Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:00

Persoonlijk vind ik dat ook erg weinig klinken; daar trek ik het absoluut niet op (BMR inactief 1692). Zelf probeer ik altijd minstens 1700 kcal te eten, omdat je sowieso meer doet dan wat je nodig hebt volgens je BMR inactief. In jouw geval zou ik dan liever hebben dat ik iets trager afval dan dat ik me zo slap voel :n

Misschien is het een goed idee te luisteren naar jouw lichaam, zoals je nu eigenlijk doet. Ik ben geen diëtiste, maar je lichaam lijkt toch aan te geven dat dat te weinig is. Als je wil afvallen is de richtlijn om maximum 500 kcal minder te eten dan je echt verbrandt. Misschien kan je even berekenen hoeveel kcal je op een dag verbrandt, en dan kijken hoeveel jij er van af kan trekken terwijl je je nog prettig voelt en wel prima functioneert.

Eet zo gezond mogelijk (groenten, fruit, volkoren producten, geen snoep chips etc, wél koolhydraten, geen prefabdingen en pakjes en zakjes), en het lukt je vast prima :)

Sowieso trek ik het niet op drie maaltijden en slechts twee tussendoortjes, ik snap niet hoe sommigen dat wel kunnen. Ik word gewoon een stuk chagrijn dan :o

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:03

Misschien kun je er iig nog een stuk fruit bij nemen, klinkt niet goed als je je trillerig voelt
Met een half uur ripped verbrand je al evenveel calorieen als met een uur crosstrainer, misschien heef ze dat ook onderschat

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:09

Ik vind het ook erg weinig Maris. Ik zou daar rustig nog wat fruit aan toevoegen.
Tussen de middag kan je nog wat sla en rauwkost zoals bijv tomaat, komkommer, paprika toevoegen aan je brood. Ik vind DA erg lekker op een boterham met kip/kalkoenfilet of rookvlees. Het zijn weinig kcal, maar het vult wel wat meer.
Je avondmaaltijd vind ik wel prima.
Als ontbijt kan je misschien eens havermout proberen, dat vult ook goed en is erg gezond.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:18

Kun je haar geen mailtje sturen? Het lijkt me inderdaad erg weinig met name het ontbijt is echt heel weinig.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:18

Rauwkost doe ik inderdaad op mijn brood :j ik vind het wel jammer dat ik geen kaas meer op mijn brood mag. Kaas met augurk en tomaat vind ik erg lekker op brood.

Ik had van haar een recept meegekregen voor zo'n smoothie met banaan, kiwi en spinazie, maar ik vind het echt heel vies. Het is drinken met stukjes erin, yuk. :o Die allbran vind ik wel lekker, dus denk dat ik dat maar blijf doen. Ik zou er het liefst nog wat fruit door gooien.

Het gekke is dat ik mijn avondmaaltijd dan weer best wel veel vind, qua hoeveelheid. Ik zit er echt propvol van, moet echt een half uurtje gaan zitten om uit te buiken.

Ik had juist het probleem dat ik te weinig at en dan enorm ging snaaien. Daar hebben we het best uitgebreid over gehad, daarom snap ik dit menu niet helemaal. Ik ben benieuwd wat ze terugmailt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:34

Nou, het zou wat zijn als je nooit meer een plak kaas op je brood 'mag'.
Ik beperk dat ook, maar ik lust graag een keer een boterham met rauwkost, wat kruidenkaas en een plak geitenkaas en dat neem ik zo af en toe ook best eens. Het moet allemaal geen straf worden natuurlijk, dan houd je het sowieso niet vol.
Ik laat tegenwoordig veel achterwege, eet zo puur en gezond mogelijk, maar het moet wel leuk blijven. :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:42

Zo, ik heb zojuist gezwommen en nu ben ik moed aan het verzamelen om te gaan shredden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:41

Ik snap ook niet zo goed waarom je af en toe geen boterham met kaas zou mogen. Als je de rest van de dag je vetten een beetje in de gaten houdt, is het goed toch?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:54

Ik ga een rustdag inlassen, ik kan amper mijn ene voet voor de andere zetten :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 06:34

Mag ik zeggen dat sommige mensen wel heel erg doorslaan in gezond eten :o Jeetje, dat is toch geen leven als je al niet eens iets standaards als een plak kaas op je brood mag en moet ontbijten met iets wat je niet te (vr)eten vindt?
Ik ben blij dat ik alleen maar calorieen tel en mag eten wat ik wil binnen die calorieen. En toch al 15,5 kilo afgevallen ondanks boterhammen met hagelslag, stukjes chocola en patat met :+

Oftewel, het gaat hier hartstikke goed. Zit nog maar 2,5 kilo van mijn streefgewicht en ben nu alweer 5 dagen bezig met de Ripped. Die vind ik erg leuk :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:30

Wie ontbijt er dan iets wat zij niet te vreten vindt?!?

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:33

Ik ben het wel een beetje eens met je Fitzroy, ik denk dat het belangrijk is dat je een aantal lekkere dingen gewoon af en toe moet kunnen eten als je je aantal calorieen verder in de gaten houd. Het moet wel leuk blijven natuurlijk ;)

Na een week BR te hebben geprobeerd, ben ik nu toch maar bezig met Ripped. Nu vanavond alweer dag 4 week 1. Ik ga over 10 dagen op vakantie dus daarna ga ik wel kijken wat ik dan kan doen. Ik heb nu na 30ds eerst een weekje Insanity, toen een weekje BR en nu dus 2 weken Ripped geprobeerd, dan kan ik na mijn vakantie goed besluiten wat ik wil gaan doen. Wilde eerst wel graag een combi doen maar merk dat het beter werkt voor me om 1 ding te volgen. Tijdens de vakantie ga ik ook eens wat van NTC proberen, zonder al teveel gespring... Tenzij we een kamer op de begane grond krijgen, hihi, dan kan ik wellicht zelfs Ripped doen haha

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:37

Je kan idd beter zorgen dat een aantal dingen die je graag eet gewoon in je menu staan.. evt aangepaste porties en niet zo vaak.. maar helemaal eruit maakt het vaak te verleidelijk. Als je het inpast en compenseert kan het vaak niet zoveel kwaad (al moet je natuurlijk niet iedere dag pizza gaan eten bijv)

Ripped en BR zijn ook beide dagelijkse programma's Miramare. Ik vind het op zich wel te doen om ze te combineren met killer abs of 6w6p (omdat je die niet perse iedere dag hoeft te doen)
Veel plezier op vakantie alvast

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:40

Bhriseis schreef:
Ik snap ook niet zo goed waarom je af en toe geen boterham met kaas zou mogen. Als je de rest van de dag je vetten een beetje in de gaten houdt, is het goed toch?

Ik heb van haar een lijst gekregen met "rode, oranje en groene voedingsmiddelen" en daar is een voorbeeld menu aan gekoppeld. Moet voorlopig uit de groene lijst eten, kaas staat daar niet bij. Dat menu is dan vooral om weer structuur in de eetmomenten en hoeveelheden te krijgen. Maar ik vind het dus helemaal niet fijn. Heb gister gemaild, ben benieuwd wat ik voor antwoord krijg.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:08

Is het niet zo dat je over twee weken wel vanaf de andere lijsten mag gaan eten? Soms kan het best fijn zijn om even af te kicken van dingen die minder gezond zijn en daarna weer op te bouwen.

Ik denk wel dat het belangrijk is om een eetpatroon te vinden dat bij je past. Calorieën tellen past bijvoorbeeld helemaal niet bij me en ik houd me liever bezig met wat ik wel en niet mag eten. Op die manier ben ik in 2 maanden ruim 11kg afgevallen en in het begin mocht ik nog niet sporten.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:20

Het is voor mij echt verschrikkelijk moeilijk. Ik ben echt heel zwaar en wil gewoon gewicht kwijt, ik voel me helemaal niet prettig in mijn lichaam. Nu met het sporten merk ik wel dat ik strakker word (ik merk het wel aan mijn kleding en krijg daar ook opmerkingen over van anderen) maar ik val gewoon niet af. Sterker nog, ik ben de laatste 6 weken weer bijna 3 kilo aangekomen. Ik heb een BMI van boven de 30, dus dat verhaal van "zwaarder maar wel slanker/strakker" gaat voor mij helemaal niet op.

Ik weet wel waar mijn overgewicht vandaan komt. Ik ben een echte stress en emotie-eter en krijg dan eetbuien. Al let ik daar de laatste tijd op en valt het nu heel erg mee. Ja, ik heb vorige week een keer wat koekjes gegeten maar dat was niet echt een eetbui te noemen. Maar ik raak nu zo panisch over wat ik wel en niet mag eten en hoeveel. Daarvoor ben ik juist naar de dietiste gegaan om dat weer een beetje normaal te krijgen. Het lijkt nu alleen maar averechts te werken en ik vind dit menu ook helemaal niet prettig.
Laatst bijgewerkt door MarisdB op 28-05-13 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:28

Wat voor mij heel erg hielp Maris is om alles bij te houden op voedingscentrum
Dan kun je dingen eten die je heel graag wilt, maar zie je goed wat dat doet met je totaal aan calorien van de dag. Dit houd mij heel erg tegen om extra's te eten
Misschien kun je dit combineren met je advies van de dietiste, maar het mooist is uiteraard om met haar te overleggen, je bent er niet voor niets heen gegaan

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:30

Als ik je zo hoor praten dan zou ik overwegen om eens met een psycholoog te praten om de reden van je eetbuien op te lossen en mee rust te vinden in je eetpatroon. Daar zal een diëtiste je niet mee kunnen helpen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:28

Fitzroy: Iedereen zegt toch net dat een plak kaas wel mag? Het was de diëtiste die het zei, en Maris vroeg of dat allemaal wel normaal is. We slaan niet door, we helpen elkaar en houden het leuk én gezond >;)

Maris: Gooi alle rommel die je in huis liggen hebt weg. Je zou natuurlijk de oorzaak van je vreetbuien moeten kunnen aanpakken, maar je gewicht zal er niet onder lijden als je jezelf stort op rauwe wortels en blokjes meloen :)
Ga een flinke hoeveelheid lekker fruit inslaan, versnijd het in bakjes en je snackt tenminste gezond. Het is in elk geval heel goed dat je hulp zoekt, het komt wel goed!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:50

Ik had me hier volgens mij al eens eerder gemeld met de mededeling dat ik ging beginnen met 30ds maar dat is er toen niet van gekomen. Maar nu ben ik wel begonnen :D Vandaag dag 3 lvl1 afgerond. Zwaar, maar heerlijk gevoel na die tijd. :) M'n vriend doet het ook (hij loopt 1 dag op me achter) dus zo motiveren we elkaar een beetje.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:03

Hmmmm, kom net terug van de fysio en knie lijkt toch wat overbelast van de Shred -O-
Zit nu tape omheen dus dat zal wel wat schelen en dan maar even de lunges overslaan want die doen pijn.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:56

Pfoeee, mijn armen zijn dood. Heb net met gym power gedaan, nou dat voel ik! Mijn armen trillen nog steeds. :')
Verder heb ik besloten dat ik tot en met mijn toetsweek niet meer koste wat het kost mijn dagelijkse workout wil doen omdat ik het daar gewoon even te druk voor heb. Bovendien wil ik 2x in de week gaan hardlopen om in augustus 10 kilometer te kunnen hardlopen. :)
Na mijn toetsweek kan ik weer leuk elke dag aan de slag! *\o/*

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:13

Armario schreef:
Wow net workout 7 van BR gedaan, ik kon er niets van! Circuit 1 was zooo zwaar pff, ik kan pushups nog steeds niet volhouden en nu moest je tegelijkertijd met je knie naar je elleboog. Het was ook de eerste keer en het vroeg nogal wat coördinatievermogen (én ik heb zeer weinig geslapen vannacht). Maar toch gedaan! Hopelijk gaat dit donderdag wel wat beter haha :D . Nu maar een rondje gaan hardlopen om het goed te maken ;) .

Lekker is ie hè! Ik had er ook behoorlijk spierpijn van in mijn schouders/borst. .. morgen mag ik hem weer doen. Vandaag een rustdagje.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:25

Hoe snel na het eten kunnen jullie Shred doen? Ik heb vaak dat ik wel 2,5 uur moet wachten, anders krijg ik steek bij een paar keer Jumping Jacks ...
Alleen heb ik nooit zin om zo lang te wachten, maar dan houd ik de helft van het programma vol.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:28

Ik ben bij voedingscentrum.nl het eten aan het invullen van de dag, maar het kent geen "mozaiekschijf" dat is een rond vlees dat ik bij de aardappelen eet. Iemand die weet hoe ik dit dan kan invullen?