Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:48

Ja, het is erg frustrerend als mensen zeggen dat tegenwoordig iedereen maar een stempeltje krijgt. Dat gevoel van niet serieus genomen worden ken ik.

Maar in mij. Ogen kun je er wel wat aan doen. Daarmee bedoel ik niet dat je het kan wegnemen of oplossen of laten verdwijnen en is het ook zeker niet iets waar je schuld aan hebt. Maar zomaar opgeven en zeggen "zo ben ik nu eenmaal," ben ik het ook niet mee eens. IK vind dat iedereen zijn of haar verantwoordelijkheid heeft om te proberen te functioneren in de gemeenschap. Wil niet zeggen dat het altijd lukt, maar ik blijf proberen. Blijf opzoek gaan naar trucjes en oplossingen om je problemen draaglijker en kleiner te maken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:50

Het word wel veel gedaan die stempel :j of ja meer dat die worden gegeven. Dan komen ze bij ons voor diagnostiek en dan blijkt het een persoon te zijn die ernstig is overvraagd icm autisme

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 22:55

Shiloh schreef:
Ja, het is erg frustrerend als mensen zeggen dat tegenwoordig iedereen maar een stempeltje krijgt. Dat gevoel van niet serieus genomen worden ken ik.

Maar in mij. Ogen kun je er wel wat aan doen. Daarmee bedoel ik niet dat je het kan wegnemen of oplossen of laten verdwijnen en is het ook zeker niet iets waar je schuld aan hebt. Maar zomaar opgeven en zeggen "zo ben ik nu eenmaal," ben ik het ook niet mee eens. IK vind dat iedereen zijn of haar verantwoordelijkheid heeft om te proberen te functioneren in de gemeenschap. Wil niet zeggen dat het altijd lukt, maar ik blijf proberen. Blijf opzoek gaan naar trucjes en oplossingen om je problemen draaglijker en kleiner te maken.

Ja precies daar ben ik het ook helemaal mee eens. Autisme (zoals ik in de OP ook al gezegd heb) mag ten alle tijde eigenlijk geen smoes zijn. Het is jou 'probleem' en niet die van de ander. Dus ik moet proberen ermee te leven, wat aardig lukt, maar its wel zwaar en dat merk ik ook aan mezelf. maar het lukt en uiteindelijk kom je er wel

Oh Quera, dat wist ik niet. wel balen dat dat zo snel gegeven word dan -O-

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:57

En het echte ADHD ziet er anders uit dan een druk kind. Vind ik dan :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 22:58

quera schreef:

Mja lijkt mij ook. tis toch ook niet jij bent druk dus je hebt ADHD.. maar goed. ADHD staat onlosmakelijk verbonden met druk, terwijl ik ook ADHD heb, maar nooit extreem druk ben

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:29

Ja, ik heb ook veel last van ADD en dat vertelde ik en toen zei diegene dat dat niet bestond. Wtf. Maar ja.

Ik zat net sip te doen dat mijn ouders niet willen horen waar mijn boek over gaat.
Maar ja ik bedacht me net dat ik ook niet iets van hun wil weten.

Als ik dat lees verdwijn ik echt in die fictieve wereld en zelfs als ik niet lees is het lastig me hoofd bij het echte leven te houden. Voor mij gaan de personages echt leven. Toen ik rond een jaar of dertien was was dat echt ziekelijk maar nu kan ik er mee om gaan ( ik zal het er maar niet over hebben, als men leest hoe ik met boeken omging dan denken die echt, die is niet in orde. Als ik erop terug kijk was ik gewoon psychisch gestoord bezig :+ )

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:37

quera schreef:

Dat vind ik ook, je hebt nu eenmaal kinderen met een bepaalde communicatiestijl (en volwassenen dus ook) die vaak de stempel ADHD krijgen terwijl ze het niet hebben, het zijn gewoon popcornmachines. :+

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:55

Wat een klote topic zeg, en steeds wordt dat artikel aangehaald overal op internet dat adhd Niet bestaat.

Morgen naar een nieuwe phychiater. Lastig, nu kan ik het gespek Niet voorbereiden en weet ik Niet wat ik moet zeggen... En is afwachten of ik dezelfde medicatie hou of dat ik andere krijg...
Maar eigenlijk hoop ik op een fijn gesprek en dat die mijn problemen serieus neemt.

En Dan moet ik ov maar een druk station. Ik zie er Al tegenop. Hoop dat alles goed verloopt, achteraf Ben ik toch vaak dat ik blij dat ik weer geweest bent.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 06:30

milou123 schreef:
quera schreef:

Dat vind ik ook, je hebt nu eenmaal kinderen met een bepaalde communicatiestijl (en volwassenen dus ook) die vaak de stempel ADHD krijgen terwijl ze het niet hebben, het zijn gewoon popcornmachines. :+

Plop plop :')

Ik vind het vooral vervelend voor de mensen die het echt hebben. Omdat die bedolven worden onder de nep ADHD-ers en dus minder serieus genomen worden omdat het weer een persoon met AdHD is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:52

Geloof me, 5 ADHD'ers bij elkaar zijn echt heel druk :=.

Was met m'n vriendin op weg naar de 2e verdieping (rustverdieping in de pauzes op school). Horen we zo iemand zeggen: Nee, niet verder gaan. Dat is die autistenplek. Heel aardig hoor -O-.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:22

Ach die zijn niet goed wijs.
Op m'n oude school ook jongens die zogenaamd een autist gingen nadoen als ze mij tegenkwamen en dan niet op een leuke manier. Dus rare geluiden maken, rare bewegingen en roepen dat ze autistisch waren. ik bedoel, kom op, zo'n autist was ik niet en waar is het voor nodig. ik zat trouwens op een school met 300 leerlingen en maar 1 iemand was ook autistisch.
Je kunt alleen hopen dat ze over tien jaar wat wijzer zijn.

ik was uit eten. De serveerster Me. Het valt haar op dat ik altijd hetzelfde drinken en eten bestel en nooit iets anders de afgelopen jaren. Ja je bent autistisch of je bent het niet he. :+

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:37

Ik denk dat ze het helemaal niet zo bedoelen EskeGirl.
Ze hadden ook kunnen zeggen, de nerdenplek. ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:40

milou123 schreef:
Ik denk dat ze het helemaal niet zo bedoelen EskeGirl.
Ze hadden ook kunnen zeggen, de nerdenplek. ;)

Nee ze bedoelden het echt zo. Hoorde ik aan haar stem en die vriendin kent haar, wist ook dat ze het zo bedoelde...

Maja, we doen er niets aan.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:14

In de praktijk gezien is het wel een autisten-verzamelplaats :P (sorry)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:16

hoe zijn jullie trouwens qua jullie autisme en dan in de omgang met mensen die heel negatief doen of negatieve houding hebben?.
laten jullie je ook zo snel door de negatieve kant er in mee trekken??
ik vind dat heel moeilijk om mezelf daar voor af te kunnen sluiten vind dat echt heel lastig..

de landbouw dag was best vermoeiend maar eigenlijk ontzettend leuk... ik krijg van mijn thuis hulp en mijn pschyg heb ik allerlei trucjes die mij helpen te praten en contact met mensen te leggen, en mijn woede onder controle te houden zonder dat ik uitbarts in woede of huilen..

en ondanks dat men denkt van je stelt je aan met je autisme etc en t stickertje... sinds ik eindelijk de diagnose heb ben ik altijd bezig om mezelf te verbeteren. normaal mee te proberen te draaien met de maatschappij ook al is het soms ontzettend lastig enzo.
maar ik vind dat ondanks dat je autisme heb dat je altijd manieren heb om jezelf te verbeteren en zo makkelijker met de maatschappij mee te kunnen doen.

qua tics ja ik heb er 2...de eerste dat is wiebelen met me vingers(mijn moeder noemt dat al vanaf dat ik klein ben vlinderen me moeder vond altijd dat ik net een vlindertje na deed) en als ik stil moet zitten dan moet ik gewoon met me voeten wiebelen..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:19

hannahaapje schreef:
In de praktijk gezien is het wel een autisten-verzamelplaats :P (sorry)

Klopt :') maar ze hoeven niet te doen of het
afschuwelijk is.

Ik kan enorm slecht tegen mensen met een negatieve houding of een enorm slechte werkhouding en dan gaan zeuren. Daar kan ik echt niet mee werken.

Wacht, als ik lees bewegen m'n tenen altijd onbewust, is dat een tic? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:58

Haha klinkt wel schattig

Morgen moet ik voor mijn financiële kant naar iemand van de zorgboerderij , ze hebben ook nog een kantoor met de psychologen en financieel en nog hulp voor thuis etc. Daar moet ik heen maar al mijn papieren liggen op de zorgboerderij dus alleen random reader mee en ik heb alles op papier verder. .

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:06

-----
Laatst bijgewerkt door hannahaapje op 26-09-13 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:41

Ondanks dat ik zelf af en toe echt gigantisch kan klagen, heb ik echt een giga hekel aan negatieve mensen. Van die mensen die álles negatief zien. Bah bah. Word daar gewoon shaggie van. Op mijn receptie baantje was dat op een gegeven moment erg in de ochtend met koffie drinken. Was een man van de schoonmaak die zat echt ooooveral negatief op te doen, politiek werkgelegenheid, crisis, werkgever weer etc etc. En ik er steeds tegenin gaan en de andere kant proberen te belichten. Op gegeven moment maar opgegeven, wat een zeur mens zeg. Wat een triest leven moet je dan hebben als je alles zo negatief in ziet.

Ondanks dat bij mij lang niet alles op rolletjes loopt en de crisis en werkgelegenheid ook heel slecht is, dat loopt vanzelf wel weer een keer los, toch? Het blijft geen drama. Beetje optimistisch zijn?

Crisis wat vermoeiend.

Ik zal vast tics hebben, maar weet ze van mezelf niet goed. Heb wel echt gewoontes, zoals de volgorde van de afwas, of mijn kleren aan doen. Als iemand anders helpt met afwassen ben ik ook helemaal van mijn patje als die het in een andere volgorde doen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:11

Ik ga morgen naar een fotomeeting waar ik me al tijden op verheug. Allemaal vreemde mensen. :Y) Heeft iemand nog tips voor me.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:45

Gewoon gaan :)
Was ook heel zenuwachtig vorig jaar, gewoon over je heen laten komen en lol hebben!

Moet vandaag voor t eerst naar een psycholoog bij centrum autisme, ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:58

Idd! Ik doe weleens meetings en meestal is het ijs zo gebroken.

Succes Eske!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:31

Het ging goed, dit was de intake. Ik heb geen behoefte aan verdere behandeling, but we'll see.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:37

Ik ga op mijn werk een herstelwerkgroep opzetten, super leuk!

Heb net ook een prachtig filmpje van Gijs over overprikkeling gezien en daarbij het fight or flight instinct wat het automatisch overneemt. Wat een feest van herkenning! Hier ga ik zeker wat mee doen op het werk!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:25

Ik heb net mijn ogen laten meten omdat ik vermoed dat ik nachtblind ben, goed, dit moet ik bij een oogarts laten doen maar nu was het ook wel interessant.
Hij zette mij een bril op en vroeg wat ik zag, waarop ik heel duppig zei dat ik de kleuren minder fel zag, alles was lichter, afgezwakt, niet echt wazig maar qua kleur lijkt het alsof er een waas overheen zat.
Wat bleek, met die sterkte (minimale sterkte hoor) las ik beter.
Ik krijg met die sterkte dus minder prikkels binnen, vandaar ook dat kleuren minder fel zijn (minder prikkels van de kleuren).
Echter, ik denk er wel over om dus sowieso ook een 'gewone' bril met sterkte te halen voor als ik echt overprikkeld ben (wat vrijwel nooit is), maar bijv. met uitgaan (die lichten), maar ik zal die amper opzetten omdat ik er niet aan wil wennen, dan kan ik straks helemaal niet meer goed tegen prikkels.