaast veeeeel meer voedingstoffen dan enkel een cracker met beleg. Ik eet bijv. graag komkommer met gerookte zalm en mozzarella. Maar ook ei, komkommer en cherrytomaat bijv. Noem maar op.
Of cherrytomaat met mozzarella en basilicum.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 11:42

Ik heb ontbeten met Brinta, geen tijd voor een tussendoortje, dus ik zal eens gaan bedenken wat ik ga lunchen. In ieder geval 2 volkoren boterhammen met sla en een gekookt ei, de rest ga ik nog even bedenken :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:51

ik heb onbeten met 2 rijstewafels met kaas en ham, en tussendoor een paaseitje :D zometeen een shake en vanmiddag zien we wel.