[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:48

Op 25 juni wordt mijn 2de tattoo geplaatst :D . Heb al een jaar of 8 een klein chinees teken op m'n heup en wil al heel lang iets erbij. Het heeft even geduurd voordat ik wist wat het zou worden en komende dinsdag heb ik een afspraak om alvast de proefdruk erop te zetten.

Het is een eigen ontwerp van paardenvoetjes en de volgende tekst erbij: In riding a horse, we borrow freedom.

Hij wordt gezet bij Tattoo Phoenix in Zeeland
http://www.tattoophoenix.nl/gallerij.html

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3CC6ACXM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-TPGI3U7F.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-W6XKJ4K7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CPIFG8Y4.jpg

_00_0

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:51

ik dacht eerst dat het diamantjes waren, maar heel mooi! ben benieuwd. ik vind het mooie hoefjes btw

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:55

Is er een reden voor de verdeling van de hoefafdrukjes op die manier? Vind het een beetje apart dat er geen enkele gang te vinden is, ik visualiseer me dan meteen een omvallend paard :=
Verder erg mooi, ben benieuwd wat het gaat worden.

Hier nog steeds in afwachting van de schets van Amanda. Heb het haar niet erg makkelijk gemaakt denk ik, maar heb er het volste vertrouwen in dat ze echt heeft begrepen wat ik bedoel. Voelt bijna als jarig en een kadootje waarvan je zoooooo benieuwd kunt zijn wat er in zit :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:04

Dit zijn gewoon simpele printjes van het internet die uitgeknipt zijn zodat ik aan kon geven waar ik de voeten langs de lijn wilde hebben. Ze worden waarschijnlijk ook iets groter zodat er qua vorm ook verschil kan komen in voor en achtervoeten. Hij tekent ze straks nog verder met de hand uit.

Er is wel sprake van een gang, namelijk de tölt :) . Ik wilde eerst eigenlijk stap maar dat waren meer voetstappen dan ik ruimte had :+ . Draf viel af, omdat het een symetrische gang is en dat gaf een beetje een luipaard print effect :( . Ook voor de galop te weinig ruimte en met het zweefmoment zouden er gaten vallen.

Het is trouwens ook meer een weergave van de beenzetting dan een spoor. Dat laatste kon alleen als ik heel groot en lang zou gaan of klein maar dan een meer hoefijzer idee. En ik wil persee gedetaillieerde afdrukjes dus dan maar zo.

http://www.skjalaritara.nl/gangen.htm

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:19

ah, cool! Bedankt voor de opheldering, snap hem en nogmaals: erg tof :j

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:31

Oh die hoefijzers zijn erg mooi!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:21

Ayasha schreef:
Manlief hier heeft een auto-onderdelen tattoo (is zijn passie en zijn werk) en in de turbo staat als zijnde een serie nummer "1211" wat dus mijn voorletters zijn. :)
We waren nog geen drie maanden echt samen toen ie dat deed. :')

Heb je een foto? :D

M'n vriend wil ook nog steeds een sleeve ofzo met auto onderdelen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:45

Mag ik eens onder mijn steen vandaan komen met een vraag?
Ik overweeg al een aantal jaar een tatoeage, maar weet niet zo goed wat en waar. De laatste tijd komen er wat ideetjes boven borrelen voor mezelf ne krijgt het een beetje vorm, maar ik ben niet creatief genoeg om echt een ontwerp te leveren.
Hoe concreet moet een ontwerp zijn voor je naar een artist toe gaat? Meestal zie ik hier designs die dan wel iets verbetert zijn door de artist, maar concreet hetzelfde zijn gebleven. Volgens mij kan ik dat niet echt... Bgn wel eens plaatjes aan het zoeken van wat ik mooi vindt enzo, maar dat is alles.
En in hoeverre kunnen zij advies geveb over een plek op het lichaam Ik vind een tatoeage heel snel een "plakpaatje", als in dat het ergens op de huid staat en ik niet het idee heb dat het deel uit maakt van het lichaam, het lichaam siert zeg maar. Kunnen zij daarin adviseren?

Ik wil sowieso nog een jaartje wachten, het nog even tijd blijven geven om te borrelen, maar ik was gewoon benieuwd daarover...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:23

Ik vind dat als je bij een goede artist zit, hij of zij wel met je mee denkt. Mijn vriend wist wel een aantal dingen die hij in zijn sleeve wou (een boom, een bankje met 4 mensen, een jachtgeweer en een brandweerhelm) maar wist niet hoe hij dat wou in de uitvoering. Uiteindelijk een artist gevonden die bij zijn stijl past (Iris van Kynst) en zij heeft dingen getekend. Pas toen hij "Halleluja" gevoel had, zijn ze de tattoo gaan zetten. Daar hebben 3 teken sessies ingezeten en tijdens het zetten hebben ze nog een paar dingen aangepast.

Dus imo hoeft super concreet niet, maar je moet wel weten wat je mooi vind. Of daar achter komen in elk geval.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:43

Ik had ook maar globaal een idee. Ik wist de foto waarvan de tattoo afgeleid moest worden en ik wist de tekst, maar hoe dat dan precies verder zou gaan vormen was ik nog niet overuit.
Oh en ik wist de plek op mijn lijf waar die moest komen.

De tatoeëerder heeft mij heel fijn geholpen met concreet maken!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:48

Ja, delen van of iig elementen weet ik wel.

-watercolour
- sakura/ kersenbloesem met in 2 blaadjes of hartjes een hondenpootje verwerkt zonder dat het opvalt voor mijn twee (japanse) honden
- een poppy/ klaproos voor mijn opa, een engelse oorlogsveteraan
- en over de derde bloem voor mijn paard twijfel ik. Een gewone paardenbloem in het wit (pluis variant) of misschien wat anders, daar denk ik nog over waarbij ik graag een hoefijzertje verwerkt wil of een hoefje zoals bij het hondenpootje. Die laatste heb ik nog niet erg concreet...

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:04

Ik mag over twee weken, wat vliegt de tijd!

Ik zie dan voor het eerst het ontwerp en als ik 0 twijfels heb, zal Amanda hem ook meteen zetten.
Anders gewoon een vervolgafspraak, maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:32

kijk naar LAink.. mensen komen soms binnen met: ik wil iets om dit-en-dat te verwerken, en graag een zonnebloem erbij, en er komen prachtige creaties bij. Een goede artist kan dit, en dat wordt hij vaak nog mooier dan wanneer je zelf iets zou bedenken! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:11

Ik hoorde van iemand die bij de tattoo shop werkt dat Kat von D pas tattoëerd vanaf 1500 dollar...

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:14

Ik ken een jongen die heeft daar zn hele bovenarm laten tattooeren voor 2200 bij Darren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:17

ja, had ook al eens gegoogled en die zijn duur. Ik ben onwijs fan van Hannah's werk (LA-ink) maar dan mag ik nog wel eventjes doorsparen.. Ze had toen een prachtige arm met een dolfijn, vissen en zeemeermin gemaakt voor een surfster. echt gewoon wauw!

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:27

Damn.... In september ben ik trouwens aan de westkust van USA. Ik heb ook een dag LA geboekt en ben van plan om de shop van Kat en Kim Saigh te bezoeken. Alleen maar voor de lol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:28

xMyrth schreef:

Ik zie dan voor het eerst het ontwerp en als ik 0 twijfels heb, zal Amanda hem ook meteen zetten.

Heeft zij een lange wachtlijst of niet? Wist niet dat er iemand in Nederland zat die zulke tatoeages zette maar blijkbaar wel dus! I have made my decision haha :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:26

Bizzybijtje schreef:
xMyrth schreef:

Heeft zij een lange wachtlijst of niet? Wist niet dat er iemand in Nederland zat die zulke tatoeages zette maar blijkbaar wel dus! I have made my decision haha :D

Ik ga niet voor een watercolor btw.
Ik ga voor een redelijk "simpel" idee, maar ik had bij Amanda meteen het "klik" gevoel. Had eerst bij een andere shop mailcontact gehad, maar ik voelde me niet helemaal serieus genomen. Ik weet niet... Daarna heb ik gewoon eens verder gekeken en kwam ik bij Amanda uit. Ik voelde gewoon dat het de juiste beslissing was om naar Amanda over te stappen. Ik had er een veel beter gevoel bij :)

Ik moest ongeveer een maandje wachten, maar ik heb dan ook niet zo'n supergroot werk. Voor de grotere stukken weet ik niet hoe lang de wachtlijst is. Volgens mij is het wel te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:06

Ah oke :j Ja het is voor mij in principe ook maar een kleintje, maar wil echt onwijs graag zo'n watercolor maar dacht dus dat dat een of andere artist uit verweggistan was die dat deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:41

Is het trouwens waar dat tattoo's op je voet sneller vervagen? Ik lees echt hele verschillende dingen namelijk. Het zou op de bovenkant van mijn rechtervoet zijn, iets meer naar de zijkant dat wel.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 00:37

Haha, ik heb de shop van Miami Ink gezien zowel als NY ink en LA ink ga ik nog zien.

Ga nooit naar binnen, voel me dan zo gek om daar zo naar binnen te lopen en dan weer naar buiten te wandelen. :')

Voor de mensen die allemaal naar Amanda gaan..
Gaan jullie naar haar omdat ze Watercolor doet en de enige is in Nederland of omdat je echt vindt dat HAAR watercolor zo ontzettend gaaf is.

Ik zie hier in het topic toevallig een stormloop om bij haar afspraken te maken. (Wat natuurlijk prima is).

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 01:15

Ik ga naar amanda omdat ze erg mooie tattoos zet, mijn smaak sluit kennelijk goed aan op haar smaak. Daarnaast omdat ze een werkwijze heeft die mij goed past, en omdat ik een bepaalde manier van kleurgebruik graag zie en zij dat perfect doet.
Daarbij, hoe cheesy het ook klinkt, voelt het gewoon goed. Geen enkele twijfel, geen enkele aarzeling. Het is gewoon goed zo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 03:27

Ik voelde me ook best wel awkward toen ik de shop van NY ink binnen liep. Veel artiesten waren ook hun eigen weg gegaan. Ben gewoon heel benieuwd hoe deze shops tegen toeristen aankijken. Er zullen er vast wel meer zijn die gewoon eventjes komen kijken. Ik denk alleen dat er niet veel zijn die met stroopwafels aan komen zeulen..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 04:43

Haha, nee dat geloof ik ook! En ik bedoel, ze zullen het wel gewend zijn. Ze wilden zelf immers die tv show. Maar ik kan me er niet toe zetten om echt naar binnen te gaan.