Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Ja, het is erg frustrerend als mensen zeggen dat tegenwoordig iedereen maar een stempeltje krijgt. Dat gevoel van niet serieus genomen worden ken ik.
Maar in mij. Ogen kun je er wel wat aan doen. Daarmee bedoel ik niet dat je het kan wegnemen of oplossen of laten verdwijnen en is het ook zeker niet iets waar je schuld aan hebt. Maar zomaar opgeven en zeggen "zo ben ik nu eenmaal," ben ik het ook niet mee eens. IK vind dat iedereen zijn of haar verantwoordelijkheid heeft om te proberen te functioneren in de gemeenschap. Wil niet zeggen dat het altijd lukt, maar ik blijf proberen. Blijf opzoek gaan naar trucjes en oplossingen om je problemen draaglijker en kleiner te maken.
milou123 schreef:quera schreef:En het echte ADHD ziet er anders uit dan een druk kind. Vind ik dan
Dat vind ik ook, je hebt nu eenmaal kinderen met een bepaalde communicatiestijl (en volwassenen dus ook) die vaak de stempel ADHD krijgen terwijl ze het niet hebben, het zijn gewoon popcornmachines.
hannahaapje schreef:In de praktijk gezien is het wel een autisten-verzamelplaats(sorry)