Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 01:18

caroline_max schreef:
Oh Lautje, dat heb ik helemaal gemist. Wat goed zeg! Blijf je in het ziekenhuis onder controle?

Hier na de operatie aardig opgeknapt, maar nu heb ik sinds een week/anderhalve week ineens steeds vrij heftige buikpijn rond/net boven schaambeen. En straalt uit naar links en rechts (eierstokken?). Dus ben nu best gespannen of het wel goed zit allemaal. het voelt een beetje als bandenpijn ook brrrrr. Nu zei mijn collega dat het blaasontsteking kan zijn of zo, maar ik heb geen koorts verder of iets.. Iemand ervaring met blaasontsteking toevallig?

Red je de spanning nog Spullen?

Zit je toevallig rond je menstruatie of eisprong? Plas eens in een glas (doorzichtig bekertje) zodat je kunt zien of je urine wel helder is.
En als je het niet vertrouwd naar je arts plasje inleveren en/of een echo laten maken.

Ik had trouwens na mijn kijkoperatie waarbij alleen een heel klein beetje endometriose verwijderd is toch zeker 3 a 4 weken aardig last hoor en bij jou zijn cystes verwijderd dus last is niet gek, maar dan moet je wel weten dat alles goed zit verder.

SternPhoto

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:16

Idd ik had ook aardig last van m'n buik en alles wat erin zat.
Heb ruim een maand echt last van m'n buikspieren gehad en met plassen deed t pijn.
Was verder niks te vinden.

Ik moet nog naar ziekenhuis, eind vd maand.
Maar nadat ik roze bloed had (las op internet dat t ook eisprong kan zijn en dat t 2 dagen duurde, wat ook zo was)
Heb ik nog heen krampen gehad wat ik altijd heb.
Ik wacht het wel af.
Ik zou dan over anderhalve week ongesteld moeten worden maar ik hoop t niet natuurlijk

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:22

Ah, thanx! Ga sowieso even bellen voor de zekerheid maar op zich dus niet heel gek. Ik slik momenteel hormonen en heb dus (als het goed is) geen cyclus. Dus dat zou het niet moeten kunnen zijn. ( maar ja, ik was ook zwanger terwijl dat niet had moeten kunnen dus). Merk dat ik er wat zenuwen van krijg, dus dan maar een keetje extra langs.

Hoe is het in Oostenrijk CC? Heb je alles al een beetje klaar voor de komst van de kleine?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:22

Ik zit nu bij de gyn in de wachtkamer voor mijn 31 weken controle.
We hebben hier vrijwel alles klaar nog wat kleine dingetjes maar niets dat niet gewoon iets later gekocht kan worden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:31

Alles in orde alleen ligt ie nog in stuit. Hopen dat hij zich nog spontaan gaat draaien.
Over 2 weken wordt het nog een keer bekeken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:46

Met 31 weken kunnen ze nog gerust in stuit liggen hoor☺️

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:03

quera schreef:
Met 31 weken kunnen ze nog gerust in stuit liggen hoor☺️

Ja ik hoop ook dat ie zich gewoon nog gaat draaien.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:04

Hoop het ook voor je.

Voel je je verder wel goed?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:18

quera schreef:
Hoop het ook voor je.

Voel je je verder wel goed?

Ja hoor dank je.
Ik heb wat last van maagzuur en oedeem maar dat is verder goed te doen.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:07

Onze kleine man heeft tot 36 weken in stuit gelegen toen lag hij goed en de dag voordat ik beviel is hij weer omgedraaid en toen was ik al ingeleid. Ze hebben hem handmatig gedraaid. Enige is dat hij met drie maanden een echo moet maken van z'n heupen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:20

Gefeliciteerd Lautje!

Hier geen nieuws. Zit er hard over te denken om voorlopig (in ieder geval een half jaar) even helemaal niks te doen. Er zit een hoop druk op de ketel thuis, pleegkindje zal ons gaan verlaten hebben we vorige week te horen gekregen. Ze vinden de situatie waar we in zitten, het feit dat het in het netwerk is en zijn problematiek die ingewikkeld is te heftig voor ons en hem. Daarom gaan ze hem in een ander gezin plaatsen. Ik ben des duivels! Drie jaar steek je je nek uit en maak je enorme stappen met dit kind en dan nemen ze zo'n beslissing voor je. Al berusten we ons in het feit dat het gaat gebeuren hoor, maar de manier waarop verdiend geen schoonheidsprijs. Gaat overigens niet over Bureau Jeugdzorg haha.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:14

SternPhoto hoe gaat het nu?

_lautje_ Gefeliciteerd! Fijn dat de echo goed was.

caroline_max gaat het al beter en weet je al of je blaas ontsteking hebt?

CrazyCat spannend allemaal!

Lennox er komt weer een hoop op jullie af!
Jullie zullen je wel rot geschrokken zijn en wat zegt jullie pleegkind er zelf over?

Hier gaat alles zijn gangetje.
In febrruari hebben wij een afpsraak bij nijgeertgen.
Mijn zusje ligt nog steeds in het ziekenhuis dat begint wel op te breken.
Fulltime werken, paarden en paar keer in de week naar het ziekenhuis wat een uur rijden is.
Nog even door bijten.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 10:20

@Caroline: hoe gaat het nu met je?

@CC: Laatste loodjes :) hopen dat ie gewoon draait zoals het hoort.

@SP: ga duimen voor je

@Lennox: Jemig meid, wat heftig weer. Idd, wat vind hij er zelf van? Echt bizar dat ze dat na 3 jaar op deze manier doen zeg! Kan heel goed begrijpen dat je jullie traject dan even on hold zet.

@Ladyfee: Begrijpelijk! Die ligt al best lang toch? Hoe is het nu met haar? Sterkte meis, ook aan jezelf denken.

Hier nog geen nieuws. Ondertussen wel heel veel spanning aan het opbouwen, dus denk dat ik morgen toch nog een poging ga doen om te bellen. Ik wil het gewoon weten.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:38

Het gaat allemaal wel prima.
Lennox dat is wel flink een domper.
Ik neem ook zo nu en dan een break dat heb je gewoon nodig.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 11:00

Wij hebben ook 2 keer een break genomen hoor, dat moet soms. Het vergt zoveel van je relatie. We zijn toen ook weer een beetje gaan 'daten' enzo. Leuke dingen samen doen (doen we doorgaans te weinig). Was eigenlijk een hele leuke tijd.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:17

M'n relatie lijdt er niet onder, mede doordat ik alleen naar echo's ga en m'n vriend Alleen meegaat als die moet inleveren haha. Puur omdat ik een uur moet reizen en hij dan hele dagen vrij moet nemen.
We gaan wel elk weekend ergens heen. Gewoon wij 2 of met de hondjes. Maar even weg van huis

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 11:19

Heb het ook niet perse over lijden onder... Maar Ik heb het wel als spannend ervaren allemaal. We hebben echt wel een zware tijd gehad samen (en nu nog), maar het brengt ons juist dichter naar elkaar.

Het kost gewoon energie, of je nou wil of niet.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:51

Ik kan me daar heel goed in vinden Spullen. Je zit zelf ook nog eens onder de hormonen en soms was dan alles wat hij zei fout. Ook merkte ik dat je niet helemaal jezelf bent en dat is helemaal vervelend.

Lennox wat een enorm kl... nieuws zeg! Hij was familie toch?

Sternphoto knap hoor dat je en jullie allemaal af en toe een break kunnen nemen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:11

Ja dat wel idd. Nu onderhand ga ik erheen met een instelling van ik zie wel hoe het loopt veel vertrouwen heb ik niet meer.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:13

Hij weet het uiteraard nog niet. Er is ook nog geen nieuw pleeggezin die zijn ze nu aan het zoeken. Pas als duidelijk wordt welke mensen het willen gaan doen dan wordt hij op de hoogte gebracht. Zorgt alleen maar voor onrust anders en hij is al best angstig voor nieuwe dingen. Hij woont nu al bijna net zo lang bij ons als dat hij bij zijn eigen ouders heeft gewoond. Klopt, het gaat om ons neefje (zoon van de broer van mijn man).

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 13:17

Ik vind het echt erg. Is er nog een mogelijk dat jullie hem toch mogen houden of is dit een voldongen feit? Wat heeft dat jochie er nou aan om heen en weer gesleept te worden... heel erg! heel heel erg!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:51

Nee, ze hebben echt besloten om hem ergens anders te plaatsen dus dat wordt niet meer teruggedraaid. Snap het ook wel hoor. Hij zit in een loyaliteitsconflict tussen ons en zijn ouders en dat remt hem in zijn ontwikkeling. Daarnaast is zijn problematiek niet mals, PTSS, stemmingswisselingen en nog een aantal dingen en dat uit zich zo nu en dan in behoorlijk heftig gedrag. Het is en zal ook altijd topsport opvoeden blijven met hem, het zal nooit vanzelf gaan. Wij zitten nu in een programma met hem waardoor we beschermd worden voor de rest van de familie die ons in de eerste jaren behoorlijk onder druk hebben gezet en van alles van ons wilden. Dat is alleen een heel kostbaar programma en dat duurt het een jaar, als dat is afgerond dan valt die bescherming weg en staan we er weer zelf voor. Wij houden dit nu vol doordat we ons volledig kunnen focussen op hem, als straks al die druk er ook weer bij komt dan is het niet vol te houden. Dat naast het feit dat hij geremd wordt door het loyaliteitsprobleem en ook onze eigen ziekenhuisellende heeft ze doen besluiten dat dit op de langere termijn het beste is voor iedereen.
Alleen de manier waarop is weinig chique te noemen. Het is ons gewoon plompverloren verteld. Wettelijk gezien kunnen wij hier tegenin gaan trouwens, hij woont al 3 jaar bij ons dus ze mogen hem niet zomaar weghalen. Maar wij gaan daar verder niets mee doen, we hopen gewoon het beste voor het kind en dat hij een goede toekomst tegemoet zal gaan. Ze willen wel dat wij een rol in zijn leven blijven spelen maar dan gewoon weer als oom en tante en niet meer als opvoeders.

Vandaag ook gebeld naar de VU, onze eigenlijk behandelingen voor onbepaalde tijd on hold gezet.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:59

Jeetje Lennox jullie hebben al heel wat op jullie bordje gekregen. Hopelijk vinden jullie snel weer een beetje rust.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:12

Jeetje Lennox heftig hoor!

Spullen wanneer verwacht je de uitslag? Wel spannend zo te moeten wachten.

Hier gaat het al wat beter, geen blaasontsteking gelukkig (heb ik nog nooit gehad ook) waarschijnlijk komt het toch nog van de operatie, dus maar even doorzetten.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 23:29

Ik heb net de brief gevonden in de brievenbus *\%/* alles is goed! Er zijn geen afwijkingen gevonden :):) we zijn zoooooo blij!!! Eindelijk eindelijk kunnen we hopelijk genieten <3