[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:44

Esmee_98 schreef:
Oke bedankt, gewoon voorzichtig deppen neem ik aan? Is namelijk nog heel gevoelig :)

ik heb hem mijn helix nu een week. hebben ze aan jou verteld hoelang (hoeveel dagen/weken) je hem moet schoon maken ?

joyce2

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:53

Dat moet je eigenlijk een beetje op gevoel doen, althans, dat is hoe ik het altijd deed. In het begin moet je het eigenlijk zo behandelen als een open wond en hoe verder het geneest, hoe minder je schoon hoeft te maken.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 01:25

Ik kom nog eens een vraag stellen :D

Ik wil al heel lang een septum en een lipring. Nu ga ik juni (voor mijn verjaardag yay) terug naar de shop waar ik mijn tattoo heb laten zetten (om hem bij te werken) zou ik ook meteen vragen of hij deze twee kan plaatsen.
De shop is hygiënisch (in vergelijking met andere shops hier :=) dus daar ligt het probleem niet. :)

Maar ik had (dacht ik) iets gelezen over piercings en (te veel) zon? (of ben ik nou aan het missen met tattoos?)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:05

Zon is alleen maar goed voor piercings.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:17

Hoi, ik heb eeb traguspiercing en wil graag het sieraadje wisselen (nog niet gedaan namelijk en heb hem al bijna 3 jaar :') ). Nu heb ik een opschroefballetje gekocht en een volledig sieraadje zeg maar. Maar het is mij eigenlijk nooit verteld hoe ik hem überhaupt los moet maken :+ ? Krijg de bestelling morgen pas binnen (alloverpiercings) maar beter goed voorbereid haha :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:21

Ik weet niet wat voor sieraad je hebt, maar ik had een ringetje. Dan kan je het balletje uit de ring klikken, de ring uit je oor draaien en dan het nieuwe sieraad plaatsen. Als je een staafje hebt draai je gewoon het balletje los en haal je het staafje uit je oor.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:17

Vumana89 schreef:
Staafje is 1.6 bij 12 mm. Kleine stenen! Geen grote! Zeker niet bij een vch.

Tes, ik vraag/kijk het ff na voor je!

(sorry! Ik lees tussendoor snel bij. Als er een specifieke vragen bij zitten dan kan er altijd een pb gestuurd worden :) )

Bedankt nog voor je antwoord! Dan heb ik nu dus net een te lange in zitten.. Binnenkort maar nieuwe bestellen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:42

Sorry inderdaad een staafje :j Degene die ik besteld heb zijn ook staafjes.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:01

Vumana89 schreef:
Zon is alleen maar goed voor piercings.

Oh echt? :+
Goed dan, lekker veel zon hier :D

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:21

iemand hier ervaring met shops in klazienaveen of omstreken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:10

Bizzybijtje schreef:
Sorry inderdaad een staafje :j Degene die ik besteld heb zijn ook staafjes.

Je kan dan ook gewoon het balletje eraf draaien en dan je nieuwe balletje erop doen. Scheelt weer geklooi met het staafje verwisselen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:23

Ja daar was ik een beetje bang voor. Allerlei spookbeelden door mijn hoofd dat ik hem er niet terug in zou krijgen oid :o Maar is een goed plan, hoop dat dat volledige sieraadje ook past (maar lijkt me wel). Opschroefballetje zou in ieder geval sowieso moeten passen!

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:00

Ik ga 1 van de aankomende weken wss naar de shop om eindelijk mijn 2 helix piercings te zetten!! (eindelijk) als alles mee zit met de controle in het ziekenhuis en ik niet nog een x geopereerd hoef te worden.

Alleen ga ik daarheen op de scooter, kan het kwaad om daarna een helm op te doen? Ik heb nml geen blauw kenteken..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:07

Ik vond het echt niet fijn om een helm op te hebben met mijn piercings. Nog steeds niet, als ik een ritje op de motor ga maken moet ik echt goed opletten hoe ik mijn helm op en afzet. Als er ergens een piercing niet helemaal lekker heeft gezeten, kan ik daar flink last van hebben en die van mij zitten er echt al jaaaaren in.

Dus persoonlijk denk ik dat als je ze net gezet hebt, jij er niet blij van gaat worden om daar een helm overheen te schuiven ;)

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:10

Oei daar was ik al bang voor.. Maar nu twijfel wel omdat jij zegt dat jij er na jaren nog last van hebt.. En ik moet nog zeker 3 jaar op de scooter heen en weer en volgend schooljaar wss elke dag 30 km heen en 30 km terug rijden... Mag ik vragen wat voor piercings jij precies in je oren hebt? Alleen helix?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:05

Ik heb vaak zat met m'n helix op de scooter gezeten met een helm op. Nergens last van. Wel toen ie al genezen was. Ligt er ook aan wat voor sieraad je er in hebt zitten.. Ik heb er gewoon gladde bolletjes opzitten dus die blijven nergens aan hangen ofzo. :-)

Maar om direct na het zetten je helm op te doen lijkt me niet lekker... :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:08

Ik heb bijvoorbeeld met mijn tragus dat ik nog steeds niet prettig oortjes met muziek in kan hebben :n Dat gaat gewoon irriteren en zeer doen dus kan me voorstellen dat dat voor de combi helix en helm ook geldt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:27

O daar heb ik geen moeite mee met mijn tragus!

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:47

Daar heb ik idd ook geen moeite mee, met mijn helix! Wel dat oortjes in irritant zijn want die vallen eruit maar het doet geen pijn ofzo..

@LoesVDB dankje! Misschien dat ik even met de shop kan overleggen en anders op de fiets of met de auto erheen kan dan, zodat ik mijn helm niet op hoef te zetten haha

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:48

Helix en tragus heb ik nooit last, draag er trouwens ringetjes in. Heb alleen af en toe last van mijn industrial als ik er te lang op gelegen heb :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:28

Hoi allemaal! Zijn er hier ook mensen met een industrial?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:18

Snoevie schreef:
Hoi allemaal! Zijn er hier ook mensen met een industrial?

Steekt hand op :)F

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 10:24

Het stond er ook recht boven haha :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:38

Na hoe lang is het verantwoord om een korter staafje in te doen? (helix piercing)
De piercer zei dat ik na 4 weken een korter staafje kon nemen maar dat lijkt me een beetje erg snel.. :+

Edit: woensdag laten zetten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:04

Sylbana schreef:
Oei daar was ik al bang voor.. Maar nu twijfel wel omdat jij zegt dat jij er na jaren nog last van hebt.. En ik moet nog zeker 3 jaar op de scooter heen en weer en volgend schooljaar wss elke dag 30 km heen en 30 km terug rijden... Mag ik vragen wat voor piercings jij precies in je oren hebt? Alleen helix?

Ik heb een helix, een tragus en aan beide kanten nog 3 "gewone" gaatjes. Van mijn tragus heb ik met mijn helm meestal niet zoveel last (wel soms met oordopjes van mijn mp3 speler), maar mijn helix zit precies op een plek die soms een beetje dwars gaat zitten onder mijn helm. Mijn motorhelm zit ook flink strak (strakker dan de scooterhelm die ik vroeger droeg, al heb ik niet het idee dat ik nu vaker last heb dan vroeger op de scooter), dus ik let wel altijd op hoe ik hem op- en afzet. Vind het absoluut niet erg, ik rij met veel plezier en zet nooit met tegenzin mijn helm op, maar er zit dus wel een kans in dat je er last van gaat krijgen. Soms gaat het tig keer goed en soms heb ik gewoon echt zo'n lekker kloppend rood oor, maar dat trekt wel snel weer weg zodra het niet meer bekneld zit. Ik heb dat ook wel eens als ik (blijkbaar) verkeerd op mijn kussen heb gelegen.